Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 10:37

raekkeettre skrev:
8. aug 2021, 10:25
Klaus skrev:
7. aug 2021, 23:00
Julgranen skrev:
6. aug 2021, 10:28
FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 10:17
For hvis Magnus får bolden i vores straffesparksfelt med tre modstandere på ryggen, så er der jo ingen af os, som forventer, at han skal forsøge at vende rundt og snyde de tre spillere, hvis alternativet er en sikker sidelænsspilning til fløjen.
Det var heller ikke de situationer Morten Bruun og hans medkommentator hentydede til. De hentydede til de mange gange, hvor de har plads til at vende, blive retvendte og spille bolden konstruktivt videre. I stedet bliver der taget 3-4 berøringer, før man vender den hjem til en midterstopper. Hvorfor flytte ansvaret hele tiden? Konsekvensen bliver en lang bold uden adresse, eller triggeren for modstandernes presspil.
Det er simpelthen ikke godt nok på det her niveau.
Nu henviste jeg tidligere til Ebenezer Ofori - tag et kig på hans præsentationsvideoer, og fortæl mig så hvorfor vi ALDRIG ser AaB's 6'er sætte en mand, vende med bolden, slå en konstruktiv aflevering, holde et højt boldtempo eller åbne spillet op.
Fordi der mangler fart, adræthed, tempo og teknik.

Magnus passer fint som en Bjarke Jacobsen 2 i en klub som Horsens, hvor der ingen krav er til boldomgangen, fordi man alligevel er komfortabel med at slå bolden langt hver gang. Det er AaB ikke.
Der er krav til boldtempoet og det tekniske niveau.

edit: Og Malthe var præcis ligeså ringe i 1. halvleg.
Helt enig. Og det var præcist i den fase af spillet at Pedro var så god det første halve år. Kunne man dog bare få ham op på det niveau igen..
MC spiller 25,6% af alle hans afleveringer frem i banen. Zeca spiller 24% frem i banen bare til Orientering. Jeg er selv lige så frustreret over den manglende offensive output vi har I vores kampe, men at man igen og igen og igen forenkler snakke til bestemte spillere er bare nedslående.

Jeg HÅBER det handler om, at lige som med Kent skal vende os til MC og hans tanker. Jeg har bestemt ikke givet op på ham. Men vi mangler bedre spillere. Efter 3 kampe var vi by FAR dem der forsøgte at drible mindst i hele ligaen. 31 gange, hvor FCK havde 89 gange som nummer 1. Vi mangler SÅ meget offensive spillere der kan sætte en mand af og skabe overtalt. Om det er bedre wingbacks eller de 3 forreste ved jeg ikke. Men IAO har ET issue og det er at få fadt i folk der kan sætte en mand af, eller i det mindst bare prøve på det. For der er vi sidste af alle i superligaen! Og det kommer til udtryk i vores kampe hvor ALT afhænger af, at vi så skal spille os til chancer hele tiden, og det er bare 100 gange sværer, hvis det er det eneste vi kan.

Så hvis vi skal vinde idag skal nogle af vores spillere som kusk eller Prip have grønt lys til bare at forsøge på at sætte en mand....ellers bliver vores spil bare alt for let at læse, som vi har set det sidste lange tid...
Jo, det er da sandt. Men det forholder sig jo bare således i fodbold, at aktioner afhænger af aktioner før.
Og bliver der servet lange bolde eller spillet til siden eller bagud, så kan man jo ikke rigtig få noget at drible med.
Og det tæller så ikke med i statistikker at sidde og drible på bænken, som den ene af vores få teknikere gjorde.

Men det er faktisk en interessant statistik og vinkel, du hiver frem. For den viser jo ret godt, hvor mange pølespillere, der egentlig er i truppen og har været det længe. Problemet er så bare, at vi heller ikke vinder pølekampene, selvom vi har ganske mange spillere, som ikke just er tekniske vidundere.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 10:42

raekkeettre skrev:

MC spiller 25,6% af alle hans afleveringer frem i banen. Zeca spiller 24% frem i banen bare til Orientering. Jeg er selv lige så frustreret over den manglende offensive output vi har I vores kampe, men at man igen og igen og igen forenkler snakke til bestemte spillere er bare nedslående.

Jeg HÅBER det handler om, at lige som med Kent skal vende os til MC og hans tanker. Jeg har bestemt ikke givet op på ham. Men vi mangler bedre spillere. Efter 3 kampe var vi by FAR dem der forsøgte at drible mindst i hele ligaen. 31 gange, hvor FCK havde 89 gange som nummer 1. Vi mangler SÅ meget offensive spillere der kan sætte en mand af og skabe overtalt. Om det er bedre wingbacks eller de 3 forreste ved jeg ikke. Men IAO har ET issue og det er at få fadt i folk der kan sætte en mand af, eller i det mindst bare prøve på det. For der er vi sidste af alle i superligaen! Og det kommer til udtryk i vores kampe hvor ALT afhænger af, at vi så skal spille os til chancer hele tiden, og det er bare 100 gange sværer, hvis det er det eneste vi kan.

Så hvis vi skal vinde idag skal nogle af vores spillere som kusk eller Prip have grønt lys til bare at forsøge på at sætte en mand....ellers bliver vores spil bare alt for let at læse, som vi har set det sidste lange tid...
Det er ret vildt at påstå at MC spiller mere fremadrettet end Zeca på baggrund af ét tal. Enhver med øjne i hovedet kan se at Zeca har større offensiv betydning for FCK, fordi han bryder bolde og igangsætter angreb ofte.
MC har også et lavere udgangspunkt.
Sidstnævnte er en langt bedre og mere betydningsfuld spiller. Ingen grund til at sammenligne de to.

At vi har færrest driblinger hænger givetvis også sammen med at boldtempoet er for lavt. Det er svært at udfordre et etableret forsvar, og det giver færre 1-mod-1 situationer.

Men altså, ro på - vi fik point i Parken efter en flot kamp, og burde have vu det mod et Silkeborg-hold der har spillet godt de første 3 kampe. Der er ingen grund til at male Fanden på væggen.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 8. aug 2021, 11:40

Julgranen skrev:
8. aug 2021, 10:42
raekkeettre skrev:

Det er ret vildt at påstå at MC spiller mere fremadrettet end Zeca på baggrund af ét tal. Enhver med øjne i hovedet kan se at Zeca har større offensiv betydning for FCK, fordi han bryder bolde og igangsætter angreb ofte.
MC har også et lavere udgangspunkt.
Sidstnævnte er en langt bedre og mere betydningsfuld spiller. Ingen grund til at sammenligne de to.

At vi har færrest driblinger hænger givetvis også sammen med at boldtempoet er for lavt. Det er svært at udfordre et etableret forsvar, og det giver færre 1-mod-1 situationer.

Men altså, ro på - vi fik point i Parken efter en flot kamp, og burde have vu det mod et Silkeborg-hold der har spillet godt de første 3 kampe. Der er ingen grund til at male Fanden på væggen.
Det er ingen der siger MC er bedre en Zeca overhoved. Prøv nu lige st skrue lidt ned for temperamentet. Jeg siger der er flere nuancer i bare at køre på Højholt og MC konstant, som at der ligger alle svarende. Vi har klare mangler andre steder også, som det med, vi er det svageste hold i ligaen til at sætte en mand af, eller bare prøve på det.

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 8. aug 2021, 11:46

R Rosenberg skrev:
8. aug 2021, 10:37
raekkeettre skrev:
Klaus skrev:
Julgranen skrev:
FlæskeFrank skrev:
For hvis Magnus får bolden i vores straffesparksfelt med tre modstandere på ryggen, så er der jo ingen af os, som forventer, at han skal forsøge at vende rundt og snyde de tre spillere, hvis alternativet er en sikker sidelænsspilning til fløjen.
Det var heller ikke de situationer Morten Bruun og hans medkommentator hentydede til. De hentydede til de mange gange, hvor de har plads til at vende, blive retvendte og spille bolden konstruktivt videre. I stedet bliver der taget 3-4 berøringer, før man vender den hjem til en midterstopper. Hvorfor flytte ansvaret hele tiden? Konsekvensen bliver en lang bold uden adresse, eller triggeren for modstandernes presspil.
Nu henviste jeg tidligere til Ebenezer Ofori - tag et kig på hans præsentationsvideoer, og fortæl mig så hvorfor vi ALDRIG ser AaB's 6'er sætte en mand, vende med bolden, slå en konstruktiv aflevering, holde et højt boldtempo eller åbne spillet op.

Magnus passer fint som en Bjarke Jacobsen 2 i en klub som Horsens, hvor der ingen krav er til boldomgangen, fordi man alligevel er komfortabel med at slå bolden langt hver gang. Det er AaB ikke.

Helt enig. Og det var præcist i den fase af spillet at Pedro var så god det første halve år. Kunne man dog bare få ham op på det niveau igen..

Jo, det er da sandt. Men det forholder sig jo bare således i fodbold, at aktioner afhænger af aktioner før.
Og bliver der servet lange bolde eller spillet til siden eller bagud, så kan man jo ikke rigtig få noget at drible med.
Og det tæller så ikke med i statistikker at sidde og drible på bænken, som den ene af vores få teknikere gjorde.

Men det er faktisk en interessant statistik og vinkel, du hiver frem. For den viser jo ret godt, hvor mange pølespillere, der egentlig er i truppen og har været det længe. Problemet er så bare, at vi heller ikke vinder pølekampene, selvom vi har ganske mange spillere, som ikke just er tekniske vidundere.
Good point. Og derfor er fodbold heldigvis lidt mere komplekst end man nogle gange gerne vil gøre det til :) Men det kan være kusk ikke er den fødte dribler og langsom i acceleration, men han er dælme næsten den eneste der bare minder om det. Prip er en tro kopi af Kusk og sætter heller ikke bare en mand.

Men som vist også nævnt her, lang aflevering fra vores midtbane +35 meter eksistere nærmest ikke MC med 3 og Højholt med 1. Selvfølgelig er det måden MC genre vil spille på, men vi har altså brug for nogle også kan løbe i dybden....

Så hvis vi har ingen der kan drible og inden der løber i dybden til en lang bold. Så bliver vi ufattelige nemme at spille imod. Forenklet ;)

Men kom så idag mod GF, please....

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 8. aug 2021, 12:08

9000AA skrev:
8. aug 2021, 12:04
Jeg har en del billetter til kampen på vest i dag. Nogle aftagere?! Skriv PB.
Har sendt PB :thumbsup:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 12:09

raekkeettre skrev:
8. aug 2021, 11:46
R Rosenberg skrev:
8. aug 2021, 10:37
raekkeettre skrev:
Klaus skrev:
Julgranen skrev:
FlæskeFrank skrev:

Good point. Og derfor er fodbold heldigvis lidt mere komplekst end man nogle gange gerne vil gøre det til :) Men det kan være kusk ikke er den fødte dribler og langsom i acceleration, men han er dælme næsten den eneste der bare minder om det. Prip er en tro kopi af Kusk og sætter heller ikke bare en mand.

Men som vist også nævnt her, lang aflevering fra vores midtbane +35 meter eksistere nærmest ikke MC med 3 og Højholt med 1. Selvfølgelig er det måden MC genre vil spille på, men vi har altså brug for nogle også kan løbe i dybden....

Så hvis vi har ingen der kan drible og inden der løber i dybden til en lang bold. Så bliver vi ufattelige nemme at spille imod. Forenklet ;)

Men kom så idag mod GF, please....
Kusk har sat en mand masser af gange, så det er han en af dem (de få), der kan. Det kan han naturligvis ikke fra bænken.
Men Kusk og Prip kan naturligvis ikke drible nogen som helst, hvis de modtager en ballonbold fra Ross, som har fået den på en tilbagelægning fra MC, som i en fysisk liga som den danske, ofte vil blive headet væk af en hovedstødsstærk forsvarer.
Så har vi så dem, der forsøger at drible, men som virkelig er ringe til det, som fx Pallesen og Børsting.
Så ja, der mangler teknisk kunnen hos AaB. Det var også noget, Hiljemark - og før ham Olsen - bød ind med.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 8. aug 2021, 12:22

Julgranen skrev:
7. aug 2021, 22:38
Funky skrev:
7. aug 2021, 20:20
I fht. Fossum er det alligevel værd at sige, at hvis vi havde vundet 1-0 på mål af Fossum mod SIF, så havde ingen kunnet protestere over det. Han ER altså en af vores mere målfarlige spillere.
Det er han da. Det er heller ikke hans løb i feltet der er problemet, men spillet ude i banen.

Hans kreative side har vi ikke set siden første sæson. I Randers løber Vito Mistrati rundt og laver mål OG garnerer det med assists og spandevis af chancer skabt til medspillerne.

I bund og grund minder han jo meget om Risgård med hans snusfornuft i og omkring feltet. Han mangler dog hans anden dimension - coolness på bolden, evnen til at iscenesætte spillerne omkring ham.

Det er fandens, for det var ubetinget Gaardes bedste køb på papiret - og det mest profilerede skandinaviske indkøb siden Andreas Johansson.
Og flot, og dyr, signing.
Men stadig et af de, på potentiale, bedste køb det sidste årti. Vi har bare ikke fået det forløst for alvor.
Altså Mistrati var med i 11 mål i sidste sæson. Fossum i 13..

Fossum har aldrig været købt som den, der primært skulle være boldførende eller stå for den sidste afgørende aflevering. Han er en dynamisk løbespiller, der skal i feltet, sætte det høje pres og genere modstanderne. Og han har leveret. Sammen med Okore er han det at Gaardes indkøb, der har præsteret mest stabilt, og han har vel knapt misset en eneste kamp.
Jeg er sikker på, han er Martis første mand på holdkortet sammen med Rinne og Thelander.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 14:33

BoT skrev:
8. aug 2021, 12:22
Altså Mistrati var med i 11 mål i sidste sæson. Fossum i 13..

Fossum har aldrig været købt som den, der primært skulle være boldførende eller stå for den sidste afgørende aflevering. Han er en dynamisk løbespiller, der skal i feltet, sætte det høje pres og genere modstanderne. Og han har leveret. Sammen med Okore er han det at Gaardes indkøb, der har præsteret mest stabilt, og han har vel knapt misset en eneste kamp.
Jeg er sikker på, han er Martis første mand på holdkortet sammen med Rinne og Thelander.
Han koster nok også kun 1/3 af nordmanden.
Og se evt. lige den første halve time af Randers-Sønderjyske. Blændende kamp af Mistrati so far.

Fossum er ikke nogen presspiller. Han er en løbespiller, ja. Men løber for meget forgæves i AaB. Og falder for meget ud af kampene.
Jeg er sikker på AaB gerne ville have afhændet ham her i sommer.
David Nielsen mente hans potentiale betød at han var for god til Superligaen, men hånden på hjertet så tror jeg ikke det er en spiller vores modstandere bruger specielt meget tid på. Han er jo ikke nogen profil som sådan.
Det er da rigtigt at han nyder godt af sine medspilleres forarbejde og tager gode løb, men han er ikke nogen regissør der fodrer sine medspillere. Modsat Mistrati.

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 8. aug 2021, 14:50

Mit ønske er at hvis MC vil spille som han gør, så skal vi altså have noget fart ind i spillet og tekniske spillere.

Granli - Thelander - Hagelskjær
Pallesen - Pedro - Prip - Alhmann
Kusk - Milan - Hennesbo

Men shit vi mangler bedre spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 15:05

raekkeettre skrev:
8. aug 2021, 14:50
Mit ønske er at hvis MC vil spille som han gør, så skal vi altså have noget fart ind i spillet og tekniske spillere.

Kusk - Milan - Hennesbo

Nu skriver du ‘tekniske spillere’ og ‘Hannesbo’ i samme afsnit. Det må være en fejl.
Det er ubetinget det punkt hvor han har mest brug for at forbedre sig.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 15:13

raekkeettre skrev:

Kusk - Milan - Hennesbo

Der er vel ikke nogen i den opstilling, der decideret lider af fart?
Jo, Pallesen og Hannesboe. De er så til gengæld uhyggeligt teknisk svage.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 8. aug 2021, 15:14

raekkeettre skrev:

Kusk - Milan - Hennesbo

Spændende offensiv opstilling, jeg ved dog ikke om prip fylder for lidt defensivt til den position.
Også ville jeg nok finde plads til Fossum, måske på bekostning af Hanne

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 8. aug 2021, 15:51

Jeg ville sætte Ahlmann ned i centerforsvaret for at få en venstrebenet der er sikker og pålidelig, og som kan bygge op. Og så hannesbo ud på wingen for at få en stor motor (så må jeg leve med teknikken ikke helt er der - men motoren fejler intet mod AGF)
Jeg ville også flå både fossum og MC ud da jeg synes de har underpræsteret big time og igen få en Pedro ind til at skralde igennem og kusk til at lege offensivt.
Og så give Makaric 2. halvleg hvis han er klar til det.

Granli - thelander - ahlmann
palle - højholt - pedro - hannesbo
kusk - prip
prica.

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 8. aug 2021, 16:38

Jeg har hørt en lille fugl synge om, at Milan Makaric starter inde i dag. Bare lige til info! Kom så med sæsonens første sejr :aabfan:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 8. aug 2021, 16:40

McMark skrev:
8. aug 2021, 16:38
Jeg har hørt en lille fugl synge om, at Milan Makaric starter inde i dag. Bare lige til info! Kom så med sæsonens første sejr :aabfan:
Fedt!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 8. aug 2021, 16:42

Fin ny fanzone... Men skal der virkelig være en halv times ventetid på en almindelig øl :@ Kæmpekø. En (1) til at tage imod penge, fire mand, der står bagved og folder pap og skænker op.. Giver mindelser om Østberlin før murens fald...

Opdatering. Efter en halv time i den første kø, får man lov til at betale. Får en bon. Går over i en ny kø for at vente på udlevering. Og det er kun øl, altså ikke noget med mad og sådan noget avanceret noget... 1 tog penge, en foldede pap, 2 udleverede øl og 2 gik rundt ude bagved... Tænker der rum for forbedring....

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. aug 2021, 16:44

Klaus skrev:Fin ny fanzone... Men skal der virkelig være en halv times ventetid på en almindelig øl :@
Det lyder desværre alt for bekendt med AaBs serveringstider.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 8. aug 2021, 16:45

McMark skrev:
8. aug 2021, 16:38
Ja tak! Hattrick fra vores Serber i dag :aabfan: :aabfan: :thumbsup:

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 16:50

Hanga skrev:
8. aug 2021, 16:44

Ufatteligt, at det skal tage to årtier at lære at levere en ordentlig service. Har været på stadions i udlandet, hvor det tager 2 min. selvom det vrimler med mennesker.

Og så må jeg sige, at jeg ikke forstår man ikke har valgt uafhængige foodtrucks fremfor Bogø.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. aug 2021, 16:52

Julgranen skrev:
8. aug 2021, 16:50
Hanga skrev:
8. aug 2021, 16:44

Ufatteligt, at det skal tage to årtier at lære at levere en ordentlig service. Har været på stadions i udlandet, hvor det tager 2 min. selvom det vrimler med mennesker.

Og så må jeg sige, at jeg ikke forstår man ikke har valgt uafhængige foodtrucks fremfor Bogø.
Ja, det er desværre en alt for kendt problemstilling som man åbenbart ikke kan løse heroppe.

Mon ikke Bogø sponsoratet spiller ind. Jeg havde dog også foretrukket noget andet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar