Jo, det er da sandt. Men det forholder sig jo bare således i fodbold, at aktioner afhænger af aktioner før.raekkeettre skrev: ↑8. aug 2021, 10:25MC spiller 25,6% af alle hans afleveringer frem i banen. Zeca spiller 24% frem i banen bare til Orientering. Jeg er selv lige så frustreret over den manglende offensive output vi har I vores kampe, men at man igen og igen og igen forenkler snakke til bestemte spillere er bare nedslående.Klaus skrev: ↑7. aug 2021, 23:00Helt enig. Og det var præcist i den fase af spillet at Pedro var så god det første halve år. Kunne man dog bare få ham op på det niveau igen..Julgranen skrev: ↑6. aug 2021, 10:28Det var heller ikke de situationer Morten Bruun og hans medkommentator hentydede til. De hentydede til de mange gange, hvor de har plads til at vende, blive retvendte og spille bolden konstruktivt videre. I stedet bliver der taget 3-4 berøringer, før man vender den hjem til en midterstopper. Hvorfor flytte ansvaret hele tiden? Konsekvensen bliver en lang bold uden adresse, eller triggeren for modstandernes presspil.FlæskeFrank skrev: ↑6. aug 2021, 10:17For hvis Magnus får bolden i vores straffesparksfelt med tre modstandere på ryggen, så er der jo ingen af os, som forventer, at han skal forsøge at vende rundt og snyde de tre spillere, hvis alternativet er en sikker sidelænsspilning til fløjen.
Det er simpelthen ikke godt nok på det her niveau.
Nu henviste jeg tidligere til Ebenezer Ofori - tag et kig på hans præsentationsvideoer, og fortæl mig så hvorfor vi ALDRIG ser AaB's 6'er sætte en mand, vende med bolden, slå en konstruktiv aflevering, holde et højt boldtempo eller åbne spillet op.
Fordi der mangler fart, adræthed, tempo og teknik.
Magnus passer fint som en Bjarke Jacobsen 2 i en klub som Horsens, hvor der ingen krav er til boldomgangen, fordi man alligevel er komfortabel med at slå bolden langt hver gang. Det er AaB ikke.
Der er krav til boldtempoet og det tekniske niveau.
edit: Og Malthe var præcis ligeså ringe i 1. halvleg.
Jeg HÅBER det handler om, at lige som med Kent skal vende os til MC og hans tanker. Jeg har bestemt ikke givet op på ham. Men vi mangler bedre spillere. Efter 3 kampe var vi by FAR dem der forsøgte at drible mindst i hele ligaen. 31 gange, hvor FCK havde 89 gange som nummer 1. Vi mangler SÅ meget offensive spillere der kan sætte en mand af og skabe overtalt. Om det er bedre wingbacks eller de 3 forreste ved jeg ikke. Men IAO har ET issue og det er at få fadt i folk der kan sætte en mand af, eller i det mindst bare prøve på det. For der er vi sidste af alle i superligaen! Og det kommer til udtryk i vores kampe hvor ALT afhænger af, at vi så skal spille os til chancer hele tiden, og det er bare 100 gange sværer, hvis det er det eneste vi kan.
Så hvis vi skal vinde idag skal nogle af vores spillere som kusk eller Prip have grønt lys til bare at forsøge på at sætte en mand....ellers bliver vores spil bare alt for let at læse, som vi har set det sidste lange tid...
Og bliver der servet lange bolde eller spillet til siden eller bagud, så kan man jo ikke rigtig få noget at drible med.
Og det tæller så ikke med i statistikker at sidde og drible på bænken, som den ene af vores få teknikere gjorde.
Men det er faktisk en interessant statistik og vinkel, du hiver frem. For den viser jo ret godt, hvor mange pølespillere, der egentlig er i truppen og har været det længe. Problemet er så bare, at vi heller ikke vinder pølekampene, selvom vi har ganske mange spillere, som ikke just er tekniske vidundere.