Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november

Indlæg af R Rosenberg » 22. nov 2025, 16:31

Lad os sende en stor, fælles tak til SSE22.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 22. nov 2025, 16:33

Snakker man oprykning med det her hold og det koncept man ønsker at spille så lyver man for sig selv.
Med mindre AaB henter virkelig kvalitet ind i januar ift hvad der er muligt så kommer man ikke i nærheden af oprykning.
Og vil man spille 4-3-3 kræver det noget ekstra ordinært.
Faktisk i alle kæder
Min 2 til midtbanen og en stærkt nok 6er der også kan være 6er i suppen
Ny 9er
Min 1 til forsvaret
Gerne en keeper
Og ja højre kant kunne man også bruge - altså venstre benet.

Men man bør ændre konceptet så vi ikke står og ligner konfirmander der lige er kommet i nyt tøj men ingen anelse har om voksen livet.

4-2-3-1 hvis 4 back eller 3-4-2-1 og det syns jeg mere vi ligner noget

Der kommer ikke til at ske - men Højer han får problemer i den her 4-3-3 for vi dominerer intet og blir kØrt over

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 22. nov 2025, 16:37

R Rosenberg skrev:
22. nov 2025, 16:31
Lad os sende en stor, fælles tak til SSE22.
Ja, uden det gæve Hamborgbaserede konsortium havde vi aldrig fået Kelvin Johns sagnomspundne assist mod B 93. Og så endda på udebane!

Til gengæld studser jeg over tilskuertallet - knap 6300 tilskuere og så den 22. november. Det er det klart højeste tilskuertal siden de første par hjemmekampe mod Hobro og Horsens. Jeg kan ikke umiddelbart give en forklaring på denne markante stigning.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. nov 2025, 16:38

baresi skrev:
22. nov 2025, 16:33
Snakker man oprykning med det her hold og det koncept man ønsker at spille så lyver man for sig selv.
Med mindre AaB henter virkelig kvalitet ind i januar ift hvad der er muligt så kommer man ikke i nærheden af oprykning.
Faktisk i alle kæder
Ny 9er
Min 1 til forsvaret
Gerne en keeper

Men man bør ændre konceptet så vi ikke står og ligner konfirmander der lige er kommet i nyt tøj men ingen anelse har om voksen livet.

Der kommer ikke til at ske - men Højer han får problemer i den her 4-3-3 for vi dominerer intet og blir kØrt over
Jeg kan ikke helt greje dybden i den dér forbenede satsning på 4-3-3 fra AaB's side, men det virker jo til, at det bare er totalt no-go at prøve andet. Hvad bygger det på?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 22. nov 2025, 16:45

Gentleman Finn skrev:
22. nov 2025, 16:25
Sauer skrev:
22. nov 2025, 16:19
Mest bekymrende er, at niveuaet fra i dag langt fra er et enestående tilfælde. Vi har også været rigtig dårlige mod Hvidovre og Middelfart i de seneste kampe. Kan selv kun komme i tanke om 2,5 helstøbte kampe i efteråret (hjemme mod Hvidovre, hjemme mod Middelfart og de første ca. 65 min. hjemme mod Lyngby).

Vi er bestemt blevet lidt bedre ift. de første kampe uden Højer, Tiedemann, Andersson mv. Men vi er ikke blevet så meget bedre, at vi med det nuværende hold kan hænge hatten på at nå i top 6-slutspillet.
Det kommer an på om spillerne kan hive sig op til den Horsens kamp og give os noget at gå til pause på, for der manglede kampform i dag. Vi kan dog også komme tæt på 2. Pladsen med en sejr. Det ligner at der pt. kun er Lyngby der er stabile i top 6. Den anden oprykningsplads er up for grabs
Det kan hvert fald blive afgørende for de muligheder, vi har på transfermarkedet i løbet af vinteren. Hvis vi da har penge at handle for.

VI lignede også nogen, der manglede kampform inden landskampspausen. Indsatserne mod Hvidovre og Middelfart var ikke bedre end i dag. Hvis vi fortsætter i den rille, kan jeg sagtens se os blive overhalet i tabellen, inden top og bund bliver splittet op.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 22. nov 2025, 16:48

Funky skrev:
22. nov 2025, 16:38
baresi skrev:
22. nov 2025, 16:33
Faktisk i alle kæder
Ny 9er
Min 1 til forsvaret
Gerne en keeper

Jeg kan ikke helt greje dybden i den dér forbenede satsning på 4-3-3 fra AaB's side, men det virker jo til, at det bare er totalt no-go at prøve andet. Hvad bygger det på?
Jeg har prøvet at spørge derude og også om nordjyske ville tage den op.
Hørte at det var SSE22 der indførte 4-3-3 modellen men om det er rigtigt ved jeg ikke.
Har dog siddet til et sponsor møde engang hvor den sportslige ledelse fortalte at man ville have en AaB identitet som ikke skiftede hver gang der kom en træner.
Og den del kan jeg egentlig godt forstå MEN romantikken omkring 4-3-3 er OfF når man ikke har spillere til det. Og det er faktisk primært hele vores midtbanen der iiiw skaber balance på holdet og gøre at vi ikke fungerer
Vi hænger ikke sammen - og fundamentet er virkelig ikke særligt stærkt.

Wichmann prøvede også at gøre op med det og bevares han lykkedes bestemt ikke i sine få kampe men overtog også et lortehold i elendig forfatning men han prøvet at være mer pragmatisk med det materiale han havde.

Højer kommer til at mislykkes hvis man stædig skal spille 4-3-3
AaB er super lette at læse for enhver modstander
Se i dag - Kolding i et ultra kompakt udtryk og så kontra - desuden 3 mål hvor AaB slet ikke er til stede A laver frispark eller andet.

Jeg syns man fejler Big time og det blir for teoretisk godt ift hvordan man skakker konceptet op.
Men konceptet virker ikke og vi har endnu til gode at dominere en kamp som Højer vil med hans 4-3-3 stil.

Det fungerer ikke - og nej spillerne og truppen er ikke god nok MEN så må man få det bedste ud af det hold man har og det gør man ikke

Sådan her ender vi i nedryknings spillet
Vi taber også til Horsens af en endtes årsag - de kommer med fysik og slår os på vilje og modstands kraft

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 22. nov 2025, 16:53

Sauer skrev:
22. nov 2025, 16:45
Gentleman Finn skrev:
22. nov 2025, 16:25
Sauer skrev:
22. nov 2025, 16:19
Mest bekymrende er, at niveuaet fra i dag langt fra er et enestående tilfælde. Vi har også været rigtig dårlige mod Hvidovre og Middelfart i de seneste kampe. Kan selv kun komme i tanke om 2,5 helstøbte kampe i efteråret (hjemme mod Hvidovre, hjemme mod Middelfart og de første ca. 65 min. hjemme mod Lyngby).

Vi er bestemt blevet lidt bedre ift. de første kampe uden Højer, Tiedemann, Andersson mv. Men vi er ikke blevet så meget bedre, at vi med det nuværende hold kan hænge hatten på at nå i top 6-slutspillet.
Det kommer an på om spillerne kan hive sig op til den Horsens kamp og give os noget at gå til pause på, for der manglede kampform i dag. Vi kan dog også komme tæt på 2. Pladsen med en sejr. Det ligner at der pt. kun er Lyngby der er stabile i top 6. Den anden oprykningsplads er up for grabs
Det kan hvert fald blive afgørende for de muligheder, vi har på transfermarkedet i løbet af vinteren. Hvis vi da har penge at handle for.

VI lignede også nogen, der manglede kampform inden landskampspausen. Indsatserne mod Hvidovre og Middelfart var ikke bedre end i dag. Hvis vi fortsætter i den rille, kan jeg sagtens se os blive overhalet i tabellen, inden top og bund bliver splittet op.
Helt sikkert, der er meget at arbejde med for Steffen, og ligner også han mangler et par spillere, for at få systemet til at glide bedre. Men vinterpausen kommer belejligt, så han kan få lov at arbejde mere med holdet, vi skal dog kunne hive os op til at slå Horsens i den sidste kamp, hvis spillerne gerne vil spille med om top pladseringer. For er der 5-6 point op til 2. pladsen når vi starter op i marts, så er det lige overkanten, selvom 6. pointskampene kan rykke helt op og ned på ting, meget hurtigt i foråret, hvis man rammer noget form. Så vi er tvunget ud i en sejr imod Horsens for at komme tættere på 2. pladsen

Dampbarn
Junior
Junior

Indlæg af Dampbarn » 22. nov 2025, 17:01

Jeg syntes truppen ligesom sidste år spiller up til det niveau man kan forvente, med de spillere truppen består af.
Sidste år var den for svag til superligaen, og den er gjort svagere til denne sæson, og nok også for svag til at komme i top 4 (måske også top 6)
Det er ikke spillerne der er problemet, og jeg ser ikke kæmpe udviklingspotentiale i mange af dem.
Problemet er ikke nye spillere, for dem får vi masser af hvert vindue. Problemet er kvaliteten af dem, og hvis endelig 1 af dem viser lidt mere end leverpostej klasse, så sælges de kort efter og man hænger på resten.
Kampen i dag er jo ikke enestående, og gang på gang udstilles de mangler AaB har, og man leder stadig efter om de overhovedet har nogle styrker.
Jeg ved ikke om Højer skal have skylden, for han har godt nok ikke meget at arbejde med. Jeg håber dog han vil droppe DBU modellen med 4-3-3, da den er svær at spille uden kvalitets spillere. Det hjælper ikke at være boldstyrende, hvis man ikke har kvaliteten til at lave mange mål, og man som nu ikke kan lukke af bag ude. Midtbanen er så svag at selv oprykker hold fra 2. div. bare pisser igennem den.
Jeg tror man skal tilbage til Hiljemark stilen, hvor man bare parkerer bussen og håber man kan lave noget på en omstilling eller dødbold.
Det var ikke kønt sidst, men det gav point.
Man kan ihvertfald ikke blive ved med at spille så naivt som man gør nu, og forvente det vil give flere point.
Tror ikke bunden er nået endnu for AaB desværre.
MOM i dag..... Hmmmm (må være en af dem på bænken, som ikke kom ind)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. nov 2025, 17:04

Dampbarn skrev:
22. nov 2025, 17:01
Jeg syntes truppen ligesom sidste år spiller up til det niveau man kan forvente, med de spillere truppen består af.
Sidste år var den for svag til superligaen, og den er gjort svagere til denne sæson, og nok også for svag til at komme i top 4 (måske også top 6)
Det er ikke spillerne der er problemet, og jeg ser ikke kæmpe udviklingspotentiale i mange af dem.
Problemet er ikke nye spillere, for dem får vi masser af hvert vindue. Problemet er kvaliteten af dem, og hvis endelig 1 af dem viser lidt mere end leverpostej klasse, så sælges de kort efter og man hænger på resten.
Kampen i dag er jo ikke enestående, og gang på gang udstilles de mangler AaB har, og man leder stadig efter om de overhovedet har nogle styrker.
Jeg ved ikke om Højer skal have skylden, for han har godt nok ikke meget at arbejde med. Jeg håber dog han vil droppe DBU modellen med 4-3-3, da den er svær at spille uden kvalitets spillere. Det hjælper ikke at være boldstyrende, hvis man ikke har kvaliteten til at lave mange mål, og man som nu ikke kan lukke af bag ude. Midtbanen er så svag at selv oprykker hold fra 2. div. bare pisser igennem den.
Jeg tror man skal tilbage til Hiljemark stilen, hvor man bare parkerer bussen og håber man kan lave noget på en omstilling eller dødbold.
Man kan ihvertfald ikke blive ved med at spille så naivt som man gør nu, og forvente det vil give flere point.
MOM må være Normann for i det mindste at komme frem til nogle okay store chancer, som han så brændte. Mon ikke, han snart er nede på samme niveau som resten af holdet, så vi må jo nyde indsatserne fra ham, mens vi har dem.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 22. nov 2025, 17:14

Katastrofe, intet mindre.. At man kan levere sådan en indsats i den sidste hjemmekamp mod et yderst ordinært Kolding-hold er simpelthen beskæmmende.

Udover at have den ringeste spillertrup i mands minde, primært skabt af SSE og deres devise om at sælge at kvalitet væk, uden ordentlige erstatninger.. Så er jeg også skuffet over Højer. Jo truppen er pivelendig, men jeg ser simpelthen ingen tegn på nogen spillestil eller plan, vi dominerer ingen kampe og holder slet ikke nullet.

Vi er pt. meget langt fra superligabold igen og der skal ske drastiske ændringer hvis det nogensinde skal blive en realitet igen, desværre..

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 22. nov 2025, 17:18

Dampbarn skrev:
22. nov 2025, 17:01
Enig i det hele, vi er dog tydeligvis blevet stærkere med tilgangen af Tiedemann, Normann og Andersson.
Jeg mener vi styrkemæssigt ligger mellem 4-6, og før tilgangen af disse lå vi vel 8-10.
Der mangler stadig kvalitet på flere positioner, mest tydeligt på 6’eren hvor Højer famler i blinde, men også i det centrale forsvar hvor Makolli’s skade har også ramt os hårdt.

Jeg så også gerne vi havde flere strenge at spille på rent taktisk og kunne mestre flere formationer, det bliver meget nemt for modstanderen at læse, og alt skal komme fra Normann og John

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 22. nov 2025, 17:44

kom så AaB
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 22. nov 2025, 18:33

Funky skrev:
22. nov 2025, 16:21
Kasper skrev:
22. nov 2025, 16:18
Funky skrev:
22. nov 2025, 16:10
jens fup skrev:
22. nov 2025, 16:03
Funky skrev:
22. nov 2025, 15:58
Skandaløst dårlig indsats, hvis man fra AaB's side virkelig mener, man har et hold af den kvalitet, man snakker om. Altså et hold, som skulle kunne "spille med i toppen". Så har nogen virkelig ikke præsteret til det, de får deres hyre for. Jeg er nærmest lamslået over, hvor doven, søvngængeragtig, små-arrogant, nipset, fimset og lilleput-agtig en indsats, jeg har været vidne til efter de første 10-15 "udmærkede" minutter.
Nordjyllands landshold kopierede vel bare hele Danmarks Landshold. Det var også totalt mangel på tilstedeværelse, respekt for modstanderen og overdrysset med selvfed arrogant holdning om at "vi vinder det her på 80%"
Eller også har vi simpelthen ikke det hold, vi bilder os ind, at vi har. Altså, vi henter spillere, som har svært ved at brænde igennem - i første division. Vores åh så fabelagtige gude-talenter, Bomholt, Ross, Noel, you name them - de kan ikke brænde igennem. I første division.
Første division. Hvor der ligger 12 klart bedre hold et niveau højere.
Sh.. jeg er godt nok noget mere bekymret over det blodfattige udtryk her ved efterårssæsonens udløb, end jeg var lige efter sommerpausen. Dér kunne jeg da forstå, hvorfor det så shaky ud.
John Møller skal VIRKELIG trylle med den her trup og klub. Jeg kan kun håbe og bede til, at han har de kompetencer, som Ydesen har fremhævet, når han har kaldt ham for AaB's vigtigste signing.
Utroligt du bilder dig selv ind at det er talenternes skyld
Hold nu op. De får SÅ meget spilletid og chancer for at vise, at de har niveauet. Vi er sgu ved at være ret langt væk fra et såkaldt AaB-talent, som for alvor har sparket benene væk under os, når de har fået chancen, er vi ikke? Men jeg skriver i øvrigt ikke om talenterne alene.
Hvor gamle var Augo og Risgaard, da de var gamle nok til at være profiler for AaB?

Du skriver i hver evig eneste kamptråd, at Mads Bomholt ikke er god nok. Det er helt udenfor skiven at tro en 19-årig skal styre løjerne for en klub af AaBs størrelse.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 22. nov 2025, 19:21

Kasper skrev:
22. nov 2025, 18:33
Funky skrev:
Kasper skrev:
Funky skrev:
jens fup skrev:
Funky skrev:
Skandaløst dårlig indsats, hvis man fra AaB's side virkelig mener, man har et hold af den kvalitet, man snakker om. Altså et hold, som skulle kunne "spille med i toppen". Så har nogen virkelig ikke præsteret til det, de får deres hyre for. Jeg er nærmest lamslået over, hvor doven, søvngængeragtig, små-arrogant, nipset, fimset og lilleput-agtig en indsats, jeg har været vidne til efter de første 10-15 "udmærkede" minutter.
Nordjyllands landshold kopierede vel bare hele Danmarks Landshold. Det var også totalt mangel på tilstedeværelse, respekt for modstanderen og overdrysset med selvfed arrogant holdning om at "vi vinder det her på 80%"
Eller også har vi simpelthen ikke det hold, vi bilder os ind, at vi har. Altså, vi henter spillere, som har svært ved at brænde igennem - i første division. Vores åh så fabelagtige gude-talenter, Bomholt, Ross, Noel, you name them - de kan ikke brænde igennem. I første division.
Sh.. jeg er godt nok noget mere bekymret over det blodfattige udtryk her ved efterårssæsonens udløb, end jeg var lige efter sommerpausen. Dér kunne jeg da forstå, hvorfor det så shaky ud.
John Møller skal VIRKELIG trylle med den her trup og klub. Jeg kan kun håbe og bede til, at han har de kompetencer, som Ydesen har fremhævet, når han har kaldt ham for AaB's vigtigste signing.
Hold nu op. De får SÅ meget spilletid og chancer for at vise, at de har niveauet. Vi er sgu ved at være ret langt væk fra et såkaldt AaB-talent, som for alvor har sparket benene væk under os, når de har fået chancen, er vi ikke? Men jeg skriver i øvrigt ikke om talenterne alene.
Hvor gamle var Augo og Risgaard, da de var gamle nok til at være profiler for AaB?

Du skriver i hver evig eneste kamptråd, at Mads Bomholt ikke er god nok. Det er helt udenfor skiven at tro en 19-årig skal styre løjerne for en klub af AaBs størrelse.
Det har du isoleret set ret i men så skulle klubben også lade være med at give ham ansvaret og gøre ham til en del af anfører gruppen og endda anfører
Det var jo snot dumt ..
Bomholt præsterer ikke og er lidt sommer andre unge - det er pænt og poleret men aldrig råt og ødelæggende for ham n modstander …
V Møller det samme - han hænger i en masse sekvenser når han skal arbejde retur - kæmper ikke den sodet meter
Ross med + 100 kampe - virker ugidelig kampen igennem og løber slet slet ikke nok hårde meter …

Og så må der altså gerne stille skrab til en 19 årig der er i anfører gruppen og som bør være det næste “store” salg

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 22. nov 2025, 19:46

Sapiens skrev:
22. nov 2025, 17:14
Katastrofe, intet mindre.. At man kan levere sådan en indsats i den sidste hjemmekamp mod et yderst ordinært Kolding-hold er simpelthen beskæmmende.

Udover at have den ringeste spillertrup i mands minde, primært skabt af SSE og deres devise om at sælge at kvalitet væk, uden ordentlige erstatninger.. Så er jeg også skuffet over Højer. Jo truppen er pivelendig, men jeg ser simpelthen ingen tegn på nogen spillestil eller plan, vi dominerer ingen kampe og holder slet ikke nullet.

Vi er pt. meget langt fra superligabold igen og der skal ske drastiske ændringer hvis det nogensinde skal blive en realitet igen, desværre..
Som enhver kunne se, at sidste års trup ikke blot var langt under selv det laveste Gaardeniveau, men milevidt fra bare Superliganiveau; kunne enhver se, at det hold, vi stillede til start med i denne sæson ikke ville have en kinamands chance for oprykning, men tværtimod fremstod som outsiderkandidat til endnu en nedrykning; hvis ikke i denne sæson, så i den efterfølgende.

Med andre ord: Hvorfor fanden reagerede ledelse og bestyrelse først i de allersidste dage af forrige transfervindue efter måneders inaktivitet, da 2. division fremstod som et realistisk scenario? I foråret 2025 præsterede AaB med 7 point i 14 kampe et af de ringeste resultater i Superligaens historie, og så forventede man i ramme alvor, at det samme hold - det suverænt ringeste overhovedet i AaBs historie - uden sine to største profiler og dertil et par øvrige nogenlunde habile spillere ville rykke omgående op igen? At man blot justerer målsætningen til det direkte latterlige "at spille med i toppen af 1. division" som følge af endnu en omgang manglende rettidig omhu, er så useriøst, at det skriger til den kulsorte himmel.

Et lille lysglimt på samme kulsorte himmel er planerne om en aktieemission; hvis succes imidlertid afhænger af offensive og ambitiøse signaler fra ledelse og bestyrelse, herunder at målet for denne sæson er oprykning, og at målet for den næste sæson er en placering omkring top 6 i Superligaen - altså det vi betragtede som en selvfølge (hvis ikke en skuffelse) for blot et par år siden. For at sætte det i relief: I maj 2022 vandt et i øvrigt skadessvækket AaB-hold med 3-0 over Brøndby i grundspillets sidste spillerunde og sluttede i samme grundspil som nr. 4. Tre år senere fremstår dette relativt banale scenario ligeså urealistisk som en kvartfinale i Champions League havde fremstået for tre år tidligere!

Hvis ikke man med spillersalg for små 85 millioner kroner og en historisk billig spillertrup har råd til investeringer i spillertruppen; så kan man ligeså godt opgive ævred og overgive Nordjylland til Aalborg DH. Derimod vil jeg hjertens gerne investere i AaB ved kommende aktieemission, hvis jeg ser seriøse planer om at genetablere klubben på et bare nogenlunde seriøst niveau; hvilket som et minimum må være niveauet i Gaardetiden.

Bemærk, at AaB i 1. division i 2023/2024 trak næsten 7500 tilskuere i snit på hjemmebane - på trods af både manglende spænding og dertil stribevis af rædderlige kampe på samme hjemmebane. Bemærk ligeledes, at AaB i sidste sæson i Superligaen trak omtrent 8200 tilskuere i snit på hjemmebane trods flere regulære katastrofekampe som f.eks. 0-4 - kampen mod Brøndby. I begyndelsen af sæsonen tydede det endda på et snit på den gode side af 10.000 tilskuere, inden det totale forfald satte ind.

Der er med andre ord fortsat perspektiv i denne klub - forudsat, at denne sætter ind nu og undgår en ørkenvandring som divisionsklub, for i dette scenario falder både tilhængere, sponsorere og eventuelle investorer fra i et omfang, hvor AaB med fordel kan spille hjemmekampene på anlægget på Hornevej.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 22. nov 2025, 20:43

baresi skrev:
22. nov 2025, 19:21
Kasper skrev:
Funky skrev:
Kasper skrev:
Funky skrev:
jens fup skrev:

Det har du isoleret set ret i men så skulle klubben også lade være med at give ham ansvaret og gøre ham til en del af anfører gruppen og endda anfører
Det var jo snot dumt ..
Bomholt præsterer ikke og er lidt sommer andre unge - det er pænt og poleret men aldrig råt og ødelæggende for ham n modstander …
V Møller det samme - han hænger i en masse sekvenser når han skal arbejde retur - kæmper ikke den sodet meter
Ross med + 100 kampe - virker ugidelig kampen igennem og løber slet slet ikke nok hårde meter …

Og så må der altså gerne stille skrab til en 19 årig der er i anfører gruppen og som bør være det næste “store” salg
De er selvfølgelig ikke fredet, men pilen peger sgu ikke mod de unge.
Det er et stykke absurd amatør arbejde, at Bomholt skulle have anførerbindet, Ross fik 10'eren og at Noel er tvunget på banen af nød og ikke fordi han er i en formtop.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. nov 2025, 20:45

Kasper skrev:
Funky skrev:
Kasper skrev:
Funky skrev:
jens fup skrev:
Funky skrev:

Det er en fair pointe, at Bomholt skal være ældre og mere erfaren, før man kan forvente mere af ham - det er bare ikke sådan, han iscenesættes af AaB, vil jeg så sige. Hvis det nuværende niveau ikke er til mere end indhop, så er det jo sådan, man skal bruge ham. Ikke som første mand på holdkortet og del af en anfører-gruppe. Man bruger ham i en rolle, han ikke kan - eller skal - udfylde. HVOR meget ældre skal han være, kan man så spørge, og hvis man udvider scope lidt til eks. Ross, så har vi at gøre med et andet højt besunget talent, som har fået mere spilletid over en efterhånden ret lang periode - og stadig går man og venter på et gennembrud og et solidt bundniveau. Jeg synes, vi har et problem med, at de unge spillere ikke kan klare overgangen til førsteholds-bold, sådan som AaB fører dem op til og ind på 1.holdet.

Og for the record, jeg er ikke ude på at jagte Bomholt (eller Ross), de er bare nogle store drenge, og jeg bryder mig i øvrigt ikke om, når der går spiller-hetz i den herinde, hvad enten det er unge eller erfarne spillere. Jeg ønsker det bedste for alle AaB’s spillere, ikke mindst de unge, og går til enhver kamp med en forhåbning om, at så, NU sker det for dem, at de slår igennem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 22. nov 2025, 21:15

Funky skrev:
22. nov 2025, 20:45
Kasper skrev:
Funky skrev:
Kasper skrev:
Funky skrev:
jens fup skrev:

Det er en fair pointe, at Bomholt skal være ældre og mere erfaren, før man kan forvente mere af ham - det er bare ikke sådan, han iscenesættes af AaB, vil jeg så sige. Hvis det nuværende niveau ikke er til mere end indhop, så er det jo sådan, man skal bruge ham. Ikke som første mand på holdkortet og del af en anfører-gruppe. Man bruger ham i en rolle, han ikke kan - eller skal - udfylde. HVOR meget ældre skal han være, kan man så spørge, og hvis man udvider scope lidt til eks. Ross, så har vi at gøre med et andet højt besunget talent, som har fået mere spilletid over en efterhånden ret lang periode - og stadig går man og venter på et gennembrud og et solidt bundniveau. Jeg synes, vi har et problem med, at de unge spillere ikke kan klare overgangen til førsteholds-bold, sådan som AaB fører dem op til og ind på 1.holdet.

Og for the record, jeg er ikke ude på at jagte Bomholt (eller Ross), de er bare nogle store drenge, og jeg bryder mig i øvrigt ikke om, når der går spiller-hetz i den herinde, hvad enten det er unge eller erfarne spillere. Jeg ønsker det bedste for alle AaB’s spillere, ikke mindst de unge, og går til enhver kamp med en forhåbning om, at så, NU sker det for dem, at de slår igennem.
Det ved jeg heller ikke, men jeg mener allerede nu at Bomholt er vores bedste midtbanespiller.
Jasson, Håpnes, Kaasa, Børsting, Maarup, Møller og Bonde.

Der er ganske enkelt handlet for dumt ind og så hjælper det heller ikke Bomholt og holdet, at der skal trækkes lod om de to andre pladser på midten før hver kamp.

Helt fair, men jeg mener du har været unødvendigt meget efter Bomholt i lang tid.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 22. nov 2025, 21:39

Frustrationen er stor over det her hold efterhånden..

Der skal handles seriøst i pausen, før der venter 5 ultra vigtige kampe, hvor vi simpelthen ikke må tabe flere af sådan nogle kampe her.

Højer har åbenlyst ingen plan når et hold stiller sig alle mand foran eget mål.
Og samtidig skal modstanderne bare bruge 2 chancer for at score 3 mål i dag!

Kæft det er bittert at se på.
Og endnu mere bittert, at vi muligvis ikke rykker op og at vi må acceptere at et AaB sovset ind i ligegyldighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. nov 2025, 21:55

Kasper skrev:
22. nov 2025, 21:15
Funky skrev:
22. nov 2025, 20:45
Kasper skrev:
Funky skrev:
Kasper skrev:
Funky skrev:

Det ved jeg heller ikke, men jeg mener allerede nu at Bomholt er vores bedste midtbanespiller.
Jasson, Håpnes, Kaasa, Børsting, Maarup, Møller og Bonde.

Der er ganske enkelt handlet for dumt ind og så hjælper det heller ikke Bomholt og holdet, at der skal trækkes lod om de to andre pladser på midten før hver kamp.

Helt fair, men jeg mener du har været unødvendigt meget efter Bomholt i lang tid.
Det har nu ikke været meningen at være negativt forudindtaget overfor Bomholt. Nordjyske har også bedømt ham ret lavt i bare de seneste kampe. Måske er det også bare fordi, mine forventninger til Bomholt er relativt høje hver gang, ikke mindst i sammenligning med den række spillere, du oplister. Den illustrerer jo tydeligt, hvor manglen er allerstørst på holdet. Jeg mener slet ikke, det er en 9’er, vi mangler mest, i hvert fald.

Besvar