Forsvaret har også været rigtig dårligt. Ligesom resten af holdet. Nu så jeg bare lige Müller lave et sløjt forsøg på en redning, da jeg var i gang med at skrive
Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november
Re: Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Lige nu har jeg det som Monty Python's Sorte Ridder efter begge arme og det ene ben er hugget af: It is only a flesh wound....
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
Bill Shankly
- viper_dk
- Ynglinge

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: Aarhus
- Kontakt:
Tror hvis Kolding skulle vælge 3 spillere fra dagens AaB startopstilling, som umiddelbart skulle gå ind og forstærke dem, så ville de være i tvivl om hvem de skulle vælge. Det er nok det helt store problem...vi er ikke bedre end modstanderne, ikke individuelt og slet ikke som hold.
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"
Andersson er jo stadig skadet. Han har ikke sprintet i dag.
Monty Pythons sorte ridder viste sgu mere kampvilje på 30 sekunders tv-sketch end hele AaB-holdet i dag på 90 minutters, ja, det har satame også været en tv-sketch.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
endnu en kamp der bliver ødelagt af at vi holder op med at synge fra 22-27 minut.
Skandaløst dårlig indsats, hvis man fra AaB's side virkelig mener, man har et hold af den kvalitet, man snakker om. Altså et hold, som skulle kunne "spille med i toppen". Så har nogen virkelig ikke præsteret til det, de får deres hyre for. Jeg er nærmest lamslået over, hvor doven, søvngængeragtig, små-arrogant, nipset, fimset og lilleput-agtig en indsats, jeg har været vidne til efter de første 10-15 "udmærkede" minutter.
-
jens fup
- Superliga

Nordjyllands landshold kopierede vel bare hele Danmarks Landshold. Det var også totalt mangel på tilstedeværelse, respekt for modstanderen og overdrysset med selvfed arrogant holdning om at "vi vinder det her på 80%"Funky skrev: ↑22. nov 2025, 15:58Skandaløst dårlig indsats, hvis man fra AaB's side virkelig mener, man har et hold af den kvalitet, man snakker om. Altså et hold, som skulle kunne "spille med i toppen". Så har nogen virkelig ikke præsteret til det, de får deres hyre for. Jeg er nærmest lamslået over, hvor doven, søvngængeragtig, små-arrogant, nipset, fimset og lilleput-agtig en indsats, jeg har været vidne til efter de første 10-15 "udmærkede" minutter.
Bill Shankly
Bill Shankly
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Meget effektivt af Kolding der satte alt ind i dag og forsvarede med alt de havde. Ingen indvendinger.
Kampformen så tvivlsom ud her efter pausen, vi skulle dog stadig have sat nogle mål ind. Men konstant manglede der kvalitet i den sidste aflevering, langt fra hvad vi tidligere har set. Vi er tvunget til at tage en sejr i Horsens for at få sluttet året af nu, for at rode bod på den her bækamp.
Og så kan vi godt bruge en type der kan hive os ud af hullet i de her kampe, der altid vil komme. Melker Widdel kom hjem
han sidder alligevel på bænken derover.
Kampformen så tvivlsom ud her efter pausen, vi skulle dog stadig have sat nogle mål ind. Men konstant manglede der kvalitet i den sidste aflevering, langt fra hvad vi tidligere har set. Vi er tvunget til at tage en sejr i Horsens for at få sluttet året af nu, for at rode bod på den her bækamp.
Og så kan vi godt bruge en type der kan hive os ud af hullet i de her kampe, der altid vil komme. Melker Widdel kom hjem
Mjah, det kunne han sikkert godt igen i 1.div. Vi så desværre, at han ikke rigtig kunne, da de gjaldt, i superligaen.Gentleman Finn skrev: ↑22. nov 2025, 16:03Meget effektivt af Kolding der satte alt ind i dag og forsvarede med alt de havde. Ingen indvendinger.
Og så kan vi godt bruge en type der kan hive os ud af hullet i de her kampe, der altid vil komme. Melker Widdel kom hjemhan sidder alligevel på bænken derover.
Eller også har vi simpelthen ikke det hold, vi bilder os ind, at vi har. Altså, vi henter spillere, som har svært ved at brænde igennem - i første division. Vores åh så fabelagtige gude-talenter, Bomholt, Ross, Noel, you name them - de kan ikke brænde igennem. I første division.jens fup skrev: ↑22. nov 2025, 16:03Nordjyllands landshold kopierede vel bare hele Danmarks Landshold. Det var også totalt mangel på tilstedeværelse, respekt for modstanderen og overdrysset med selvfed arrogant holdning om at "vi vinder det her på 80%"Funky skrev: ↑22. nov 2025, 15:58Skandaløst dårlig indsats, hvis man fra AaB's side virkelig mener, man har et hold af den kvalitet, man snakker om. Altså et hold, som skulle kunne "spille med i toppen". Så har nogen virkelig ikke præsteret til det, de får deres hyre for. Jeg er nærmest lamslået over, hvor doven, søvngængeragtig, små-arrogant, nipset, fimset og lilleput-agtig en indsats, jeg har været vidne til efter de første 10-15 "udmærkede" minutter.
Første division. Hvor der ligger 12 klart bedre hold et niveau højere.
Sh.. jeg er godt nok noget mere bekymret over det blodfattige udtryk her ved efterårssæsonens udløb, end jeg var lige efter sommerpausen. Dér kunne jeg da forstå, hvorfor det så shaky ud.
John Møller skal VIRKELIG trylle med den her trup og klub. Jeg kan kun håbe og bede til, at han har de kompetencer, som Ydesen har fremhævet, når han har kaldt ham for AaB's vigtigste signing.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
AaB kan vist godt bare køres ud på marken og skydes..
Så desværre ikke kampen men skuffende resultat i en kamp, som skulle vindes.
Med en udekamp i Horsens kan Top-6 plads til vinterpausen hænge i en tynd tråd.

Med en udekamp i Horsens kan Top-6 plads til vinterpausen hænge i en tynd tråd.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Utroligt du bilder dig selv ind at det er talenternes skyldFunky skrev: ↑22. nov 2025, 16:10Eller også har vi simpelthen ikke det hold, vi bilder os ind, at vi har. Altså, vi henter spillere, som har svært ved at brænde igennem - i første division. Vores åh så fabelagtige gude-talenter, Bomholt, Ross, Noel, you name them - de kan ikke brænde igennem. I første division.jens fup skrev: ↑22. nov 2025, 16:03Nordjyllands landshold kopierede vel bare hele Danmarks Landshold. Det var også totalt mangel på tilstedeværelse, respekt for modstanderen og overdrysset med selvfed arrogant holdning om at "vi vinder det her på 80%"Funky skrev: ↑22. nov 2025, 15:58Skandaløst dårlig indsats, hvis man fra AaB's side virkelig mener, man har et hold af den kvalitet, man snakker om. Altså et hold, som skulle kunne "spille med i toppen". Så har nogen virkelig ikke præsteret til det, de får deres hyre for. Jeg er nærmest lamslået over, hvor doven, søvngængeragtig, små-arrogant, nipset, fimset og lilleput-agtig en indsats, jeg har været vidne til efter de første 10-15 "udmærkede" minutter.
Sh.. jeg er godt nok noget mere bekymret over det blodfattige udtryk her ved efterårssæsonens udløb, end jeg var lige efter sommerpausen. Dér kunne jeg da forstå, hvorfor det så shaky ud.
John Møller skal VIRKELIG trylle med den her trup og klub. Jeg kan kun håbe og bede til, at han har de kompetencer, som Ydesen har fremhævet, når han har kaldt ham for AaB's vigtigste signing.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
jens fup
- Superliga

At man kan blive ved og ved og ved med at bruge Ross, er mig en gåde gemt i et mysterium og pakket ind som en hemmelighed. Han duer hverken på kant eller som 9'er, og uanset hvilken plads man tildeler ham på midtbanen, falder han igennem. Vil ikke engang sige at hans bedste plads er på bænken, for så optager han jo for nogen, der måske rent faktisk KAN spille fodbold.Funky skrev: ↑22. nov 2025, 16:10Eller også har vi simpelthen ikke det hold, vi bilder os ind, at vi har. Altså, vi henter spillere, som har svært ved at brænde igennem - i første division. Vores åh så fabelagtige gude-talenter, Bomholt, Ross, Noel, you name them - de kan ikke brænde igennem. I første division.jens fup skrev: ↑22. nov 2025, 16:03Nordjyllands landshold kopierede vel bare hele Danmarks Landshold. Det var også totalt mangel på tilstedeværelse, respekt for modstanderen og overdrysset med selvfed arrogant holdning om at "vi vinder det her på 80%"Funky skrev: ↑22. nov 2025, 15:58Skandaløst dårlig indsats, hvis man fra AaB's side virkelig mener, man har et hold af den kvalitet, man snakker om. Altså et hold, som skulle kunne "spille med i toppen". Så har nogen virkelig ikke præsteret til det, de får deres hyre for. Jeg er nærmest lamslået over, hvor doven, søvngængeragtig, små-arrogant, nipset, fimset og lilleput-agtig en indsats, jeg har været vidne til efter de første 10-15 "udmærkede" minutter.
Jeg tror meget på John Møller, men jeg tror også at det kommer til at tage tid, og gøre ondt på vores selvforståelse, for jeg kan ikke se klubben blive superliga-klar på banen på bare ét og næppe heller 2 eller 3 transfervinduer.
Bill Shankly
Bill Shankly
Mest bekymrende er, at niveuaet fra i dag langt fra er et enestående tilfælde. Vi har også været rigtig dårlige mod Hvidovre og Middelfart i de seneste kampe. Kan selv kun komme i tanke om 2,5 helstøbte kampe i efteråret (hjemme mod Hvidovre, hjemme mod Middelfart og de første ca. 65 min. hjemme mod Lyngby).
Vi er bestemt blevet lidt bedre ift. de første kampe uden Højer, Tiedemann, Andersson mv. Men vi er ikke blevet så meget bedre, at vi med det nuværende hold kan hænge hatten på at nå i top 6-slutspillet.
Vi er bestemt blevet lidt bedre ift. de første kampe uden Højer, Tiedemann, Andersson mv. Men vi er ikke blevet så meget bedre, at vi med det nuværende hold kan hænge hatten på at nå i top 6-slutspillet.
Hold nu op. De får SÅ meget spilletid og chancer for at vise, at de har niveauet. Vi er sgu ved at være ret langt væk fra et såkaldt AaB-talent, som for alvor har sparket benene væk under os, når de har fået chancen, er vi ikke? Men jeg skriver i øvrigt ikke om talenterne alene.Kasper skrev: ↑22. nov 2025, 16:18Utroligt du bilder dig selv ind at det er talenternes skyldFunky skrev: ↑22. nov 2025, 16:10Eller også har vi simpelthen ikke det hold, vi bilder os ind, at vi har. Altså, vi henter spillere, som har svært ved at brænde igennem - i første division. Vores åh så fabelagtige gude-talenter, Bomholt, Ross, Noel, you name them - de kan ikke brænde igennem. I første division.jens fup skrev: ↑22. nov 2025, 16:03Nordjyllands landshold kopierede vel bare hele Danmarks Landshold. Det var også totalt mangel på tilstedeværelse, respekt for modstanderen og overdrysset med selvfed arrogant holdning om at "vi vinder det her på 80%"Funky skrev: ↑22. nov 2025, 15:58Skandaløst dårlig indsats, hvis man fra AaB's side virkelig mener, man har et hold af den kvalitet, man snakker om. Altså et hold, som skulle kunne "spille med i toppen". Så har nogen virkelig ikke præsteret til det, de får deres hyre for. Jeg er nærmest lamslået over, hvor doven, søvngængeragtig, små-arrogant, nipset, fimset og lilleput-agtig en indsats, jeg har været vidne til efter de første 10-15 "udmærkede" minutter.
Vores bold besiddende 4-3-3 koncept passer slet ikke til de folk vi har. Vi har ikke nok stabilitet i forsvaret bare med 1 skade - arnorsson sejler rundt. Og backs er stadig udfordret på skift.Gentleman Finn skrev: ↑22. nov 2025, 16:03Meget effektivt af Kolding der satte alt ind i dag og forsvarede med alt de havde. Ingen indvendinger.
Og så kan vi godt bruge en type der kan hive os ud af hullet i de her kampe, der altid vil komme. Melker Widdel kom hjemhan sidder alligevel på bænken derover.
Midtbanen blir i alle kampe kørt midtover - der er ingen der takler eller gør det svært for modstanderen.
Det er pænt og sødt og på et drenge niveau til tider og virker heller til at man stiller de nødvendige krav til
Hinanden. Vi har ingen 6er der er dygtig nok hvilket er det første krav i en 4-3-3 - Bomholt spiller elendigt i dag - og gir ik rigtigt noget hverken frem eller retur
Vi mangler en stabil stærk midtbane
Offensiven med Ross er ligegyldig - og kelvin blir nok aldrig højre kant. Han er bedre som
Venstre kant eller 9er.
Jeg syns Højer fejler ved KUN at holde fast i formationen - der er aldrig noget overraskende af nogen art. Eller prøv at skift Normann og kelvin undervejs.
Jeg holder fast i at vi ikke topper holdet med vores måde at spille på. Ved godt jeg er en af de få. Men vi spille ikke på vores styrker.
3-4-2-1
Makolli - Tiedemann - Adam
3 mands forsvar med 2 løbe og boldstærke på de brede og Tiedemann som general
Kalle - kaasa - bonde - Marc n.
2 wingbacks der er fine motorer og gode til indlæg og målfarlige - stadig en svær 2 mands midtbane men måske det bedst vi har lige nu
Bomholt Normann
Kelvin
Frigør bomme mere offensivt og få ham og Normann ind i det små rum med Marc og Kalle i løb omkring dem.
Og så kelvin i mange dybdeløb og 1:1 udfordringer
Alternativ 4-2-3-1
Kalle - makolli - tiede - adam
Kaasa - Bonde
Kelvin - bomme - Normann
Helle
Jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet, end at Ross kommer videre i vinter-vinduet. Klart bedst for begge parter, sådan som hans udvikling er kørt totalt i grøften i AaB.jens fup skrev: ↑22. nov 2025, 16:18At man kan blive ved og ved og ved med at bruge Ross, er mig en gåde gemt i et mysterium og pakket ind som en hemmelighed. Han duer hverken på kant eller som 9'er, og uanset hvilken plads man tildeler ham på midtbanen, falder han igennem. Vil ikke engang sige at hans bedste plads er på bænken, for så optager han jo for nogen, der måske rent faktisk KAN spille fodbold.Funky skrev: ↑22. nov 2025, 16:10Eller også har vi simpelthen ikke det hold, vi bilder os ind, at vi har. Altså, vi henter spillere, som har svært ved at brænde igennem - i første division. Vores åh så fabelagtige gude-talenter, Bomholt, Ross, Noel, you name them - de kan ikke brænde igennem. I første division.jens fup skrev: ↑22. nov 2025, 16:03Nordjyllands landshold kopierede vel bare hele Danmarks Landshold. Det var også totalt mangel på tilstedeværelse, respekt for modstanderen og overdrysset med selvfed arrogant holdning om at "vi vinder det her på 80%"Funky skrev: ↑22. nov 2025, 15:58Skandaløst dårlig indsats, hvis man fra AaB's side virkelig mener, man har et hold af den kvalitet, man snakker om. Altså et hold, som skulle kunne "spille med i toppen". Så har nogen virkelig ikke præsteret til det, de får deres hyre for. Jeg er nærmest lamslået over, hvor doven, søvngængeragtig, små-arrogant, nipset, fimset og lilleput-agtig en indsats, jeg har været vidne til efter de første 10-15 "udmærkede" minutter.
Jeg tror meget på John Møller, men jeg tror også at det kommer til at tage tid, og gøre ondt på vores selvforståelse, for jeg kan ikke se klubben blive superliga-klar på banen på bare ét og næppe heller 2 eller 3 transfervinduer.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Det kommer an på om spillerne kan hive sig op til den Horsens kamp og give os noget at gå til pause på, for der manglede kampform i dag. Vi kan dog også komme tæt på 2. Pladsen med en sejr. Det ligner at der pt. kun er Lyngby der er stabile i top 6. Den anden oprykningsplads er up for grabsSauer skrev: ↑22. nov 2025, 16:19Mest bekymrende er, at niveuaet fra i dag langt fra er et enestående tilfælde. Vi har også været rigtig dårlige mod Hvidovre og Middelfart i de seneste kampe. Kan selv kun komme i tanke om 2,5 helstøbte kampe i efteråret (hjemme mod Hvidovre, hjemme mod Middelfart og de første ca. 65 min. hjemme mod Lyngby).