Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Forza » 15. dec 2016, 10:05

AK48hamas skrev:Gaarde siger til BT at Augo og Friis fortsætter.. håbløst
Da Gaarde selv har henvist til trænerteamets sammensætning må man gå ud fra man går efter en meget anderledes type end Søndergaard. Tør man håbe at Gaarde sluger en kamel og henter det åbenlyst valg i Kuhn ind?

Hamren er desværre ikke en mulighed i min optik. Han er en for dyr træner til vores budget og han stiller store krav til budget og ledelsen. Det er tiden bare ikke til i AaB længere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

LarsSF
Drenge
Drenge

Indlæg af LarsSF » 15. dec 2016, 10:10

Brodernumsi skrev:
Buzz Killington skrev:
Folk er jo retarderede, hvordan kan man tro de smileys er pga. Lars Søndergaards fyring, når det er slået op kl 00:13 i nat...
Hvor er det folk har det med 00:13 fra? På mit Twitter har han lavet tweet med smileys 6 minutter efter AaB har tweetet om fyringen?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 15. dec 2016, 10:13

Flower skrev:
Med denne kommentar kan han jo ikke sige andet. Mange trænere vil gerne have assistenten med. Søndergaard var også fredet for få dage siden.
Han siger de fortsætter, men ikke i hvilken funktion. Selvom det måske vil blive set som et nederlag, så er der ingen der siger det er en degradering at flytte til en anden stilling.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 15. dec 2016, 10:13

Jeg ser det som den vigtigste egenskab at vi får en stærk personlighed, der kan gå ind at være en tydelig leder, uden at skulle banke folk på plads.

Det er en der skal kunne kommunikere en klar idé med hvad han vil, og som ligger i tråd med AaB's strategi. Den er svær at fylde ud, fordi de stærke personligheder/ledere som regel gerne vil gøre tingene på deres egen måde. Det var her Kent for alvor skilte sig ud. Han var i stand til at være tydelig, konsekvent og stærk (uden jeg dog har indtrykket af at han var specielt moderne i sin ledelsesstil), men samtidig også være åben for at spille på en anden måde, end det der har virket til at være hans forestrukne. Jeg tror ikke en Hamrén ville være i stand til det samme fx.

Har man det på plads, kan man se på hvordan man kan kompensere for andre mangler i resten af organisationen.

Kuhn skal selvfølgelig overvejes grundigt - hans passer ikke rigtig godt ind i det ovenstående, men til gengæld har han altså nogle forcer ift. AaB som gør at man ikke kan affeje ham. Måske har han fået så mange hår på brystet undervejs at han kan udfylde rollen. Jeg ser det slet ikke som et problem har er tidligere assistenttræner, men der er alligevel faresignaler. Det afgørende må være hvordan man vurderer tingene er foregået i Malmø FF, samt hvordan man kunne sammensætte et trænerteam til at dække af for nogle af de svagheder han har. Hvis det kunne lykkes med Kuhn ville det være et vanvittigt godt træk. Man er forholdsvis sikker på at han har hjertet det rette sted. Han er stærkt tilknyttet til Aalborg og AaB. Det kunne være ne løsning der kunne række rigtig mange år frem i tiden. Men man skal ikke være blind for at det er en risiko også.

Jeg er ikke tilhænger af at man skal lefle for sine ansatte, men jeg tror ikke det skader at stikke fingeren i jorden og tage temperaturen på hvordan det ville blive modtaget i spillertruppen. Jeg tror ikke Kuhn er manden, der kan gå ind vende en skepsis bland de stærkere kræfter i spillertruppen til noget positivt, men jeg tror på han kunne få det til at fungere, hvis de som udgangspunkt er positivt indstillet.

Jeg har svært ved at se andre af de danske træneremner der har været oppe, som kan udfylde den rolle. En del af dem, dog fordi jeg ikke kender dem godt nok. De udenlandske kender jeg slet ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 15. dec 2016, 10:14

Flower skrev:
Med denne kommentar kan han jo ikke sige andet. Mange trænere vil gerne have assistenten med. Søndergaard var også fredet for få dage siden.
Ja man må gå ud fra at de er Plan B hvis man endnu ikke har fundet nye trænere til opstarten i januar.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. dec 2016, 10:15

Der er ikke nogen herinde der har nogen som helst forudsaetning for at vurdere deres kvaliteter, overhovedet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 15. dec 2016, 10:23

SLETTET
Bienvenu Bassogog!

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 15. dec 2016, 10:25

astonvilla skrev:Så blev LS fyret!
Godmorgen - har du læst de sidste 5 sider i tråden :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. dec 2016, 10:25

Pastorius skrev:Jeg ser det som den vigtigste egenskab at vi får en stærk personlighed, der kan gå ind at være en tydelig leder, uden at skulle banke folk på plads.

Det er en der skal kunne kommunikere en klar idé med hvad han vil, og som ligger i tråd med AaB's strategi. Den er svær at fylde ud, fordi de stærke personligheder/ledere som regel gerne vil gøre tingene på deres egen måde. Det var her Kent for alvor skilte sig ud. Han var i stand til at være tydelig, konsekvent og stærk (uden jeg dog har indtrykket af at han var specielt moderne i sin ledelsesstil), men samtidig også være åben for at spille på en anden måde, end det der har virket til at være hans forestrukne. Jeg tror ikke en Hamrén ville være i stand til det samme fx.

Har man det på plads, kan man se på hvordan man kan kompensere for andre mangler i resten af organisationen.

Kuhn skal selvfølgelig overvejes grundigt - hans passer ikke rigtig godt ind i det ovenstående, men til gengæld har han altså nogle forcer ift. AaB som gør at man ikke kan affeje ham. Måske har han fået så mange hår på brystet undervejs at han kan udfylde rollen. Jeg ser det slet ikke som et problem har er tidligere assistenttræner, men der er alligevel faresignaler. Det afgørende må være hvordan man vurderer tingene er foregået i Malmø FF, samt hvordan man kunne sammensætte et trænerteam til at dække af for nogle af de svagheder han har. Hvis det kunne lykkes med Kuhn ville det være et vanvittigt godt træk. Man er forholdsvis sikker på at han har hjertet det rette sted. Han er stærkt tilknyttet til Aalborg og AaB. Det kunne være ne løsning der kunne række rigtig mange år frem i tiden. Men man skal ikke være blind for at det er en risiko også.

Jeg er ikke tilhænger af at man skal lefle for sine ansatte, men jeg tror ikke det skader at stikke fingeren i jorden og tage temperaturen på hvordan det ville blive modtaget i spillertruppen. Jeg tror ikke Kuhn er manden, der kan gå ind vende en skepsis bland de stærkere kræfter i spillertruppen til noget positivt, men jeg tror på han kunne få det til at fungere, hvis de som udgangspunkt er positivt indstillet.

Jeg har svært ved at se andre af de danske træneremner der har været oppe, som kan udfylde den rolle. En del af dem, dog fordi jeg ikke kender dem godt nok. De udenlandske kender jeg slet ikke.
Jeg er meget enig i alt hvad du skriver.

Uanset hvad kan jeg ikke forestille mig vi ender med en leverpostejs Søndergaard løsning igen. Hvilket i sig selv er positivt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 15. dec 2016, 10:26

Wååt?

Link please!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 15. dec 2016, 10:27

andreasaab89 skrev:
Godmorgen - har du læst de sidste 5 sider i tråden :)
Godmorgen - ja det må du sku undskylde. sorrysorrysorry. Har siddet i møde og fik en "breaking news" og troede det var spritnyt og var lige overgearet nok dér.
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 15. dec 2016, 10:29

Overrasker mig lidt og alligevel forventelig.

Har svært ved at gennemskue trænerkabalen. Mener godt, at Kuhn kan hentes ind, uden at Gaarde taber ansigt. Det er vel Lynges udtalelse om verdens bedste hjælpetræner - og Gaarde vil jo kunne sige, at der er sket meget siden han sidst ansatte en træner. Kuhn har haft et års cheftrænererfaring og vi er et andet sted.
- FlæskeFrank

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 15. dec 2016, 10:30

I en tid, hvor verden står i brand og medmenneskeligheden har trænge kår, forstår AaB alligevel at implementere julens budskab om kærligheden til sin næste samt de udstødte og til sig selv overladte til rædsler.

Guds fred og glædelig jul i vor Herre Jesu Kristi Navn.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 15. dec 2016, 10:36

Jeg tolker også fyringen af Søndergaard, som et "VI SKAL I MESTERSKABSSLUTSPILLET"
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. dec 2016, 10:38

Lindvang skrev:I en tid, hvor verden står i brand og medmenneskeligheden har trænge kår, forstår AaB alligevel at implementere julens budskab om kærligheden til sin næste samt de udstødte og til sig selv overladte til rædsler.

Dig kan jeg godt li'.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 15. dec 2016, 10:41

Martino skrev:Kim Kristensen i Skive gør det virkelig godt, men han har tætte forbindelser til Herning...
Kim er ikke udpræget FCM'er. Han er Holstebro-dreng (positivt), men han har ikke den fornødne erfaring.
Han har trænet Holstebro (med nogenlunde succes), Ringkøbing (hvor han blev fyret efter nedrykning til danmarksserien) og nu Skive.
Jeg kan godt lide ham - jeg har endda selv spillet med ham - men det bliver alligevel et pænt nej tak.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. dec 2016, 10:56

Erasmus Montanus skrev:
Lindvang skrev:I en tid, hvor verden står i brand og medmenneskeligheden har trænge kår, forstår AaB alligevel at implementere julens budskab om kærligheden til sin næste samt de udstødte og til sig selv overladte til rædsler.

Dig kan jeg godt li'.
Og dig kan jeg godt li'.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 15. dec 2016, 11:00

Forza skrev:
Erasmus Montanus skrev:

Dig kan jeg godt li'.
Og dig kan jeg godt li'.
I er så pisse søde allesammen, hold HIK kæft hvor jeg elsker jer
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

rasmusaab
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Michael Jakobsen

Indlæg af rasmusaab » 15. dec 2016, 11:09

Forza skrev:
Agge skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Tobias83 skrev:Her er (måske) en kommentar fra Helenius på dagens nyhed:

https://twitter.com/NicklasHelenius/sta ... 4169109504
dårlig stil - men det er han ikke den første til at falde i med.
Skal vi nu ikke lige.. Indlægget er skrevet kl. 00:13...
Internt kunne spillerne selvfølgelig godt havde fået beskeden sent i går aftes, men er der ikke lige så stor chance for at manden bare har været fuld på den lokale Kings Pub i Silkeborg?
Præcis. Lad os lige spise brød til. Ingen aner hvad Helenius henviser til så giv ham lige mere kredit end det...
Det er skrevet kl. 09:13 i morges. Og nu har han disket frem med en latterlig begrundelse, som peger væk fra at det har noget med Søndergaard at gøre. Jeg kalder en bullshit. Dårlig stil Helle.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 15. dec 2016, 11:10

Hans Backe bliver det ikke, for deffensiv og skal have en blanko check til indkøb hvis han skal have succes....

Erik Hamren, passer ikke ind i stilen.... Og spørgsmålet er om han gider bosætte sig i Aalborg igen...

Besvar