Jeg ser det som den vigtigste egenskab at vi får en stærk personlighed, der kan gå ind at være en tydelig leder, uden at skulle banke folk på plads.
Det er en der skal kunne kommunikere en klar idé med hvad han vil, og som ligger i tråd med AaB's strategi. Den er svær at fylde ud, fordi de stærke personligheder/ledere som regel gerne vil gøre tingene på deres egen måde. Det var her Kent for alvor skilte sig ud. Han var i stand til at være tydelig, konsekvent og stærk (uden jeg dog har indtrykket af at han var specielt moderne i sin ledelsesstil), men samtidig også være åben for at spille på en anden måde, end det der har virket til at være hans forestrukne. Jeg tror ikke en Hamrén ville være i stand til det samme fx.
Har man det på plads, kan man se på hvordan man kan kompensere for andre mangler i resten af organisationen.
Kuhn skal selvfølgelig overvejes grundigt - hans passer ikke rigtig godt ind i det ovenstående, men til gengæld har han altså nogle forcer ift. AaB som gør at man ikke kan affeje ham. Måske har han fået så mange hår på brystet undervejs at han kan udfylde rollen. Jeg ser det slet ikke som et problem har er tidligere assistenttræner, men der er alligevel faresignaler. Det afgørende må være hvordan man vurderer tingene er foregået i Malmø FF, samt hvordan man kunne sammensætte et trænerteam til at dække af for nogle af de svagheder han har. Hvis det kunne lykkes med Kuhn ville det være et vanvittigt godt træk. Man er forholdsvis sikker på at han har hjertet det rette sted. Han er stærkt tilknyttet til Aalborg og AaB. Det kunne være ne løsning der kunne række rigtig mange år frem i tiden. Men man skal ikke være blind for at det er en risiko også.
Jeg er ikke tilhænger af at man skal lefle for sine ansatte, men jeg tror ikke det skader at stikke fingeren i jorden og tage temperaturen på hvordan det ville blive modtaget i spillertruppen. Jeg tror ikke Kuhn er manden, der kan gå ind vende en skepsis bland de stærkere kræfter i spillertruppen til noget positivt, men jeg tror på han kunne få det til at fungere, hvis de som udgangspunkt er positivt indstillet.
Jeg har svært ved at se andre af de danske træneremner der har været oppe, som kan udfylde den rolle. En del af dem, dog fordi jeg ikke kender dem godt nok. De udenlandske kender jeg slet ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert