Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: Ny Træner

Indlæg af Forza » 30. nov 2020, 21:14

BoT skrev:
30. nov 2020, 19:59
Julgranen skrev:
30. nov 2020, 15:26
BoT skrev:
30. nov 2020, 10:23
Altså er vi ikke stadig der, at Inge har afsøgt markedet og fundet 3-4 kandidater, som han nu går grundigere i dialog med.

Bare fordi aviserne skriver, at en kandidat er "brandvarm", tror jeg altså stadig, at Inge har flere kandidater på listen:

Den ser vel sådan ud:

Peter Feher
Mari Cifuentes
Kjetil Knutsen
Jens Gustafsson

Jeg er mere i tvivl om Hamrén.

Så lige nu handler det om grundigere samtaler + overvejelser omkring omkostninger ved hver især.
Ingen af de andre 3 kan leve op til Jens Gustafsson på de væsentlige parametre. Jeg tror nu den gæve nordmand har truffet sit valg. Og rygterne om at Norling kan blive præsenteret i Norrköping inden nytår smider brænde på det bål.
Synes bare, at nogle medier var næsten lige så sikre på Cifuentes. Jeg tror godt, der kan gå noget tid, inden den permanente træner falder på plads.
Som jeg tolker historierne lyder det til at Cifuentes var på listen over interessante navne, mens Gustafsson dialogen er konkret, med et Skype møde samt et møde i Sverige. Dertil har Inge eftersigende spurgt på en del referencer på ham.

Jeg tolker det som at han må være helt forrest i feltet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. nov 2020, 21:17

Forza skrev:
BoT skrev:
30. nov 2020, 19:59
Julgranen skrev:
30. nov 2020, 15:26
BoT skrev:
30. nov 2020, 10:23
Altså er vi ikke stadig der, at Inge har afsøgt markedet og fundet 3-4 kandidater, som han nu går grundigere i dialog med.

Bare fordi aviserne skriver, at en kandidat er "brandvarm", tror jeg altså stadig, at Inge har flere kandidater på listen:

Den ser vel sådan ud:

Peter Feher
Mari Cifuentes
Kjetil Knutsen
Jens Gustafsson

Jeg er mere i tvivl om Hamrén.

Så lige nu handler det om grundigere samtaler + overvejelser omkring omkostninger ved hver især.
Ingen af de andre 3 kan leve op til Jens Gustafsson på de væsentlige parametre. Jeg tror nu den gæve nordmand har truffet sit valg. Og rygterne om at Norling kan blive præsenteret i Norrköping inden nytår smider brænde på det bål.
Synes bare, at nogle medier var næsten lige så sikre på Cifuentes. Jeg tror godt, der kan gå noget tid, inden den permanente træner falder på plads.
Som jeg tolker historierne lyder det til at Cifuentes var på listen over interessante navne, mens Gustafsson dialogen er konkret, med et Skype møde samt et møde i Sverige. Dertil har Inge eftersigende spurgt på en del referencer på ham.

Jeg tolker det som at han må være helt forrest i feltet.
Jeg tror Inge holder samtaler og henter referencer på alle emnerne her i slutfeltet.

Aner ikke hvem jeg håber på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 30. nov 2020, 21:48

Hanga skrev:
30. nov 2020, 21:17
Jeg tror Inge holder samtaler og henter referencer på alle emnerne her i slutfeltet.

Der er dog ingen tvivl om, at Inge har lagt vægt på, at det eneste der kan flytte AaB mod den nye målsætning er flere penge. Hvis ikke de kommer fra investorer, så skal de komme fra transferoverskud. Der har ingen af de andre 3 meritter, og slet ikke Feher.
Det er et meget væsentligt argument, at Gustafsson har solgt for 250 mio. på 5 år - det passer som fod i hose med AaB's nye strategi. Og så siger det lidt om ham, at han har været med til at plukke mange af talenterne selv. Passer perfekt ind i AaB's målsætning om at blive en hyperinteressant klub for skandinaviske talenter.

Jeg regner det nu som 3 kandidater, jeg tror ikke Feher er med i overvejelserne. Inge siger det han skal sige i den situation, men manden har meritter som ungdomstræner, og som del af et større team - intet andet. Passer overhovedet ikke på de kriterier Inge har nævnt.

Cifuentes er det modige valg.
Gustafsson er det valg, der må ses som tættest på optimalt.
Knutsen er det overraskende valg.

Feher er Gaarde-valget.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 30. nov 2020, 21:57

Julgranen skrev:
Hanga skrev:
30. nov 2020, 21:17

Der er dog ingen tvivl om, at Inge har lagt vægt på, at det eneste der kan flytte AaB mod den nye målsætning er flere penge. Hvis ikke de kommer fra investorer, så skal de komme fra transferoverskud. Der har ingen af de andre 3 meritter, og slet ikke Feher.
Det er et meget væsentligt argument, at Gustafsson har solgt for 250 mio. på 5 år - det passer som fod i hose med AaB's nye strategi. Og så siger det lidt om ham, at han har været med til at plukke mange af talenterne selv. Passer perfekt ind i AaB's målsætning om at blive en hyperinteressant klub for skandinaviske talenter.

Jeg regner det nu som 3 kandidater, jeg tror ikke Feher er med i overvejelserne. Inge siger det han skal sige i den situation, men manden har meritter som ungdomstræner, og som del af et større team - intet andet. Passer overhovedet ikke på de kriterier Inge har nævnt.

Cifuentes er det modige valg.
Gustafsson er det valg, der må ses som tættest på optimalt.
Knutsen er det overraskende valg.

Feher er Gaarde-valget.
Det tror jeg du har helt ret i. Jeg hverken tror eller håber på Feher. Ikke når der er relativt store navne "ledige" i markedet.

Det er mellem de nævnte at jeg ikke ved hvad jeg håber på. Dertil kender jeg dem ikke godt nok. Jeg synes alle 3 lyder til at passe fint på de parametre der er stillet op, med Gustafsson som den der har bevist mest ift spillersalg. Men er han den træner der kan sætte vores hold bedst op og udvikle spillerne, også de erfarne? Og så er den bedste løsning ikke altid den oplagte. Der var næppe mange der så en the double for sig med grønskollinger og teknisk fodbold, da Kent Nielsen blev ansat. Og ja, jeg ved godt PEA spillede en stor rolle.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 30. nov 2020, 21:58

Nogen der ved hvornår Christoffer Nyman har udløb med Norrkøping. Så ham for nogle år siden live, i en kamp mellem Union Berlin og Braunschweig, hvor han scorede. Fin spiller som Gustafsson passende kunne tage med til Aalborg.
In verbis simus faciles

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 30. nov 2020, 22:00

Rams skrev:
30. nov 2020, 21:58
Nogen der ved hvornår Christoffer Nyman har udløb med Norrkøping. Så ham for nogle år siden live, i en kamp mellem Union Berlin og Braunschweig, hvor han scorede. Fin spiller som Gustafsson passende kunne tage med til Aalborg.
Desværre helt til '23 - han har ellers været fremragende denne sæson.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 1. dec 2020, 11:55

Julgranen skrev:
30. nov 2020, 22:00
Rams skrev:
30. nov 2020, 21:58
Desværre helt til '23 - han har ellers været fremragende denne sæson.
Skimtede tråden på job, og så vidt jeg husker, skrev du noget med, at Norrkøping havde skuffet i år eller husker jeg forkert?

De ligger ret stabilt placeret i ligaen, så der må have været høje forventninger til klubben?

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 1. dec 2020, 11:55

Indtil videre er jeg godt tilfreds med det udtryk vi har med Feher ved roret, Succes avler succes og han har ikke selv fået en eneste spiller han selv har på hans ønskeliste. Naturligvis har han haft et lod i skålen siden han blev ansat son assistent, men man må antage at de tunge lodder ligger ved cheftræneren og sportsdirektøren.
Så ja tak herfra til en kontrakt til vores :aabfan: ny mand ved roret.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 1. dec 2020, 13:34

mich1596 skrev:
1. dec 2020, 11:55
Indtil videre er jeg godt tilfreds med det udtryk vi har med Feher ved roret, Succes avler succes og han har ikke selv fået en eneste spiller han selv har på hans ønskeliste. Naturligvis har han haft et lod i skålen siden han blev ansat son assistent, men man må antage at de tunge lodder ligger ved cheftræneren og sportsdirektøren.
alene det han starter med børsting på top gør han dumper.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 1. dec 2020, 13:52

Dennis Nielsen skrev:
Skimtede tråden på job, og så vidt jeg husker, skrev du noget med, at Norrkøping havde skuffet i år eller husker jeg forkert?

De ligger ret stabilt placeret i ligaen, så der må have været høje forventninger til klubben?
Ja, i fansenes øjne har de skuffet. Men nærmest samtlige medier havde spået dem til en placering mellem 5-7 i år.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 2. dec 2020, 05:17

gravballe skrev:
1. dec 2020, 13:34
mich1596 skrev:
Er åben for argumenter men......lidt faktatjek gør ikke noget vel.???

Første kamp uden Friis.
1 https://ekstrabladet.dk/sport/kampe/kam ... 123#lineup
2 https://ekstrabladet.dk/sport/kampe/kam ... 116#lineup
3 https://ekstrabladet.dk/sport/kampe/kam ... 123#lineup
Hiljemark skadet og ferrarien i karantæne.
4 https://ekstrabladet.dk/sport/kampe/kam ... 127#lineup
pokalkamp ikke medtaget.

Kan godt se at Børsting er mandens absolutte favorit, :cool:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 2. dec 2020, 08:41

mich1596 skrev:
2. dec 2020, 05:17
gravballe skrev:
mich1596 skrev:

Første kamp uden Friis.
pokalkamp ikke medtaget.

børsting var på toppen imod fcm.. der burde være en angriber. Det kan ikke passe man i moderne fodbold, ikke har en plads til en angriber, fordi alle skal være så pokkers defensiv fokuseret lige så snart man møder et godt hold.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. dec 2020, 08:44

gravballe skrev:
mich1596 skrev:
gravballe skrev:
mich1596 skrev:

Første kamp uden Friis.
pokalkamp ikke medtaget.

børsting var på toppen imod fcm.. der burde være en angriber. Det kan ikke passe man i moderne fodbold, ikke har en plads til en angriber, fordi alle skal være så pokkers defensiv fokuseret lige så snart man møder et godt hold.
Tror altså ikke det kun er af defensive grunde Børsting spiller. Der er jo fordi man gerne vil have noget pres og pågåenhed mod de andres bagkæde. Problemet er at TvW ikke skaber nogen ravage i feltet.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 2. dec 2020, 09:02

Jakobsen skrev:
2. dec 2020, 08:44

Tror altså ikke det kun er af defensive grunde Børsting spiller. Der er jo fordi man gerne vil have noget pres og pågåenhed mod de andres bagkæde. Problemet er at TvW ikke skaber nogen ravage i feltet.

Børsting skaber da heller ikke ravage i feltet. Men der er ingen tvivl om at han spiller grundet ønske om at han skal lede det "første pres", så modstanderne ikke kan spille bolden stille og roligt ud fra bagkæden. Han er en kæmpe arbejdshest der konstant går i flæsket på modstanderne.

Jeg håber bare, at det her nye mantra om presspil ikke er så principfast, at vi er nød til at lave den slags kompromis. Vi har brug for en angriber i front og dennes evner i og omkring feltet MED bolden. Og her er Børsting virkelig ikke ret god.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. dec 2020, 10:00

Hanga skrev:
2. dec 2020, 09:02

Børsting skaber da heller ikke ravage i feltet. Men der er ingen tvivl om at han spiller grundet ønske om at han skal lede det "første pres", så modstanderne ikke kan spille bolden stille og roligt ud fra bagkæden. Han er en kæmpe arbejdshest der konstant går i flæsket på modstanderne.

Jeg håber bare, at det her nye mantra om presspil ikke er så principfast, at vi er nød til at lave den slags kompromis. Vi har brug for en angriber i front og dennes evner i og omkring feltet MED bolden. Og her er Børsting virkelig ikke ret god.
Ja og vi har brug for en angriber, der får noget kontinuerlig spilletid. Se bare hvad det har gjort for Mikael Uhre og Patrick Mortensen, for eksempel.

Det er også vigtigt at en angriber ofte spiller 90 minutter. Der falder mange "billige" mål af i slutminutterne, som styrker en angribers selvtillid. Det har vi altså brug for at dyrke noget mere.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 2. dec 2020, 10:02

Jakobsen skrev:
2. dec 2020, 08:44
gravballe skrev:
mich1596 skrev:
gravballe skrev:
mich1596 skrev:

Første kamp uden Friis.
pokalkamp ikke medtaget.

Måske, men hvad hjælper det når hans teknik konstant koster os mål eller gode chancer der er forspilte. Så kan det godt være han har scoret lidt i år. Men selv imod fcm fucker han en chance op hvor han nærmest rammer den med den forkerte fod i et løb, efter en god frispilning ind i feltet. Den slags kan ske ja, men det sker bare konstant for børsting. Afleværinger der altid er en meter ved siden af, tæmninger der bliver tabt, eller tager 2-3 bold berøringer om at få under kontrol osv osv. Det er simpelthen en joke at han skal ligge på toppen..

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 2. dec 2020, 10:47

Hanga skrev:

Nej, og det er desværre som om at lidt for mange herinde dyrker presspillet, som om det er nøglen til at vinde mesterskaber eller et magisk virkemiddel som vi har hevet ud af ærmet.
Sådan hænger det ikke sammen.
Og så har Yankee helt ret i, at det er uholdbart at bringe Van Weert 15 og 20 min. her og der, for så at bringe ham 45 min. for at flå ham ud. Lad ham spille kontinuerligt - han er den bedste angriber vi har. Og så med en kreativ kraft i hver side.
Jeg vil ikke udelukke at Børsting så kan spille lidt i stedet for Pallesen - begge har en tendens til "trampolintæmninger" hvor bolden springer halvanden meter fra dem.
Det bekymrende ved Børsting er, at han kun rammer en medspiller 2 ud af 3 gange. Det er kun Jacob Rinne der har en ringere distribuering af boldene af alle de spillere der spiller fast, og han er trods alt undskyldt som keeper.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 2. dec 2020, 15:06

Julgranen skrev:
2. dec 2020, 10:47
Hanga skrev:

Nej, og det er desværre som om at lidt for mange herinde dyrker presspillet, som om det er nøglen til at vinde mesterskaber eller et magisk virkemiddel som vi har hevet ud af ærmet.
Sådan hænger det ikke sammen.
Og så har Yankee helt ret i, at det er uholdbart at bringe Van Weert 15 og 20 min. her og der, for så at bringe ham 45 min. for at flå ham ud. Lad ham spille kontinuerligt - han er den bedste angriber vi har. Og så med en kreativ kraft i hver side.
Jeg vil ikke udelukke at Børsting så kan spille lidt i stedet for Pallesen - begge har en tendens til "trampolintæmninger" hvor bolden springer halvanden meter fra dem.
Det bekymrende ved Børsting er, at han kun rammer en medspiller 2 ud af 3 gange. Det er kun Jacob Rinne der har en ringere distribuering af boldene af alle de spillere der spiller fast, og han er trods alt undskyldt som keeper.
Som skrevet før, kan jeg godt forstå hvorfor "presspillet" fylder så meget i debatten, for klubben nævner det jo selv i alle udtalelser om ønsket spillestil. Jeg håber så bare, at man ikke er så fastlås i det, at man ofrer spillet med bolden og bænker bedre spillere, blot fordi de ikke arbejder helt lige så hårdt som Børsting. Og så er jeg helt enig hvad angår Tom. Giv nu manden kontinuerlig spilletid som 9'er.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. dec 2020, 15:24

I podcasten BT's tranfervinduet indeholder beskrivelsen bl.a. at Inge skulle have ringet til Ståle. Har dog ikke hørt hvad det er om konkret endnu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 2. dec 2020, 15:33

Hanga skrev:
2. dec 2020, 15:06
Som skrevet før, kan jeg godt forstå hvorfor "presspillet" fylder så meget i debatten, for klubben nævner det jo selv i alle udtalelser om ønsket spillestil. Jeg håber så bare, at man ikke er så fastlås i det, at man ofrer spillet med bolden og bænker bedre spillere, blot fordi de ikke arbejder helt lige så hårdt som Børsting. Og så er jeg helt enig hvad angår Tom. Giv nu manden kontinuerlig spilletid som 9'er.
Ja, det er da rigtigt. Men AaB's spil skal også være tempofyldt og baseret på omstillinger. Friis snakkede også meget om asymmetri, både hos midtbanespillere og spillerne på forreste linje.

Og nu er presspil jo også noget der er afhængigt af kampene - mod AGF spillede de henover presset hver gang, mod Vejle fungerede det ikke, hvilket betød at vi faldt tilbage og nærmest undlod at praktisere det.
Og så er presspillet også i høj grad afhængigt af midtbaneleddet og backs. Så det er lidt forsimplet at argumentere for at Børsting er med for presset - ved brud er det således omstillingsspil, tempo og teknik og forcerne hér der er væsentlige, hvor Børsting blegner meget ifht. Kusk og Lucas.

Besvar