AaB - HB Køge, søndag 20. maj kl. 16:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

AaB - HB Køge, søndag 20. maj kl. 16:00

Indlæg af astonvilla » 14. maj 2012, 10:02

Årets sidste hjemmekamp.
Ligemeget hvor sur i skrallen man kan være, så er det et faktum at indenfor de næste par uger kommer vi alle til at tørste efter bold på Communale igen.
Glæder mig rigtig meget...

OG der er skam fortsat noget at spille for: Såfremt vi gør det godt i de sidste par kampe, så kan vi ende på en 6. plads - hvilket vil være et helt fantastisk flot resultat, alt taget i betragtning. Det vil vi virkelig kunne bruge til noget rent mentalt (og økonomisk, naturligvis).

Opstilling?
Ja, det vides jo ikke pt om Ahlman og Würtz bliver klar til kamp. Jeg tillader mig at antage dette, da det virker lidt som om at det kunne have spillet mod Lyngby, såfremt det virkelig var nødvendigt.

Jeg vil ikke starte en negativ kamptrådspiral, men jeg mener helhjertet at det skal være slut med KEP i startopstillingen. Begrundelserne findes andetsteds (placeringsevner, omgang med bolden osv osv). Selvom han er en af Kents favoritter, så må det altså være slut nu. Han er bare ikke god nok.
Derfor skal Gotfredsen eller Pól have chancen i stedet. Pól vil gå ind og spille direkte for en kontrakt og Gotfredsen vil gå ind og vise at han på den lange bane er manden der skal satses på. Hvem af de to det skal være, er svært at afgøre. Men en af dem skal have chancen nu.
Due skal også en tur på bænken - og Dalsgaard rykkes op på kanten. Han har gjort det så godt han kan nede på den back - men man skal ikke være Sir Alex for at gennemskue at hans kvaliteter ligger i det offensive. PK må vikariere på backen (damn vi har brug for et stærk højre back!).
Helenius/Lucas fortsætter oppe foran. Det ser sku spændende ud med dem! Håber virkelig vi kan holde på dem begge en sæson endnu. Tror de kan blive guld værd næste sæson (eller undgå-nedrykning-værd, næste sæson). Kusk har ikke været helt fremme i skoene de seneste par kampe, MEN der er satme krummer i den knægt - og han skal bare have al den superligaerfaring han kan kratte til sig. Han bliver også vigtig næste sæson.
Lasse render tydeligvis stadig rundt og er småskadet - men hans ro og tilstedeværelse er vigtig. Han er ved at komme ovenpå igen, og tror han spiller en stor kamp søndag (som han gjorde det mod Brøndby).
Augo/Würtz - ja, sådan er det vel bare? Ikke den mest sexede centralt midt kombi, især offensivt (hvor de bidrager med nada) - men der er ikke rigtig nogen alternativer. Wichmann er faldet helt igennem. Hans udvikling har taget en yderst skuffende drejning.

Det giver følgende line-up:

Vi kan håbe på en sejr og noget underholdende fodbold. Køge har ikke noget "i klemme" og jeg tror de kommer og spiller frisk til. Så hvorfor ikke en sjov 4-2 til de Røde??

Vi ses på Stadion!!

EDIT: Nå men KEP "klarede" den åbenbart selv, med hans hjerneblødning efter Lyngby kampen.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB - HB Køge, søndag 20. maj kl. 16:00

Indlæg af alithebeast » 14. maj 2012, 10:17

Hader København!

awnaw
2. div
2. div

Indlæg af awnaw » 14. maj 2012, 17:31

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... sonen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Det bliver gudskelov uden Kenneth Emil, der kronede en elendig indsats på banen ved at brokke sig til dommerne efter Lyngby-kampens slutning.

Jeg håber det kan give plads til Godtfredsen i start-11'eren.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 14. maj 2012, 17:35

Wichmann er arkitekten bag Helle's mål i Lyngby-kampen og lægger også op hans kæmpechance i første halvleg. Jeg syntes at han viser mange glimrende ting, hans alder og rutine taget i betragtning. Jeg forstår ikke folk er sådan efter ham.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 15. maj 2012, 07:53

Meelsen skrev:Wichmann er arkitekten bag Helle's mål i Lyngby-kampen og lægger også op hans kæmpechance i første halvleg. Jeg syntes at han viser mange glimrende ting, hans alder og rutine taget i betragtning. Jeg forstår ikke folk er sådan efter ham.
Meget enig! Wichmann er en usleben diamant og har faktisk spillet virkelig mange gode kampe i denne sæson - navnlig tidligt i sæsonen, da Würtz var skadet. Husk hjemmekampen mod AGF, udekampen i Brøndby og senest nederlaget i Horsens her i foråret.

Wichmann har dog også haft nogle rigtigt dårlige kampe - for eksempel i Herfølge - og har desværre vist en halvdårlig indstilling til tingene. Jeg mener dog at han er en glimrende reserve og en spiller, er passer utroligt godt ind i den spillestil vi har forsøgt os med de sidste 8-10 kampe.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 15. maj 2012, 13:37

Mon ikke også Kent smider Augu i midterforsvaret i stedet for Kenneth Barton og lader Würtz (forhåbentlig) og Wichmann tage sige af midtbanen?

Oder
2. div
2. div
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Oder » 15. maj 2012, 14:30

BoT skrev:Mon ikke også Kent smider Augu i midterforsvaret i stedet for Kenneth Barton og lader Würtz (forhåbentlig) og Wichmann tage sige af midtbanen?
KEP er ude de sidste 2 kampe, så mod køge ville jeg meget gerne have set Godfredsen inde igen.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 16. maj 2012, 07:02

En totalt betydningsløs kamp, hvor vi lige så godt kan give spillerne udkanten af truppen noget spilletid.

Da vi ikke nåede EL skal det jo nok vise sig at vi skal sælge både Helenius, Lucas og Lasse N bare for at overleve økonomisk i første halvdel af næste sæson. Og så er det jo alligevel Gotfredse, Toft og Wichmann der bliver stamspillere !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 16. maj 2012, 08:26

Gamling skrev:En totalt betydningsløs kamp, hvor vi lige så godt kan give spillerne udkanten af truppen noget spilletid.

Da vi ikke nåede EL skal det jo nok vise sig at vi skal sælge både Helenius, Lucas og Lasse N bare for at overleve økonomisk i første halvdel af næste sæson. Og så er det jo alligevel Gotfredse, Toft og Wichmann der bliver stamspillere !
Jeg er ikke enig i, at kampen er total betydningsløs for AaB. Udover det sædvanlige med at slutte godt af osv, så står der altså 1-2 mio på spil i forskel i tv penge om vi bliver nr 6 eller 8 (som vel er det interval vi spiller om her til sidst), ligesom en 6. plads også giver en ekstra hjemmekamp i næste sæson. Begge fordele som vi pt ikke har råd til ikke at gå efter 100%.
Life is good..... AaB is better!

Pippo
Superliga
Superliga
Geografisk sted: København

Indlæg af Pippo » 18. maj 2012, 12:59

Jacob skrev: Udover det sædvanlige med at slutte godt af osv, så står der altså 1-2 mio på spil i forskel i tv penge om vi bliver nr 6 eller 8 (som vel er det interval vi spiller om her til sidst), ligesom en 6. plads også giver en ekstra hjemmekamp i næste sæson. Begge fordele som vi pt ikke har råd til ikke at gå efter 100%.
Nu er tv-pengene jo blevet afsat, så det ikke relevant i denne sammenhæng. http://www.sporten.dk/fodbold/millioner ... gaen-i-dag" onclick="window.open(this.href);return false;
Derimod vil en ekstra hjemmekamp i næste sæson være udmærket, ligesom jeg tvivler på, at nogle af spillerne har lyst til at slutte sidste hjemmekamp med at levere en elendig indsats mod et af de ringeste superligahold i mange år. Ellers bliver de en lang sommer for dem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. maj 2012, 13:15

Pippo skrev:
Jacob skrev: Udover det sædvanlige med at slutte godt af osv, så står der altså 1-2 mio på spil i forskel i tv penge om vi bliver nr 6 eller 8 (som vel er det interval vi spiller om her til sidst), ligesom en 6. plads også giver en ekstra hjemmekamp i næste sæson. Begge fordele som vi pt ikke har råd til ikke at gå efter 100%.
Nu er tv-pengene jo blevet afsat, så det ikke relevant i denne sammenhæng. http://www.sporten.dk/fodbold/millioner ... gaen-i-dag" onclick="window.open(this.href);return false;
Derimod vil en ekstra hjemmekamp i næste sæson være udmærket, ligesom jeg tvivler på, at nogle af spillerne har lyst til at slutte sidste hjemmekamp med at levere en elendig indsats mod et af de ringeste superligahold i mange år. Ellers bliver de en lang sommer for dem.
Jeg var ret sikker på at TV pengene fordeles efter 17. runde OG 33. runde... Det står ikke i den artikel du linker til, og en hurtig google søgning har gjort mig helt i tvivl, da jeg ikke har kunnet finde noget på det... Nogen der ved det med sikkerhed?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. maj 2012, 13:25

Det virker fandeme dumt at der er så stor forskel på hvad klubberne får i TV penge. I dag bliver alle kampene jo sendt i TV, så burde man ikke få lige mange penge? Eller i det mindste bare ikke en forskel på 14 (28 over hele sæsonen) på nummer 1 og 2. Det virker jo helt forrykt at FCK får 30 millioner mens HB Køge får 3.. Det er jo ikke fordi FCK bidrager med mere ifht HB Køge på den front.

Men okay, den danske liga har altid været gode til at skævvride turneringen så meget som muligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 18. maj 2012, 13:26

Hanga skrev:
Pippo skrev:
Jeg var ret sikker på at TV pengene fordeles efter 17. runde OG 33. runde... Det står ikke i den artikel du linker til, og en hurtig google søgning har gjort mig helt i tvivl, da jeg ikke har kunnet finde noget på det... Nogen der ved det med sikkerhed?
Kan heller ikke finde det, men mener også det er sådan. Sønderjyske henviser også til det, og de må da vide det: "...- Og så er der selvfølgelig nogle placerings- og tv-penge at spille om i de sidste runder, siger Ole Nielsen." [dr.dk/sporten - 16. april 2012]

I den nye aftale, er det ændret til udbetaling i 3 omgange: efter 11., 22. og 33. spillerunde:
"Fra 2012 til 2015 skal superligaklubberne hvert år fordele 270 mio. kr. imellem sig i tv-penge. De falder i tre puljer:
Solidarisk pulje: Udgør 81 mio. og ?fordeles ligeligt mellem de 12 klubber: Det giver 6,75 mio. per klub.
Præstationspuljen: Udgør 135 mio. og fordeles efter klubbernes placering og pointantal. Puljen falder over tre omgange efter 11., 22. og 33. spillerunde. Forskellen fra nummer 1 til 12 er op mod 28,5 mio. over en sæson.
Mediemarkedspuljen: Udgør 54 mio. og fordeles efter, hvor mange gange klubbernes kampe er førstevalg, andetvalg og så videre på tv. Det tilgodeser primært klubber som Brøndby og FCK.
" [Tipsbladet]

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 18. maj 2012, 13:50

Men det er da fra den aftale, der blev kendt ugyldig af Konkurrencestyrelsen, så vidt jeg ved. Det er vist stadig sådan, at der uddeles TV-millinoer efter 17. og 33. runde efter den fordelingsnøgle, der er linket til tidligere. Det forklarer også hvorfor så mange hold arbejder med fornyede målsætninger og budgetter hvert halve år.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 18. maj 2012, 14:09

Pippo skrev:
Tv pengene udbetales efter hhv halvvejs og fuld sæson stilling, som andre herinde også har påpeget. Det er ret godt beskrevet i denne artikel, som kom dagen efter artikel som du linker til:
http://m.sporten.dk/touch/content.pml?g ... ne-fordelt" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
KBE
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Hedensted
Kontakt:

Indlæg af KBE » 18. maj 2012, 16:11

Jeg håber også KEP's exit fører til, at vi får set Godfredsen på banen. :-)
http://www.psykologiportal.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- viden om psykologi

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 18. maj 2012, 17:47

KBE skrev:Jeg håber også KEP's exit fører til, at vi får set Godfredsen på banen. :-)
Mon ikke.. Nu når Wurtz også er meldt ude, så kan jeg ikke forestille mig, at Augo bliver rykket tilbage. Så det er rigtig fornuftigt, krydret med at Wichmann nok også får en kamp på midten.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. maj 2012, 18:07

Det er sgu ikke bare nogen ligegyldig kamp. Modstanderen er HB Køge på hjemmebane, det ringeste fodboldhold i den bedste danske række i mange mange år kun overgået af deres eget hold sidst de var oppe at vende. At tabe til HB Køge på hjemmebane vil være en gigantisk faliterklæring og noget af en ridse i lakken for klubben. Man taber ikke til HB Køge på hjemmebane!

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 18. maj 2012, 19:25

Det såkaldte ringeste hold i Superligaen udspillede sgu da AaB , da AaB var på besøg i Køge,

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. maj 2012, 19:58

birk skrev:Det såkaldte ringeste hold i Superligaen udspillede sgu da AaB , da AaB var på besøg i Køge,
I en kamp, hvor vores spillere slet ikke virkede til at være mentalt til stede. Man kommer ikke sovende til noget - heller ikke mod HB Køge - men er de mentalt til stede nakker de HB Køge relativt simpelt.

Besvar