Ligemeget hvor sur i skrallen man kan være, så er det et faktum at indenfor de næste par uger kommer vi alle til at tørste efter bold på Communale igen.
Glæder mig rigtig meget...
OG der er skam fortsat noget at spille for: Såfremt vi gør det godt i de sidste par kampe, så kan vi ende på en 6. plads - hvilket vil være et helt fantastisk flot resultat, alt taget i betragtning. Det vil vi virkelig kunne bruge til noget rent mentalt (og økonomisk, naturligvis).
Opstilling?
Ja, det vides jo ikke pt om Ahlman og Würtz bliver klar til kamp. Jeg tillader mig at antage dette, da det virker lidt som om at det kunne have spillet mod Lyngby, såfremt det virkelig var nødvendigt.
Jeg vil ikke starte en negativ kamptrådspiral, men jeg mener helhjertet at det skal være slut med KEP i startopstillingen. Begrundelserne findes andetsteds (placeringsevner, omgang med bolden osv osv). Selvom han er en af Kents favoritter, så må det altså være slut nu. Han er bare ikke god nok.
Derfor skal Gotfredsen eller Pól have chancen i stedet. Pól vil gå ind og spille direkte for en kontrakt og Gotfredsen vil gå ind og vise at han på den lange bane er manden der skal satses på. Hvem af de to det skal være, er svært at afgøre. Men en af dem skal have chancen nu.
Due skal også en tur på bænken - og Dalsgaard rykkes op på kanten. Han har gjort det så godt han kan nede på den back - men man skal ikke være Sir Alex for at gennemskue at hans kvaliteter ligger i det offensive. PK må vikariere på backen (damn vi har brug for et stærk højre back!).
Helenius/Lucas fortsætter oppe foran. Det ser sku spændende ud med dem! Håber virkelig vi kan holde på dem begge en sæson endnu. Tror de kan blive guld værd næste sæson (eller undgå-nedrykning-værd, næste sæson). Kusk har ikke været helt fremme i skoene de seneste par kampe, MEN der er satme krummer i den knægt - og han skal bare have al den superligaerfaring han kan kratte til sig. Han bliver også vigtig næste sæson.
Lasse render tydeligvis stadig rundt og er småskadet - men hans ro og tilstedeværelse er vigtig. Han er ved at komme ovenpå igen, og tror han spiller en stor kamp søndag (som han gjorde det mod Brøndby).
Augo/Würtz - ja, sådan er det vel bare? Ikke den mest sexede centralt midt kombi, især offensivt (hvor de bidrager med nada) - men der er ikke rigtig nogen alternativer. Wichmann er faldet helt igennem. Hans udvikling har taget en yderst skuffende drejning.
Det giver følgende line-up:
Vi kan håbe på en sejr og noget underholdende fodbold. Køge har ikke noget "i klemme" og jeg tror de kommer og spiller frisk til. Så hvorfor ikke en sjov 4-2 til de Røde??
Vi ses på Stadion!!
EDIT: Nå men KEP "klarede" den åbenbart selv, med hans hjerneblødning efter Lyngby kampen.