Søndagens hjemmekamp mod Brøndby er et traditionsopgør, selv om holdet fra Vestegnen bestemt ikke er hvad det har været så er det alligevel en af sæsonens
mest spændende hjemmekampe vi kan se frem til på søndag.
Fredagens remis i Århus har forhåbentlig givet selvtillid, det var dejligt at se den fight og attityd (noget vi ellers har savnet siden Hamrén smuttede) der blev vist især til sidst i kampen.
Inden sæsonstarten var AaB og Brøndby spået en vanskelig sæson, men begge hold præsterede udmærket i premieren. På det seneste har vi haft et overtag mod Brøndby, vores overtag samt at vi
har hjemmebane gør os til svage favoritter til kampen. Kampen bliver formentlig forholdsvis lige, men vi bør have en ok mulighed for at hente en sejr. Brøndby er meget afhængige af
landsholdsspillerne Michael Krohn Dehli og Dennis Rommedahl. Krohn Dehli var bænket mod OB, om det var pga. en skade som det blev hævdet eller om det er fordi han er ved at blive
solgt ved jeg ikke. Da Krohn Dehli blev indskiftet i 2. halvleg spillede han ganske udmærket. Rommedahl var ikke med i kampen mod OB pga. en skade. Det bliver spændende at se om Krohn Dehli spiller fra start på søndag, hvis han rammer dagen er han en absolut superligaprofil.
Brøndby er pt. hårdt ramt og er milevidt fra fordums styrke, hvilket giver os gode muligheder for at hente en sejr på søndag.
Hvis vi kan holde styr på Krohn Dehli, Rommedahl (hvis han spiller er han en meget giftig kontraspiller) og det store lokum i front (Simon Makinok) så har vi store chancer for at hente en sejr!
I fredagens kamp mod Agf var vi stærke på de defensive dødbolde, det skal vi også være på søndag mod Brøndby. Med spillere som Makinok, Goodson og Stenderup skal der være fuld fokus på
luftspillet. Det bliver vigtigt at minimere antallet af frispark og hjørnespark til Brøndby, samt at undgå alt for mange indlæg til Makinok. Makinok er et "monster" i luften, det er meget svært at vinde luftdueller mod ham. Det er derfor vigtigt at "gå på kroppen" af Makinok for at genere ham, samt et stort fokus på de andenbolde som Makinok måtte heade videre.
Til søndagens sene kamp mod Brøndby håber jeg på følgende start line up:
N. Larsen
Dalle - KEP - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Augu - Due
Lucas
Helenius
Kommentarer:
Vi spillede en ok premierekamp i fredags i Århus. Det tekniske niveau var bestemt ikke prangende, men der blev fightet godt.
Lasse er tilbage fra karantæne og indtræder derfor i midterforsvaret (formoder at han er ovre den mindre skade han har været plaget af). Det koster Gotfredsen en tur tilbage på bænken, men
selv om Godtfredsen spillede udmærket mod Agf så er han stadigvæk en reservespiller. Han laver stadigvæk alt for mange store fejl. Tror ikke at Thelander pt. er klar til at starte, der skal formentlig en tilvænningsperiode til før han er klar. Ahlmann måtte en tur på skadestuen og syes med 7 sting efter fredagens kamp, men han formodes at blive klar igen til kampen på søndag.
Jeg har valgt Dalsgaard som højre back, men Bøgelund og Patrick er bestemt også kandidater til pladsen. Hvis Bøgelunds fysik er ved at være i orden kan det bestemt ikke udelukkes at han spiller fra start på søndag, men hvis der er den mindste tvivl bør Bøgelund spares med tanke på hans omfattende skadeshistorik. Patrick derimod bringer alt for lidt offensivt, han er en total alibispiller og bør derfor starte på bænken.
Vi har pludselig en udmærket bredde i forsvaret, hvilket er et stort plus. Bredden på midtbanen og i angrebet er derimod noget tyndere.
Würtz og Augu er sikre startere på den centrale midtbane. Jeg tror at Kent fastholder Kusk og Due på kanterne, men her kan Lucas, Wichmann og Dalsgaard også komme i spil. Bortset fra et par brændte kæmpechancer var Kusk ikke specielt synlig i fredags, men Kusk har noget kreativitet som vi får brug for på søndag.
I front er Helenius sikker starter. Om det bliver med Lucas i en fri rolle eller om Curth får chancen er et stort spørgsmålstegn. Jeg håber at Lucas får endnu en chance på søndag. Lucas var ikke prangende i fredags mod Agf, men han havde også svære arbejdsbetingelser da Agf stod godt defensivt samt pga. midtbanens manglende evne til at sætte Lucas ordentligt i scene. Kusk og Lucas har kreative evner som virkelig pynter på vores hold, evner som der sagtens kan blive brug for på søndag.
Curth scorede godt nok i fredags, men det ændrer ikke min vurdering af ham. Curth er en udmærket indskifter, men heller ikke mere.
Det vil i så fald medføre følgende spillere på bænken:
C. Christensen
P. Kristensen
N. Godtfredsen
R. Thelander
K. Bøgelund
M. Wichmann
J. Curth
R. Toft
N. Thomsen og Kayke er fortsat skadet.
Alle mand på stadion på søndag (første hjemmekamp i meget lang tid)
Hvis jeg skal gætte på et slutresultat så tror jeg at vi vinder 2-1 efter en tæt og lige kamp!