AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktober 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktober 2013

Indlæg af frederikshavneren » 2. okt 2013, 12:18

Søndag kl. 15 venter næste kamp ("Slaget om tv pengene" :money:), som er mod fodsportsholdet fra Viborg. Oprykkerne har gjort det overraskende godt hidtil, men om det skyldes et godt Viborg hold eller en svag Superliga kan helt sikkert diskuteres. Efter 5 års fravær er det dejligt at Viborg er tilbage i det fine selskab. "Tude Ove" har på imponerende vis ført viborgenserne fra afgrunden af 1. division til subtoppen af Superligaen.

Søndag venter endnu en tæt og lige kamp. Vi bør dog være storfavoritter trods de seneste pauvre resultater og præstationer. Elendige T. Dalgaard er som forventet gået i stå efter en god start. Viborgs dødbolde derimod skal vi virkelig passe på. Christoffer Poulsen server nogle fantastiske millimeter præcise dødbolde, hvor der især skal holdes øje med Mikkel Rask, Baba (amerikaneren) samt N. Gotfredsen.

Angående holdopstillingen tror jeg kun, at der er tvivl om det bliver Augu eller Würtz på midten.

Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - AK

Kampen skal vindes, men jeg frygter en gentagelse af søndagens rædselskamp mod AGF. Statistikken taler for uafgjort da vi desværre er blevet eksperter i, at spille uafgjort på hjemmebane (7 ud af de seneste 10 hjemmekampe er endt uafgjort).
:aabfan:

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktober 20

Indlæg af BoT » 2. okt 2013, 12:54

Vi kan i hvert fald trygt regne med et hold, der "angriber" kampen på samme vis som Gori og GF. 11 mand på egen banehalvdel og lykkelige for uafgjort.
For at overkomme en ny forsvarsmur er det essentielt, at vi tør spille hurtigt på midtbanen - førstegangsafleveringer frem i banen - og at vores offensiv-spillere rammer et væsentligt bedre niveau end i søndags. Vores backs kommer til at få en nøglerolle i forhold til at skabe overtalssituationer, og vi vil se både Dalsgaard og Ahlmann oftere på Viborgs end på vores egen banehalvdel.

Det bliver rigtig svært - og man kan nemt frygte en ny 0-0'er.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 3. okt 2013, 09:07

Viborg er foreløbig rækkens 3. bedste udebanehold. De har senest holdt nullet på udebane mod AGF og FC Midtjylland. Håber at Kuhn har haft fokus på de defensive dødbolde til træning. Viborgenserne er enormt giftige på dødbolde.

Alligevel er det en must win kamp. Det gælder om at skrabe så mange point sammen som muligt, før vi bliver ramt af de dårlige baner og den sædvanlige efterårs nedtur.

Vildt at uafgjort står til odds 3,65 hos Danske Spil.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. okt 2013, 13:36

frederikshavneren skrev:Søndag kl. 15 venter næste kamp ("Slaget om tv pengene" :money:), som er mod fodsportsholdet fra Viborg. Oprykkerne har gjort det overraskende godt hidtil, men om det skyldes et godt Viborg hold eller en svag Superliga kan helt sikkert diskuteres. Efter 5 års fravær er det dejligt at Viborg er tilbage i det fine selskab. "Tude Ove" har på imponerende vis ført viborgenserne fra afgrunden af 1. division til subtoppen af Superligaen.

Søndag venter endnu en tæt og lige kamp. Vi bør dog være storfavoritter trods de seneste pauvre resultater og præstationer. Elendige T. Dalgaard er som forventet gået i stå efter en god start. Viborgs dødbolde derimod skal vi virkelig passe på. Christoffer Poulsen server nogle fantastiske millimeter præcise dødbolde, hvor der især skal holdes øje med Mikkel Rask, Baba (amerikaneren) samt N. Gotfredsen.

Angående holdopstillingen tror jeg kun, at der er tvivl om det bliver Augu eller Würtz på midten.

Larsen
RJ - AK

Kampen skal vindes, men jeg frygter en gentagelse af søndagens rædselskamp mod AGF. Statistikken taler for uafgjort da vi desværre er blevet eksperter i, at spille uafgjort på hjemmebane (7 ud af de seneste 10 hjemmekampe er endt uafgjort).
Hvis vi skal undgå endnu en døddsejler, som f.eks. kampen mod Gymnastikforeningen, som du nævner, skal der sgu ske noget nyt offensivt. Egentligt ville man ønske, man havde alternativer i truppen til flere af de offensive pladser, men det store problem er, at vi bare ikke har nogen rigtig fuldblodsangriber med superligaklasse i truppen.

Et frisk pust kunne være Spalvis som starter. Det er noget tidligt i hans udviklingsforløb, men det er i mangel af bedre. I givet fald må det blive ved siden af AK og så ud med Jønsson. Alternativt skal man videreføre forsøget med Thomsen som hængende angriber - så ved siden af Spalvis. Men det vil igen blive i mangel af bedre, og jeg synes personligt, han er klar bedre på kanten (seneste kamp undtaget).
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div

Indlæg af iloveaab4ever » 3. okt 2013, 14:05

AaB 85 95 99 08 skrev:
frederikshavneren skrev:Søndag kl. 15 venter næste kamp ("Slaget om tv pengene" :money:), som er mod fodsportsholdet fra Viborg. Oprykkerne har gjort det overraskende godt hidtil, men om det skyldes et godt Viborg hold eller en svag Superliga kan helt sikkert diskuteres. Efter 5 års fravær er det dejligt at Viborg er tilbage i det fine selskab. "Tude Ove" har på imponerende vis ført viborgenserne fra afgrunden af 1. division til subtoppen af Superligaen.

Larsen
RJ - AK

Hvis vi skal undgå endnu en døddsejler, som f.eks. kampen mod Gymnastikforeningen, som du nævner, skal der sgu ske noget nyt offensivt. Egentligt ville man ønske, man havde alternativer i truppen til flere af de offensive pladser, men det store problem er, at vi bare ikke har nogen rigtig fuldblodsangriber med superligaklasse i truppen.

Et frisk pust kunne være Spalvis som starter. Det er noget tidligt i hans udviklingsforløb, men det er i mangel af bedre. I givet fald må det blive ved siden af AK og så ud med Jønsson. Alternativt skal man videreføre forsøget med Thomsen som hængende angriber - så ved siden af Spalvis. Men det vil igen blive i mangel af bedre, og jeg synes personligt, han er klar bedre på kanten (seneste kamp undtaget).
Offensiven havde en off-day mod AGF. Anders K havde jo score tre kampe i streg inden den kamp, og Jønsson bliver kun bedre for hver kamp han spiller. Jeg er meget fortrøstningsfuld, hvis vores pasnings spil kommer til at fungere kan vi sagtens spille os uden om Viborgs store forsvarere.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. okt 2013, 14:33

AaB 85 95 99 08 skrev:Alternativt skal man videreføre forsøget med Thomsen som hængende angriber - så ved siden af Spalvis.
Du vil simpelthen foreslå at man bænker AK efter han har scoret i 3 ud af 4 superligakampe? Ja så har han også forspildt sin chance da... men han er jo åbenbart heller ikke en "fuldblodsangriber" (hvad så end det er, hvis det ikke er en spiller med så udpræget målnæse som AK).

Scorer han for lidt, eller er hans mål ikke flotte nok?

Iøvrigt har jeg mere end svært ved at se hvordan man kan sætte Spalvis før i køen end Jönsson/AK. Efter min mening, og bedømt på de par kampe jeg har set ham starte i, mangler han en stadig hel del før han er klar til en startplads i superligaen.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 3. okt 2013, 14:47

Jesper Schmidt skrev: Scorer han for lidt, eller er hans mål ikke flotte nok?
Jesper, Jesper, Jesper...

De er ikke reelle, forstår du nok. Så ud med ham!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 3. okt 2013, 16:12

AaB 85 95 99 08 skrev:

Larsen
RJ - AK

Er da nok noget af det dummeste jeg har læst... hvordan kan man synes at Spalvis virker klar til at starte i superligaen når han har været næsten anonym i 2 pokalkampe mod 1. divisionshold.
Havde vi ikke haft Jönsson og AK... så ja måske. Men ellers nej. Han er SLET ikke klar til superligaen udover nogle indhold i ny og næ måske.
AK er da fuldblodsangriber, som nærmer sig superliga niveau... om det også bliver til superligeklasse må tiden vise. Men tror på det...

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. okt 2013, 16:37

Kenneth K skrev:

Er du en af dem, som ikke helt fik styr på indholdet af den diskussion med, at vi er nogen der mener, at man ved bedømmelsen af, om vores angreb har målnæse eller i øvrigt den fornødne kvalitet, ikke bør lægge alt for meget vægt på de selvmål og giga målmandsgrops, som modtsanderne laver? I givet fald får du min respekt for, at du ikke har noget imod at udstille det.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. okt 2013, 16:44

hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Larsen
RJ - AK

Er da nok noget af det dummeste jeg har læst... hvordan kan man synes at Spalvis virker klar til at starte i superligaen når han har været næsten anonym i 2 pokalkampe mod 1. divisionshold.
Havde vi ikke haft Jönsson og AK... så ja måske. Men ellers nej. Han er SLET ikke klar til superligaen udover nogle indhold i ny og næ måske.
AK er da fuldblodsangriber, som nærmer sig superliga niveau... om det også bliver til superligeklasse må tiden vise. Men tror på det...
Jeg synes det dummeste er, når debattører har behov for at kalde andres indlæg dumme. Gad vide om debatjuntaen mener, at det er i overensstemmelse med retningslinjerne på dette forum?

I øvrigt så fremgik det vist tydeligt, at jeg ikke mener, at Spalvis er klar til superliga, men at det vil være meget tidligt i hans udvikling. Jeg skriver jo netop, at det er i mangel af bedre. Jeg kan virkelig ikke få øje på andre.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. okt 2013, 16:54

Spalvis virker spændende, og jeg håber vi kommer til at se en masse til ham i form af indhop osv. Men starter synes jeg ikke han skal være, her er alternativerne trodsalt til at få øje på.

Jeg gætter på vi stiller op sådan her

Augo er et alternativ til den centrale midtbane, men mon ikke det bliver Würtz, trodsalt. Såfremt spillet ikke kører, som vi så i sidste runde, så håber jeg Kent har mere fantasi end at smide PK, Due og Augo ind. Det er ikke ligefrem spillere der skriger af det uventede og offensive kvaliteter. Istedet håber jeg man vil forsøge med en spiller som Bruhn, eller lave lidt rokeringer inde på banen hvis man vil have PK eller Due ind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 3. okt 2013, 17:41

AaB 85 95 99 08 skrev:
hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Larsen
RJ - AK

Jeg synes det dummeste er, når debattører har behov for at kalde andres indlæg dumme. Gad vide om debatjuntaen mener, at det er i overensstemmelse med retningslinjerne på dette forum?

I øvrigt så fremgik det vist tydeligt, at jeg ikke mener, at Spalvis er klar til superliga, men at det vil være meget tidligt i hans udvikling. Jeg skriver jo netop, at det er i mangel af bedre. Jeg kan virkelig ikke få øje på andre.
Så du mener det Spalvis - i mangle af bedre - er bedre end det Jönsson og AK har vist?

For hvis ikke det Spalvis er væsentlig bedre end Jönsson og AK hvorfor så overveje om han skal starte?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 3. okt 2013, 18:24

Kenneth K skrev:

Havde vi haft Messi og Ronaldo, så var de heller ikke i nærheden af at være på holdet. De scorer jo kun når modstanderen laver fejl, og så er det jo ikke reelle mål.. Næ du hjem med Jimmy så må opstillingen blive:

Så er der sgu ingen dårlig angriber, der kan fumle reelle mål ved siden af kassen. ;)
Hader København!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 3. okt 2013, 19:29

AaB 85 95 99 08 skrev:

Nu er du nok ikke liiiige den debattør der skal råbe for højt om, hvordan man skriver om og omtaler andre debattører:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hvor er der mange debatørere herinde, som ikke er bange for at udstille sig selv som mindre bemidlede.
Og så må du lige fortælle mig en ting. Hvem er det, ud over dig, som mener at man kan skelne mellem reelle og ikke reelle mål? Du får det nemlig til at lyde som om, at du er én blandt mange der synes man kan lave det skel, som du selv så stolt har indført.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. okt 2013, 08:47

Det er godt nok gået kraftigt ned ad bakke med kamptrådene på det seneste.
Savner de seriøse debattører, med god indsigt osv - til at modstå alenlange indlæg med personfnidder og ligegyldige one-liners.

Anyway. Det ser ikke ud til Jönsson bliver klar til kampen. Jeg mener vi skal gå tilbage med "eksperimentet" med Thomsen i front, sammen med AK. Jeg kunne faktisk godt lide den opstilling. Det bliver derfor noget med:

Nu vil der naturligvis være ramaskrig over at jeg smider Duen ind fra start. Min begrundelse er at i) jeg synes han er en udmærket kantspiller og ii) der er (åbenbart) ikke andre der kan slå dødbolde, der er bare en smule farlige.

Og netop det forventer jeg klart har været i fokus på Hornevej i denne uge: Dødboldene. Vi må forvente at have bolden mest og dermed fremtvinge nogle hjørne og frispark omkring deres felt. Og så nytter det altså ikke noget at vi er så ubehjælpeligt ringe til at få noget ud af disse situationer.

Der er naturligvis alternativer til Due - men de alternativer jeg ser er ikke bedre. Whichmann diskvalificerede sig selv med indsatsen i Herfølge. SF spiller forfærdeligt for tiden. Augo gjorde det godt mod AGF - men er nok ikke kant-materiale. PK er en mulighed - og i min bog førsteudfordrer til pladsen.

Det bliver meget, meget tungt for os, såfremt vi ikke får skrabt 3 point sammen i denne kamp. Mit glas er halvt tomt for tiden - og jeg ser med dunkle miner på denne kamp. Tror maksimalt på 1 point (en kedelig 0-0'er igen?). Men vi skal altså bruge de 3.

Der kommer meget få mennesker på stadion - håber de få der kommer kan piske en bedre stemning op end den vi oplevede mod AGF og få banket noget gejst og inspiration ind i spillerne.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2013, 08:54

astonvilla skrev:Det er godt nok gået kraftigt ned ad bakke med kamptrådene på det seneste.
Savner de seriøse debattører, med god indsigt osv - til at modstå alenlange indlæg med personfnidder og ligegyldige one-liners.

Anyway. Det ser ikke ud til Jönsson bliver klar til kampen. Jeg mener vi skal gå tilbage med "eksperimentet" med Thomsen i front, sammen med AK. Jeg kunne faktisk godt lide den opstilling. Det bliver derfor noget med:

Nu vil der naturligvis være ramaskrig over at jeg smider Duen ind fra start. Min begrundelse er at i) jeg synes han er en udmærket kantspiller og ii) der er (åbenbart) ikke andre der kan slå dødbolde, der er bare en smule farlige.

Og netop det forventer jeg klart har været i fokus på Hornevej i denne uge: Dødboldene. Vi må forvente at have bolden mest og dermed fremtvinge nogle hjørne og frispark omkring deres felt. Og så nytter det altså ikke noget at vi er så ubehjælpeligt ringe til at få noget ud af disse situationer.

Der er naturligvis alternativer til Due - men de alternativer jeg ser er ikke bedre. Whichmann diskvalificerede sig selv med indsatsen i Herfølge. SF spiller forfærdeligt for tiden. Augo gjorde det godt mod AGF - men er nok ikke kant-materiale. PK er en mulighed - og i min bog førsteudfordrer til pladsen.

Det bliver meget, meget tungt for os, såfremt vi ikke får skrabt 3 point sammen i denne kamp. Mit glas er halvt tomt for tiden - og jeg ser med dunkle miner på denne kamp. Tror maksimalt på 1 point (en kedelig 0-0'er igen?). Men vi skal altså bruge de 3.

Der kommer meget få mennesker på stadion - håber de få der kommer kan piske en bedre stemning op end den vi oplevede mod AGF og få banket noget gejst og inspiration ind i spillerne.
SF's indhop mod GF var vel noget af det bedste han har spillet i denne sæson. Mod VfF vil det være logisk at have Augo med fremfor Würtz. Augos afleveringer er langt mere direkte og får vores spil op i tempo.

Jeg håber at vi kun bytter SF og RJ ud fra opstillingen mod GF.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 4. okt 2013, 10:41

Er Jönsson skadet? Det var da satans. Hvor får du den nyhed fra? Kan se at clubnews ikke har opdateret siden optakten til GF-kampen, hvilket er lidt sært. Hvis det er sandt, så håber jeg ikke på Thomsen på toppen, syntes de kampe har vist at han er klart bedst med et udgangspunkt fra midtbanen. Desuden er Due for langsom og for lidt udfordrende til at have nogen effekt på et VFF hold, der står dybt. Som jeg ser det er alternativerne kun SF og Wichmann, hvor jeg normalt ville hælde til Wichmann, men hans kamp mod Køge var dybt umotiveret. Så valget står sådan set mellem to spillere, som i min optik begge hænger i en tynd tråd i truppen. Spalvis kan selvfølgelig også bruges, men det er måske for tidligt, som jeg syntes hans sidste kamp viste. Det kan dog være at det bare var nervøsitet da det var hans første kamp i startopstillingen, så efter lidt overvejelser vil jeg pege på ham. Alt i alt er det dog godt, at det ikke er mig, som skal tage det valg.

Alternativt kunne vi starte med både Augo og Würtz på midten og så have Risgaard som den fremskudte midtbane. Han er god til at komme ind i feltet og har et skud udefra, som vel er det bedste i truppen. Hvilket dog ikke siger meget. Tror faktisk at dette ville være det optimale, da det så også vil give Würtz en 110% (det er meget) defineret rolle som defensiv, hvilket er der han står stærkest. Dette kan forhåbentligt også hindre eventuelle omstillinger som VFF får. Augo kan så stå for de lidt mere igangsættende afleveringer, som også kan være lidt mere risikobetonede, da Würtz står klar til at rydde op. Som en pølse i VFFs tandhjul.

Er rædselsslagen for denne kamp. Den har næsten alt det, som gør at AaB ikke vinder. VFF står dybt og kompakt. Der er en kamp, hvor der direkte er noget på spil i forhold til tv-penge. Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har vundet en sådan kamp, både i forhold til kampe i de sidste par sæsoner med tv-penge, kampe der kunne give os UEFA-kval eller endda den famøse nedrykningskamp mod FCK og de 2-3 kampe forud, som vi have afgjort det i. Det eneste, der taler for, er at VFF ikke er i krise, så der hænger jeg min hat.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. okt 2013, 11:06

Viva i cazzi rossi skrev:Er Jönsson skadet? Det var da satans. Hvor får du den nyhed fra? Kan se at clubnews ikke har opdateret siden optakten til GF-kampen, hvilket er lidt sært. Hvis det er sandt, så håber jeg ikke på Thomsen på toppen, syntes de kampe har vist at han er klart bedst med et udgangspunkt fra midtbanen. Desuden er Due for langsom og for lidt udfordrende til at have nogen effekt på et VFF hold, der står dybt. Som jeg ser det er alternativerne kun SF og Wichmann, hvor jeg normalt ville hælde til Wichmann, men hans kamp mod Køge var dybt umotiveret. Så valget står sådan set mellem to spillere, som i min optik begge hænger i en tynd tråd i truppen. Spalvis kan selvfølgelig også bruges, men det er måske for tidligt, som jeg syntes hans sidste kamp viste. Det kan dog være at det bare var nervøsitet da det var hans første kamp i startopstillingen, så efter lidt overvejelser vil jeg pege på ham. Alt i alt er det dog godt, at det ikke er mig, som skal tage det valg.

Alternativt kunne vi starte med både Augo og Würtz på midten og så have Risgaard som den fremskudte midtbane. Han er god til at komme ind i feltet og har et skud udefra, som vel er det bedste i truppen. Hvilket dog ikke siger meget. Tror faktisk at dette ville være det optimale, da det så også vil give Würtz en 110% (det er meget) defineret rolle som defensiv, hvilket er der han står stærkest. Dette kan forhåbentligt også hindre eventuelle omstillinger som VFF får. Augo kan så stå for de lidt mere igangsættende afleveringer, som også kan være lidt mere risikobetonede, da Würtz står klar til at rydde op. Som en pølse i VFFs tandhjul.

Er rædselsslagen for denne kamp. Den har næsten alt det, som gør at AaB ikke vinder. VFF står dybt og kompakt. Der er en kamp, hvor der direkte er noget på spil i forhold til tv-penge. Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har vundet en sådan kamp, både i forhold til kampe i de sidste par sæsoner med tv-penge, kampe der kunne give os UEFA-kval eller endda den famøse nedrykningskamp mod FCK og de 2-3 kampe forud, som vi have afgjort det i. Det eneste, der taler for, er at VFF ikke er i krise, så der hænger jeg min hat.
Jeg hører dig Viva og dine argumenter er stærke. Men lige et par kommentarer for at klarlægge mine synspunkter:
-Det med Jönsson har jeg læst et par steder (bl.a. Nordjyske tror jeg). Han har en skade i lysken og bliver ikke klar efter al sansynlighed.
-Due: Såfremt Viborg kommer til at stå meget kompakt og dybt har vi brug for een der kan slå de giftige indlæg - hårdt og præcist - ind i feltet, da det bliver umuligt at brodere sig igennem. Det er i hvert fald en kompetence Due har og derfor synes jeg han skal med.
-Augo/Würtz sammen har vi prøvet og jeg synes ikke det virkede, derfor ser min ønskede opstilling ud som den gør (skift evt Augo med Würtz)
-Jeg er også "rædselsslagen" for denne kamp. VFF giver utrolige 4,33 igen på sejr (Bet365). Den har jeg købt. Mine nerver er ret flossede lige pt.
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 4. okt 2013, 11:23

Det er temmelig træls hvis Jönsson ikke bliver klar til kampen. Som så mange andre spillede RJ bestemt ikke godt mod AGF, men alligevel har RJ et stort potentiale at bidrage med. Hvem skal i givet fald erstatte Jönsson hvis han ikke bliver klar? Jeg må ærligt indrømme at jeg bestemt ikke synes, at alternativerne står i kø. SF er i en formkrise og han er gradvist blevet dårligere og dårligere siden skiftet fra FCK. Det er tydeligt at han mangler selvtillid og pt. er han lige så skarp foran mål som en ske. Tror ikke at Wichmann får chancen, det er efterhånden meget længe siden at Wichmann har præsteret.

Det kommer ikke til at ske, men det ville være dejligt hvis KN valgte at tage chancen. Flyt Thomsen op som hængende angriber og gi´ chancen til Bruhn på venstrekanten fra start. Jeg er enig i at Thomsen nok er bedst på kanten, men han kan også spille ganske hæderligt som den hængende angriber. Bruhn virker som den af de nye "young guns", som er tættest på holdet. Han har gode udfordringer og virker ikke så præget som Spalvis har gjort i pokalkampene. Det vil selvfølgelig være et sats at bringe Bruhn fra start, men han bliver kun bedre hvis han får chancen. Derudover vil han komme til at spille overfor Viborgs Lucas Jensen, som er rigtig god offensivt, men tilgengæld er Viborgs klare akilleshæl defensivt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. okt 2013, 11:50

Såfremt Jonsson ikke bliver klar håber jeg virkelig at Kent har balls nok til at satse på Thomsen i front, og Bruhn på kanten. Jeg synes ikke alternativerne er super oplagte. Due og Wichmann har ikke gjort det specielt overbevisende når de har fået chancen, og i mine øjne bør de beghe være fortid efter sæsonen. Jeg ville elske hvis Wichmann tog springet og blev en profil, men jeg tror bare ikke det sker, hvertfald ikke i AaB.
Due er ok til enkelte ting, men måden vi spiller på skal bare ikke rigtig bruge en type som ham. Et alternativ kunne være Kusk i front, en rolle jeg synes han har opfyldt udmærket når han skulle.
Thomsen synes jeg også har gjort det godt deroppe, men det var tydeligt at i, feks BIF kampen, at der manglede en aggresiv back de første 70 minutter. Noget der trodsalt er tilgængeligt nu
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar