Det er godt nok gået kraftigt ned ad bakke med kamptrådene på det seneste.
Savner de seriøse debattører, med god indsigt osv - til at modstå alenlange indlæg med personfnidder og ligegyldige one-liners.
Anyway. Det ser ikke ud til Jönsson bliver klar til kampen. Jeg mener vi skal gå tilbage med "eksperimentet" med Thomsen i front, sammen med AK. Jeg kunne faktisk godt lide den opstilling. Det bliver derfor noget med:
Nu vil der naturligvis være ramaskrig over at jeg smider Duen ind fra start. Min begrundelse er at i) jeg synes han er en udmærket kantspiller og ii) der er (åbenbart) ikke andre der kan slå dødbolde, der er bare en smule farlige.
Og netop det forventer jeg klart har været i fokus på Hornevej i denne uge: Dødboldene. Vi må forvente at have bolden mest og dermed fremtvinge nogle hjørne og frispark omkring deres felt. Og så nytter det altså ikke noget at vi er så ubehjælpeligt ringe til at få noget ud af disse situationer.
Der er naturligvis alternativer til Due - men de alternativer jeg ser er ikke bedre. Whichmann diskvalificerede sig selv med indsatsen i Herfølge. SF spiller forfærdeligt for tiden. Augo gjorde det godt mod AGF - men er nok ikke kant-materiale. PK er en mulighed - og i min bog førsteudfordrer til pladsen.
Det bliver meget, meget tungt for os, såfremt vi ikke får skrabt 3 point sammen i denne kamp. Mit glas er halvt tomt for tiden - og jeg ser med dunkle miner på denne kamp. Tror maksimalt på 1 point (en kedelig 0-0'er igen?). Men vi skal altså bruge de 3.
Der kommer meget få mennesker på stadion - håber de få der kommer kan piske en bedre stemning op end den vi oplevede mod AGF og få banket noget gejst og inspiration ind i spillerne.