Økonomi i dansk fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. feb 2017, 21:43

Freddie skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Freddie skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Freddie skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Alle de kunstbaner der anlægges i Aalborg Kommune bliver delvist finansieret af kommunen. Sikkert også AaBs. Intet usædvanligt i det. Det er også Aalborg Kommune der ejer banerne og bla derfor må der ikke spilles på banerne efter vinterpausen før kommunen giver tilladelse. Så det har intet med støtte til AaB at gøre.
Nix. Såvel Lindholm som Chang har hentet pengene til deres kunststofbaner uden om kommunen. Chang via fonde, Lindholm, nu Nørresundby fB via udenlandske kontakter.
Det lyder sgu da ærlig talt lidt småsuspekt. Måske fra steder hvor man har haft lige rigeligt gamle bildæk liggende som man ikke længere må brænde af. :)
En udenlandsk fond.
Det skuffer mig lidt, det andet havde været sjovere ;)
Men det skal vel også være sandt? Så vidt jeg ved, er AaB's nye kunststofbaner financieret på samme måde.

Så har jeg misforstået et eller andet. Jeg mener bestemt at kommunen giver tilskud til alle "plastik-banerne"...
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. feb 2017, 23:21

Freddie skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Freddie skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Freddie skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Alle de kunstbaner der anlægges i Aalborg Kommune bliver delvist finansieret af kommunen. Sikkert også AaBs. Intet usædvanligt i det. Det er også Aalborg Kommune der ejer banerne og bla derfor må der ikke spilles på banerne efter vinterpausen før kommunen giver tilladelse. Så det har intet med støtte til AaB at gøre.
Nix. Såvel Lindholm som Chang har hentet pengene til deres kunststofbaner uden om kommunen. Chang via fonde, Lindholm, nu Nørresundby fB via udenlandske kontakter.
Det lyder sgu da ærlig talt lidt småsuspekt. Måske fra steder hvor man har haft lige rigeligt gamle bildæk liggende som man ikke længere må brænde af. :)
En udenlandsk fond.
Det skuffer mig lidt, det andet havde været sjovere ;)
Men det skal vel også være sandt? Så vidt jeg ved, er AaB's nye kunststofbaner financieret på samme måde.
Naturligvis.

Selv om jeg lavede lidt sjov med det, så synes jeg faktisk det virker som en noget mærkværdig konstruktion. Men den lader vi nu bare ligge :)

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 22. feb 2017, 16:08

AGF med et lille underskud for 1. halvår jf. bold.dk. Uden at have nærlæst regnskabet, er det da meget positivt at de nogenlunde er ved at have styr på sagerne i Aarhus. Trods en del udskiftning i sommers uden salgsoverskud og en ganske dyr trup.
Aalborg BK 1885!

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 22. feb 2017, 16:14

Søgaard skrev:AGF med et lille underskud for 1. halvår jf. bold.dk. Uden at have nærlæst regnskabet, er det da meget positivt at de nogenlunde er ved at have styr på sagerne i Aarhus. Trods en del udskiftning i sommers uden salgsoverskud og en ganske dyr trup.
Og Lyngby tilført over en million for fjerde gang siden nytår.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 22. feb 2017, 19:56

9520AaB skrev:
Søgaard skrev:AGF med et lille underskud for 1. halvår jf. bold.dk. Uden at have nærlæst regnskabet, er det da meget positivt at de nogenlunde er ved at have styr på sagerne i Aarhus. Trods en del udskiftning i sommers uden salgsoverskud og en ganske dyr trup.

Det er simpelthen utroligt, at der ikke er mere mediefokus på det der. Det er jo helt groteks, at man går ud og henter en sikkert ikke billig David Boysen når kassen er så tom.
RAUS RAUS SSE!

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 22. feb 2017, 20:00

Lidt ang den første bane på Hornevej
Der var en rig dame der gav 1 milllion til Lindholmsvej nye bane . Det hjalp jo godt derover
:

Sendt fra min iPhone
På Hornevej er det Aalborg Kommune der står for vedligeholdelse, mens JBU står for alt vedrørende booking og udlejning af banerne. Derfor er det parkforvalter Erik Johnsen, Aalborg kommune, der blev interviewet omkring drift og vedligeholdelse af banerne på Hornevej. Da JBU er ansvarlig for udlejningen af banerne, har de besvaret den resterende del af spørgeskemaet omkring dette.

Da det var to af AaB’s vinterbaner, der blev omdannet til kunstgræsbaner, fik AaB en speciel brugsret over bane 1, som de kan disponere over i hverdagene, mod et fast årligt beløb på 75.000 kr.. Organiseringen omkring banerne på Hornevej kan dog se anderledes ud i fremtiden, da der er truffet en politisk beslutning om, at der skal indledes en dialog med AaB af 1885 omkring det videre forløb med renovering og vedligeholdelse af kunstgræsbanerne på Hornevej. Det er By- og Landskabsforvaltningen der tager initiativ til den proces.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. feb 2017, 20:25

Jakobsen skrev:
9520AaB skrev:

Det er simpelthen utroligt, at der ikke er mere mediefokus på det der. Det er jo helt groteks, at man går ud og henter en sikkert ikke billig David Boysen når kassen er så tom.
Fuldstændig eng, og med tanke på forholdet til klubbens størrelse og i hvilken størrelsesorden deres regnskab normalt ville lige på, så er det en helt uhørt stor financiel doping de tager derovre. Det ender uden tvivl galt, medmindre det skulle lykkes dem at finde en eller anden hjernedød udenlandsk køber, men det tror jeg ikke på overhovedet. Jeg tvivler på der er et Lyngby i superligaen efter sommerferien.

seamann

Indlæg af seamann » 22. feb 2017, 20:28

Jakobsen skrev:
9520AaB skrev:

Hvad er problemet? Kassen er jo ikke tom, så længe nogle fylder den op. Om det sker over en eller hundrede gange, er da fucking ligegyldigt.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 22. feb 2017, 20:43

seamann skrev:
Jakobsen skrev:
9520AaB skrev:

Hvad er problemet? Kassen er jo ikke tom, så længe nogle fylder den op. Om det sker over en eller hundrede gange, er da fucking ligegyldigt.
Det groteske består i, at redningen kommer fra et selskab med negativ egenkapital og hvor revisor ikke vil godkende regnskabet uden meget alvorlige anmærkninger..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 22. feb 2017, 20:53

MrBangDK skrev:
seamann skrev:
Jakobsen skrev:
9520AaB skrev:

Det groteske består i, at redningen kommer fra et selskab med negativ egenkapital og hvor revisor ikke vil godkende regnskabet uden meget alvorlige anmærkninger..
Derudover er det jo en ting at mange penge. Hvilke fodboldklubber udover de helt store gør dybest set ikke det? Men det er jo helt vanvittigt når man tydeligvis ikke har styr på noget som helst. Fire kapitaltilførsler på en måned tyder på en rode butik, hvor man ikke har lagt nogen form for budget. Alle klubber ved jo i og for sig, at det er småt med indtægter i vintermånederne, men hvis det var derfor havde man vel dækket sig ind i god tid. De har klatvise tilførsler tyder på, at der ikke er styr på noget som helst.
Det må da i øvrigt også være et skræmmende som potentiel køber at se den klub man kigger på igen og igen har brug for ny kapital.
RAUS RAUS SSE!

seamann

Indlæg af seamann » 22. feb 2017, 21:21

MrBangDK skrev:
seamann skrev:
Jakobsen skrev:
9520AaB skrev:

Du syntes så, at det er noget andet, der er grotesk, end hvad Jakobsen syntes.

Mht Lyngbys økonomiske situation og ageren, er det vel ikke meget værre end hvad BIF, AGF, FCM og AaB har rodet med de seneste år. Fx havde AaB vist ikke rigtigt pengene til dopingen ifm "opturen".
Men ja, det er skidt, og det er skidt at fodbold er endt som det er. Kun penge, alt andet er ligegyldigt i elitefodbold.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 22. feb 2017, 21:30

seamann skrev:
MrBangDK skrev:
seamann skrev:
Jakobsen skrev:
9520AaB skrev:

Du syntes så, at det er noget andet, der er grotesk, end hvad Jakobsen syntes.

Mht Lyngbys økonomiske situation og ageren, er det vel ikke meget værre end hvad BIF, AGF, FCM og AaB har rodet med de seneste år. Fx havde AaB vist ikke rigtigt pengene til dopingen ifm "opturen".
Men ja, det er skidt, og det er skidt at fodbold er endt som det er. Kun penge, alt andet er ligegyldigt i elitefodbold.
Røvdårlig sammenligning! De folk der spyttede penge i at AaB stod igennem "opturen" var sgu ikke på randen af konkurs. Så længe der er penge bag, så har jeg ingen problem med det - fuldstændigt som med AaB. Men når det er en sponsor som helt objektivt set ikke ejer Kongens mønt, så er det kritisk!
Ska' vi hak'?

seamann

Indlæg af seamann » 22. feb 2017, 21:44

Så du har ingen problemer med Oscar, han har jo pengene. Eller med Thorborg, der driver Danmarks måske mest usympatiske forretning?
Men hvis kapitalindskyderen (eller sponsor, som du kalder det), ikke selv har en rentabel forretning, så er det et problem?
Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår logikken.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 23. feb 2017, 08:39

seamann skrev:Så du har ingen problemer med Oscar, han har jo pengene. Eller med Thorborg, der driver Danmarks måske mest usympatiske forretning?
Men hvis kapitalindskyderen (eller sponsor, som du kalder det), ikke selv har en rentabel forretning, så er det et problem?
Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår logikken.
Nu ved jeg ikke hvem du refererer til med Oscar og Thorborg, så det vil jeg undlade at kommentere på.

Det jeg starter med at respondere på er, at der ikke er nogen journalister der graver ned i sagen med Lyngby. Det er helt sindssygt, at Hellerup Finans, som er sponsor OG kapitalindskyder, får lov til at blive ved med at kaste penge i foretagendet i Lyngby - når man som virksomhed ingen penge har, og der stilles spørgsmålstegn ved virksomhedens fremtidige drift, så bliver det simpelthen for useriøst. Er det et problem ift. hvis man har penge på kistebunden? Nej, ikke som sådan et problem, men jeg og andre undrer os som sagt over, at der ikke bliver stillet spørgsmålstegn ved det. Hvad vil Hellerup Finans? Hvad vil Lyngby? Er det realistisk at de overlever? Vi er på vej ind i et slutspil, hvor det kan have store konsekvenser, hvis de pludselig går konkurs.

Og jeg er godt nok glad for jeg ikke er ansat i Hellerup Finans - den virksomhed man arbejder for er giga presset, og de smider millioner i en forretning, som til trods for en urentabel drift, smider penge efter nye spillere.
Ska' vi hak'?

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 23. feb 2017, 09:52

Det er svært ikke at blive lidt provokeret af journalisters beundring af David Nielsen og Lyngby i denne sæson. Realiteten er, at de har overbudt alt og alle og hentet en masse dyre spillere - mens de driftsmæssigt ikke tilnærmelsesvist har været i stand til at finansiere investeringen og de løbende lønudgifter. Jeg kunne sikkert også skabe et OK hold, hvis penge ikke var et issue. :aabfan:

Lyngby har i mange år været "rigmandslegetøj", og er gået konkurs som følge heraf. Jeg tror, Lyngby kraftigt nærmer sig en ny konkurs. Det virker helt bizart, at de ugentligt skal have tilført midler fra Hellerup Finans.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. feb 2017, 09:56

MrBangDK skrev:
Nu ved jeg ikke hvem du refererer til med Oscar og Thorborg, så det vil jeg undlade at kommentere på.

Det jeg starter med at respondere på er, at der ikke er nogen journalister der graver ned i sagen med Lyngby. Det er helt sindssygt, at Hellerup Finans, som er sponsor OG kapitalindskyder, får lov til at blive ved med at kaste penge i foretagendet i Lyngby - når man som virksomhed ingen penge har, og der stilles spørgsmålstegn ved virksomhedens fremtidige drift, så bliver det simpelthen for useriøst. Er det et problem ift. hvis man har penge på kistebunden? Nej, ikke som sådan et problem, men jeg og andre undrer os som sagt over, at der ikke bliver stillet spørgsmålstegn ved det. Hvad vil Hellerup Finans? Hvad vil Lyngby? Er det realistisk at de overlever? Vi er på vej ind i et slutspil, hvor det kan have store konsekvenser, hvis de pludselig går konkurs.

Og jeg er godt nok glad for jeg ikke er ansat i Hellerup Finans - den virksomhed man arbejder for er giga presset, og de smider millioner i en forretning, som til trods for en urentabel drift, smider penge efter nye spillere.
Der har da været masser af kritiske artikler omkring Hellerup Finans i lang tid - bare ikke i sportspressen. Deres problemer er så rigeligt belyst, og det de gør, er vel deres bedste forretningsmæssige mulighed for, samlet set, at afhænde Lyngby med så lille et tab som muligt. Den største historie i det, er at Hellerupfinans er så pressede at de ikke er i stand til at overføre et samlet beløb der kunne skabe ro om situationen i Lyngby, men er nødt til at gøre det i små bidder, efterhånden som de kan slippe afsted med det.

Mht. Lyngby, så er den situation de er i, jo SOP i fodboldverden. Man kører derudaf til pengene er brugt, og så får man tilført nogle flere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. feb 2017, 09:59

KJ skrev:Det er svært ikke at blive lidt provokeret af journalisters beundring af David Nielsen og Lyngby i denne sæson. Realiteten er, at de har overbudt alt og alle og hentet en masse dyre spillere - mens de driftsmæssigt ikke tilnærmelsesvist har været i stand til at finansiere investeringen og de løbende lønudgifter. Jeg kunne sikkert også skabe et OK hold, hvis penge ikke var et issue. :aabfan:

Lyngby har i mange år været "rigmandslegetøj", og er gået konkurs som følge heraf. Jeg tror, Lyngby kraftigt nærmer sig en ny konkurs. Det virker helt bizart, at de ugentligt skal have tilført midler fra Hellerup Finans.
Det er vel ikke anderledes ift at Ståle og Zorninger er nomineret til årets træner. Jeg synes nemt man kan argumentere for at de blot - endelig - er ved at få det ud af deres hold, som deres budgetter i lang tid har været til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. feb 2017, 14:00

KJ skrev:Det er svært ikke at blive lidt provokeret af journalisters beundring af David Nielsen og Lyngby i denne sæson. Realiteten er, at de har overbudt alt og alle og hentet en masse dyre spillere - mens de driftsmæssigt ikke tilnærmelsesvist har været i stand til at finansiere investeringen og de løbende lønudgifter. Jeg kunne sikkert også skabe et OK hold, hvis penge ikke var et issue. :aabfan:

Rørende enig. Især når man husker hvordan FC Vestsjælland blev latterliggjort og udskammet som en købeklub. De gjorde præcis det samme som Lyngby og jeg tror også resultatet bliver noget nær det samme.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2017, 15:43

Læste Tipsbladet forrige uge. De havde en artikel fra 1984 eller deromkring. Der stod, at der var økonomiske problemer i enten FREM eller Lyngby. Så blev jeg sgu en kende træt.

Hvor er jeg glad for at de dage synes ovre for os. Og jeg håber, at der de kommende år bliver indført større krav til, at klubberne kan gennemføre en sæson økonomisk.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 2. mar 2017, 21:47

Ifølge EB.dk

AaB:
1) - Rasmus Würtz (175.000 kr)
2) - Edison Flores (160.000 kr)
3) - Kasper Risgård (140.000 kr)
4) - Marco Meilinger (125.000 kr.)
5) - Casper Sloth (110.000 kr.)

kilde
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar