Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 10. jan 2015, 16:01

Mike80 skrev:Nej, jeg kan absolut ikke lide sammenligningen, som jeg syntes er både pinlig og udstråler barnlighed i et omfang jeg ville være skuffet over hos min 10 årige dreng. Vi debattører fodbold og der burde være plads til forskellelige holdninger også i en tone der tåler bare nogenlunde dagens lys. At du så føler du rammer plet kan jeg nok ikke tage fra dig! Men i min verden er du enten administrator selv eller også har du skrevet så mange indlæg herinde efterhånden, at der åbenbart er friløb på gloser, som jeg ikke syntes hører hjemme i en rigtig debat. Jeg irettesætter min dreng når han bruger ord som: Luder, sprede baller, tage den hårdt i røven osv. Og sys det pinligt og ikke mindst utroligt intetsigende, at høre fra en mand i en alder der samtidigt udtrykker, at kunne huske hvornår Grønkjær debuterede i AaB.

Ligesom jeg mest hælder til at skælde ud, irettesætte og absolut på ingen måde gider at forsøge at indgå i diskussion med min dreng når han snakker barnligt, gider jeg heller ikke spilde tiden på det intelligens der kommer til udtryk i dine vendinger! Så vi "debaterer" ikke længere fodbold.

Det iøvrigt anden gang jeg nu udtrykker dette så spar du bare på tasterne.

Mike

Søde Mike, tør dine våde øjne og hop ud af den offerrolle, du elsker så højt. Du er på udebane, har flere gange ført dig frem med provokerende budskaber og trollerier - og du kan åbenlyst ikke lide, at der bliver gået hårdt til dig. Det er ynkeligt.

Men det interesserer mig ikke det fjerneste, om du føler dig stødt eller ej. Jeg ser FC Midtjyllands ageren over for udenlandske milliardærer som ren prostitution. Derfor sammenligner jeg det med en luders måde at overleve på. Jeg ville være lige så kritisk og bruge samme sprog, hvis det var AaB, der solgte sig selv til udlandet. Det har FCM gjort. Uden skam i livet, fordi klubben nu engang har det store ønske om at leve over evne og jagte den første titel med penge, I ikke kan rejse på andre måder end at sælge jer selv.

For du ved det jo godt: I var færdige i toppen af dansk fodbold, hvis I ikke havde solgt jer selv til Benham. Og du ved det lige så godt: I havde aldrig solgt jer selv til Benham, hvis I havde kunnet klare jer selv. Jeres forvandling til en rig mands legetøj er derfor at sammenligne med prostitution. Det tror jeg, at også din tiårige søn vil kunne se en dag.

Og så skal du i øvrigt ikke snakke højt om at debattere fodbold på et sobert plan. Dine trollerier er velkendte, og sidst jeg havde en svingom med dig, forsøgte jeg adskillige gange at få dig til at svare på et helt relevant og sobert indlæg fra Pastorius. Indlægget var hverken barnligt eller med brug af fyfy-ord, men du valgte fra start til slut at ignorere det. Oven i købet sluttede du af med at bekendtgøre, at jeg nu var på ignore. Det var jeg så alligevel lige så lidt, som du kunne holde dig væk fra debatside.dk, da du sidst truede med det. Og det endda selv om du gentagne gange har rakket ned på brugerne af siden.

Men du får da en chance for mere for at debattere. Jeg skal nok lade være med at skrive ”røv” til dig, så kom frisk med flere af dine dybt intelligente og meget, meget interessante syn ud i fremtiden: Hvor mange mesterskaber får AaB i de næste 50 år, hvis tendensen fra de seneste ti år fortsætter? Hvor mange får FC Nordsjælland? Hvor mange får Hobro IK?

Jeg håber, at jeg med mine spørgsmål har synliggjort mit budskab så meget, at du forstår, hvor vidunderligt komisk jeg finder det, at du fremhæver din klub for titelhøsten om 50 år. Jeg kunne her skrive noget om typisk FCM-dna, men mon ikke du selv kan se det…trods alt.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 10. jan 2015, 16:15

sulakvelidze skrev:
Mike80 skrev:Nej, jeg kan absolut ikke lide sammenligningen, som jeg syntes er både pinlig og udstråler barnlighed i et omfang jeg ville være skuffet over hos min 10 årige dreng. Vi debattører fodbold og der burde være plads til forskellelige holdninger også i en tone der tåler bare nogenlunde dagens lys. At du så føler du rammer plet kan jeg nok ikke tage fra dig! Men i min verden er du enten administrator selv eller også har du skrevet så mange indlæg herinde efterhånden, at der åbenbart er friløb på gloser, som jeg ikke syntes hører hjemme i en rigtig debat. Jeg irettesætter min dreng når han bruger ord som: Luder, sprede baller, tage den hårdt i røven osv. Og sys det pinligt og ikke mindst utroligt intetsigende, at høre fra en mand i en alder der samtidigt udtrykker, at kunne huske hvornår Grønkjær debuterede i AaB.

Ligesom jeg mest hælder til at skælde ud, irettesætte og absolut på ingen måde gider at forsøge at indgå i diskussion med min dreng når han snakker barnligt, gider jeg heller ikke spilde tiden på det intelligens der kommer til udtryk i dine vendinger! Så vi "debaterer" ikke længere fodbold.

Det iøvrigt anden gang jeg nu udtrykker dette så spar du bare på tasterne.

Mike

Søde Mike, tør dine våde øjne og hop ud af den offerrolle, du elsker så højt. Du er på udebane, har flere gange ført dig frem med provokerende budskaber og trollerier - og du kan åbenlyst ikke lide, at der bliver gået hårdt til dig. Det er ynkeligt.

Men det interesserer mig ikke det fjerneste, om du føler dig stødt eller ej. Jeg ser FC Midtjyllands ageren over for udenlandske milliardærer som ren prostitution. Derfor sammenligner jeg det med en luders måde at overleve på. Jeg ville være lige så kritisk og bruge samme sprog, hvis det var AaB, der solgte sig selv til udlandet. Det har FCM gjort. Uden skam i livet, fordi klubben nu engang har det store ønske om at leve over evne og jagte den første titel med penge, I ikke kan rejse på andre måder end at sælge jer selv.

For du ved det jo godt: I var færdige i toppen af dansk fodbold, hvis I ikke havde solgt jer selv til Benham. Og du ved det lige så godt: I havde aldrig solgt jer selv til Benham, hvis I havde kunnet klare jer selv. Jeres forvandling til en rig mands legetøj er derfor at sammenligne med prostitution. Det tror jeg, at også din tiårige søn vil kunne se en dag.

Og så skal du i øvrigt ikke snakke højt om at debattere fodbold på et sobert plan. Dine trollerier er velkendte, og sidst jeg havde en svingom med dig, forsøgte jeg adskillige gange at få dig til at svare på et helt relevant og sobert indlæg fra Pastorius. Indlægget var hverken barnligt eller med brug af fyfy-ord, men du valgte fra start til slut at ignorere det. Oven i købet sluttede du af med at bekendtgøre, at jeg nu var på ignore. Det var jeg så alligevel lige så lidt, som du kunne holde dig væk fra debatside.dk, da du sidst truede med det. Og det endda selv om du gentagne gange har rakket ned på brugerne af siden.

Men du får da en chance for mere for at debattere. Jeg skal nok lade være med at skrive ”røv” til dig, så kom frisk med flere af dine dybt intelligente og meget, meget interessante syn ud i fremtiden: Hvor mange mesterskaber får AaB i de næste 50 år, hvis tendensen fra de seneste ti år fortsætter? Hvor mange får FC Nordsjælland? Hvor mange får Hobro IK?

Jeg håber, at jeg med mine spørgsmål har synliggjort mit budskab så meget, at du forstår, hvor vidunderligt komisk jeg finder det, at du fremhæver din klub for titelhøsten om 50 år. Jeg kunne her skrive noget om typisk FCM-dna, men mon ikke du selv kan se det…trods alt.
Kære sulakvelidzi.

Du giver mig simpelthen lige en chance mere for at debatere med dig svaret efter jeg bekendtgør jeg ikke gider debatere med dig? Du ik helt uden humor...

Når man er på ignore bliver jeg gjort opmærksom på at sidste indlæg i tråden er skrevet af dig og man kan trykke på et link for at se indholdet! (Vildt du gider fortsætte med at henvende dig personligt med den viden ellers) Nysgerrigheden tog over, for ja, du er nok lidt ligesom det biluheld man ikke har lyst til at kigge på, men heller ikke lige kan lade være at lure efter og i dit tilfælde se, hvor lavt og latterligt debatten nu skal drejs ned på.

Jeg intet offer her og henvender mig absolut kun af lyst og fri vilje, og det rør mig ikke hvorvidt du opfattet mig sådan. (Min dreng syntes også nogle gange jeg rigtig dum) Man kan heldigvis vælge sine debatter, og jeg tager gerne en masse uoverensstemmelser med andre brugere herinde (har haft tonsvis af kampe med Jonas feks. Og vi satme også uenige) men i dit tilfælde kan man heldigvis også fravælge, og dit sprogbrug og forsøg på malende floskler henvender sig bare ikke til mig.

Længere er den sådan set ikke, og så du iøvrigt mere end velkommen til at konkludere alt det videre på det, som du lyster. Går ud fra jeg tæt på at bukke mig forover i bare offerrolle og sprede mine hvide baller osv, osv, osv...

Det blev mit absolut sidste indspark i din retning.

Mike

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 10. jan 2015, 16:36

Mike80 skrev:[Du giver mig simpelthen lige en chance mere for at debatere med dig svaret efter jeg bekendtgør jeg ikke gider debatere med dig? Du ik helt uden humor...

Haha! Godt du fik redigeret den tilføjelse med, da du kom i tanker om, at du allerede havde meldt vores forhold forbi. :)

Mike80 skrev:Når man er på ignore bliver jeg gjort opmærksom på at sidste indlæg i tråden er skrevet af dig og man kan trykke på et link for at se indholdet! (Vildt du gider fortsætte med at henvende dig personligt med den viden ellers)
Vildt i samme grad, som når du bekendtgør, at jeg er på ignore, hvorefter du svarer på et af mine gamle indlæg?

Jeg kender ikke ignore-systemet, for jeg har ikke brug for det. Jeg lader mig ikke gå på af andre debattørers holdning og får ikke brug for at kravle ned i min hule og flæbe over brug af grimme ord. Men ignorer mig da endelig, hvis det kan trøste dig. Eller lad være. Jeg kunne ikke være mere ligeglad. Og hvis jeg får lyst til at indvende noget til mere af dit gudsjammerlige vrøvl, holder jeg mig ikke tilbage af den grund.

Mike80 skrev:Nysgerrigheden tog over, for ja, du er nok lidt ligesom det biluheld man ikke har lyst til at kigge på, men heller ikke lige kan lade være at lure efter og i dit tilfælde se, hvor lavt og latterligt debatten nu skal drejs ned på.

Jeg intet offer her og henvender mig absolut kun af lyst og fri vilje, og det rør mig ikke hvorvidt du opfattet mig sådan. (Min dreng syntes også nogle gange jeg rigtig dum) Man kan heldigvis vælge sine debatter, og jeg tager gerne en masse uoverensstemmelser med andre brugere herinde (har haft tonsvis af kampe med Jonas feks. Og vi satme også uenige) men i dit tilfælde kan man heldigvis også fravælge, og dit sprogbrug og forsøg på malende floskler henvender sig bare ikke til mig.

Længere er den sådan set ikke, og så du iøvrigt mere end velkommen til at konkludere alt det videre på det, som du lyster. Går ud fra jeg tæt på at bukke mig forover i bare offerrolle og sprede mine hvide baller osv, osv, osv...
I første omgang skal du nok bare tage dig sammen. For igen-igen ignorerer du indspark og argumenter og tyr i stedet til en sørgelig omgang offerretorik. Så vi fik ikke noget svar på det, du godt ved: Hvis I ikke havde solgt jer til Benham, var I færdige i toppen af dansk fodbold. Og I havde aldrig solgt jer selv til Benham, hvis I havde kunnet klare jer uden. Det er essensen i min sammenligning med prostitution, og den holder jeg fast i. I er blevet en rig mands legetøj, og det kan din tøsefornærmede stil ikke lave om på.
Mike80 skrev:Det blev mit absolut sidste indspark i din retning.
Nok lige så lidt som da du i dit forrige indlæg bekendtgjorde, at det var slut…

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. jan 2015, 22:46

"Så vandt vi igen Glen" - fed kommentar af Thelander i forbindelse med prisoverrækkelsen i Sport 2014. Glen tog det med et smil - måske fordi han ligger nr. 1, hvem ved.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 10. jan 2015, 22:51

Oldager skrev:"Så vandt vi igen Glen" - fed kommentar af Thelander i forbindelse med prisoverrækkelsen i Sport 2014. Glen tog det med et smil - måske fordi han ligger nr. 1, hvem ved.
Fra KEPs twitter:

Kenneth Emil Peterse ‏@kennethemilp

Havde Glenn ikke fået gummiben til sidst i jubelscenen havde han vundet!

SkumF
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af SkumF » 10. jan 2015, 22:59

Oldager skrev:"Så vandt vi igen Glen" - fed kommentar af Thelander i forbindelse med prisoverrækkelsen i Sport 2014. Glen tog det med et smil - måske fordi han ligger nr. 1, hvem ved.

Jeppe curth smiley til den finder klippet :thumbsup:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 10. jan 2015, 23:06

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. jan 2015, 02:36

Nu får jeg sikkert at høre for det, men hvis vi lægger mudderkastningen til side og ser nøgternt på det så har FCM opnået imponerende resultater.
Stiftet i 1999 ved en fusion ml. Ikast og Herning. På dette tidspunkt var Ikast et elevatorhold med et skod stadion som om muligt var endnu ringere end Herfølge Stadion, mens Herning så vidt jeg husker lå i røven af 1. division.

Straks efter fusionen bragede de igennem 1. division og rykkede op efter en rekord pointhøst i den næstbedste række.
Siden oprykningen har FCM vundet 2 sølvmedaljer og 4 bronzemedaljer, samt tabt 4 pokalfinaler.

Alt andet lige er det imponerende resultater når man ser den sløje forfatning Ikast og Herning var i før fusionen. Klubben har præsteret langt over evne da underlaget i området slet ikke burde berettige så gode resultater. Ud over de flotte resultater har de tilmed fået et af landets bedste stadions (trods placering på en pløjemark og en mere end træls speaker), samt haft stor succes med deres talent satsning. De har vel solgt spillere for 100 mill. plus, det kan vi da kun være misundelig over.

Når jeg nu har opremset dette så er jeg da helt enig i at FCM er en træls klub, men at det er en klub der deler vandene og som en af få danske klubber har fået opbygget et 'brand/interesse' der ikke kun dækker lokalt vidner denne tråd tydeligt om...
Tænk hvis AaB kunne vække bare lidt interesse udenfor Nordjylland, det har vi aldrig evnet!

Jeg ved ikke om det er nordjyske mindreværdskomplekser som gør at vi har mere travlt med at diskutere FCM, end vores egen klub som trods et skidt efterår i suppen om lidt over en måned som eneste skandinaviske klub skal spille i Europa Leagues knock out runde :S

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 11. jan 2015, 03:12

En eller anden tag lige snapsen fra frederikshavneren...

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 11. jan 2015, 05:31

frederikshavneren skrev:Nu får jeg sikkert at høre for det, men hvis vi lægger mudderkastningen til side og ser nøgternt på det så har FCM opnået imponerende resultater.
Stiftet i 1999 ved en fusion ml. Ikast og Herning. På dette tidspunkt var Ikast et elevatorhold med et skod stadion som om muligt var endnu ringere end Herfølge Stadion, mens Herning så vidt jeg husker lå i røven af 1. division.

Straks efter fusionen bragede de igennem 1. division og rykkede op efter en rekord pointhøst i den næstbedste række.
Siden oprykningen har FCM vundet 2 sølvmedaljer og 4 bronzemedaljer, samt tabt 4 pokalfinaler.

Alt andet lige er det imponerende resultater når man ser den sløje forfatning Ikast og Herning var i før fusionen. Klubben har præsteret langt over evne da underlaget i området slet ikke burde berettige så gode resultater. Ud over de flotte resultater har de tilmed fået et af landets bedste stadions (trods placering på en pløjemark og en mere end træls speaker), samt haft stor succes med deres talent satsning. De har vel solgt spillere for 100 mill. plus, det kan vi da kun være misundelig over.

Når jeg nu har opremset dette så er jeg da helt enig i at FCM er en træls klub, men at det er en klub der deler vandene og som en af få danske klubber har fået opbygget et 'brand/interesse' der ikke kun dækker lokalt vidner denne tråd tydeligt om...
Tænk hvis AaB kunne vække bare lidt interesse udenfor Nordjylland, det har vi aldrig evnet!

Jeg ved ikke om det er nordjyske mindreværdskomplekser som gør at vi har mere travlt med at diskutere FCM, end vores egen klub som trods et skidt efterår i suppen om lidt over en måned som eneste skandinaviske klub skal spille i Europa Leagues knock out runde :S

Flot indlæg og sjælden set selvindsigt på debatside.dk.

Debatten tager jo (med hjælp fra visse debattører) hurtigt en kedelig og barnlig drejning herinde men vil gerne lige gentage min oprindelige pointe til den nuværende del af den igangværende debat! Jeg syntes absolut FCM har imponeret på rigtig mange parametre over de seneste 15 sæsoner og er uden tvivl en kæmpe succes med det udgangspunkt du så rigtig beskriver! FCM har dog på ingen måde imponeret med den økonomiske del hvor det på trods af store salg og livreddende forretningsaftaler med såvel nationale som internationele investorer har været en stor underskudsforretning. Det fakta og det kan vi i FCM ikke være stolte af alt andet ville være useriøst.

Jeg ser dog ikke den store forskel til AaB her som ligeledes har levet på bankens nåde og købt deres sportslige succes gennem mange sæsoner via indskud fra nationale millionærer, emmissioner og sågar lån i amatør afdelingen for overhovedet at kunne udbetale lønninger. Jeg kunne aldrig drømme om at tillægge dette en luder effekt eller skrive om hvorvidt div. Personer hellere vil bukke forover osv. For ikke at drosle ned sportsligt og derved have snydt jer for flotte guldmedaljer gennem tiden. Men essensen er nu engang det samme! AaB såvel som FCM har ikke kunne køre rundt økonomisk og det for mig mere en hult at høre debattører her frasige sig udefrakommende økonomi når det fakta at jeres egen klub for mindre end en sæson siden var gået konkurs uden en stak millionærer igen, igen valgte at smide penge i underskudsforretningen.

Derfor min oprindelige pointe! Ingen på debatside.dk eller ulvegraven bør pege fingre af en klub som får tilført nødvendigt økonomi via det man også kunne kalde flot forretningsarbejde og promovering i udlandet. Jeg ved feks. At akademiet havde stor indflydelse på Benhams lyst til at investere i netop FCM.

Mike

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 11. jan 2015, 09:04

Det er jo ikke det, det handler om, Mike. Ingen, eller meget, meget få klubber, kan køre rundt af sig selv. Fodbold er pr se en underskudsforretning. Selv verdens største klubber kører ofte med gigantiske underskud. Det handler om, hvordan man vælger at styre biksen. Selvfølgelig har investorer i en klub som AaB også meget at have skulle sagt, men klubben er stadig ejet af vores egne. FCM til gengæld er blevet del af en meget større biks, hvor andre klubber og andre forretninger, kan - og højst sandsynligt vil - blive tilgodeset i højere grad. Du siger det jo selv - Benhams interesse ligger i akademiet. Tror du, han er fan af FCM?

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 11. jan 2015, 10:05

limey skrev:Det er jo ikke det, det handler om, Mike. Ingen, eller meget, meget få klubber, kan køre rundt af sig selv. Fodbold er pr se en underskudsforretning. Selv verdens største klubber kører ofte med gigantiske underskud. Det handler om, hvordan man vælger at styre biksen. Selvfølgelig har investorer i en klub som AaB også meget at have skulle sagt, men klubben er stadig ejet af vores egne. FCM til gengæld er blevet del af en meget større biks, hvor andre klubber og andre forretninger, kan - og højst sandsynligt vil - blive tilgodeset i højere grad. Du siger det jo selv - Benhams interesse ligger i akademiet. Tror du, han er fan af FCM?
Jeg tror Benham er fan af fodbold. Kontakten til FCM blev oprindeligt grundlagt via et pesonligt venskab med vores formand Rasmus Ankersen. Jeg tror Benham er forretningsmand og håber på at kunne tjene penge i en liga der umiddelbart via en forholdsvis billig investering giver adgang til Europa. Jeg tror på Benham når han udtaler at han ikke ønsker at ændre på den måde FCM drives ligesom jeg tror på ham når han specifikt siger at hans investeringer i brentford og FCM skal ses som to separate investeringer. Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie, så jeg ser ikke den Vincent tan i så gerne vil gøre ham til herinde. Jeg stoler på Johny Rune, hessel og andre med FCM hjerte når de mener at Benham er den rigtige mand til nu at tage FCM det næste skridt. Jeg stoler på de udmeldinger der er kommet omkring klausuler der gør at FCM også eksistere såfremt Benham på et tidspunkt ønsker at ophæve sit engagement i klubben!

At man som AaB fan af gennemskueligt årsager ønsker at dreje vinklen ind på legetøj, prostitution osv. Gør det jo ikke til en sandhed! Heller ikke selvom man gentager dette og klapper sig selv på skulderen over hvor meget man har ramt plet.

FCM er ledet af samme folk som altid. Vi har ligaens mest dedikerede Træner der brænder for FCM. Vi har en direktion som nærmest alle har haft været aktive fodboldmænd i klubben. Jeg stoler på mange vil klubben det bedste og Benham ikke ønsker at ændre dette fordi han ser en investering. Penge til Benham - sportslig succes til FCM! Det kan jeg godt leve med og det mit syn på kapital tilførslen.

Mike

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 11. jan 2015, 11:22

Mike80 skrev:
limey skrev:Det er jo ikke det, det handler om, Mike. Ingen, eller meget, meget få klubber, kan køre rundt af sig selv. Fodbold er pr se en underskudsforretning. Selv verdens største klubber kører ofte med gigantiske underskud. Det handler om, hvordan man vælger at styre biksen. Selvfølgelig har investorer i en klub som AaB også meget at have skulle sagt, men klubben er stadig ejet af vores egne. FCM til gengæld er blevet del af en meget større biks, hvor andre klubber og andre forretninger, kan - og højst sandsynligt vil - blive tilgodeset i højere grad. Du siger det jo selv - Benhams interesse ligger i akademiet. Tror du, han er fan af FCM?
Jeg tror Benham er fan af fodbold. Kontakten til FCM blev oprindeligt grundlagt via et pesonligt venskab med vores formand Rasmus Ankersen. Jeg tror Benham er forretningsmand og håber på at kunne tjene penge i en liga der umiddelbart via en forholdsvis billig investering giver adgang til Europa. Jeg tror på Benham når han udtaler at han ikke ønsker at ændre på den måde FCM drives ligesom jeg tror på ham når han specifikt siger at hans investeringer i brentford og FCM skal ses som to separate investeringer. Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie, så jeg ser ikke den Vincent tan i så gerne vil gøre ham til herinde. Jeg stoler på Johny Rune, hessel og andre med FCM hjerte når de mener at Benham er den rigtige mand til nu at tage FCM det næste skridt. Jeg stoler på de udmeldinger der er kommet omkring klausuler der gør at FCM også eksistere såfremt Benham på et tidspunkt ønsker at ophæve sit engagement i klubben!

At man som AaB fan af gennemskueligt årsager ønsker at dreje vinklen ind på legetøj, prostitution osv. Gør det jo ikke til en sandhed! Heller ikke selvom man gentager dette og klapper sig selv på skulderen over hvor meget man har ramt plet.

FCM er ledet af samme folk som altid. Vi har ligaens mest dedikerede Træner der brænder for FCM. Vi har en direktion som nærmest alle har haft været aktive fodboldmænd i klubben. Jeg stoler på mange vil klubben det bedste og Benham ikke ønsker at ændre dette fordi han ser en investering. Penge til Benham - sportslig succes til FCM! Det kan jeg godt leve med og det mit syn på kapital tilførslen.

Mike
I har solgt den sjæl I ikke har... At du overhovedet prøver at sidestille traditionsklubben AaB og jeres plastikklub er en joke.

I prøver at købe jer til succes, da jeres overdrevet dedikerede træner ikke magter selv at skabe resultaterne.. klamt, det er hvad det er!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 11. jan 2015, 11:26

Jeg beundrer din optimisme. Måske ser vi her den afgørende forskel på henholdsvs den gennemsnitlige AaB-fan og FCM'er. Jeg havde i hvert fald grædt ægte tårer hvis det samme var sket i Aalborg og havde, helt seriøst, fundet noget andet end dansk fodbold at gå op i.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 11. jan 2015, 11:31

Mike80 skrev:

Mike
Billedlig set er det klassens frække drengs dna, at bukke sig forover, og lade englænderen komme til, at det er et emne som er svært at debatere for alle, fortæller noget om FCM, og jeg er faktisk overbevist om at Rasmus Ankersen tager turen for Glenn.
Hvorfor skal FCM omtales for 15 år, det er da en overbygning af Ikast og Herning, som heller ikke har vundet noget i fodbold. Ideen med overbygning må have været at kunne flytte de to holds økonomi til et holds med yderligere nye sponsorer, som må siges at være lykkedes meget godt.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 11. jan 2015, 11:42

Mike80 skrev:

Mike
Som det bliver fremhævet af Limey, så er fodbold som regel en underskudsforretning. Arsenal, FCK og Manchester United er eksempler på, at det kan lade sig gøre. Jeg tror, at problemstillingen nærmere ligger i dette element. Der er økonomi i at vinde et dansk mesterskab, men det er ikke i nærheden af at komme i et europæisk gruppespil. I opruster markant med allerede 3 spillertilgange i dette vindue. Dette har medført at eksempelvis Johan Dahlin er hentet ind på målmandsposten, mens Jakob Haugaard efter en udemærket halvsæson og mulighed for U21 slutrunde må vinke farvel til dette, medmindre Johan bliver skadet. Jeg kan godt forstå, hvis han føler sig dårligt behandlet. Det samme gælder Erik Sviatchenko og Sylvester Igboun, som blev lovet at skifte, men dette blev aldrig en realitet, fordi i satte en fod i jorden. Dette var aldrig sket i AaB, da vi ikke står i vejen for et større eventyr til vores spillere.

Tilbage til økonomien efter et sidespring. Hvis i ikke kommer i et europæisk gruppespil, er FCM som et spil klodsmajor. Hele fundament smuldrer, hvis brikken nederst bliver hevet for tidligt ud. Jeres skrækscenarie må være, at i igen mister pusten i foråret, hvorfor FCK kommer og overhaler jer. I har et af ligaens største lønbudgetter, og uden at se kende jeres økonomiske regnskaber må dette give et kæmpe underskud på jeres drift. Hvis Benham finder ud af, at hans investering var fejlagtig, og at hans investering ikke giver det forventede overskud, som han på et tidspunkt gerne vil indkassere, så trækker han stikket. Hvis den "lette" adgang til Europa ikke er så let, så har i spillet meget højt spil. Med de store udgifter og minus på driften, så er jeg jeres klub truet på eksistensgrundlaget, medmindre lokale investorer støder til. Dem har i et anstrengt forhold til i modsætning til os, da Hessel kan gå begge veje. Dette vil efterlade jer et meget kritisk sted.

Alt dette er gemt bag den evige nr. 2 Glenn Riddersholm og den smilende Claus Steinlein, som har satset all-in i dette projekt. De to bliver begravet sammen med FCM, hvis der ikke kommer europæiske resultater på det engelske morgenbord. Ud fra din måde at kommunikere på, på denne side, så ville jeg have det rigtig godt med dette. Imens kan du stole på, at du kommer til at opleve et Nordjyllands hold, som har en positiv drift og i nogle år har nogle meget svingende resultater. Vi ender i nærheden af top 6. Herefter går der ca. 6 år, hvor vi vinder mesterskabet og alle nordjyder er stolte og fester til den lyse morgen, fordi det er lokale investorer investeret i et samlingspunkt med lokale medarbejdere, som ordner det praktiske for mange af de lokale spillere, som har repræsenteret AaB gennem ungdomsårene og har slået igennem på førsteholdet. Dette er vi stolte over. Hvis du ikke kan respektere vores holdninger og værdier på denne side, så kan jeg sandsynligvis tale for mange debattører, når jeg siger, at vi ikke kommer til at savne hverken dig eller dine holdninger, Mike.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 11. jan 2015, 12:00

frederikshavneren skrev:Nu får jeg sikkert at høre for det, men hvis vi lægger mudderkastningen til side og ser nøgternt på det så har FCM opnået imponerende resultater.

Jeg er ret uenig i din iagttagelse. Når du siger, at underlaget i området ikke burde berettige til det, går jeg ud fra, du mener potentialet i området. Ifølge Wikipedia bor der 40.000 mennesker i Ikast/Brande kommune og 86.000 i Herning kommune. Ikast har allerede superligaerfaring da klubben dannes. Nu har den eksisteret i 15-16 år uden at vinde pokal, mesterskab eller kvalificere sig til hverken det ene eller det andet europæiske gruppespil. Prøv at sammenligne med andre klubber med det indbyggerpotentiale i samme periode. Esbjerg, OB, AaB, Nordsjælland, Randers. Jeg synes ikke, de har skabt resultater til mere end hvad man kan forvente med det indbyggerpotentiale. De har oven i købet fået penge udenlands fra. Derudover er der kun 80 km fra Herning til landets næststørste by Aarhus hvis fodboldhold er i en forfatning, således at man måske også kunne hapse noget af det bedste derfra. De 80 km er jo kortere afstand end der f.eks. er fra Aalborg til Skagen. Personligt bryder jeg mig ikke om den her slags klubber og mener faktisk, de burde forbydes ved regelsæt. Jeg har bemærket dine indlæg herinde om FC Vendsyssel også og gætter på, at du er af en anden mening end mig og det er også helt fint. Bare vi kan enes om at AaB er bedst:-) Men det her med FCM's succes synes jeg godt kan argumenteres for i forskellige retninger.
Længe leve arbejderklassen!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 11. jan 2015, 18:02

Danni skrev:

Jeg er ret uenig i din iagttagelse. Når du siger, at underlaget i området ikke burde berettige til det, går jeg ud fra, du mener potentialet i området. Ifølge Wikipedia bor der 40.000 mennesker i Ikast/Brande kommune og 86.000 i Herning kommune. Ikast har allerede superligaerfaring da klubben dannes. Nu har den eksisteret i 15-16 år uden at vinde pokal, mesterskab eller kvalificere sig til hverken det ene eller det andet europæiske gruppespil. Prøv at sammenligne med andre klubber med det indbyggerpotentiale i samme periode. Esbjerg, OB, AaB, Nordsjælland, Randers. Jeg synes ikke, de har skabt resultater til mere end hvad man kan forvente med det indbyggerpotentiale. De har oven i købet fået penge udenlands fra. Derudover er der kun 80 km fra Herning til landets næststørste by Aarhus hvis fodboldhold er i en forfatning, således at man måske også kunne hapse noget af det bedste derfra. De 80 km er jo kortere afstand end der f.eks. er fra Aalborg til Skagen. Personligt bryder jeg mig ikke om den her slags klubber og mener faktisk, de burde forbydes ved regelsæt. Jeg har bemærket dine indlæg herinde om FC Vendsyssel også og gætter på, at du er af en anden mening end mig og det er også helt fint. Bare vi kan enes om at AaB er bedst:-) Men det her med FCM's succes synes jeg godt kan argumenteres for i forskellige retninger.
Derudover skal man ikke undervurdere det solide erhvervsområde der er at findes i Herning og området. Der ligger altså nogle pænt store virksomheder med voldsomme budgetter den vej på, så det er nemlig ikke sådan at FCM er et eller andet mirakelprojekt baseret på en eller anden special DNA og "hele mennesker". De har gjort det præcis som de fleste andre klubber, nemlig via økonomisk (over)formåen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 11. jan 2015, 21:24

Mike80 skrev:Selvom du uden tvivl har en selvopfattelse som kongen af Debatside.dk kan det nu stadig godt lade sig gøre ikke at spilde mere tid på argument resistent uden ligefrem at bekendtgøre et exit herinde?! Det findes "ignorer bruger" til den slags...
Mike80 skrev:Vi "debaterer" ikke længere fodbold.
Mike80 skrev:Det blev mit absolut sidste indspark i din retning.
Fulgt op af:
Mike80 skrev:Debatten tager jo (med hjælp fra visse debattører) hurtigt en kedelig og barnlig drejning herinde
Mike80 skrev:Jeg kunne aldrig drømme om at tillægge dette en luder effekt eller skrive om hvorvidt div. Personer hellere vil bukke forover osv.
Mike80 skrev:At man som AaB fan af gennemskueligt årsager ønsker at dreje vinklen ind på legetøj, prostitution osv. Gør det jo ikke til en sandhed! Heller ikke selvom man gentager dette og klapper sig selv på skulderen over hvor meget man har ramt plet.
I betragtning af, at du i tre forskellige indlæg har koketteret med, at du har mig på ignore og ikke vil debattere med mig, finder jeg det komisk i meget afslørende grad, at du følger op med tre stikpiller i min retning.

Det er selve essensen af trolling, du fører dig frem med, og dit ærinde er for længst blevet kaldt af flere. Men fortsæt endelig. I modsætning til din tidligere overvejelse er jeg ikke administrator på debatside.dk, og jeg kender ikke nogen af dem, så jeg har ikke og vil heller ikke have indflydelse på, hvor lang snor du skal have. Men bekend i det mindste kulør i stedet for at fortsætte trolleriet suppleret med en uklædelig tøsefornærmet attitude over det modspil, du selv inviterer til.

Og jøsses du milde, hvor kan du dog tude længe over de grimme fyfy-ord om luder og prostitution! Stop dig selv, for din egen selvrespekts skyld! Hvis din tiårige dreng en dag besøger debatside.dk og ser dit legendariske tudefjæs, vil han krumme tæer over dig!

Du har adskillige gange bevist, at det er spild af tid at opfordre dig til at svare på spørgsmål og debat i det tonefald, du ellers efterlyser så tårevædet. Men for i det mindste at understrege din usaglige agenda med dit korstog herinde får du her endnu en chance for at ignorere helt banale spørgsmål:

Hvor var FCM i toppen af dansk fodbold, hvis Benham ikke var trådt til i sommer?
Hvad havde FCM sagt til Benham, hvis han havde bedt om at købe klubben, mens den kunne klare sig selv?

En af de store forskelle på FCM og AaB (eller FCM og traditionsklubber i det hele taget) er, at AaB alle dage har bestræbt at være herrer i eget hus. Det har kastet nogle mislykkede økonomiske satsninger af sig, som har sendt klubben tæt på afgrunden. Men det har aldrig været i nærheden af at medføre et salg af klubben til udlandet. Og man skulle kende ledere i AaB A/S og Aalborg Boldspilklub dårligt, hvis man forestiller sig, at de ville synke så dybt som at sælge AaB til udlandet. Dertil er klubbens lokale og regionale fundament i kraft af den meget lange historie og de store resultater igennem tiden ganske enkelt alt for meget Nordjylland og Aalborg til, at det kan ske.

Men det er sket for jer, og ingen af jer har tilsyneladende noget i mod det. Tværtimod nyder I jeres nye mulighed for at køre det vildeste overforbrug uden den mindste bekymring om regninger, der skal betales. Dér har du en afgørende forskel på folk i AaB og FCM. Som Limey allerede har skrevet, vil sådan noget ikke kunne ske i AaB uden vrøvl. Personligt ville jeg på stedet ønske AaB og dens ledere ad helvede til, hvis de skulle finde på at sælge klubben til en udenlandsk milliardær med trang til at have AaB som legetøj.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 11. jan 2015, 21:35

Hov, du glemte janteloven? Hvor er den henne i alt dette?

Rent faktisk kan jeg følge dig et stykke af vejen i din anerkendelse af FCM's resultater, som jeg også tidligere har taget hatten af for. Jeg kan dog se, at der er kommet gode argumenter for, at man faktisk ikke behøver at være så imponeret, men fred være med det. To sølv og fire bronze er ikke dårligt - om end 15 år uden en titel for en klub, der ynder at fremhæve sig selv som "VERDENSKLASSE" taler for det modsatte.

Men....mindreværdskompleker? Er du seriøs, der? I så fald må du gerne forklare, hvor mindreværdskomplekserne over for FCM har sin gang på jord.

Er det de mesterskaber, AaB har vundet i FCM's 15 år lange titelløse levetid, der giver os en følelse af mindreværd?
Er det vores pokaltitel vs FCM's fem tabte pokalfinaler, der nager os så voldsomt, at vi føler os mindre værd?
Er det vores mange store europæiske triumfer holdt op imod de absolut ingen fra FCM, der får os til at føle os mindre end dem?

Du nævner noget om, at de har solgt spillere for 100 mio. kr. Jeg har ikke overblik over den samlede sum for AaB, men er den virkelig så meget lavere, at det totalt overtrumfer de mange sportslige højdepunkter? I så fald har man i min verden et helt forkert fokus og succeskriterium for at følge en fodboldklub.

Og hvad er det dog for noget sludder med, at AaB aldrig har evnet at skabe interesse uden for Nordjylland? Jeg er med på, at Brøndby og FCK trækker den store interesse fra de landsdækkende medier, men når AaB har imponeret med titler i Danmark og triumfer i Europa, er vi sgu også blevet lagt mærke til. Og har fået vores fortjente hæder. Vel at mærke for noget mere håndgribeligt end evindelige råb om, hvor meget verdensklasse vi er.

Besvar