Mike80 skrev:
Jeg valgte at skrive indlægget ud fra den IMO misforståede "sandhed" visse debattører så flot forsøger at male omkring FCM og deres angiveligt købte succes med Benham i ryggen (eller bagfra hvis man skal blive i laveste fællesnævner) Det for mig en søgt sandhed og et vagt forsøg på at forklare en umiddelbar FCM succes. Derfor redegjorde jeg for at FCM i start 11 rent faktisk har sagt farvel til 2 spillere i periferien af landsholdet og erstattet disse med uprøvet målmænd fra egne rækker samt en udlejet back i Hobro? I har tilsvarende hentet Enevoldsen, helenius, Johnson og lejet Corter. 3 spillere som i selv i stærkeste start 11 forventer skulle spille samtidigt med i kun har sagt farvel til kusk. Det da for mere mere et forsøg på at hente succes udefra end det FCM har præsteret.
Der er ingen tvivl om at FCM allerede sidste år havde en rigtigt stærk trup, ligesåvel som både du og jeg ved at økonomien var helt til rotterne og at flere folk var på vej ud for at få lidt penge i kassen. Det er da rigtigt at FCM ikke har købt 11 nye spillere til start-11'eren, men det var der heller ikke rigtigt brug for. Man har dog stadig hentet Jim Larsen, Tim Sparv samt Johan Dahlin (ganske vist først i det her vindue), altså 3 spillere hvor en af dem er fast mand for landsholdet, og 2 der har været omkring landsholdet tidligere (ligesom Helenius og Enevoldsen). Og så vil jeg, igen, påpege at AaB kun har hentet spillere til pladser hvor vi har mistet folk. Ene, Gorter og Helenius er lejede spillere, Ene for Kusk, Helenius for Spalvis+Jönsson og Gorter for Ahlmann. Det er rigtigt at Ahlmann, Jönsson og Spalvis ikke er solgt, men det er stadig spillere vi ikke har mulighed for at bruge iløbet af sæsonen, og med både europæisk gruppespil, ligaen og de par pokalkampe har der været behov for alle mand. Det har jo ikke ligefrem forhindret os i at give unge spillere muligheden. Andreas Bruhn har spillet en del, ligesom Børsting (inden skaden) samt Blåbjerg og tildels Viktor Ahlmann der alle har fået minutter. Viktor Ahlmann har ganske rigtigt ikke spillet det store, mens de andre har haft flere kampe fra start.
Jeg elsker denne tråd og det da noget af et skulderklap hvis du tillægger mig at holde liv i debatten
Selvfølgelig elsker du den her tråd, det er et sted hvor FCM endelig får noget opmærksomhed, og at du kan holde liv i myten om hvor interessante FCM er. Du er ikke ene mand om at holde liv i tråden, men du er bestemt en af dem da folk føler de er nødt til at kommentere på dine indlæg. Det er jo ikke fordi du kommer med en holdning til et indlæg du synes ikke er helt rigtigt og så forlader debatten. Du vil jo gerne have diskussionen, og det er fair nok, men så er du vel også klar over at det holder kog i gryden.
Vi gør ikke tingene som alle andre og det medfører øretæver i jantelovens Danmark og i særdeleshed højborgen Nordjylland som topper med snart 200 sider om en i virkeligheden "ligegyldig" midtjysk plastic klub
OMFG. Du forstår slet ikke hvad den her tråd går udpå, gør du? Du er med på at der er forskel på jantelov og så på ikke at kunne li folk, ikke? Jeg så på et tidspunkt et afsnit med Amalie hvor man skulle følge hendes hverdag, Amalies verden eller sådan. Hun havde så udgivet en sang som, selvfølgelig, var proppet med autotune. Folk mente så at hun ikke kunne synge, og både hende og moderen var hurtigt ude med hvor typisk det var i jantelovs-Danmark at folk med succes bare skulle pilles ned. Det som både du, Amalie, Amalies mor, og sikkert også en del andre FCM fans ikke fatter er at bare fordi folk taler negativt om en ikke nødvendigvis bunder i misundelse, og at "kejserens nye klæder" ikke handler om jantelov.
I og for sig kan man jo godt sige at Amalie har mange haters og at det da godt kunne være jantelov, indtil hun kom ind i et eller andet morgen-show (godmorgen Danmark måske?) og selvfølgelig ikke kunne synge. Fuldstændig ligesom når man i FCM taler om at være så pisse fede, og have så meget vinder-DNA at man helt glemmer at sport, og livet generelt, handler om resultater, og ikke hvor meget du kan tale dig selv op. Eller hvor dobbeltmoralsk du kan være for den sags skyld.
Det oprindelige had til FCM, eller det nuværende, bunder ikke i jeres succes, men i jeres dobbeltmoral og jeres føren sig frem uden at præstere skyggen af resultater. Netop det sidste gør det jo kun sjovere når der står 300-500 mennesker et eller andet sted i hovedstaden inden en pokalfinale og vifter med fucking SPAR-flag. Eller når i præsterer voldsomt flotte tifo's som denne her (
http://i.ytimg.com/vi/siMRWifz8iE/hqdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;) så bunder det ikke i Jantelov, men at i er fucking til grin og ikke selv fatter det.
Og som køllen siger, så har man tabt når man smider jantelovskortet.
Den 2. Ting jeg bliver bekræftet i er at vi også gør det rigtigt og med succes. FCM bliver diskuteret fordi de har succes! Jeg tror ikke på at FCM havde fyldt på debatside.dk, sidelinjen.dk osv. Hvis vi bare havde været en blød mellemvare.
Hvilken succes? Hvad er det i gør rigtigt? Det er da muligt i har hentet næstflest point de sidste 10 år, men hvad er det lige det har nyttet? Fortæl mig da endelig om dine fede europæiske oplevelser med FCM, eller måske om sidst i hev en titel hjem. Hvor stolt over FCM var du der? Du understreger jo fint min pointe i indlægget ovenover. Du synes altså FCM har været så meget en succes at det må være derfor folk ikke bryder sig om jer? Var det derfor folk ikke brød sig om OB da de hev 3 2. pladser hjem i streg?
Jeg havde egentlig droppet at følge med i den her tråd, men nu fik du mit besyv anyways.