Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 13. jan 2015, 14:48

doukas skrev:Mike, det kan godt være du ikke mener i har "købt" jer, til jeres nuværende placering. Men, før Benhams millioner rullede ind, var folk i FCM ude og sige, at man blev nød til at sælge 3-4 profiler i sommervinduet. Det havde betydet at man nok havde sagt farvel til Erik Sviatchenko, Sylvester Igboun, Pione Sisto og enten Jakob Poulsen eller Morten Duncan. Og så havde man vel og mærket IKKE hentet Sparv, Olsson, Urena og Johan Dahlin.

Mener du stadigvæk at Benhams millioner ikke har betydet det store for jeres nuværende placering?
Jeg beklager på forhånd at jeg ikke magter at svare på alle spørgsmål og profetier. Hvis der noget som kan få nordjyderne til tasterne er det jo i den grad ømtålelige emner som FCM og jantelov.

Nej, vi havde nok skudt Erik af til FCK hvis ikke Benham havde smidt penge i klubben ligesom flere andre ville have været på rampen. Jeg har iøvrigt tidligere i tråden netop påpeget at FCM ingenlunde har imponeret økonomisk og også har fået tilført livreddende økonomi af flere gange? Min pointe er bare igen, igen at jeg ikke ser den store forskel på det glashus i kaster jeres sten fra. AaB fik i den grad livreddende førstehjælp i foråret, hvor man var så langt nede at der ligefrem var gisninger om deadline iforhold til mulig konkurs. Lynge formåede at holde spillerforeningens krav om feriepenge udbetaling hen (ved simpelthen ikke at svare Mads Øland) i præcis længe nok tid til at man kunne gennemføre en aktieemmision, der for jer faldt på et perfekt tidspunkt hvor i toppede sportsligt. Ligesom Benhams penge ændrede vores situation reddede lokale pengemænd jer fra konkurs og tvungne salg af profiler, som feks. Nicolaj Thomsen der angiveligt havde bud fra Frankrig og Holland? I har sidenhen, ligesom FCM, formåede at hente spillere ligesom i ikke har solgt andre end Kusk.

Mener du at de udefrakommende millioner ikke det store for jeres nuværende forfatning?

I skal self. Pege fingre i denne tråd, og så må problemet jo være de grimme udenlandske valutaer, da det jo nok ellers ville være for åbenlyst, at vores klubber sejler i præcis samme båd. Nemlig den som var pivhullet og kun flyder på nåde fra pengestærke mænd i henholdsvis Danmark og England.

Mike

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. jan 2015, 14:57

Mike80 skrev:
doukas skrev:Mike, det kan godt være du ikke mener i har "købt" jer, til jeres nuværende placering. Men, før Benhams millioner rullede ind, var folk i FCM ude og sige, at man blev nød til at sælge 3-4 profiler i sommervinduet. Det havde betydet at man nok havde sagt farvel til Erik Sviatchenko, Sylvester Igboun, Pione Sisto og enten Jakob Poulsen eller Morten Duncan. Og så havde man vel og mærket IKKE hentet Sparv, Olsson, Urena og Johan Dahlin.

Mener du stadigvæk at Benhams millioner ikke har betydet det store for jeres nuværende placering?
Jeg beklager på forhånd at jeg ikke magter at svare på alle spørgsmål og profetier. Hvis der noget som kan få nordjyderne til tasterne er det jo i den grad ømtålelige emner som FCM og jantelov.

Nej, vi havde nok skudt Erik af til FCK hvis ikke Benham havde smidt penge i klubben ligesom flere andre ville have været på rampen. Jeg har iøvrigt tidligere i tråden netop påpeget at FCM ingenlunde har imponeret økonomisk og også har fået tilført livreddende økonomi af flere gange? Min pointe er bare igen, igen at jeg ikke ser den store forskel på det glashus i kaster jeres sten fra. AaB fik i den grad livreddende førstehjælp i foråret, hvor man var så langt nede at der ligefrem var gisninger om deadline iforhold til mulig konkurs. Lynge formåede at holde spillerforeningens krav om feriepenge udbetaling hen (ved simpelthen ikke at svare Mads Øland) i præcis længe nok tid til at man kunne gennemføre en aktieemmision, der for jer faldt på et perfekt tidspunkt hvor i toppede sportsligt. Ligesom Benhams penge ændrede vores situation reddede lokale pengemænd jer fra konkurs og tvungne salg af profiler, som feks. Nicolaj Thomsen der angiveligt havde bud fra Frankrig og Holland? I har sidenhen, ligesom FCM, formåede at hente spillere ligesom i ikke har solgt andre end Kusk.

Mener du at de udefrakommende millioner ikke det store for jeres nuværende forfatning?

I skal self. Pege fingre i denne tråd, og så må problemet jo være de grimme udenlandske valutaer, da det jo nok ellers ville være for åbenlyst, at vores klubber sejler i præcis samme båd. Nemlig den som var pivhullet og kun flyder på nåde fra pengestærke mænd i henholdsvis Danmark og England.

Mike
Faktum er at AaB (bortset fra et lån på 6 mio. hos investorere som iøvrigt bestod som en slags køb af transferrettigheder) aldrig har solgt sin sjæl til pengemænd. Det har i FCM til Benham. Men herregud, en "traditions"klub der daterer helt tilbage til 1999 har vel heller ikke særlig meget grundlag for at have en stolthed over at klare sig selv.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. jan 2015, 16:06

Mike80 skrev: Jeg valgte at skrive indlægget ud fra den IMO misforståede "sandhed" visse debattører så flot forsøger at male omkring FCM og deres angiveligt købte succes med Benham i ryggen (eller bagfra hvis man skal blive i laveste fællesnævner) Det for mig en søgt sandhed og et vagt forsøg på at forklare en umiddelbar FCM succes. Derfor redegjorde jeg for at FCM i start 11 rent faktisk har sagt farvel til 2 spillere i periferien af landsholdet og erstattet disse med uprøvet målmænd fra egne rækker samt en udlejet back i Hobro? I har tilsvarende hentet Enevoldsen, helenius, Johnson og lejet Corter. 3 spillere som i selv i stærkeste start 11 forventer skulle spille samtidigt med i kun har sagt farvel til kusk. Det da for mere mere et forsøg på at hente succes udefra end det FCM har præsteret.
Der er ingen tvivl om at FCM allerede sidste år havde en rigtigt stærk trup, ligesåvel som både du og jeg ved at økonomien var helt til rotterne og at flere folk var på vej ud for at få lidt penge i kassen. Det er da rigtigt at FCM ikke har købt 11 nye spillere til start-11'eren, men det var der heller ikke rigtigt brug for. Man har dog stadig hentet Jim Larsen, Tim Sparv samt Johan Dahlin (ganske vist først i det her vindue), altså 3 spillere hvor en af dem er fast mand for landsholdet, og 2 der har været omkring landsholdet tidligere (ligesom Helenius og Enevoldsen). Og så vil jeg, igen, påpege at AaB kun har hentet spillere til pladser hvor vi har mistet folk. Ene, Gorter og Helenius er lejede spillere, Ene for Kusk, Helenius for Spalvis+Jönsson og Gorter for Ahlmann. Det er rigtigt at Ahlmann, Jönsson og Spalvis ikke er solgt, men det er stadig spillere vi ikke har mulighed for at bruge iløbet af sæsonen, og med både europæisk gruppespil, ligaen og de par pokalkampe har der været behov for alle mand. Det har jo ikke ligefrem forhindret os i at give unge spillere muligheden. Andreas Bruhn har spillet en del, ligesom Børsting (inden skaden) samt Blåbjerg og tildels Viktor Ahlmann der alle har fået minutter. Viktor Ahlmann har ganske rigtigt ikke spillet det store, mens de andre har haft flere kampe fra start.
Jeg elsker denne tråd og det da noget af et skulderklap hvis du tillægger mig at holde liv i debatten
Selvfølgelig elsker du den her tråd, det er et sted hvor FCM endelig får noget opmærksomhed, og at du kan holde liv i myten om hvor interessante FCM er. Du er ikke ene mand om at holde liv i tråden, men du er bestemt en af dem da folk føler de er nødt til at kommentere på dine indlæg. Det er jo ikke fordi du kommer med en holdning til et indlæg du synes ikke er helt rigtigt og så forlader debatten. Du vil jo gerne have diskussionen, og det er fair nok, men så er du vel også klar over at det holder kog i gryden.
Vi gør ikke tingene som alle andre og det medfører øretæver i jantelovens Danmark og i særdeleshed højborgen Nordjylland som topper med snart 200 sider om en i virkeligheden "ligegyldig" midtjysk plastic klub
OMFG. Du forstår slet ikke hvad den her tråd går udpå, gør du? Du er med på at der er forskel på jantelov og så på ikke at kunne li folk, ikke? Jeg så på et tidspunkt et afsnit med Amalie hvor man skulle følge hendes hverdag, Amalies verden eller sådan. Hun havde så udgivet en sang som, selvfølgelig, var proppet med autotune. Folk mente så at hun ikke kunne synge, og både hende og moderen var hurtigt ude med hvor typisk det var i jantelovs-Danmark at folk med succes bare skulle pilles ned. Det som både du, Amalie, Amalies mor, og sikkert også en del andre FCM fans ikke fatter er at bare fordi folk taler negativt om en ikke nødvendigvis bunder i misundelse, og at "kejserens nye klæder" ikke handler om jantelov.
I og for sig kan man jo godt sige at Amalie har mange haters og at det da godt kunne være jantelov, indtil hun kom ind i et eller andet morgen-show (godmorgen Danmark måske?) og selvfølgelig ikke kunne synge. Fuldstændig ligesom når man i FCM taler om at være så pisse fede, og have så meget vinder-DNA at man helt glemmer at sport, og livet generelt, handler om resultater, og ikke hvor meget du kan tale dig selv op. Eller hvor dobbeltmoralsk du kan være for den sags skyld.

Det oprindelige had til FCM, eller det nuværende, bunder ikke i jeres succes, men i jeres dobbeltmoral og jeres føren sig frem uden at præstere skyggen af resultater. Netop det sidste gør det jo kun sjovere når der står 300-500 mennesker et eller andet sted i hovedstaden inden en pokalfinale og vifter med fucking SPAR-flag. Eller når i præsterer voldsomt flotte tifo's som denne her (http://i.ytimg.com/vi/siMRWifz8iE/hqdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;) så bunder det ikke i Jantelov, men at i er fucking til grin og ikke selv fatter det.

Og som køllen siger, så har man tabt når man smider jantelovskortet.
Den 2. Ting jeg bliver bekræftet i er at vi også gør det rigtigt og med succes. FCM bliver diskuteret fordi de har succes! Jeg tror ikke på at FCM havde fyldt på debatside.dk, sidelinjen.dk osv. Hvis vi bare havde været en blød mellemvare.
Hvilken succes? Hvad er det i gør rigtigt? Det er da muligt i har hentet næstflest point de sidste 10 år, men hvad er det lige det har nyttet? Fortæl mig da endelig om dine fede europæiske oplevelser med FCM, eller måske om sidst i hev en titel hjem. Hvor stolt over FCM var du der? Du understreger jo fint min pointe i indlægget ovenover. Du synes altså FCM har været så meget en succes at det må være derfor folk ikke bryder sig om jer? Var det derfor folk ikke brød sig om OB da de hev 3 2. pladser hjem i streg?

Jeg havde egentlig droppet at følge med i den her tråd, men nu fik du mit besyv anyways.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 13. jan 2015, 17:07

jonas386 skrev:
Mike80 skrev: Jeg valgte at skrive indlægget ud fra den IMO misforståede "sandhed" visse debattører så flot forsøger at male omkring FCM og deres angiveligt købte succes med Benham i ryggen (eller bagfra hvis man skal blive i laveste fællesnævner) Det for mig en søgt sandhed og et vagt forsøg på at forklare en umiddelbar FCM succes. Derfor redegjorde jeg for at FCM i start 11 rent faktisk har sagt farvel til 2 spillere i periferien af landsholdet og erstattet disse med uprøvet målmænd fra egne rækker samt en udlejet back i Hobro? I har tilsvarende hentet Enevoldsen, helenius, Johnson og lejet Corter. 3 spillere som i selv i stærkeste start 11 forventer skulle spille samtidigt med i kun har sagt farvel til kusk. Det da for mere mere et forsøg på at hente succes udefra end det FCM har præsteret.
Der er ingen tvivl om at FCM allerede sidste år havde en rigtigt stærk trup, ligesåvel som både du og jeg ved at økonomien var helt til rotterne og at flere folk var på vej ud for at få lidt penge i kassen. Det er da rigtigt at FCM ikke har købt 11 nye spillere til start-11'eren, men det var der heller ikke rigtigt brug for. Man har dog stadig hentet Jim Larsen, Tim Sparv samt Johan Dahlin (ganske vist først i det her vindue), altså 3 spillere hvor en af dem er fast mand for landsholdet, og 2 der har været omkring landsholdet tidligere (ligesom Helenius og Enevoldsen). Og så vil jeg, igen, påpege at AaB kun har hentet spillere til pladser hvor vi har mistet folk. Ene, Gorter og Helenius er lejede spillere, Ene for Kusk, Helenius for Spalvis+Jönsson og Gorter for Ahlmann. Det er rigtigt at Ahlmann, Jönsson og Spalvis ikke er solgt, men det er stadig spillere vi ikke har mulighed for at bruge iløbet af sæsonen, og med både europæisk gruppespil, ligaen og de par pokalkampe har der været behov for alle mand. Det har jo ikke ligefrem forhindret os i at give unge spillere muligheden. Andreas Bruhn har spillet en del, ligesom Børsting (inden skaden) samt Blåbjerg og tildels Viktor Ahlmann der alle har fået minutter. Viktor Ahlmann har ganske rigtigt ikke spillet det store, mens de andre har haft flere kampe fra start.
Jeg elsker denne tråd og det da noget af et skulderklap hvis du tillægger mig at holde liv i debatten
Selvfølgelig elsker du den her tråd, det er et sted hvor FCM endelig får noget opmærksomhed, og at du kan holde liv i myten om hvor interessante FCM er. Du er ikke ene mand om at holde liv i tråden, men du er bestemt en af dem da folk føler de er nødt til at kommentere på dine indlæg. Det er jo ikke fordi du kommer med en holdning til et indlæg du synes ikke er helt rigtigt og så forlader debatten. Du vil jo gerne have diskussionen, og det er fair nok, men så er du vel også klar over at det holder kog i gryden.
Vi gør ikke tingene som alle andre og det medfører øretæver i jantelovens Danmark og i særdeleshed højborgen Nordjylland som topper med snart 200 sider om en i virkeligheden "ligegyldig" midtjysk plastic klub
OMFG. Du forstår slet ikke hvad den her tråd går udpå, gør du? Du er med på at der er forskel på jantelov og så på ikke at kunne li folk, ikke? Jeg så på et tidspunkt et afsnit med Amalie hvor man skulle følge hendes hverdag, Amalies verden eller sådan. Hun havde så udgivet en sang som, selvfølgelig, var proppet med autotune. Folk mente så at hun ikke kunne synge, og både hende og moderen var hurtigt ude med hvor typisk det var i jantelovs-Danmark at folk med succes bare skulle pilles ned. Det som både du, Amalie, Amalies mor, og sikkert også en del andre FCM fans ikke fatter er at bare fordi folk taler negativt om en ikke nødvendigvis bunder i misundelse, og at "kejserens nye klæder" ikke handler om jantelov.
I og for sig kan man jo godt sige at Amalie har mange haters og at det da godt kunne være jantelov, indtil hun kom ind i et eller andet morgen-show (godmorgen Danmark måske?) og selvfølgelig ikke kunne synge. Fuldstændig ligesom når man i FCM taler om at være så pisse fede, og have så meget vinder-DNA at man helt glemmer at sport, og livet generelt, handler om resultater, og ikke hvor meget du kan tale dig selv op. Eller hvor dobbeltmoralsk du kan være for den sags skyld.

Det oprindelige had til FCM, eller det nuværende, bunder ikke i jeres succes, men i jeres dobbeltmoral og jeres føren sig frem uden at præstere skyggen af resultater. Netop det sidste gør det jo kun sjovere når der står 300-500 mennesker et eller andet sted i hovedstaden inden en pokalfinale og vifter med fucking SPAR-flag. Eller når i præsterer voldsomt flotte tifo's som denne her (http://i.ytimg.com/vi/siMRWifz8iE/hqdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;) så bunder det ikke i Jantelov, men at i er fucking til grin og ikke selv fatter det.

Og som køllen siger, så har man tabt når man smider jantelovskortet.
Den 2. Ting jeg bliver bekræftet i er at vi også gør det rigtigt og med succes. FCM bliver diskuteret fordi de har succes! Jeg tror ikke på at FCM havde fyldt på debatside.dk, sidelinjen.dk osv. Hvis vi bare havde været en blød mellemvare.
Hvilken succes? Hvad er det i gør rigtigt? Det er da muligt i har hentet næstflest point de sidste 10 år, men hvad er det lige det har nyttet? Fortæl mig da endelig om dine fede europæiske oplevelser med FCM, eller måske om sidst i hev en titel hjem. Hvor stolt over FCM var du der? Du understreger jo fint min pointe i indlægget ovenover. Du synes altså FCM har været så meget en succes at det må være derfor folk ikke bryder sig om jer? Var det derfor folk ikke brød sig om OB da de hev 3 2. pladser hjem i streg?

Jeg havde egentlig droppet at følge med i den her tråd, men nu fik du mit besyv anyways.
Ja, men har igen lidt svært ved at se hvorfor FCM nu køber sig til dyr succes mens AaB blot erstatter mistede folk? Vi har hentet Dahlin for Løssl, Jim Larsen for Erik Sviatchenko, Juelsgaard erstattet i egne rækker samt Tim Sparv for Izunna som har kontrakt udløb til sommer. (Det vel ok at være på forkant?) Hvad er forskellen til AaB som vel også havde et ok hold sidste sæson? Du glemmer iøvrigt i også skrev med Johnson permanent ligesom det da er fantastisk set af Gaarde at erstatte Spalvis med Helenius lejemålet 1 mdr. Før manden blev skadet?

Ja, jeg tager gerne debatten i et debatforum, så længe tonen holdes marginalt over havne bodeganiveau kl. Kvalme. Forstår ikke kritikken? Så du hellere folk smed en linje og smuttede? Fodbold lever af at blive diskuteret og det vel også derfor både du, jeg og en masse andre herinde gider bruge tiden på at flette indlæg efter indlæg.

Jeg kender ikke Amalie men kender godt definitionen på Jantelov. Citat dig: "Det oprindelige had til FCM, eller det nuværende, bunder ikke i jeres succes, men i jeres dobbeltmoral og jeres føren sig frem uden at præstere skyggen af resultater."

Jantelovens 1. Bud. "Du skal ikke tro du er noget"! Så ja, det forfærdeligt i Nordjylland når en klub fra heden sådan "fører" sig frem. Det jo ligenetop det du så flot påpeger, som det oprindelige og nuværende had til FCM! Jantelov...

Mike

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 13. jan 2015, 17:32

Mike80 skrev:

Mike
Prøv at svare på spørgsmålet uden at indrage AaB eller hvilken som helst anden klub. Ved godt det kan gøre ondt, men prøv dog.

Mener du at Benhams millioner ikke har betydet det store for jeres nuværende placering?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. jan 2015, 17:44

Ja, men har igen lidt svært ved at se hvorfor FCM nu køber sig til dyr succes mens AaB blot erstatter mistede folk?

Fordi det er penge i slet ikke har. Som AaB fan skal man næppe tale for højt om andre klubbers økonomi, men FCM har, som folk nævner, kun de penge fordi en udenlandsk rigmand har spyttet penge i kassen. Uden ham havde i jo solgt ud af arvesølvet og næppe spillet med helt i toppen. Hvis Benham trækker sig i morgen, hvordan tror du så FCM's økonomi ser ud efterfølgende?
Er iøvrigt overbevist om at Helenius var hentet som erstatning for Jönsson, som man vidste skulle opereres og derfor vil være ude det næste lange stykke tid.
Selvfølgelig må man købe de spillere der er behov for, og selvfølgelig må man forstærke sig, det forventer jeg naturligvis også at AaB gør, men jeg håber da virkelig ikke man går ud i en eller anden forbrugsfest hvor man reelt set ikke kan klare sig såsnart manden med pengene skrider. Se på et hold som OB hvor ham der leasy manden smed en masse penge i projektet, da han trak sig var man nødt til at sælge de dyre profiler, og nu ligger man og roder rundt omkring stregen. Det er det samme med BIF, hvis Jan fra London skrider i morgen, så står man igen i lort til halsen.
Forstår ikke kritikken?

Det var ikke en kritik, pointen var bare at du i høj grad er med til at holde liv i debatten, og derfor siger den her tråd ikke det store om hvor meget FCM fylder og ikke fylder.
Jeg kender ikke Amalie men kender godt definitionen på Jantelov. Citat dig: "Det oprindelige had til FCM, eller det nuværende, bunder ikke i jeres succes, men i jeres dobbeltmoral og jeres føren sig frem uden at præstere skyggen af resultater."

Jantelovens 1. Bud. "Du skal ikke tro du er noget"! Så ja, det forfærdeligt i Nordjylland når en klub fra heden sådan "fører" sig frem. Det jo ligenetop det du så flot påpeger, som det oprindelige og nuværende had til FCM! Jantelov...
For min skyld må folk da gerne føre sig frem, men når proces er et vigtigere ord end resultater, så forstår jeg ingenting. I har aldrig præsteret noget der er værd at skrive hjem om, og alligevel puster i jer op så snart muligheden byder sig. Jeg har feks ingen problemer med at folk med succes er lidt høje i hatten, men jeg er semi allergisk overfor bullshit fra folk der intet har præsteret og stadig fører sig frem som kongen af verden. Du kan ikke se det sjove i at tale om hvor meget man er en vinder når man konstant snubler når det gælder?
Man bliver hurtigt træt af folk der har det hele i munden, men intet beviser. Det er jo heller ikke jantelov da jeg syntes Bendtner var lidt af en tosse da han mente han ville blive europas bedste angriber, det handler mere om han ikke gør noget ved det andet end at snakke om hvor god han er. Derimod har jeg stor respekt for en fyr som Pierre Emile Højbjerg der bestemt også er lidt fremme i skoene, men hvor han derimod beviser han kan noget, og at han samtidig kæmper hårdt for at blive endnu bedre.
Men selvfølgelig hvis man foretrækker at snakke om hvor god man er uden at vise det, så fred være med det. Jeg er bare ikke fan, og hvis det er en særlig nordjysk egenskab, så tager jeg den da gerne.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 13. jan 2015, 18:21

Du pisser mod vinden Jonas. Janteloven er en tatovering visse elementer har stemplet i panden som en anden maginot- linje der skal forsvare deres manglede evner til at aldrig at opnå noget i livet. Så er det samtidig også lettere at rulle sig i muddergrøften med god samvittighed, slå korsets tegn og finde fortrøstning i, at alle andre ikke kan unde os vores manglede succes og resultater. Har man de-luxe modellen, er der smidt ord som ”Klassens frække dreng” og ”drengerøvs humor” oven i. Det er hulmursisolering 101.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. jan 2015, 08:47

Er der seriøst nogen, der tror, at ham englænderen var blevet mødt med et "nej tak", hvis han havde ringet til Aalborg i stedet for Herning?

Lad os nu ikke gå rundt og pudse glorien. AaB er præcis lige så meget til salg som alle andre danske klubber.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 14. jan 2015, 08:48

Danni skrev:
Mike80 skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu kan jeg forstå på FCM-fans, at det er helt forkert at snakke om mesterskaber.

Det kan godt være, at FCM har samlet næstflest point samlet de seneste 10 år, hvilket er imponerende her og nu. Det ville jeg også være stolt over og ville også have svært ved at forstå, hvad mesterskabet gør af forskel.

Det gør alt. Man nævner ikke toere.

Jeg var 22 år, da DK vandt em i 92. Jeg kan huske træneren, men hjælpetræneren? Hans navn vidste jeg dengang, men i dag måtte jeg Google ham(Jan B Poulsen).

Samtiden husker toerne, ikke eftertiden. Vores fem pokalfinalenederlag de seneste 15 år er glemt af alle end AaB-fans.

Iøvrigt er 2000 km2 nærmere 50*50 km end 100 km afstande uden at vide Herning geografi.
Så har jeg ikke udtrykt mig klart nok. Det absolut ikke ligegyldigt med pokaler og mesterskaber og det ærgrer mig da voldsomt, at FCM trods mange muligheder endnu aldrig har lavet resultatet! Det ændrer dog ikke på at mesterskaber og pokaler for mig heller ikke bare kan stå alene (selvom det jo ville være behændeligt herinde iforhold til FCM) Det fint at Silkeborg, Viborg, Randers, OB mf. Har vundet en pokal eller 2 men jeg tror nu alligevel jeg vælger at det har været sjovest at holde med FCM i perioden! Og jeg mener neutrale fodboldmænd (hverken mig eller debatside.dk) ville pege på FCM hvis de blev bedt om at udpege hvilken klub som har stået stærkest i dk. Fodbold i nyere tid sammen med Brøndby, FCK og AaB. Det nu engang IMO.

Mike
Prøv lige at forklare hvorfor FCM står stærkere end OB de sidste 15 år. Jeg kan ikke rigtig få øje på noget der skulle indikere det. OB har spillet europæisk gruppespil 3 gange og vundet pokalen to gange. Og hvis du vil tælle de sekundære pladser med har de så vidt jeg ved 3 sølvmedaljer. Jeg tror da absolut ikke fynboerne vil bytte det, for det FCM har opnået.
Hvorfor bliver der ikke svaret på dette af Mike80?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. jan 2015, 14:41

Yankee skrev:Er der seriøst nogen, der tror, at ham englænderen var blevet mødt med et "nej tak", hvis han havde ringet til Aalborg i stedet for Herning?

Lad os nu ikke gå rundt og pudse glorien. AaB er præcis lige så meget til salg som alle andre danske klubber.
Det vil jeg faktisk godt stille spørgsmålstegn ved. Jeg er 110% sikker på, at man foretrækker at klubben er i hænderne på en række lokale investorer der har tæt tilknytning til klubben. Du kan have ret i, at vi måske kunne være kommet i en situation, hvor de lokale investorer ikke længere ville være med, hvorved vi måtte være åbne for eventuelle bud udefra.

Uanset hvad kan det ikke rokke min holdning om, at udenlandske éne-ejere ikke er en god udvikling for dansk fodbold.... heller ikke, hvis det var AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 14. jan 2015, 15:12

Yankee skrev:Er der seriøst nogen, der tror, at ham englænderen var blevet mødt med et "nej tak", hvis han havde ringet til Aalborg i stedet for Herning?

Enig. Nød lærer nøgen kvinde at spinde eller sove med fremmede mænd. Stod vi i en ligende situationen, hvor der ikke var råd til andet end et happy meal til spillerne og lønnen skulle udbetales i Matadorpenge, så havde vi da også sagt ja tak til de mange udenlandske millioner. Hvad man ønsker og hvad man kan få, er sjældent et valg ret mange er begunstiget af, er de på røven.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. jan 2015, 15:22

Hanga skrev: Det vil jeg faktisk godt stille spørgsmålstegn ved. Jeg er 110% sikker på, at man foretrækker at klubben er i hænderne på en række lokale investorer der har tæt tilknytning til klubben. Du kan have ret i, at vi måske kunne være kommet i en situation, hvor de lokale investorer ikke længere ville være med, hvorved vi måtte være åbne for eventuelle bud udefra.

Uanset hvad kan det ikke rokke min holdning om, at udenlandske éne-ejere ikke er en god udvikling for dansk fodbold.... heller ikke, hvis det var AaB.
Men hvem er "man" her? 1885?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 14. jan 2015, 15:32

Yankee skrev:
Hanga skrev: Det vil jeg faktisk godt stille spørgsmålstegn ved. Jeg er 110% sikker på, at man foretrækker at klubben er i hænderne på en række lokale investorer der har tæt tilknytning til klubben. Du kan have ret i, at vi måske kunne være kommet i en situation, hvor de lokale investorer ikke længere ville være med, hvorved vi måtte være åbne for eventuelle bud udefra.

I særdeleshed 1885, men jeg tror bestemt også, at bestyrelsen i A/S vil foretrække en fortsat lokal forankring, fremfor at være på udenlandske hænder.

Jeg er helt med på hvad du mener, når du siger at vi også er til salg - hvis situationen blev slem nok, ville vi naturligvis søge redning. Havde vores investorer ikke lige smidt store summer på kistebunden, ville vi da nok takke ja til kapitalindskud, selv i britiske pund. Min pointe er blot, at nogle klubber vil være hurtigere til at søge denne vej en andre.
FCM har opsøgt det, også noget tid før, at de måtte parkere spillerbussen ved McDonalds. Inden valutaen blev til britiske pund, var det indiske rupee der finansierede en stor del af FCM. Godt nok var det kombineret med planer om et talentakademi i Indien, men dette blev "mærkeligt nok" aldrig til noget (mig bekendt).

Vores rødder går dybere end FCM's, det er helt naturligt. Vi er en af danmarks ældste klubber, og vi har nogle værdisæt der går langt langt tilbage, og som man stadig værner stort om. Heldigvis for det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. jan 2015, 15:59

Yankee skrev:

AS'et har traditionelt være på Nordjyske (i langt tid helt bogstavligt Nordjyske Holding) hænder. Det har været præget af at ejerne har haft magten, så jeg tror faktisk IKKE på at man havde sagt ja til en Benham-model. Jeg tror simpelthen ikke man har været villige til at slippe magten. Jeg er ikke overbevist om at der ville blive sagt ja, til penge der ikke har haft en lokal forankring, eller var villige til at lade den bestemmende indflydelse blive hos de hidtidige ejere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 14. jan 2015, 16:09

Pastorius skrev:
Yankee skrev:

AS'et har traditionelt være på Nordjyske (i langt tid helt bogstavligt Nordjyske Holding) hænder. Det har været præget af at ejerne har haft magten, så jeg tror faktisk IKKE på at man havde sagt ja til en Benham-model. Jeg tror simpelthen ikke man har været villige til at slippe magten. Jeg er ikke overbevist om at der ville blive sagt ja, til penge der ikke har haft en lokal forankring, eller var villige til at lade den bestemmende indflydelse blive hos de hidtidige ejere.
Ikke at det er gældende idag, men jeg mener ikke det er mere end 3 år siden at Lynge til et arrangement gjorde det klart at kom der er en udenlandsk milliardær med penge til AaB, så ville man bukke og sige mange tak. Så jeg tror såmænd ikke vi er mindre til salg end så mange andre danske klubber.

Personligt har jeg det klart sådan, at jeg foretrækker AaB på nordjyske hænder. Og jeg ville aldrig, i modsætning til begejstringen i Herning, være glad for situationen, uanset hvor nødvendigt det så har måtte være. En ting er at man kan være tvunget til at prostituere sig. En anden ting er at man efterfølgende er glad for det, og skal fortælle hvor fedt det var at blive taget for hårdt af en ligeglad pengemand.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 14. jan 2015, 16:18

Halleluja!! Respekt for som hjemmebane mand, at sige tingene som de virkelig er, også selvom det sætter selveste AaB på samme hylde som resten af fodbold dk.

Tillad mig at citere end anden bruger herinde: Jeg tror du pisser mod vinder her?!

Men rart at høre min pointe kan deles hos selv nordjyder!

For go ordens skyld: Jeg syntes ikke det flot at FCM ikke kan køre en rentable forretning og flere gange (som også tidligere nævnt!) har været nødsaget til at søge nyt (og livreddende) kapital. Jeg så gerne at vi havde haft en overskudsforretning, så vi ikke var tvunget til at få tilført først indisk og dernæst engelsk økonomi. Man skal være dum for ikke at se det åbenlyse i at dette var at foretrække og at FCM nok ikke var samme sted uden først den indiske investor og dernæst Benham. Men det heller ikke pointen her! Jeg gentager lige for 3. Gang mit oprindelige indspark til denne debat! AaB var gået konkurs uden kapital tilførsel i foråret og det satme hult at tro at de havde valgt Danmarksserien fremfor erhverv mulig økonomisk redningskrans! I fik hjælp fra nationale rigmand og FCM fik hjælp fra England. Big deal!!! Men selv blind høne finder korn og hvis vinklen på Debatside.dk skal gøres ekstra negativ i FCM retning (som det self. Bør i denne tråd) er problemet selvklart at udenlandsk valuta bare lugter så grimt! Men igen en nødvendig vinkel for på den måde kan Nordjylland jo pege på FCM og samtidigt have sit på det rene.. Og Aalborg elsker at pege på FCM (200 sider og dette forums længste tråd!)

Men igen, igen.. Hverken FCM eller AaB bør pege fingre af nødvendigheden af hjælp udefra for begge klubber har gennem længere perioder kørt et langt dyrere sportsligts setup end klubbens indtjening i virkeligheden burde berigtige! Så glæd jer da over i tilsyneladende kan ligge konkurs spøgelset på hylden og er kommet så flot igennem jeres nødvendige turnaround, og lad være at glemme jeres egen gøren og laden over 10 sæsoner, blot fordi det ligner et driftsoverskud for første gang i uendelige AaB historie..

Mike

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. jan 2015, 16:38

Det er da muligt man i AaB ville være glade hvis der kom en rig udlænding og ville smide mange millioner i foretagendet, og hvis man var ved at gå nedenom og hjem vil jeg da heller ikke synes det var videre suspekt hvis folkene der stod for økonomien ville klappe i deres små hænder over en økonomisk sikkerhed. Men som fan ville jeg ikke være synderligt vild med ideen, og jeg ville nok egentlig foretrække man skruede ned på et lavere blus for at få det til at hænge sammen. FCM skal dog have den "ros" at man aldrig, heller ikke blandt fansene, har ført sig frem med de "ægte værdier" for så at skide på dem såsnart der kom en rigmand for at spytte lidt i kassen. Det er f.eks en af grundene til jeg synes det er sjovt med BIF hvor man længe har været "imod moderne fodbold", samt ført sig frem som den sidste bastion for foreningsliv osv for så at skide højt og flot på det hele såsnart der kommer en fyr med penge der gerne vil spytte i kassen. Jeg ville personligt have det noget stramt med at AaB kom på udenlandske hænder og var styret af folk der reelt set ville være ligeglade med hvordan AaB kom til at se ud når en evt "sponsor" ville trække sig. Min interesse for AaB ville da hvertfald falde betydeligt. Andre fans behøver naturligvis ikke have det på samme måde, og fred være med det iøvrigt, jeg gider bare ikke støtte en klub som ejerne, eller ledelsen, i bund og grund er ligeglade med.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 14. jan 2015, 16:38

Mike80 skrev:

Halleluja!! Respekt for som hjemmebane mand, at sige tingene som de virkelig er, også selvom det sætter selveste AaB på samme hylde som resten af fodbold dk.

Tillad mig at citere end anden bruger herinde: Jeg tror du pisser mod vinder her?!

Men rart at høre min pointe kan deles hos selv nordjyder!

For go ordens skyld: Jeg syntes ikke det flot at FCM ikke kan køre en rentable forretning og flere gange (som også tidligere nævnt!) har været nødsaget til at søge nyt (og livreddende) kapital. Jeg så gerne at vi havde haft en overskudsforretning, så vi ikke var tvunget til at få tilført først indisk og dernæst engelsk økonomi. Man skal være dum for ikke at se det åbenlyse i at dette var at foretrække og at FCM nok ikke var samme sted uden først den indiske investor og dernæst Benham. Men det heller ikke pointen her! Jeg gentager lige for 3. Gang mit oprindelige indspark til denne debat! AaB var gået konkurs uden kapital tilførsel i foråret og det satme hult at tro at de havde valgt Danmarksserien fremfor erhverv mulig økonomisk redningskrans! I fik hjælp fra nationale rigmand og FCM fik hjælp fra England. Big deal!!! Men selv blind høne finder korn og hvis vinklen på Debatside.dk skal gøres ekstra negativ i FCM retning (som det self. Bør i denne tråd) er problemet selvklart at udenlandsk valuta bare lugter så grimt! Men igen en nødvendig vinkel for på den måde kan Nordjylland jo pege på FCM og samtidigt have sit på det rene.. Og Aalborg elsker at pege på FCM (200 sider og dette forums længste tråd!)

Men igen, igen.. Hverken FCM eller AaB bør pege fingre af nødvendigheden af hjælp udefra for begge klubber har gennem længere perioder kørt et langt dyrere sportsligts setup end klubbens indtjening i virkeligheden burde berigtige! Så glæd jer da over i tilsyneladende kan ligge konkurs spøgelset på hylden og er kommet så flot igennem jeres nødvendige turnaround, og lad være at glemme jeres egen gøren og laden over 10 sæsoner, blot fordi det ligner et driftsoverskud for første gang i uendelige AaB historie..

Mike
Du kan godt prøve at sætte lighedstegn mellem AaB og FCM, men det har bare ikke hold i virkeligheden. FCM har på intet tidspunkt forsøgt at skære ind til benet selvom man har kørt med et langt større sportslig setup end økonomien kunne bære. FCM er den klub med den højeste lønudgift ift. omsætning af alle Superliga-klubber. Ikke et sundt tegn. Når kassen er tømt ringer i efter Onkel Tom med kassen istedet for at køre med et realistisk budget. AaB har de sidste 3-4 år benhårdt skåret indtil benet og vi havde det 8. største budget sidste sæson. De penge du refererede til reddede klubben sidste år var et ansvarligt lån af moderklubben. Ikke helt sammenlignelig med penge ned i turbanen fra en engelsk milliardær.

Og lige for at få noget på det rene, kapitaludvidelsen var ikke nødvendig for klubbens eksistens, men det er selvfølgelig rart med likvide midler
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 14. jan 2015, 17:13

Mike80 skrev:Halleluja!! Respekt for som hjemmebane mand, at sige tingene som de virkelig er,
Haha. Fordi tingene virkelig er, som du siger?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 14. jan 2015, 17:39

Mike80 skrev:Men rart at høre min pointe kan deles hos selv nordjyder!
Yankee er indfødt københavner - det svin! ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar