Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 11:33

doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:Gæt en klub Mike.

Morten Nordstrand
Andreas Bjelland
Uffe Bech
Thomas Kristensen
Kim Aabech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Tobias Mikkelsen
Mikkel Bechmann
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen
Så gætter jeg Lyngby!

Gæt en klub i samme periode som FCM har leget med om talentudvikling!

Uffe Bech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen

Mike
Mike, det kan jo ikke være rigtigt at du SKAL bestemme præmissen for denne diskussion. Det er ligesom når børn diskuterer med argumenter alá "det gælder ikke for jeg gjorde mig ikke god" eller "det gælder ikke for jeg var ikke parat". Opstarten af akademiet skal død og pine da ikke være et fixpunkt i en diskussion om hvem der har udmærket sig mest ift. talentudvikling - det er jo plat og useriøst.

Derimod giver det mere mening hvis vi siger fra 1999 og frem, hvor jeres klub blev grundlagt. Punktum.
Okay. Det bliver altså mindre barnligt hvis der DIG som istedet bestemmer, sætter præmissen og beslutter det giver mere mening at måle fra 1999 istedet for den periode FCM netop har markedført sig som bedste talentudvikling.. hmm.. Og så et punktum ligefrem?!? Godt så...

Under alle omstændigheder er det vel et temperaments spørgsmål og jeg finder perioden efter akademiet mest målbart! Kan jeg antage at du i den bredde søgning med resultat i Lyngby talenter gennem tiderne, så også mener at FCM de sidste 10 år trodsalt har været førende..?

Mike
Nej, Mike. For min skyld kunne vi gå 15-20-30 år tilbage. Men det ville jo trods alt ikke være retfærdigt idet jeres klub endnu ikke var grundlagt på det tidspunkt. Det er jo netop dig der vil bestemme præmissen ved at holde fast i 2004 - jeg siger blot at det giver mere mening at starte før "FCM netop besluttede talentudvikling var en god ide". Hvis det stod til dig, så var præmissen at talentudviklingen skulle vurderes ud fra de 2 transfervinduer hvor FCM solgte talenter bedst. Men du bliver nød til at se lidt ud over din akademi-næsetip hvis du vil tages bare lidt seriøst.

Selvfølgelig finder du tiden efter akademiet mest målbart - men husk nu på kære ven, at der altså også var noget der hed FCM og talentudvikling før 2004.

Ved du hvad Mike, jeg vil give dig så meget, som at sige at FCM fra 2004-2010 var førende på talentsiden, tillykke med den titel. Men at de skulle være det lige nu, eller fra 2010-2014 findes der vist ikke noget belæg for.
Kære ven selv.

Jeg ikke sikker på jeg kan trænge igennem men for god ordens skyld gentager jeg lige mig selv! FCM eller jeg har ALDRIG meldt ud at de har været den bedste klub herhjemme gennem tiderne til at producere talenter?! Det ret vigtig du fanger den pointe for det netop den præmis, som gør at vi ikke bare kan kan gå 15-20-30 år tilbage og sammenligne, for efterfølgende at skyde FCM i skoen at de helt galt på den!? FCM har aldrig meldt ud at de har været bedst på talentudvikling før akademiet! Det jeg 100% sikker på FCM IKKE var.. FCM har derimod (Kækt, jovist) proklameret at de siden akademiet indførsel i 2004 har overhalet mange klubber på talentdelen, og i nyere tid er danmarks pt. førende klub på egenudvikling af kvalitetsspillere.. -Og der er dér jeg er enig!

Vi bliver derimod ikke enige og fred være med det;) Tak for saglig debat trods alt..

Mike

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 11:38

FlæskeFrank skrev:
Mike80 skrev:Svar til dig Danni: Kunne ikke citerer længere..

Det ikke noget jeg vælger på bagrund af kvaliteten i en bestemt årgang! Prøver lige igen.. FCM skabte som den første danske klub et fodboldakademi herhjemme. Det skete i 2004 og med årgang 1988 som første årgang! Diskutionen her kom i kølvandet på om FCM med rette kunne tillade sig, at melde ud, at de har været DK´s bedste talentudvikler siden akademiets oprindelse, og derfor giver det vel netop rigtig god mening, at sammenligne med de årgange, som har haft alder til at spille ungdomsfodbold i netop den periode?!

Jeg har aldrig sagt eller hørt FCM melde ud, at de skulle være den førende klub på talentudvikling gennem tiderne herhjemme?! Har du?? Brøndby har helt klart været førende Alltime.. FCM ændrede som den første klub bevidst strategi ved årligt at smide 10 mio i netop talentudvikling og gå benhårdt efter succes ad den vej med forbillede i akademiet i Nantes! (Det gav allerede dengang en masse klø fra fodbold dk. og alle eksperterne mente slet ikke det var vejen til succes med en så elitær tankegang her i danmark! Jeg husker specielt Hans Brun Larsen kloge sig flere steder) Derfor giver det jo ingen mening efterfølgende, at skulle måle produktet i den periode op imod de talenter og det produkt Brøndby har udviklet på 15-20-30år og bagefter tage det som en konkurencedygtig sammenligning.. Brøndbys Masterclass siger vel også en del om, at de efterhånden har følt sig overhalet på talentdelen, og følt sig nødsaget til at smide en masse penge i et projekt, som igen kan få den frem som førende klub herhjemme! - Det er de ikke i nyere tid...

Mike
Du rammer det meget godt her. Jeg tror ikke ret mange er uenige i, at FCM fandt et hul i talentudviklingen med akademikonceptet, som gjorde at de kom op i front. Men Brøndby mener, at de er tophold numero uno for tid og evighed fordi de indførte fuldtidsprofessionalisme i Danmark. That ship has sailed.

Både for FCM og Brøndby. I var gode, men netop de seneste 10 år er der sket rigtig meget på talentudviklingen og det er svært at se hvem, som er bedst i dag. Der er jo ingen klubber(måske OB undtaget.-)) som sjofler deres talenter mere. Sådan har det været i måske 5 år og derfor er det ikke rigtig at nogen er bedst. At BIF jo så har været nød til at fortælle om en ekstrasatsning på ungdomsholdet er jo ikke FCMs skyld. FCM har selvfølgelig betydning i den ligning, men det er ligeså meget, at alle andre klubber også har skærpet talentarbejdet og talenter derfor ikke har haft anledning til at skifte.

For nu at tage en anden selvpromoverende klub. Brøndby mener de er den største klub i DK, måske kun overhalet med et mulehår af FCK. Sidst de blev danske mestre var i 2005, altså hvis de ikke bliver mestre næste år, så er det mere end 10 år siden de blev mestre.
Kegleholdet AaB er blevet mestre 1995, 1999, 2008 og 2014, altså fire gange. I samme periode er BIF blevet mestre fem gange(1996, 1997, 1998, 2002 og 2005). Da Silkeborg vandt i 1994 vil det altså sige, at BIF kun har vundet et mesterskab mere end os de sidste 20 år. Alligevel skal vi høre på historier om, hvor mange gange større og bedre de er. Det er meget trættende og svarer til din fortælling om FCM.

Omkring talentudviklingen. Så anerkendes FCM for at have fundet en niche i talentudviklingen for 10 år siden, som kunne bringe dem frem i rækkerne. Men der er løbet meget vand i åen sidenhen og konkludere andet end de har været en af store udviklere de sidste 10 år, er helt ude i hampen. Så underkender man, hvad de andre klubber har foretaget sig sidenhen.
God pointe! Jeg enig med dig i meget af det du skriver.. Jeg underkender dog på ingen måde at talentsatsningerne generelt har taget en skarp drejning i stort set alle danske klubber, og konkurrencen er blevet ekstrem! Jeg kan dog endnu ikke se hvem af de andre klubber, som ligefrem har overhalet FCM i nyere tid?! Brøndby? AaB? -Og eftersom der altid i sport vil være en førende klub i sport tillader jeg mig stadig at pege på FCM som bedste bud iforhold til talentudvikling!

Mike

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 7. nov 2014, 11:57

SE MIG, SE MIG, ANERKEND MIG NUUUUUUU! Jeg har aldrig vundet noget som helst, men jeg er også god til noget. For eksempel modebriller og jeans-og-blazer-stilen. Der er jeg VERDENSKLASSE. PLEASE, PLEASE, SIG AT JEG ER GOD.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 7. nov 2014, 12:03

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:Gæt en klub Mike.

Morten Nordstrand
Andreas Bjelland
Uffe Bech
Thomas Kristensen
Kim Aabech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Tobias Mikkelsen
Mikkel Bechmann
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen
Så gætter jeg Lyngby!

Gæt en klub i samme periode som FCM har leget med om talentudvikling!

Uffe Bech
Ryan Johnson Laursen
Emil Larsen
Youssuf Poulsen
Nikolaj Larsen
Brian Hamalainen
Anders AC Christiansen
Christian Nørgaard
Frederik Sørensen

Mike
Mike, det kan jo ikke være rigtigt at du SKAL bestemme præmissen for denne diskussion. Det er ligesom når børn diskuterer med argumenter alá "det gælder ikke for jeg gjorde mig ikke god" eller "det gælder ikke for jeg var ikke parat". Opstarten af akademiet skal død og pine da ikke være et fixpunkt i en diskussion om hvem der har udmærket sig mest ift. talentudvikling - det er jo plat og useriøst.

Derimod giver det mere mening hvis vi siger fra 1999 og frem, hvor jeres klub blev grundlagt. Punktum.
Okay. Det bliver altså mindre barnligt hvis der DIG som istedet bestemmer, sætter præmissen og beslutter det giver mere mening at måle fra 1999 istedet for den periode FCM netop har markedført sig som bedste talentudvikling.. hmm.. Og så et punktum ligefrem?!? Godt så...

Under alle omstændigheder er det vel et temperaments spørgsmål og jeg finder perioden efter akademiet mest målbart! Kan jeg antage at du i den bredde søgning med resultat i Lyngby talenter gennem tiderne, så også mener at FCM de sidste 10 år trodsalt har været førende..?

Mike
Nej, Mike. For min skyld kunne vi gå 15-20-30 år tilbage. Men det ville jo trods alt ikke være retfærdigt idet jeres klub endnu ikke var grundlagt på det tidspunkt. Det er jo netop dig der vil bestemme præmissen ved at holde fast i 2004 - jeg siger blot at det giver mere mening at starte før "FCM netop besluttede talentudvikling var en god ide". Hvis det stod til dig, så var præmissen at talentudviklingen skulle vurderes ud fra de 2 transfervinduer hvor FCM solgte talenter bedst. Men du bliver nød til at se lidt ud over din akademi-næsetip hvis du vil tages bare lidt seriøst.

Selvfølgelig finder du tiden efter akademiet mest målbart - men husk nu på kære ven, at der altså også var noget der hed FCM og talentudvikling før 2004.

Ved du hvad Mike, jeg vil give dig så meget, som at sige at FCM fra 2004-2010 var førende på talentsiden, tillykke med den titel. Men at de skulle være det lige nu, eller fra 2010-2014 findes der vist ikke noget belæg for.
Kære ven selv.

Jeg ikke sikker på jeg kan trænge igennem men for god ordens skyld gentager jeg lige mig selv! FCM eller jeg har ALDRIG meldt ud at de har været den bedste klub herhjemme gennem tiderne til at producere talenter?! Det ret vigtig du fanger den pointe for det netop den præmis, som gør at vi ikke bare kan kan gå 15-20-30 år tilbage og sammenligne, for efterfølgende at skyde FCM i skoen at de helt galt på den!? FCM har aldrig meldt ud at de har været bedst på talentudvikling før akademiet! Det jeg 100% sikker på FCM IKKE var.. FCM har derimod (Kækt, jovist) proklameret at de siden akademiet indførsel i 2004 har overhalet mange klubber på talentdelen, og i nyere tid er danmarks pt. førende klub på egenudvikling af kvalitetsspillere.. -Og der er dér jeg er enig!

Vi bliver derimod ikke enige og fred være med det;) Tak for saglig debat trods alt..

Mike
Hvor er jeg glad for at du og FCM er enige med hinanden om at i Danmarks førende pt. til talentudvikling. Tillykke med det, men jeg er bange for at det kun er fans af FCM og FCM der ser sådan på det. Modbevis mig gerne med citater fra folk udenfor klubben.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 12:17

Jamen dog.. Alt den glæde vi deler:)

Citater? Money talks.. Og helholdvis 80 indiske millioner og 68 engelske mio begge med udgangspunkt i klubbens akademi er da meget mere modbevis end citater fra Hans Brun, Holmstrøm og andre gratister med holdninger..

Go weekend! Glad for du glad..

Mike

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 12:19

Gnu skrev:SE MIG, SE MIG, ANERKEND MIG NUUUUUUU! Jeg har aldrig vundet noget som helst, men jeg er også god til noget. For eksempel modebriller og jeans-og-blazer-stilen. Der er jeg VERDENSKLASSE. PLEASE, PLEASE, SIG AT JEG ER GOD.
Ok. Falder sneen tidligere i Nordjylland? ;)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 7. nov 2014, 12:23

Mike80 skrev:Jamen dog.. Alt den glæde vi deler:)

Citater? Money talks.. Og helholdvis 80 indiske millioner og 68 engelske mio begge med udgangspunkt i klubbens akademi er da meget mere modbevis end citater fra Hans Brun, Holmstrøm og andre gratister med holdninger..

Mike
Ak ja, så den ultimative anderkendelse af klubbens talentudvikling sker når man bliver nød til at sælge hele skidtet til højestbydende fordi man ikke kan få det til at løbe rundt (hint: var det ikke meningen at etableringen af akademiet skulle forhindre dette?).

Det giver ingen mening.

God weekend :cheers:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 12:28

doukas skrev:

Mike
Ak ja, så den ultimative anderkendelse af klubbens talentudvikling sker når man bliver nød til at sælge hele skidtet til højestbydende fordi man ikke kan få det til at løbe rundt (hint: var det ikke meningen at akademiet skulle forhindre dette?).

Det giver ingen mening.

Ja, det klart! FCM var self. En interessant investering for en af dansk fodbold ukendt Inder simpelthen fordi forretninger i klubben ikke løb rundt.. Nu blir det sgu lidt dumt søgt! Så lad os sparer hinanden yderligere..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. nov 2014, 12:49

Mike80 skrev:
doukas skrev:

Mike
Ak ja, så den ultimative anderkendelse af klubbens talentudvikling sker når man bliver nød til at sælge hele skidtet til højestbydende fordi man ikke kan få det til at løbe rundt (hint: var det ikke meningen at akademiet skulle forhindre dette?).

Det giver ingen mening.

Ja, det klart! FCM var self. En interessant investering for en af dansk fodbold ukendt Inder simpelthen fordi forretninger i klubben ikke løb rundt.. Nu blir det sgu lidt dumt søgt! Så lad os sparer hinanden yderligere..
Han købte katten i sækken, og det har hans engagement, eller mangel på samme vist understreget ret tydeligt. Hvis FCM var så god en forretning var han nok blevet (seriøst, sidder du og påstår at FCM har kapitaliseret på deres talentudvikling de sidste par år i nogen nævneværdig grad?).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 7. nov 2014, 12:57

Mike80 skrev:
Gnu skrev:SE MIG, SE MIG, ANERKEND MIG NUUUUUUU! Jeg har aldrig vundet noget som helst, men jeg er også god til noget. For eksempel modebriller og jeans-og-blazer-stilen. Der er jeg VERDENSKLASSE. PLEASE, PLEASE, SIG AT JEG ER GOD.
Det ved jeg ikke, jeg bor der ikke længere.

Jeg har nok bare lidt svært ved at forstå denne konstante higen efter anerkendelse. Nu altså "titlen" som Danmarks (nej VERDENS) talentkonger, thi sådan markedsfører vi os.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 13:01

Gnu skrev:
Mike80 skrev:
Det ved jeg ikke, jeg bor der ikke længere.

Jeg har nok bare lidt svært ved at forstå denne konstante higen efter anerkendelse. Nu altså "titlen" som Danmarks (nej VERDENS) talentkonger, thi sådan markedsfører vi os.
Ok

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 13:09

MHJ skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:

Mike

Det giver ingen mening.

Han købte katten i sækken, og det har hans engagement, eller mangel på samme vist understreget ret tydeligt. Hvis FCM var så god en forretning var han nok blevet (seriøst, sidder du og påstår at FCM har kapitaliseret på deres talentudvikling de sidste par år i nogen nævneværdig grad?).
Ja! Self. Påstår jeg det!! Og alt andet vel da først blive useriøst.. FCM har vel samlet brugt 100mio på akademiet og med bare Reid, Kjær, Fischer og Albæk er de penge vel tjent ind igen! Lig dertil Erik Sviatchenko, Lauritzen, Haugaard, Rømer, izunna, Hassan, igboun, Sisto og Marco Larsen der vel alle har god andel i at FCM lige nu ligger nr. 1 og vel sagtens kommer til at give en indtjening på 50mio plus.) FCM kapitaliserer da i høj grad på akademiet.. Mener du anderledes? (For at bruge din egen formulering.. Altså seriøst??)

Mike

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 7. nov 2014, 13:10

Mike80 skrev:
doukas skrev:

Mike

Det giver ingen mening.

Fatter ikke helt hvad du prøver at sige. Min pointe var; at hvis FCMs talentfabrik var så velsmurt, så havde det nok ikke været nødvendigt at sælge store aktieandele til en inder og englænder.

Har du andre "beviser", udover at i har solgt ud, på at FCM er pt. DKs førende indenfor talentudvikling?

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 13:15

doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:

Mike

Det giver ingen mening.

Fatter ikke helt hvad du prøver at sige. Min pointe var; at hvis FCMs talentfabrik var så velsmurt, så havde det nok ikke været nødvendigt at sælge store aktieandele til en inder og englænder.

Har du andre "beviser", udover ay i har solgt ud, på at FCM er pt. DKs førende indenfor talentudvikling?
Jo, jeg fatter det udemærket! Men det dumt.. FCM som forretning er andet end akademiet (bla. Håndbold) og samlet set været en økonomisk farce (ligesom AaB) Men i alt dette har akademiet måske som eneste investering givet plus på bundlinjen trods massiv investering! Så din hypotese er søgt og plat..

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 7. nov 2014, 13:35

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:

Mike

Det giver ingen mening.

Har du andre "beviser", udover ay i har solgt ud, på at FCM er pt. DKs førende indenfor talentudvikling?
Jo, jeg fatter det udemærket! Men det dumt.. FCM som forretning er andet end akademiet (bla. Håndbold) og samlet set været en økonomisk farce (ligesom AaB) Men i alt dette har akademiet måske som eneste investering givet plus på bundlinjen trods massiv investering! Så din hypotese er søgt og plat..
Mere søgt og plat end dit bevis som går ud på man har snydt en inder for en masse penge og solgt hele truppen til en englænder? Hvordan det nogensinde kan bevise at i er Danmarksmestre til talentudvikling går ud over min fatteevne, så magter ikke at debattere mere når sådanne nogle søgte argumenter bliver hevet ud af røven.

Mike, jo mere du prøver at overbevise med dine "argumenter" jo tydeligere bliver det at du ikke kan overbevise os udenfor Herning om noget helst. Varm dig her i den kolde tid, med bevidstheden om at du og FCM synes at FCM er den bedste i DK til talentudvikling, det er jo skønt for jer begge.

Jeg er også sikker på at min kæreste har den dejligste røv i verden

Hav en god weekend :thumbsup: :cheers:

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 13:44

doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:

Mike

Det giver ingen mening.

Mere søgt og plat end dit bevis som går ud på man har snydt en inder for en masse penge og solgt hele truppen til en englænder? Hvordan det nogensinde kan bevise at i er Danmarksmestre til talentudvikling går ud over min fatteevne, så magter ikke at debattere mere når sådanne nogle søgte argumenter bliver hevet ud af røven.

Mike, jo mere du prøver at overbevise med dine søgte "argumenter" jo tydeligere bliver det at du ikke kan overbevise os udenfor Herning om noget helst. Varm dig her i den kolde tid, med bevidstheden om at du og FCM synes at FCM er den bedste i DK til talentudvikling, det er jo skønt for jer begge.

Jeg er også overbevist om at min kæreste har den dejligste røv i verden

Hav en god weekend :thumbsup: :cheers:
Det ihvertfald mindre søgt en din hypotese om at en Inder for sjov skyld skulle investere 80 mio i en ukendt klub blot fordi klubben er på spanden økonomisk! Efterfølgende udtalte selvsamme mand at de 80 mio var en investering i knowhow omkring den succes man åbenbart har syntes at finde omkring talentudvikling, da man sendte en delligation fra inderen til Europa for at undersøge vellykket talentudvikling..

Jeg helt med på mine argumenter ikke rykker noget i din verden! Det havde du besluttet allerede da du indledte dig i debat.. Det jo FCM succes vi måler på og der urealistisk at forvente positivt i debatside.DK land;)

Lækker kæreste! Tillykke.. ;)

Go weekend

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. nov 2014, 13:52

Mike80 skrev:
MHJ skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:

Mike

Det giver ingen mening.

Ja! Self. Påstår jeg det!! Og alt andet vel da først blive useriøst.. FCM har vel samlet brugt 100mio på akademiet og med bare Reid, Kjær, Fischer og Albæk er de penge vel tjent ind igen! Lig dertil Erik Sviatchenko, Lauritzen, Haugaard, Rømer, izunna, Hassan, igboun, Sisto og Marco Larsen der vel alle har god andel i at FCM lige nu ligger nr. 1 og vel sagtens kommer til at give en indtjening på 50mio plus.) FCM kapitaliserer da i høj grad på akademiet.. Mener du anderledes? (For at bruge din egen formulering.. Altså seriøst??)

Mike
Jeg tror du misforstår mig. Jeg skrev de seneste par år, eller mere præcist årene efter Inderen kom ind i FCM, og hvor i tydeligvis har kæmpet med økonomien, og blot blev reddet af en "tvangsauktion" fra Bentham. I de sidste par år har i ikke været nogen succes med talentudviklingen målt på salg (det samme med AaB for den sags skyld), og du kan dermed ikke bruge hverken Bentham eller Inderen til at understøtte jeres succes, som du forsøgte, ja tvertom faktisk.

Det er f.eks. tydeligt at Inderen har fortrudt sit køb efterfølgende, hvilket netop burde indikere det modsatte af det du forsøger at understøtte, nemlig at det skulle være udtryk for at FCM var en god forretning. I har haft nogle fantastiske salg efter DK standard, år tilbage, men det har tydeligvis ikke løbet rundt. Det svarer til at du sælger et produkt, som en så køber, så brokker han sig over kvaliteten af produktet, hvorefter du bruger hans køb til at understøtte at det faktisk var et godt produkt!

Og Benthams køb af klubben er selvfølgelig både en anerkendelse af at i kan producere talenter, men det er samtidig også en indikation af at i kostede gratis.

(Derudover er der vist ikke konsensus om at den række talenter du nævner foroven alle har storsalgspotentiale.)
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. nov 2014, 14:13

Efter at FCM lavede deres akademi er de kommet med helt fremme blandt de allerbedste indenfor talentudvikling i DK. Brøndby er all-time numero uno men FCM står sammen med bla AaB ikke langt efter. Også hold som Lyngby og FCN gør det rigtig fornuftigt.
Brøndby er det hold der producerer flest spillere til landsholdene men det skyldes bla også at der er en tendens til at være kortere til landsholdet hvis man spiller i en uringul trøje til dagligt. FCM er bla rigtig gode til at kapre unge talenter udefra (også syd for Europa) hvilket AaB dog også har gjort flere gange (dog oftest i det Nordjydske opland). Begge klubber bør betegnes som i Top 5 indenfor talentudvikling i Danmark men det burde stå klart for enhver at dette er et meget svært målbart begreb.

Er der nogle der er uenige? Godt, så synes jeg vi skal fejre at der er fredag. Vi mødes på Uret, så er der kusse!

God weekend.
Janteloven eksisterer IKKE!

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 7. nov 2014, 14:44

MHJ skrev:
Mike80 skrev:
MHJ skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:

Mike

Det giver ingen mening.

Mike
Jeg tror du misforstår mig. Jeg skrev de seneste par år, eller mere præcist årene efter Inderen kom ind i FCM, og hvor i tydeligvis har kæmpet med økonomien, og blot blev reddet af en "tvangsauktion" fra Bentham. I de sidste par år har i ikke været nogen succes med talentudviklingen målt på salg (det samme med AaB for den sags skyld), og du kan dermed ikke bruge hverken Bentham eller Inderen til at understøtte jeres succes, som du forsøgte, ja tvertom faktisk.

Det er f.eks. tydeligt at Inderen har fortrudt sit køb efterfølgende, hvilket netop burde indikere det modsatte af det du forsøger at understøtte, nemlig at det skulle være udtryk for at FCM var en god forretning. I har haft nogle fantastiske salg efter DK standard, år tilbage, men det har tydeligvis ikke løbet rundt. Det svarer til at du sælger et produkt, som en så køber, så brokker han sig over kvaliteten af produktet, hvorefter du bruger hans køb til at understøtte at det faktisk var et godt produkt!

Og Benthams køb af klubben er selvfølgelig både en anerkendelse af at i kan producere talenter, men det er samtidig også en indikation af at i kostede gratis.

(Derudover er der vist ikke konsensus om at den række talenter du nævner foroven alle har storsalgspotentiale.)
FCM har rigtigt nok ikke solgt i samme omfang som tidligere de sidste sæsonen. Dette skyldes bla. At man sportsligt valgte at satse og holde på nogle spillere man tidligere havde skudt af! Man har trods alt det sidste år solg joacim Andersen (twente 5mio), Morten Knudsen (inter 5 mio), Juelsgaard 4 mio samt løssl 3 mio. Derudover han man afvist konkrete bud på Erik 13 mio fck, Igboun 12 mio Besiktas samt Sisto 15 mio Lille. Så alt i alt er der tikker bud ind på ca. 72 mio for akademispillere. Sys der okay også sammenlignet med AaB og Brøndby..

Mike

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. nov 2014, 14:46

Køllen I Møllen skrev:Vi mødes på Uret, så er der kusse!
:o :| :D
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar