Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Buzz Killington » 19. jan 2015, 17:13

Jack skrev:
Buzz Killington skrev:
Jack skrev:
Buzz Killington skrev:
Jack skrev:Det ville sguda være trist hvis FC Midtjylland ikke eksisterede, de har heldigvis skabt liv i Superligaen, der er røvsyge klubber nok.
I øvrigt lidt sjovt-mærkeligt med disse flabede, idiotiske og forkvaklede meninger om andre klubber, man især støder på i AaB Support Clubs debatforum, heldigvis har man i den retning mere eller mindre ryddet ud i den slags tåbeligheder på andre fodbold-forum.
Forza FC-klubberne, Midtjylland, Nordsjælland, Vestsjælland og København.
Bette pus. Godt nok indebraendthed af Thomasbergske dimensioner der. Der maa ligge et meget underholdende traume bag.
Næppe tale om indebrændthed og traume fra min side, undre mig blot over vise debattøre frækheder, indebrændthed og traumer over andre klubber, f.eks. Midtjylland, der er hvis noget at bearbejde der.
Hvis du vitterligt undre dig kunne du evt. spoerge i stedet hvorfor folk har det syn paa FCM og de andre FC-klubber, saa det ikke bare virker som et indebraendt frustrationsudbrud.
Ja, jeg undre mig over diverse indlæg, hvor folk ofte har et forkvaklet syn på andre klubber, ja FC-klubberne. Hvorfor mon? FC-klubberne har vel skabt liv i dansk fodbold, så fortæl lidt/meget om grunden til… det mærkværdige syn på FCM-FCK og de mange indebrændte frustrationsudbrud. Findes der mon en seriøs grund?
Saa er terningerne ligesom ogsaa ladt paa forhaand, naar du kalder deres syn forkvaklet i samme indlaeg som du anmoder om en uddybelse.

Det er naturligvis ikke om de hedder FC, AC eller noget tredje. Det er tendensen til at udelukkende betragte fodbold som en form for underholdning, uden reel kulturel dybte eller naturlig historisk, geografisk forankrelse. Og her er nogle FC-klubber tydelige eksempler paa dette. Vaerst i FCM's tilfaelde. Dem der er tilhaengere af en traditionsklub vil derfor se FC-klubberne som en udvandelse af den sport de selv er en del af.

Hvis du ikke kan foelge dette bare en lille smule, saa forestil dig at alle klubberne i morgen bliver blive koebt af Coca cola, Toyota, og Nintendo etc, hvorefter de flytter rundt paa stadions og spillere, skifter farve, logo, slagsange og alt muligt andet, udelukkende i af kommercielle grunde. Hvis du ikke har et problem med dette, og endda ville byde det velkommen da det skaber "liv i dansk fodbold", saa forstaar du bare ikke hvad det er mange folk, jeg selv inkluderet, tilskriver vaerdi. Og godt nok for det. Men hvis du godt kan se der er et eller andet ulaekkert ved det, saa kan vi tage den derfra.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 19. jan 2015, 17:42

Jack skrev:
Buzz Killington skrev:
Jack skrev:
Buzz Killington skrev:
Jack skrev:Det ville sguda være trist hvis FC Midtjylland ikke eksisterede, de har heldigvis skabt liv i Superligaen, der er røvsyge klubber nok.
I øvrigt lidt sjovt-mærkeligt med disse flabede, idiotiske og forkvaklede meninger om andre klubber, man især støder på i AaB Support Clubs debatforum, heldigvis har man i den retning mere eller mindre ryddet ud i den slags tåbeligheder på andre fodbold-forum.
Bette pus. Godt nok indebraendthed af Thomasbergske dimensioner der. Der maa ligge et meget underholdende traume bag.
Næppe tale om indebrændthed og traume fra min side, undre mig blot over vise debattøre frækheder, indebrændthed og traumer over andre klubber, f.eks. Midtjylland, der er hvis noget at bearbejde der.
Hvis du vitterligt undre dig kunne du evt. spoerge i stedet hvorfor folk har det syn paa FCM og de andre FC-klubber, saa det ikke bare virker som et indebraendt frustrationsudbrud.
Ja, jeg undre mig over diverse indlæg, hvor folk ofte har et forkvaklet syn på andre klubber, ja FC-klubberne. Hvorfor mon? FC-klubberne har vel skabt liv i dansk fodbold, så fortæl lidt/meget om grunden til… det mærkværdige syn på FCM-FCK og de mange indebrændte frustrationsudbrud. Findes der mon en seriøs grund?
Glenn? Glenn? Hallo Glenn? - Er det dig Glenn?
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 19. jan 2015, 17:51

Jack skrev: Det ville sguda være trist hvis FC Midtjylland ikke eksisterede, de har heldigvis skabt liv i Superligaen, der er røvsyge klubber nok.
Du må ikke sige det her til nogen - men det bunder i ren misundelse og jantelov. AaB's fans håber i virkeligheden, at Ole Bach overtager tøjret i klubben og endeligt får realiseret FC Nordjylland, eller måske skulle det hellere hedde FC North Jutland, fordi så er det nemmere at udtale vores navn i udlandet når vi skal i Champions League. Evt kunne man indflette et firmanavn i klubnavnet, så er det også nemmere for koncernen at lave nogle klappepølser som fans'ene skal vifte med når vi skal spille imod FCK, FCM, FCN, FCV, FCØ, FCF, FCVJ, FCSJ osv.

Jack
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Jack » 19. jan 2015, 17:56

Danni skrev:
Jack skrev:
Buzz Killington skrev:
Jack skrev:
Buzz Killington skrev:
Skabt liv? De har dræbt moderklubberne, hvor klubfølelsen var større. Derudover går mange af klubberne i stykker inden for kort tid, fordi opbakningen ikke er til at køre det rundt. Så har man ikke lavet andet end at ødelægge noget smukt for klubelskerne og det er nu engang dem fodbolden lever af. Superligaens kampe kan aldrig nå op på eksempelvis Old Firm-niveau. Ikke fordi niveauet ikke er der, men fordi historien ikke er der. FC-klubber er trælse, men jeg synes trods alt der er forskel. Det værste er når to separate byer slår sig sammen. Som det eksempelvis er sket i Herning og Ikast. Det er jo ikke længere fodbold der er grundpillen så. Det er politik. Det fodbold man har i Herning lige nu, har man (i mine øjne) ikke gjort sig fortjent til. Det er taget fra Ikast. Og Herning i sig selv er jo så stor en by, at man burde kunne klare sig selv. Så kan man sige at FCM er nederen af mange andre grunde end lige FC-navnet, men det er en helt anden historie. Men hvis fodbold bare bliver sammenslutninger er det jo bare spørgsmålet om i hvor stort område folk kan blive enige. Forestil dig Liverpool og United fusionere... Nej vel, det kan man jo ikke rigtigt. Fansene ville droppe foretagendet og det ville være ødelæggende for fodbolden. Og det her med at FCM er en succes er jo også en hypotetisk tanke. Ja, de har et stærkt hold, men de har dog aldrig vundet noget og hvem ved hvad Ikast og Herning kunne have nået hver for sig. Jeg kan ikke se på nogen måde at FCM skulle være bedre for dansk fodbold end f.eks. et Ikasthold i superligaen og et Herninghold i 1.division. Hypotetisk kunne de være i superligaen samtidig, hvilket jeg er sikker på ville bringe flere tilskuere til fodbold i det område de to klubber tilsammen kontra FCM alene. Nu har man bare tyndet ud i 1.division og gjort superligaen en smule tættere.
Store ord de der om… dræbte moderklubberne, i København stemte klubberne om det, og der var næppe tale om (fodbold) drab.
KB og 1903 havde ingen anden mulighed, hvis de ville lege med i toppen af dansk fodbold. Så i stedet for to halvkedelige divisionshold, fik vi store mægtige FC København, det var sguda et meget godt bytte.
Hvorvidt den berømte klubfølelse skulle være mindre i København eller i Herning/Ikast, end i AGF, AaB eller Brøndby, tror jeg ikke på. Der er såmænd lidenskab og følelser nok i f.eks FCK, hvor holdet i ny og næ får tilgang af et par KB-drenge, der spiller sig til fast plads på Superligaholdet. OK 1903 har sikkert mistet lidt, hvor KB vel bare har kørt videre med et andet navn på deres førstehold. En mistet historisk, nej, KB har fået 10 mesterskaber føjet til de i forvejen 15. Og FC København har på 23 år skabt mere historie end så mange andre.
Håber Midtjylland kan bide sig fast i toppen, så jysk fodbold i hvert fald har to topklubber.
Så den underlige interese for to FC-klubber er lidt gak-gak. Sjovt at man ikke har nok i sit eget hold, men ind imellem skal svine andre til, det undre mig stadigvæk, og der er ikke noget godt argument derfor.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. jan 2015, 18:01

Jack skrev: KB og 1903 havde ingen anden mulighed, hvis de ville lege med i toppen af dansk fodbold. Så i stedet for to halvkedelige divisionshold, fik vi store mægtige FC København, det var sguda et meget godt bytte.
Du har ikke fanget at de fleste herinde hellere vil være den bløde mellemvare end at blive til FC-Landsdel? Det er det samme med rigtigt mange fans i f.eks. Vejle. Og det er den primære forskel.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jack
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Jack » 19. jan 2015, 18:06

jonas386 skrev:
Jack skrev: KB og 1903 havde ingen anden mulighed, hvis de ville lege med i toppen af dansk fodbold. Så i stedet for to halvkedelige divisionshold, fik vi store mægtige FC København, det var sguda et meget godt bytte.
Du har ikke fanget at de fleste herinde hellere vil være den bløde mellemvare end at blive til FC-Landsdel? Det er det samme med rigtigt mange fans i f.eks. Vejle. Og det er den primære forskel.
Heldigvis kan man selv vælge om man er den bløde mellemvare herhjemme. Hvad andre evt. vælger rager ikke mig. Forhåbenligt kommer der ikke flere FC-Landsdele, der er vel nok.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. jan 2015, 18:16

Jack skrev:
jonas386 skrev:
Heldigvis kan man selv vælge om man er den bløde mellemvare herhjemme. Hvad andre evt. vælger rager ikke mig. Forhåbenligt kommer der ikke flere FC-Landsdele, der er vel nok.
Og så forstår du jo også næsten folks apati mod FCM, FCK, FCV osv. osv. osv.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 19. jan 2015, 18:23

Store ord de der om… dræbte moderklubberne, i København stemte klubberne om det, og der var næppe tale om (fodbold) drab.
KB og 1903 havde ingen anden mulighed, hvis de ville lege med i toppen af dansk fodbold. Så i stedet for to halvkedelige divisionshold, fik vi store mægtige FC København, det var sguda et meget godt bytte.
Hvorvidt den berømte klubfølelse skulle være mindre i København eller i Herning/Ikast, end i AGF, AaB eller Brøndby, tror jeg ikke på. Der er såmænd lidenskab og følelser nok i f.eks FCK, hvor holdet i ny og næ får tilgang af et par KB-drenge, der spiller sig til fast plads på Superligaholdet. OK 1903 har sikkert mistet lidt, hvor KB vel bare har kørt videre med et andet navn på deres førstehold. En mistet historisk, nej, KB har fået 10 mesterskaber føjet til de i forvejen 15. Og FC København har på 23 år skabt mere historie end så mange andre.
Håber Midtjylland kan bide sig fast i toppen, så jysk fodbold i hvert fald har to topklubber.
Så den underlige interese for to FC-klubber er lidt gak-gak. Sjovt at man ikke har nok i sit eget hold, men ind imellem skal svine andre til, det undre mig stadigvæk, og der er ikke noget godt argument derfor.[/quote]

Jeg har stadig svært ved at se fidusen må jeg indrømme og du siger det lidt selv. Danmarks mest vindende klub KB er gået tabt (på elite plan). Så kører man videre med FCK som nu er Danmarks mest vindende. Nogenlunde to lige store klubber. Tilbage har vi B1903 som engang bankede Bayern München, men som nu ikke kan rykke op fra Danmarksserien pga FCK's licens.
Længe leve arbejderklassen!

Danni
Landshold
Landshold

Indlæg af Danni » 19. jan 2015, 18:50

Jack skrev:
Danni skrev: Skabt liv? De har dræbt moderklubberne, hvor klubfølelsen var større. Derudover går mange af klubberne i stykker inden for kort tid, fordi opbakningen ikke er til at køre det rundt. Så har man ikke lavet andet end at ødelægge noget smukt for klubelskerne og det er nu engang dem fodbolden lever af. Superligaens kampe kan aldrig nå op på eksempelvis Old Firm-niveau. Ikke fordi niveauet ikke er der, men fordi historien ikke er der. FC-klubber er trælse, men jeg synes trods alt der er forskel. Det værste er når to separate byer slår sig sammen. Som det eksempelvis er sket i Herning og Ikast. Det er jo ikke længere fodbold der er grundpillen så. Det er politik. Det fodbold man har i Herning lige nu, har man (i mine øjne) ikke gjort sig fortjent til. Det er taget fra Ikast. Og Herning i sig selv er jo så stor en by, at man burde kunne klare sig selv. Så kan man sige at FCM er nederen af mange andre grunde end lige FC-navnet, men det er en helt anden historie. Men hvis fodbold bare bliver sammenslutninger er det jo bare spørgsmålet om i hvor stort område folk kan blive enige. Forestil dig Liverpool og United fusionere... Nej vel, det kan man jo ikke rigtigt. Fansene ville droppe foretagendet og det ville være ødelæggende for fodbolden. Og det her med at FCM er en succes er jo også en hypotetisk tanke. Ja, de har et stærkt hold, men de har dog aldrig vundet noget og hvem ved hvad Ikast og Herning kunne have nået hver for sig. Jeg kan ikke se på nogen måde at FCM skulle være bedre for dansk fodbold end f.eks. et Ikasthold i superligaen og et Herninghold i 1.division. Hypotetisk kunne de være i superligaen samtidig, hvilket jeg er sikker på ville bringe flere tilskuere til fodbold i det område de to klubber tilsammen kontra FCM alene. Nu har man bare tyndet ud i 1.division og gjort superligaen en smule tættere.
Så den underlige interese for to FC-klubber er lidt gak-gak. Sjovt at man ikke har nok i sit eget hold, men ind imellem skal svine andre til, det undre mig stadigvæk, og der er ikke noget godt argument derfor.
Jeg har stadig svært ved at se fidusen må jeg indrømme og du siger det lidt selv. Danmarks mest vindende klub KB er gået tabt (på elite plan). Så kører man videre med FCK som nu er Danmarks mest vindende. Nogenlunde to lige store klubber. Tilbage har vi B1903 som engang bankede Bayern München, men som nu ikke kan rykke op fra Danmarksserien pga FCK's licens.

Jack
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Jack » 20. jan 2015, 05:04

jonas386 skrev:
Jack skrev:
jonas386 skrev:
Folks apati mod FCM, FCK, FCV osv.?
Næ, hvilken apati?, og hvad klubberne hedder er deres sag, om det er Aalborg Cricket Klub, Viborg Fodsports Forening, Aarhus Gymnastikforening eller FC København, det er spillet på banen der er interessant.

Jack
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Jack » 20. jan 2015, 05:14

Danni skrev:Store ord de der om… dræbte moderklubberne, i København stemte klubberne om det, og der var næppe tale om (fodbold) drab.
Jeg har stadig svært ved at se fidusen må jeg indrømme og du siger det lidt selv. Danmarks mest vindende klub KB er gået tabt (på elite plan). Så kører man videre med FCK som nu er Danmarks mest vindende. Nogenlunde to lige store klubber. Tilbage har vi B1903 som engang bankede Bayern München, men som nu ikke kan rykke op fra Danmarksserien pga FCK's licens.[/quote]

Fidusen er at København har en storklub i Superligaen, uden FCK havde københavnsk fodbold intet at byde på.
Ja, lidt trist med 1903, men de bestemmer selv deres rolle, de kunne jo vælge at frasige FCK, og prøve at spille sig op i rækkerne. Mange mener at KB og FCK er en og samme størrelse, jeg må give dem ret.
Jeg savner også de københavnske klubber i den bedste række, KB, B1903, AB, Frem, B93, men det løb er hvis kørt.

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 20. jan 2015, 06:54

Fidusen er at København har en storklub i Superligaen, uden FCK havde københavnsk fodbold intet at byde på.
Ja, lidt trist med 1903, men de bestemmer selv deres rolle, de kunne jo vælge at frasige FCK, og prøve at spille sig op i rækkerne. Mange mener at KB og FCK er en og samme størrelse, jeg må give dem ret.
Jeg savner også de københavnske klubber i den bedste række, KB, B1903, AB, Frem, B93, men det løb er hvis kørt.
Du modsiger dig selv.

Hvis KB og FCK er en og samme, så ville fodbolden i København stadig kunne have byde på uden FCK!
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Jack
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Jack » 20. jan 2015, 07:56

salling23 skrev:
Du modsiger dig selv.

Hvis KB og FCK er en og samme, så ville fodbolden i København stadig kunne have byde på uden FCK!
Nå jeg modsiger mig selv.
Nu tror jeg desværre ikke, at KB ville havde spillet Superliga-fodbold siden 1992. Så med FCK som førstehold, var det så den næstbedste løsning for KB.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jan 2015, 08:53

Omkring B1903. Deres sejr over Bayern var selvfølgelig imponerende, men tilskuermæssigt var det jo et ganske uinteressant hold. De trak jo færre tilskuere end Hobro gør i dag.

Endelig kan man jo se problemerne i herrehåndbold, som har manglet et københavnsk hold i alt for mange år. Det er bare ødelæggende for sporten. Hvis det ikke var et problem i håndbold, så havde Kolding-København jo aldrig opstået.

KB var en forhutlet størrelse - de havde Fernando Olsen på holdkortet. Do I need to say more ?!

Der var intet tegn på, at klubben kunne komme tilbage på toppen af dansk fodbold alene.

Derfor har Superligaen haft rigtig meget gavn af den konstellation. FCK var vel kun en tilskuermæssig gevinst de første mange år(det første år undtaget, hvor de blev mestre), da den blev ikke sportslig og økonomisk ordentlig drevet før sidst i 1990'erne. Men det er historie, da de sidste 15 år har givet FCK storhed(modsat andre FC'er).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. jan 2015, 10:37

FCK er FCK, ikke hverken B1903 og KB. Man kan ikke lave en ny klub og så tage de andre klubbers meritter med i pokalskabet. Ergo har FCK ikke KBs historie og mesterskaber, kun deres egne fra '92 og frem. Ligeledes kan de selvfølgelig heller ikke prale af den flotte sejr over Bayern, den er ikke deres men tilhører en klub der ikke har eksisteret i over 20 år.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 20. jan 2015, 10:59

Køllen I Møllen skrev:FCK er FCK, ikke hverken B1903 og KB. Man kan ikke lave en ny klub og så tage de andre klubbers meritter med i pokalskabet. Ergo har FCK ikke KBs historie og mesterskaber, kun deres egne fra '92 og frem. Ligeledes kan de selvfølgelig heller ikke prale af den flotte sejr over Bayern, den er ikke deres men tilhører en klub der ikke har eksisteret i over 20 år.
Jeg har ellers set en hel del af B1903's kampe i efteråret, så det er jeg nu ked af at høre.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2015, 13:52

Jack skrev:
jonas386 skrev:
Jack skrev:
jonas386 skrev:
Folks apati mod FCM, FCK, FCV osv.?
Næ, hvilken apati?, og hvad klubberne hedder er deres sag, om det er Aalborg Cricket Klub, Viborg Fodsports Forening, Aarhus Gymnastikforening eller FC København, det er spillet på banen der er interessant.
Så kan vi jo ligesågodt bare kalde klubberne FC Coca Cola, Red Bull Horsens eller Unicorns of love. Eller hvad?
Jeg må indrømme jeg slet ikke er ligeglad, og min interesse for AaB ville falde drastisk såfremt man pludselig valgte at slå sig sammen med Hobro og kalde sig FC Peter Pedal.

Edit: Selvom en sådan sammenlægning ville betyde at AaB blev Danmarks fodbold flagskib nummer 1,så ville det virkelig ikke være det samme, og jeg ville egentlig hellere se AaB i Danmarks serien end se en fusion.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 21. jan 2015, 11:06

Jack skrev:KB og 1903 havde ingen anden mulighed, hvis de ville lege med i toppen af dansk fodbold.
I 1982 var AaB nede og næsten skrabe bunden i 3. division. Siden har klubben vundet fire DM-titler og mange internationale triumfer. Når AaB kunne rejse sig så flot uden at forvandle sig til FC Nordjylland eller lignende, kunne KB og B1903 selvfølgelig også have gjort det. Både forudsætninger og udgangspunkt var endda så uendeligt meget bedre end for AaB.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. jan 2015, 11:24

Jack skrev:
salling23 skrev:
Du modsiger dig selv.

Nå jeg modsiger mig selv.
Nu tror jeg desværre ikke, at KB ville havde spillet Superliga-fodbold siden 1992. Så med FCK som førstehold, var det så den næstbedste løsning for KB.
Jeg synes slet ikke, man kan anfægte, at FCK har været en succes. KB var i 1991 ikke længere en del af dansk topfodbold og havde ikke været det i 10 år, og B 1903 var der groft sagt ingen, der interesserede sig for. Både KB og navnlig B 1903 samlede langt færre tilskuere end AaB, der i firserne og begyndelsen af halvfemserne var førende på tilskuerområdet i Danmark. Det havde i min verden været utænkeligt, at B 1903 og KB havde opnået bare tilnærmelsesvist samme kommercielle og sportslige resultater, om de havde fortsat hver for sig.

Bare lige et konkret eksempel: Da FCK og AaB mødtes i 1992, dukkede der ca. 8000 tilskuere op i Parken, hvilket var et chokerende højt tilskuertal!

En næsten tilsvarende historie kunne fortælles om FCM, hvorimod andre FC - konstruktioner som FCN og FCN havde fungeret mindst ligeså godt som hhv. Farum og Slagelse. Det tåbeligste FC-eksempel skal hentes i Holbæk, hvor FC Nordvest (Hirtshals???) aldrig slog igennem, måske fordi den geografiske reference i dette tilfælde var så diffus, at ingen kunne regne ud, hvor klubben havde hjemme.

Danni
Landshold
Landshold

Indlæg af Danni » 21. jan 2015, 12:27

Nordvest, Hirtshals? Jeg er forvirret. Hvad har de med hinanden at gøre?

Besvar