Saa er terningerne ligesom ogsaa ladt paa forhaand, naar du kalder deres syn forkvaklet i samme indlaeg som du anmoder om en uddybelse.Jack skrev:Ja, jeg undre mig over diverse indlæg, hvor folk ofte har et forkvaklet syn på andre klubber, ja FC-klubberne. Hvorfor mon? FC-klubberne har vel skabt liv i dansk fodbold, så fortæl lidt/meget om grunden til… det mærkværdige syn på FCM-FCK og de mange indebrændte frustrationsudbrud. Findes der mon en seriøs grund?Buzz Killington skrev:Hvis du vitterligt undre dig kunne du evt. spoerge i stedet hvorfor folk har det syn paa FCM og de andre FC-klubber, saa det ikke bare virker som et indebraendt frustrationsudbrud.Jack skrev:Næppe tale om indebrændthed og traume fra min side, undre mig blot over vise debattøre frækheder, indebrændthed og traumer over andre klubber, f.eks. Midtjylland, der er hvis noget at bearbejde der.Buzz Killington skrev:Bette pus. Godt nok indebraendthed af Thomasbergske dimensioner der. Der maa ligge et meget underholdende traume bag.Jack skrev:Det ville sguda være trist hvis FC Midtjylland ikke eksisterede, de har heldigvis skabt liv i Superligaen, der er røvsyge klubber nok.
I øvrigt lidt sjovt-mærkeligt med disse flabede, idiotiske og forkvaklede meninger om andre klubber, man især støder på i AaB Support Clubs debatforum, heldigvis har man i den retning mere eller mindre ryddet ud i den slags tåbeligheder på andre fodbold-forum.
Forza FC-klubberne, Midtjylland, Nordsjælland, Vestsjælland og København.
Det er naturligvis ikke om de hedder FC, AC eller noget tredje. Det er tendensen til at udelukkende betragte fodbold som en form for underholdning, uden reel kulturel dybte eller naturlig historisk, geografisk forankrelse. Og her er nogle FC-klubber tydelige eksempler paa dette. Vaerst i FCM's tilfaelde. Dem der er tilhaengere af en traditionsklub vil derfor se FC-klubberne som en udvandelse af den sport de selv er en del af.
Hvis du ikke kan foelge dette bare en lille smule, saa forestil dig at alle klubberne i morgen bliver blive koebt af Coca cola, Toyota, og Nintendo etc, hvorefter de flytter rundt paa stadions og spillere, skifter farve, logo, slagsange og alt muligt andet, udelukkende i af kommercielle grunde. Hvis du ikke har et problem med dette, og endda ville byde det velkommen da det skaber "liv i dansk fodbold", saa forstaar du bare ikke hvad det er mange folk, jeg selv inkluderet, tilskriver vaerdi. Og godt nok for det. Men hvis du godt kan se der er et eller andet ulaekkert ved det, saa kan vi tage den derfra.