Det kan man roligt sige - de 12 Superliga-klubber skylder til sammen mere end 3.000.000.000 kroner(!) væk. Selv om PS&E står for rundt regnet 2/3 af dette beløb, er det alligevel imponerende, at så meget ledelsesmæssig inkompetence har fundet vej til klubberne.limey skrev:Muligvis. Det kunne have været sjovere, hvis det gik nogenlunde hos os og det var de andre klubber som kæmpede. Nu er jeg bare glad for at vi ikke er de eneste. Dansk klubfodbold har tilsyneladende levet over evne i langt tid. Nu er det spændende at se om OB ikke snart begynder at få røde tal. Hvis det ikke sker, må vi nok vænne os til, at det er dem der sætter dagsordenen de næste år.Funky skrev:Et minus i retning af 55 millioner - 10-15 millioner værre end AaB - og UDEN en kuldsejlet ejendomshandel i baggagen, det synes jeg faktisk er rigtig imponerende. AaBs årsresultat har jeg betegnet som "katastrofalt". Jeg ved slet ikke hvad jeg så skal kalde FCMs. Men hva', de har vel en eller anden stenrig uldkræmmer i baghånden.limey skrev:Ja. Godt at vores klub ikke er ude i sådan et økonomisk morads.
Og tallet er endda taget fra FØR fredagens regnskaber fra bl.a. PS&E, AGF og FC Midtjylland.
Vi kender alle proceduren: nu skal livremmen spændes ind i et år eller to. Så glemmer man alt om økonomisk krise og går atter i gang med det spillermæssige oprustningskapløb og så kan vi starte forfra om en fem års tid...
Det værste er bare, at de kommende sæsoners smalhals kan vise sig at være et internationalt setback for de danske klubber, der skal betales af på mange år frem over i form af svage ranglistepræstationer.
Dog kommer det samme også snart til at ske i Premier League, hvor boblen vel brister inden for højst et par år.