Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2015, 00:35

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Han er da sikkert sympatisk, og et godt menneske.

Hvis du med sympatisk mener slesk, bedrevidende, småt begavet og usympatisk, og med et godt menneske mener en navlebeskuende og egoistisk mandsperson... så er jeg helt enig.
Jeg kender ham ikke indgående, men mistænker lidt at jobbet kan være steget ham til hovedet. Da han var i Køge virkede han som en ildsjæl der brændte for sit job og havde en oprigtig interesse for sine medarbejdere.
At han s efterfølgende er blevet en idiot i medierne tillægger jeg i højere grad den der vestegns mentalitet der så ofte snakkes om. Han havde jo en rigtig fin pointe omkring tv aftalen og hvordan den var unfair for de mindste klubber da han var i Køge. At han så glemte den efterfølgende er selvfølgelig beklageligt.

Er iøvrigt helt enig med dit indlæg om Frank. Man kan jo håbe at det er en af grundene til at man ikke ligefrem skynder sig med at finde en ny træner.

EDIT: Googlede lige og kan se der er odds 25 på at BIF bliver Hjulmands næste klub. Jeg kan ikke finde noget odds på Thomas Frank som næste AaB træner, men mon ikke det ligger højere, eller hvertfald tæt på, de 25 gange Hjulmand gav tilbage i December?

Hvis man kan kombinere den giver den 625 gange igen. Kunne være man skulle smide en hund på det scenarie.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. mar 2015, 06:51

Jesper Schmidt skrev:
I det øjeblik ser jeg absolut Frank som et godt bud på en kommende AaB træner, det ser jeg nemlig til gengæld som et rigtigt fint match.
Er ikke solgt, men hvis han vil være talentchef med PEA på aftægt er det super med mig

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 5. mar 2015, 09:52

Klart nej tak til Thomas Frank i AaB.

Han er en ungdomstræner fanget i et seniorjob. Han snakker, og snakker, og snakker og det hele er proces, men han har på intet tidspunkt formået at skrue et hverken defensivt eller offensivt spillekoncept sammen. Thomas Frank har snart været i Brøndby i to år, og han famler stadig efter en gameplan. Det kan vi absolut ikke bruge til noget.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 5. mar 2015, 10:07

Gnu skrev:Klart nej tak til Thomas Frank i AaB.

Han er en ungdomstræner fanget i et seniorjob. Han snakker, og snakker, og snakker og det hele er proces, men han har på intet tidspunkt formået at skrue et hverken defensivt eller offensivt spillekoncept sammen. Thomas Frank har snart været i Brøndby i to år, og han famler stadig efter en gameplan. Det kan vi absolut ikke bruge til noget.
Helt enig... Han skal bare ikke til AaB!!

Som der var en der skrev på et tidspunkt, så har han nok en gameplan, men der er bare ikke nogen der forstår den, når han prøver at formidle den.
Ska' vi hak'?

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2015, 12:59

Jesper Schmidt skrev:

Hvis du med sympatisk mener slesk, bedrevidende, småt begavet og usympatisk, og med et godt menneske mener en navlebeskuende og egoistisk mandsperson... så er jeg helt enig.
Jeg har tolket mig frem til, at du ikke er begejstret for Per Rud, Jesper. Jeg synes nu, at han indeholder et enormt kultpotentiale, og at han udgør en central aktør i Brøndbys bestræbelser på at overgå FCM som klassens frække klovn.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 5. mar 2015, 13:09

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Jeg har tolket mig frem til, at du ikke er begejstret for Per Rud, Jesper. Jeg synes nu, at han indeholder et enormt kultpotentiale, og at han udgør en central aktør i Brøndbys bestræbelser på at overgå FCM som klassens frække klovn.
Jeg synes Per Rud og Brøndby er et genialt match. De har ansat HB Køges altmuligmand i en stilling meget over, hvad han er kvalificeret til. Han bruger derfor en masse penge rigtigt dårligt på dyre eksotiske spillere, som ikke er slået til uden at have en plan med dem og hans projekt bliver igen og igen overrullet af suggardaddys profilkøb. Samtidig kan manden ikke åbne munden i pressen uden at kvaje sig så jeg håber selvsagt, at Per Rud bliver mange mange år i Brøndby. Thomas Frank er sikkert en god træner - jeg tror langt de fleste trænere vil komme til kort i det galehus når man køber så planløst ind og vil forcere opbygningen af et hold. Hold bygges nu en gang fra bunden om man vil spille på den ene eller anden måde, men det har de ikke tålmodighed til.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2015, 14:14

thomasjn skrev:
Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Jeg synes Per Rud og Brøndby er et genialt match. De har ansat HB Køges altmuligmand i en stilling meget over, hvad han er kvalificeret til. Han bruger derfor en masse penge rigtigt dårligt på dyre eksotiske spillere, som ikke er slået til uden at have en plan med dem og hans projekt bliver igen og igen overrullet af suggardaddys profilkøb. Samtidig kan manden ikke åbne munden i pressen uden at kvaje sig så jeg håber selvsagt, at Per Rud bliver mange mange år i Brøndby. Thomas Frank er sikkert en god træner - jeg tror langt de fleste trænere vil komme til kort i det galehus når man køber så planløst ind og vil forcere opbygningen af et hold. Hold bygges nu en gang fra bunden om man vil spille på den ene eller anden måde, men det har de ikke tålmodighed til.
Det er lige præcis af den grund, at jeg ikke har et umiddelbart problem med Thomas Frank i AaB. Han har utvivlsomt potentiale i forhold til talentudvikling, og det var faktisk derfor, han i sin tid blev hyret af Brøndby, indtil klubben gik amok med onkel Jans kreditkort.

I mellemtiden har han så oven i købet fået 2 års erfaring med seniorfodbold i en galeanstalt på speed. Dertil kommer, at han både virker sympatisk og begavet - egenskaber, der er håbløst malplacerede i "Det nye Brøndby", men som måske kunne komme til sin ret i et mere ædrueligt foretagende som AaB, som han med lidt københavnerattitude måske endda lige kunne pifte 5-10 % op. Og så ser han i øvrigt bedre ud end Kent Nielsen :cheers:

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 5. mar 2015, 14:16

Da han var i Køge virkede han som en ildsjæl der brændte for sit job og havde en oprigtig interesse for sine medarbejdere. At han s efterfølgende er blevet en idiot i medierne tillægger jeg i højere grad den der vestegns mentalitet der så ofte snakkes om.
Jonas, Jonas, Jonas. Per Rud var et kæmpefjols og komplet håbløs til såvel medarbejder- og mediehåndtering allerede da han var i Køge. Du kan jo eventuelt spørge Tommy Møller Nielsen.

Han blev først fyret, så svinet til i medierne og måtte til sidst slæbe klubben i retten for at få den løn han var berettiget til i opsigelsesperioden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2015, 14:35

Virkelig? Husker ham ellers som en stille og rolig fyr der gerne gjorde flere mands arbejde. Altmuligmand er nok en meget god beskrivelse.
Jeg har hørt lidt om det med Tommy Møller, men har egentlig forstået det som manglende evner (eller sjusk) end dårlig vilje. Men jeg kan da tage fejl.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. mar 2015, 16:54

Per Rud fortjener stor ros for det arbejde han og resten af staben gjorde i HB Køge. Der blev leveret utroligt flotte resultater og uddannet virkelig mange dygtige fodboldspillere i Ruds Herfølge-tid.

Det ændrer dog ikke på at han er en bonderøv af rang og komplet overmatchet til det samme job i Brøndby.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. mar 2015, 04:21

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:

En klar fejltolkning! Jeg elsker Per Rud og alt hvad han står for. Tænk hvilken gigantisk betydning folk som ham har for hvor Brøndby står i dag... og så er der endda potentiale for meget mere :)

seamann

Indlæg af seamann » 10. mar 2015, 10:13

Turneringen er slut for i år - vi blev nr 4.

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... dag-aften/

Aldrig er der set en mere kedelig turnering - det eneste "spændende" er kampen om 3. pladsen og dermed europæisk deltagelse. Men det er da altid noget, at vi er med i den sidste placeringskamp af betydning.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. mar 2015, 10:40

seamann skrev:Turneringen er slut for i år - vi blev nr 4.

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... dag-aften/

Aldrig er der set en mere kedelig turnering - det eneste "spændende" er kampen om 3. pladsen og dermed europæisk deltagelse. Men det er da altid noget, at vi er med i den sidste placeringskamp af betydning.
De har jo ret:) superligaen er en kedelig omgang, uden spænding. Kan godt forstå de vil have en ny struktur.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 10. mar 2015, 12:18

Ja lad os endelig få nogle flere dårlige hold op. Så kan de spille en masse dårlige kampe for tomme tribuner. Det er skide spændende.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2015, 17:04

Since skrev:Ja lad os endelig få nogle flere dårlige hold op. Så kan de spille en masse dårlige kampe for tomme tribuner. Det er skide spændende.
Jeg har aldrig forstået det der enorme fokus på tilskuertallet. Som om det er selve meningen med Superligaen, at der skal være mange tilskuere. Personligt har jeg ingen ide overhovedet, om snittet er nærmere 4000 end 8000. Jeg så tallet for sidste sæson for nogle måneder siden, men har glemt alt om, hvad det var, og det rager mig i grunden heller ikke. Det interesserer mig, om der er tilskuere, når AaB spiller på hjemmebane, og der er mange, når det godt - hvad enten ligaen er på 12 eller 16 hold.

Men for nogle er tilskuersnittet nærmest en altafgørende trumf at smide i bordet, hver gange nogen formaster sig til at så tvivl om strukturen:

"Jamen, tilskuertallet! Snittet vil falde med flere hold i Superligaen!!! Gud forbyde det!!!"

Jeg forstår det ikke. Om Køge spiller for 1200 eller 1900 - eller om OB spiller for 6000 eller 8000 tilskuere er da ikke uden betydning overhovedet, men det betyder heller ikke så meget, at det overtrumfer alle andre argumenter om strukturen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2015, 17:59

Since skrev:Ja lad os endelig få nogle flere dårlige hold op. Så kan de spille en masse dårlige kampe for tomme tribuner. Det er skide spændende.
I modsætning til tanken om at man med en slutspilsmodel kan komme til at møde det samme hold op til 6 gange i en sæson. Ikke nødvendigvis et af de attraktive hold som nogen sikkert vil synes det er enormt interessant at møde flere gange, det kunne også være 6 opgør mod FCV eller Sønderjyske.

Og hvor mange tilskuere vil der komme i Aalborg i foråret, hvis vi ender som det øverst placerede hold der ikke kommer med i slutspillet, men er i nogenlunde sikker afstand af stregen? Det vil da om noget give tomme tribuner og kampe uden nerve og betydning.

Jeg forstår ikke at man så meget som OVERVEJER slutspil igen, det er en håbløs tanke.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2015, 18:51

sulakvelidze skrev:
Jeg har aldrig forstået det der enorme fokus på tilskuertallet. Som om det er selve meningen med Superligaen, at der skal være mange tilskuere. Personligt har jeg ingen ide overhovedet, om snittet er nærmere 4000 end 8000. Jeg så tallet for sidste sæson for nogle måneder siden, men har glemt alt om, hvad det var, og det rager mig i grunden heller ikke. Det interesserer mig, om der er tilskuere, når AaB spiller på hjemmebane, og der er mange, når det godt - hvad enten ligaen er på 12 eller 16 hold.

Men for nogle er tilskuersnittet nærmest en altafgørende trumf at smide i bordet, hver gange nogen formaster sig til at så tvivl om strukturen:

"Jamen, tilskuertallet! Snittet vil falde med flere hold i Superligaen!!! Gud forbyde det!!!"

Jeg forstår det ikke. Om Køge spiller for 1200 eller 1900 - eller om OB spiller for 6000 eller 8000 tilskuere er da ikke uden betydning overhovedet, men det betyder heller ikke så meget, at det overtrumfer alle andre argumenter om strukturen.
Den er jeg enig i, særligt hvis man breder det ud på et mere ideologisk plan, og ser på at man får en gevinst i form af at topfodbold bliver mere tilgængeligt i et større geografisk område. Vi skal f.eks. ikke mange sæsoner tilbage for at se år hvor Fyn ikke havde et superligahold, eller at det mest sydlige jyske sted man kunne se topfodbold var i Århus eller Herning. Med et slutspil, eller en model hvor man indsnævrer toppen yderligere antalsmæssigt, får man forstærket den form for centralisering af toppen, og det mener jeg absolut ikke bringer noget godt med sig. Uden øvrig sammenligning (gud forbyde at man måtte kigge den vej for inspiration til ligastruktur) har man iøvrigt i dansk håndbold vist, at selv små byer i udkants Danmark kan samle en markant tilskuerinteresse... der behøver absolut ikke være et modsætningsforhold.

Og så er sæsonens, uden sammenligning, største fodboldhistorie i Danmark iøvrigt det hold som i sommer blev kaldt den dårligste oprykker nogensinde. Hvem siger der ikke kommer flere af den slags historier, hvis man udvider ligaen? Jeg siger at det gør der... Jeg siger der vil komme flere sensationer som dem Hobro har skabt i Parken og mod Brøndby, og at det kan skabe langt flere gode historier end f.eks. når aberne på tilskuerpladserne til "new firm" gang på gang gør deres bedste for at sætte dansk fodbold, og fanoplevelser på danske stadions, i dårligt lys.

Desuden er der det rent sportslige. Får de bedste hold i Danmark mere ud af at spille mod de andre bedste hold, i kampe hvor der typisk er langt mere plads til det angribende hold, end der er mod de hold som ikke har samme dygtige boldspilllere, men må skabe deres resultater på at sætte alt ind på at ødelægge modstanderens spil? AaB var uden tvivl det bedste fodboldhold i ligaen i sidste sæson, og i mine øjne er der ingen tvivl om at den modstander som var sværest at spille mod, og som krævede mest af os, var ligaens dårligste fodboldhold, FCV. Hvis noget har hjulpet danske hold europæisk i de senere år, så mener jeg i dén grad det er den variation der er i holdenes indgang til kampene. Man ser ikke som i Holland alle hold spille på stort set samme måde, bare med stor forskel i kvalitet... noget man også tidligere så i udpræget grad i Italien og Spanien. Man ser derimod de svage hold sætte alt ind på at spille udfra de præmisser de nu en gang har, det kan være at spille ekstremt fysisk, eller endda med talmæssigt overtalt i forsvaret. Sådan vil det også være selv om der er 4 hold mere i ligaen.

Jeg tror ikke et øjeblik på at en udvidelse til 16 hold vil betyde bundhold som er svagere end hvad vi er vant til at se. Jeg tror tværtimod at vi vil se nogle af de hold vi i øjeblikket regner som bund eller sub-bund løfte sig. Derudover vil risikoen for at se store traditionsklubber fra større byer som Esbjerg, Århus, Odense og Vejle blive tvunget til gang på gang at starte forfra og ikke være i stand til at bygge videre på en udvikling, fordi de må ned i de lavere rækker, være markant mindre... noget som uden tvivl i sig selv ville løfte niveauet i toppen eller sub-toppen af landets bedste række.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 12. mar 2015, 15:40

Til gengæld ville springet fra 1. division til Superliga også udjævnes lidt, da Superligaen ville blive en anden størrelse.

De laveste fire hold ville næppe få adgang til særligt mange TV-penge og der ville derfor ikke være så stor forskel på nr. 13 i Superligaen og nr. 4 i 1. division som der i dag er på nr. 10 og nr. 3 de samme steder.

En liga på 16 hold ville også give lidt mere rum i kalenderen, så vi ikke behøver starte helt så tidligt op i juli måned. Det vil være en meget væsentlig forbedring for oprykkerholdene, der i dag ofte kun har 1½ måned til at få stadion, trup og omgivelserne klar til Superliga-fodbold. De største klubber vil miste 2 hjemmekampe og 1 udekamp, men det kan kompenseres via pokalturneringen og nogle mere strukturerede jule/-vinterturneringer blandt de hold, der har ordentlige baner.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. mar 2015, 21:49

Meget enig. Jeg mener også at de lavest placerede hold skal have en mindre del af tv kagen end det er tilfældet i dag. Jeg synes faktisk godt man kan argumentere for at en større del af tv-puljen skal rykkes over i den præstationsbetingede del af kagen. Jeg synes i det hele taget måske snarere man bør sammenligne tallene for et bundhold i en 16 holds superliga, med hvad top hold i 1. div. får. Jeg må indrømme at jeg absolut intet problem har med at man får en model hvor placering og pointhøst giver større bonus end nu. En model hvor top 6 typisk vil få nogenlunde samme indtjening i tv penge som i dag, bør vel være opnåelig. Alt andet lige er det også sub-midterholdene og de nuværende bundhold som vinder mest sportsligt ved at der ville komme flere hold i den del af det styrkemæssige billede.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 13. mar 2015, 09:34

sulakvelidze skrev:

Tilskuertallet er altså ikke helt uvæsentligt for klubbernes indtjening. Dels hvor mange der går gennem tælleapparaterne men ikke mindst på grund af eksponering for sponsorerne, tv-stationernes villighed til at betale for rettigheder osv., osv.

Spiller du for 1.200 har du et langt mindre attraktivt produkt end hvis du spiller for 8.000.

Besvar