Ja, det er jeg enig i, og det er ret logisk. Men så vigtigt er tilskuersnittet for Superligaen ikke, at det er en afgørende trumf at smide i bordet, når nogen drister sig til at foreslå flere hold i ligaen. Hvis forskellen var et snit på 1.200 eller 8.000, ville det da betyde noget, men sådan er det jo ikke. Tilskuersnittet i Aalborg er generelt meget stabilt, og det vokser (som hos alle andre hold) i sæsoner med sportslig succes. Sådan vil det også være i en liga med 16 hold.Gnu skrev:Tilskuertallet er altså ikke helt uvæsentligt for klubbernes indtjening. Dels hvor mange der går gennem tælleapparaterne men ikke mindst på grund af eksponering for sponsorerne, tv-stationernes villighed til at betale for rettigheder osv., osv.sulakvelidze skrev:Jeg har aldrig forstået det der enorme fokus på tilskuertallet. Som om det er selve meningen med Superligaen, at der skal være mange tilskuere. Personligt har jeg ingen ide overhovedet, om snittet er nærmere 4000 end 8000. Jeg så tallet for sidste sæson for nogle måneder siden, men har glemt alt om, hvad det var, og det rager mig i grunden heller ikke. Det interesserer mig, om der er tilskuere, når AaB spiller på hjemmebane, og der er mange, når det godt - hvad enten ligaen er på 12 eller 16 hold.Since skrev:Ja lad os endelig få nogle flere dårlige hold op. Så kan de spille en masse dårlige kampe for tomme tribuner. Det er skide spændende.
Men for nogle er tilskuersnittet nærmest en altafgørende trumf at smide i bordet, hver gange nogen formaster sig til at så tvivl om strukturen:
"Jamen, tilskuertallet! Snittet vil falde med flere hold i Superligaen!!! Gud forbyde det!!!"
Jeg forstår det ikke. Om Køge spiller for 1200 eller 1900 - eller om OB spiller for 6000 eller 8000 tilskuere er da ikke uden betydning overhovedet, men det betyder heller ikke så meget, at det overtrumfer alle andre argumenter om strukturen.
Spiller du for 1.200 har du et langt mindre attraktivt produkt end hvis du spiller for 8.000.
Lige så vel som Hobro alligevel ikke fik Superligaen til at gå nedenom og hjem med deres oprykning (som nogen næsten fik det til at lyde) lige så vel vil Superligaen ikke gå rabundus tilskuermæssigt med 16 hold i stedet for 12. Som det ser ud nu, ville de ekstra hold være AGF, Lyngby, Viborg og Vendsyssel, og jeg kan ikke forestille mig, at de samlet set vil udvande Superligaen i en grad, så tilskuersnittet overtrumfer alle andre argumenter i en diskussion om udvidelse.