Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6764
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2026, 10:07

Tjaeh. Det er nok min umiddelbare reaktion.
Jeg har ikke set ham nok til at vurdere hans talent og evner. Dog tænker jeg, at der er en stor tro på ham og man har sat sig godt ind i hvad man får taget i betragtning, at man kender ham i vinter, men det er nok også et udivillingsprojekt.
Nu sørger vi i øvrigt lige for at vores nye unge ven bliver værelseskammerat med Helenius eller lign. så han ikke ender med at blive kammerchuk med the bad influenceres SSE så inkompetent har prakket os på.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 4. aug 2014, 12:33
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af andy » 28. maj 2026, 10:08

Jeg tillader mig at være noget lunken ved den transfer. Ligner ikke én der bare brænder ligaen af fra dag 1. Jeg synes han var decideret svag i den træningskamp han spillede for os. Men måske man også er pænt farvet af alle de vildskud der har været på transfersiden i de sidste fem år.

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 958
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af haghdk » 28. maj 2026, 10:12

andy skrev:
28. maj 2026, 10:08
Jeg tillader mig at være noget lunken ved den transfer. Ligner ikke én der bare brænder ligaen af fra dag 1. Jeg synes han var decideret svag i den træningskamp han spillede for os. Men måske man også er pænt farvet af alle de vildskud der har været på transfersiden i de sidste fem år.
Jeg er faktisk rimelig tryg ved den her transfer. Vi ved at John Møller har et godt kendskab til det japanske spillermarked - og man har også fortsat med at følge ham siden februar. Synes ikke en enkelt skidt kamp skal være afgørende. Når det er sagt, så havde jeg selvfølgelig også håbet at han kunne gå direkte ind fra dag 1.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af FIDEL » 28. maj 2026, 10:24

andy skrev:
28. maj 2026, 10:08
Jeg tillader mig at være noget lunken ved den transfer. Ligner ikke én der bare brænder ligaen af fra dag 1. Jeg synes han var decideret svag i den træningskamp han spillede for os. Men måske man også er pænt farvet af alle de vildskud der har været på transfersiden i de sidste fem år.
Lad os lige huske på, hvilken hylde vi befinder os på pt.
Det vil ikke overraske mig, hvis AaB henter endnu en angriber/kantspiller denne sommer, som er Plug and Play og et mere sikkert kort end Brian Nwadike. Det kommer dog bl.a. an på, om man har tillid til Skovgaard og om man kan få solgt Kelvin John.

En Kasper Andersen fra Å. Fremad kan spille både på kanten og centralt, og vil i vores nuværende situation, være en forstærkning af truppen. På den anden side er det ikke klubbens strategi, at vores unge spillere kommer for langt fra spilletid.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Indlæg: 875
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af bonanza » 28. maj 2026, 10:27

Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Soren » 28. maj 2026, 10:41

FIDEL skrev:
28. maj 2026, 10:24
andy skrev:
28. maj 2026, 10:08
Jeg tillader mig at være noget lunken ved den transfer. Ligner ikke én der bare brænder ligaen af fra dag 1. Jeg synes han var decideret svag i den træningskamp han spillede for os. Men måske man også er pænt farvet af alle de vildskud der har været på transfersiden i de sidste fem år.
Lad os lige huske på, hvilken hylde vi befinder os på pt.
Det vil ikke overraske mig, hvis AaB henter endnu en angriber/kantspiller denne sommer, som er Plug and Play og et mere sikkert kort end Brian Nwadike. Det kommer dog bl.a. an på, om man har tillid til Skovgaard og om man kan få solgt Kelvin John.

En Kasper Andersen fra Å. Fremad kan spille både på kanten og centralt, og vil i vores nuværende situation, være en forstærkning af truppen. På den anden side er det ikke klubbens strategi, at vores unge spillere kommer for langt fra spilletid.
Efter min bedste overbevisning vil Kasper Andersen ikke forstærke os. Han kan ikke spille på kanten, dertil er han for langsom. Derudover har han i den anden halvdel af sæsonen spillet nærmest central midtbane - en meget falsk nier, der trækker ned, når de ikke har bolden og så sender de kanterne afsted, når de erobrer bolden.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Reyad » 28. maj 2026, 10:52

Med de ord John Møller giver ham med på vejen, så ser jeg ham som en udviklingsspiller til at starte med.
Hvis man lykkes med at sælge John, vil jeg tror der kommer en ny 9'er også - og at Skovgaard er fortid. Så vil vi have tre 9'ere. Det skal vi som minimum have.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6764
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2026, 10:58

bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 4. aug 2014, 12:33
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af andy » 28. maj 2026, 11:04

Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
Gode pointer. Dertil kommer også, at man skal stoppe med at satse hovedløst på unge spillere, som åbenlyst aldrig nogensinde kommer i nærheden af superliganiveau. Her tænker jeg fx. på Noel Arnosson - shit, hvor er han ringe. Han har allerede spillet 5-10 kampe for meget. Der er INTET perspektiv i ham overhovedet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af FIDEL » 28. maj 2026, 11:10

andy skrev:
28. maj 2026, 11:04
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
Gode pointer. Dertil kommer også, at man skal stoppe med at satse hovedløst på unge spillere, som åbenlyst aldrig nogensinde kommer i nærheden af superliganiveau. Her tænker jeg fx. på Noel Arnosson - shit, hvor er han ringe. Han har allerede spillet 5-10 kampe for meget. Der er INTET perspektiv i ham overhovedet.
Der er bestemt perspektiv i Arnorsson, men han er blevet kastet ind i voksenfodbold inden han var færdig som U19 spiller. Derfor laver han et hav af fejl. Han har også haft gode kampe, skal vi huske, og det er fanme svært at præstere som ung spiller på et hold, der ikke fungerer.
Og så er han blevet kastet rundt mellem stopperpladsen og venstre back. Håber virkelig, at modgangen gør ham stærkere, men som udgangspunkt skal AaB stoppe med at kaste talenterne for løverne så hurtigt, når ikke man har en god nok stamme på holdet med et højere bundniveau.
Generelt synes jeg vi skal passe på med at udlede for meget af de unges spilleres niveau, idet stammen på holdet ikke fungerer.

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 4. aug 2014, 12:33
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af andy » 28. maj 2026, 11:40

FIDEL skrev:
28. maj 2026, 11:10
andy skrev:
28. maj 2026, 11:04
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
Gode pointer. Dertil kommer også, at man skal stoppe med at satse hovedløst på unge spillere, som åbenlyst aldrig nogensinde kommer i nærheden af superliganiveau. Her tænker jeg fx. på Noel Arnosson - shit, hvor er han ringe. Han har allerede spillet 5-10 kampe for meget. Der er INTET perspektiv i ham overhovedet.
Der er bestemt perspektiv i Arnorsson, men han er blevet kastet ind i voksenfodbold inden han var færdig som U19 spiller. Derfor laver han et hav af fejl. Han har også haft gode kampe, skal vi huske, og det er fanme svært at præstere som ung spiller på et hold, der ikke fungerer.
Og så er han blevet kastet rundt mellem stopperpladsen og venstre back. Håber virkelig, at modgangen gør ham stærkere, men som udgangspunkt skal AaB stoppe med at kaste talenterne for løverne så hurtigt, når ikke man har en god nok stamme på holdet med et højere bundniveau.
Generelt synes jeg vi skal passe på med at udlede for meget af de unges spilleres niveau, idet stammen på holdet ikke fungerer.
Det kan du selvfølgelig godt have en pointe i. Synes bare han laver nogle personlige fejl jeg ALDRIG nogensinde har set magen til i den tid jeg har fulgt AaB (Siden '94-'95). Og det er ikke bare én gang det er sket. Det er måske sket 4-5 gange i denne sæson. Generelt er det fejl, som kun kan tilskrives ham og intet har med resten af holdet at gøre - selvom jeg medgiver at stammen er horribelt ringe. Synes han er alt for langt fra skiven.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6764
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2026, 12:05

FIDEL skrev:
28. maj 2026, 11:10
andy skrev:
28. maj 2026, 11:04
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
Gode pointer. Dertil kommer også, at man skal stoppe med at satse hovedløst på unge spillere, som åbenlyst aldrig nogensinde kommer i nærheden af superliganiveau. Her tænker jeg fx. på Noel Arnosson - shit, hvor er han ringe. Han har allerede spillet 5-10 kampe for meget. Der er INTET perspektiv i ham overhovedet.
Der er bestemt perspektiv i Arnorsson, men han er blevet kastet ind i voksenfodbold inden han var færdig som U19 spiller. Derfor laver han et hav af fejl. Han har også haft gode kampe, skal vi huske, og det er fanme svært at præstere som ung spiller på et hold, der ikke fungerer.
Og så er han blevet kastet rundt mellem stopperpladsen og venstre back. Håber virkelig, at modgangen gør ham stærkere, men som udgangspunkt skal AaB stoppe med at kaste talenterne for løverne så hurtigt, når ikke man har en god nok stamme på holdet med et højere bundniveau.
Generelt synes jeg vi skal passe på med at udlede for meget af de unges spilleres niveau, idet stammen på holdet ikke fungerer.
Meget enig i den her del. Selvfølgelig skal der også være krav når du er ung og der er ingen fribiletter her, men det hjælper heller ikke at kaste mennesker under uddannelse ind i en rodebutik og bede dem om at tage ansvar. Noel finder da aldrig ud af hvad han skal og ikke skal når man er stopper den ene dag og back den næste. Og hans rutinerede makker er så Makolli, som ikke tager tingene seriøst. Det nytter nok heller ikke, at vores stoppere som Noel og Olsson f.eks. ikke virker super velegnede til den hjernedøde 4-3-3 eller at de får så lidt beskyttelse fra midtbanen hvor man så også hovedkulds hat kastet Bonde ind til nærmest at stå alene med det defensive ansvar. En stor del af grunden til, at vi havde så stort held med at forløse talenter fra 11-14 handler altså ikke kun om at havde meget talentfulde spillere. Det handler lige så meget om, at man var helt afklarede på spillestilen og at man havde en god bund i holdet med Augu, Würtz, Risgård, Wæhler, Curth, Due, Bøgelund mfl.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4119
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 28. maj 2026, 13:30

Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
jasson og jubrii er jo natteravne både sammen og hver for sig i byen, olsson render rundt til karneval og fester, jamen kulturen ift. at være en prof fodboldspiller i AaB er skæv. Men desværre ikke noget nyt. Som om det er lidt en hygge lege plads. Kasper Høgh var også helt off. Mærkeligt nogen af dem ikke kan finde retningen i klubben, men må jo pege på at klubben også er elendig til at skabe en troværdig kultur. Aalborg er så lille at klubben sgu godt ved hvem der er useriøse ved siden af banen.

Alpa Chino
Superliga
Superliga
Indlæg: 595
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Alpa Chino » 28. maj 2026, 13:38

baresi skrev:
28. maj 2026, 13:30
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
jasson og jubrii er jo natteravne både sammen og hver for sig i byen, olsson render rundt til karneval og fester, jamen kulturen ift. at være en prof fodboldspiller i AaB er skæv. Men desværre ikke noget nyt. Som om det er lidt en hygge lege plads. Kasper Høgh var også helt off. Mærkeligt nogen af dem ikke kan finde retningen i klubben, men må jo pege på at klubben også er elendig til at skabe en troværdig kultur. Aalborg er så lille at klubben sgu godt ved hvem der er useriøse ved siden af banen.
De spillere skal bare ud af klubben.

I mesterskabsæsonen stod Augo nærmest vagt ved Jomfru Ane Gade for at skabe den kultur der skal til.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6764
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2026, 13:43

Alpa Chino skrev:
28. maj 2026, 13:38
baresi skrev:
28. maj 2026, 13:30
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
jasson og jubrii er jo natteravne både sammen og hver for sig i byen, olsson render rundt til karneval og fester, jamen kulturen ift. at være en prof fodboldspiller i AaB er skæv. Men desværre ikke noget nyt. Som om det er lidt en hygge lege plads. Kasper Høgh var også helt off. Mærkeligt nogen af dem ikke kan finde retningen i klubben, men må jo pege på at klubben også er elendig til at skabe en troværdig kultur. Aalborg er så lille at klubben sgu godt ved hvem der er useriøse ved siden af banen.
De spillere skal bare ud af klubben.

I mesterskabsæsonen stod Augo nærmest vagt ved Jomfru Ane Gade for at skabe den kultur der skal til.
Kan vi ikke sende Bo Zinck og Pierre Gillo på patrulje? Så får vi da noget for pengene. Overvejede om Højer skulle med, men jeg tror han er for meget rundkredspædagog.
Vi kan evt. også sende TV rettighederne til TV2 Nord til et de mange "På patrulje" TV koncepter.
RAUS RAUS SSE!

Alexis
Landshold
Landshold
Indlæg: 904
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Alexis » 28. maj 2026, 14:28

Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 12:05
FIDEL skrev:
28. maj 2026, 11:10
andy skrev:
28. maj 2026, 11:04
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
Gode pointer. Dertil kommer også, at man skal stoppe med at satse hovedløst på unge spillere, som åbenlyst aldrig nogensinde kommer i nærheden af superliganiveau. Her tænker jeg fx. på Noel Arnosson - shit, hvor er han ringe. Han har allerede spillet 5-10 kampe for meget. Der er INTET perspektiv i ham overhovedet.
Der er bestemt perspektiv i Arnorsson, men han er blevet kastet ind i voksenfodbold inden han var færdig som U19 spiller. Derfor laver han et hav af fejl. Han har også haft gode kampe, skal vi huske, og det er fanme svært at præstere som ung spiller på et hold, der ikke fungerer.
Og så er han blevet kastet rundt mellem stopperpladsen og venstre back. Håber virkelig, at modgangen gør ham stærkere, men som udgangspunkt skal AaB stoppe med at kaste talenterne for løverne så hurtigt, når ikke man har en god nok stamme på holdet med et højere bundniveau.
Generelt synes jeg vi skal passe på med at udlede for meget af de unges spilleres niveau, idet stammen på holdet ikke fungerer.
Meget enig i den her del. Selvfølgelig skal der også være krav når du er ung og der er ingen fribiletter her, men det hjælper heller ikke at kaste mennesker under uddannelse ind i en rodebutik og bede dem om at tage ansvar. Noel finder da aldrig ud af hvad han skal og ikke skal når man er stopper den ene dag og back den næste. Og hans rutinerede makker er så Makolli, som ikke tager tingene seriøst. Det nytter nok heller ikke, at vores stoppere som Noel og Olsson f.eks. ikke virker super velegnede til den hjernedøde 4-3-3 eller at de får så lidt beskyttelse fra midtbanen hvor man så også hovedkulds hat kastet Bonde ind til nærmest at stå alene med det defensive ansvar. En stor del af grunden til, at vi havde så stort held med at forløse talenter fra 11-14 handler altså ikke kun om at havde meget talentfulde spillere. Det handler lige så meget om, at man var helt afklarede på spillestilen og at man havde en god bund i holdet med Augu, Würtz, Risgård, Wæhler, Curth, Due, Bøgelund mfl.
Jeg er også meget tæt på at give op på Noel. Han har spillet 50 kampe nu. Bliver snart 20 år. Og hans udvikling er fuldstændig væk. Han spiller rædderligt hver eneste gang han er med og koster konstant mål. Hans bedste kampe for klubbens var nærmest de 5 første. Siden er det bare blevet ringere og ringere.
Ja han har haft katastrofale holdkammerater og er blevet brugt ude af position. Men det skal ikke være nogen undskyldning, for at lave så mange fejl kamp på kamp. Jeg troede sku han ville blive god da han kom op som 17 årig. Men den tiltro er langt væk nu. Lad os håbe på et par gode u-21 landskampe og se om han kan skydes afsted bare for en smule mønt

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6764
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2026, 14:39

RAUS RAUS SSE!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8749
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Forza » 28. maj 2026, 15:19

Alexis skrev:
28. maj 2026, 14:28
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 12:05
FIDEL skrev:
28. maj 2026, 11:10
andy skrev:
28. maj 2026, 11:04
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
Gode pointer. Dertil kommer også, at man skal stoppe med at satse hovedløst på unge spillere, som åbenlyst aldrig nogensinde kommer i nærheden af superliganiveau. Her tænker jeg fx. på Noel Arnosson - shit, hvor er han ringe. Han har allerede spillet 5-10 kampe for meget. Der er INTET perspektiv i ham overhovedet.
Der er bestemt perspektiv i Arnorsson, men han er blevet kastet ind i voksenfodbold inden han var færdig som U19 spiller. Derfor laver han et hav af fejl. Han har også haft gode kampe, skal vi huske, og det er fanme svært at præstere som ung spiller på et hold, der ikke fungerer.
Og så er han blevet kastet rundt mellem stopperpladsen og venstre back. Håber virkelig, at modgangen gør ham stærkere, men som udgangspunkt skal AaB stoppe med at kaste talenterne for løverne så hurtigt, når ikke man har en god nok stamme på holdet med et højere bundniveau.
Generelt synes jeg vi skal passe på med at udlede for meget af de unges spilleres niveau, idet stammen på holdet ikke fungerer.
Meget enig i den her del. Selvfølgelig skal der også være krav når du er ung og der er ingen fribiletter her, men det hjælper heller ikke at kaste mennesker under uddannelse ind i en rodebutik og bede dem om at tage ansvar. Noel finder da aldrig ud af hvad han skal og ikke skal når man er stopper den ene dag og back den næste. Og hans rutinerede makker er så Makolli, som ikke tager tingene seriøst. Det nytter nok heller ikke, at vores stoppere som Noel og Olsson f.eks. ikke virker super velegnede til den hjernedøde 4-3-3 eller at de får så lidt beskyttelse fra midtbanen hvor man så også hovedkulds hat kastet Bonde ind til nærmest at stå alene med det defensive ansvar. En stor del af grunden til, at vi havde så stort held med at forløse talenter fra 11-14 handler altså ikke kun om at havde meget talentfulde spillere. Det handler lige så meget om, at man var helt afklarede på spillestilen og at man havde en god bund i holdet med Augu, Würtz, Risgård, Wæhler, Curth, Due, Bøgelund mfl.
Jeg er også meget tæt på at give op på Noel. Han har spillet 50 kampe nu. Bliver snart 20 år. Og hans udvikling er fuldstændig væk. Han spiller rædderligt hver eneste gang han er med og koster konstant mål. Hans bedste kampe for klubbens var nærmest de 5 første. Siden er det bare blevet ringere og ringere.
Ja han har haft katastrofale holdkammerater og er blevet brugt ude af position. Men det skal ikke være nogen undskyldning, for at lave så mange fejl kamp på kamp. Jeg troede sku han ville blive god da han kom op som 17 årig. Men den tiltro er langt væk nu. Lad os håbe på et par gode u-21 landskampe og se om han kan skydes afsted bare for en smule mønt
Han var vel nærmest også bedre som 17 årig. Jeg kan slet ikke se potentialet. Jeg kan faktisk slet ikke se hvad han burde være god til. De snakker om at han er bedre defensivt end offensivt som back - men det defensive sejler jo fuldstændigt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8749
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Forza » 28. maj 2026, 15:33

Spændende med Brian.

Det er selvfølgelig et gamble og et ukendt blad for de fleste af os.

Omvendt har de kunne følge ham ret tæt gennem træningsopholdet og scouting. Han har u-landsholds erfaring, taler engelsk og virker til at have en fin fysisk pakke. Jeg tror også er transferfri.

En 4-årig kontrakt signalerer at man tror på ham - så det bliver spændende at følge.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 3017
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Sauer » 28. maj 2026, 16:07

Forza skrev:
28. maj 2026, 15:19
Alexis skrev:
28. maj 2026, 14:28
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 12:05
FIDEL skrev:
28. maj 2026, 11:10
andy skrev:
28. maj 2026, 11:04
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58


Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
Gode pointer. Dertil kommer også, at man skal stoppe med at satse hovedløst på unge spillere, som åbenlyst aldrig nogensinde kommer i nærheden af superliganiveau. Her tænker jeg fx. på Noel Arnosson - shit, hvor er han ringe. Han har allerede spillet 5-10 kampe for meget. Der er INTET perspektiv i ham overhovedet.
Der er bestemt perspektiv i Arnorsson, men han er blevet kastet ind i voksenfodbold inden han var færdig som U19 spiller. Derfor laver han et hav af fejl. Han har også haft gode kampe, skal vi huske, og det er fanme svært at præstere som ung spiller på et hold, der ikke fungerer.
Og så er han blevet kastet rundt mellem stopperpladsen og venstre back. Håber virkelig, at modgangen gør ham stærkere, men som udgangspunkt skal AaB stoppe med at kaste talenterne for løverne så hurtigt, når ikke man har en god nok stamme på holdet med et højere bundniveau.
Generelt synes jeg vi skal passe på med at udlede for meget af de unges spilleres niveau, idet stammen på holdet ikke fungerer.
Meget enig i den her del. Selvfølgelig skal der også være krav når du er ung og der er ingen fribiletter her, men det hjælper heller ikke at kaste mennesker under uddannelse ind i en rodebutik og bede dem om at tage ansvar. Noel finder da aldrig ud af hvad han skal og ikke skal når man er stopper den ene dag og back den næste. Og hans rutinerede makker er så Makolli, som ikke tager tingene seriøst. Det nytter nok heller ikke, at vores stoppere som Noel og Olsson f.eks. ikke virker super velegnede til den hjernedøde 4-3-3 eller at de får så lidt beskyttelse fra midtbanen hvor man så også hovedkulds hat kastet Bonde ind til nærmest at stå alene med det defensive ansvar. En stor del af grunden til, at vi havde så stort held med at forløse talenter fra 11-14 handler altså ikke kun om at havde meget talentfulde spillere. Det handler lige så meget om, at man var helt afklarede på spillestilen og at man havde en god bund i holdet med Augu, Würtz, Risgård, Wæhler, Curth, Due, Bøgelund mfl.
Jeg er også meget tæt på at give op på Noel. Han har spillet 50 kampe nu. Bliver snart 20 år. Og hans udvikling er fuldstændig væk. Han spiller rædderligt hver eneste gang han er med og koster konstant mål. Hans bedste kampe for klubbens var nærmest de 5 første. Siden er det bare blevet ringere og ringere.
Ja han har haft katastrofale holdkammerater og er blevet brugt ude af position. Men det skal ikke være nogen undskyldning, for at lave så mange fejl kamp på kamp. Jeg troede sku han ville blive god da han kom op som 17 årig. Men den tiltro er langt væk nu. Lad os håbe på et par gode u-21 landskampe og se om han kan skydes afsted bare for en smule mønt
Han var vel nærmest også bedre som 17 årig. Jeg kan slet ikke se potentialet. Jeg kan faktisk slet ikke se hvad han burde være god til. De snakker om at han er bedre defensivt end offensivt som back - men det defensive sejler jo fuldstændigt.
Det er aldrig blevet rigtig godt igen, efter han havde en længere skadesperiode i 24/25-sæsonen. Husker ham som meget moden og sikker i sit spil inden da. Det kan man ikke påstå for tiden.

Besvar