I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
Funky
- Allstar

Sauer skrev: ↑3. aug 2026, 21:35
Funky skrev: ↑3. aug 2026, 21:08
Patmand skrev: ↑3. aug 2026, 20:11
Er der sket noget vildt med transferpriserne hen over natten?
Bomholt spillede fast i Superligaen og sidenhen 1. division og var en af meget få profiler i AaB.
Nu skal en spiller, der bruger mest tid på bænken i 1. division, koste sådan ca. det samme som Bomholt?
Møller (hin unge) har spillet mindre end Bomholt, ja, men er en anden og mere interessant profil. Han kan opsnuse mål, og den slags er der altid penge i. Bomholt udmærkede sig aldrig rigtigt som Torjäger.
Tja, offensive spillere er nok dyrere, ja. Men synes ikke, der kan være tvivl om, at Bomholt var en bedre og mere spændende spiller end Møller, da han var 19. Vil være imponeret, hvis vi kan få mere end 10 mio. kr. for Møller med det, han har vist indtil videre.
Oliver Ross havde også halvandet år tilbage på kontrakten, var lidt ældre (21), mindre potentiale end Møller, men til gengæld lidt mere flyvefærdig (selvom jeg ikke var stor fan). Ross fik vi vel 3-4 mio. kr. for.
Jeg ved ikke, om Bomholt var bedre som 19-årig, men han var også på det tidspunkt ikke nogen goalgetter. Hvad angår Ross, han var nået til et punkt, hvor han hverken var talent længere eller etableret superligaspiller, men gået i stå. Jeg tænker samtidig også, SIF alligevel lavede en god deal på et tidspunkt, hvor vi nok var svært pressede på økonomien.
Men altså, måske jeg også er vildt optimistisk på John Møllers vegne. Alt, hvad vi ved (på rygtebasis) er, at AaB har fået et bud, som er “for lavt”. Og at situationen nok er, at AaB skal sælge i dette vindue for, at prisen ikke skal falde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Superior
- Junior

Det lød næsten for vanvittigt for mig; men hvis jeg forstod det ret, skal i indeværende sælge spillere for 30 millioner kroner- for at begrænse underskuddet til omkring 50 millioner kroner. I en situation hvor klubbens personaleomkostninger hører hjemme i den øverste halvdel af Superligaen, samtidig med at der siden “normaltiden” både er skåret et tocifret millionbeløb af klubbens spillerbudget og foretaget brandudsalg til over et trecifret millionbeløb og vel indkøbt for en god tiendedel af samme beløb.
Godt nok kan min tiltro til AaB efterhånden ligge på et meget lille sted? Ikke desto mindre lyder ovenstående næsten for sindssygt. Og så uholdbart, at enten går klubben konkurs de jure i løbet af et par år eller de facto med eksempelvis halvtidsprofessionalisme , fyraftensprofessionalisme eller lignende.
Alene i år har jeg dæleme svært ved at se klubben sælge for 30 millioner kroner. Sidste års brandudsalg var dels mere held end forstand, dels umuligt at blive ved med da spillertruppen bliver ringere og ringere.
-
Funky
- Allstar

Superior skrev: ↑3. aug 2026, 22:39
Det lød næsten
for
vanvittigt for mig; men hvis jeg forstod det ret, skal i indeværende sælge spillere for 30 millioner kroner- for at begrænse underskuddet til omkring 50 millioner kroner. I en situation hvor klubbens personaleomkostninger hører hjemme i den øverste halvdel af Superligaen, samtidig med at der siden “normaltiden” både er skåret et tocifret millionbeløb af klubbens spillerbudget og foretaget brandudsalg til over et trecifret millionbeløb og vel indkøbt for en god tiendedel af samme beløb.
Godt nok kan min tiltro til AaB efterhånden ligge på et meget lille sted? Ikke desto mindre lyder ovenstående næsten
for
sindssygt. Og så uholdbart, at enten går klubben konkurs de jure i løbet af et par år eller de facto med eksempelvis halvtidsprofessionalisme , fyraftensprofessionalisme eller lignende.
Alene i år har jeg dæleme svært ved at se klubben sælge for 30 millioner kroner. Sidste års brandudsalg var dels mere held end forstand, dels umuligt at blive ved med da spillertruppen bliver ringere og ringere.
Nu ved jeg ikke, hvad du konkret henviser til at have hørt, men i Ripodsten har Ydesen flere gange fastslået, at der skal tilføres flere penge inden for en overskuelig fremtid (og at det kommer til at lægge yderligere pres på de tyske ejere). Det virker også som et mere realistisk scenarie end at man skal sælge for 30 mio.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Sauer
- Allstar

Superior skrev: ↑3. aug 2026, 22:39
Det lød næsten
for
vanvittigt for mig; men hvis jeg forstod det ret, skal i indeværende sælge spillere for 30 millioner kroner- for at begrænse underskuddet til omkring 50 millioner kroner. I en situation hvor klubbens personaleomkostninger hører hjemme i den øverste halvdel af Superligaen, samtidig med at der siden “normaltiden” både er skåret et tocifret millionbeløb af klubbens spillerbudget og foretaget brandudsalg til over et trecifret millionbeløb og vel indkøbt for en god tiendedel af samme beløb.
Godt nok kan min tiltro til AaB efterhånden ligge på et meget lille sted? Ikke desto mindre lyder ovenstående næsten
for
sindssygt. Og så uholdbart, at enten går klubben konkurs de jure i løbet af et par år eller de facto med eksempelvis halvtidsprofessionalisme , fyraftensprofessionalisme eller lignende.
Husker ikke formuleringerne i årsrapporten, men det bemærkes deri, at salgene af Bomholt og Ross er sket efter afslutningen af 2025-regnskabet. Så regner med, at de tæller med som en del af de ca. 30 mio. kr.
De to salg svarer nok til ca. 20 mio. kr., hvis man skal tro på de beløb, der har været fremme.
-
Sauer
- Allstar

Funky skrev: ↑3. aug 2026, 22:30
Sauer skrev: ↑3. aug 2026, 21:35
Funky skrev: ↑3. aug 2026, 21:08
Patmand skrev: ↑3. aug 2026, 20:11
Er der sket noget vildt med transferpriserne hen over natten?
Bomholt spillede fast i Superligaen og sidenhen 1. division og var en af meget få profiler i AaB.
Nu skal en spiller, der bruger mest tid på bænken i 1. division, koste sådan ca. det samme som Bomholt?
Møller (hin unge) har spillet mindre end Bomholt, ja, men er en anden og mere interessant profil. Han kan opsnuse mål, og den slags er der altid penge i. Bomholt udmærkede sig aldrig rigtigt som Torjäger.
Tja, offensive spillere er nok dyrere, ja. Men synes ikke, der kan være tvivl om, at Bomholt var en bedre og mere spændende spiller end Møller, da han var 19. Vil være imponeret, hvis vi kan få mere end 10 mio. kr. for Møller med det, han har vist indtil videre.
Oliver Ross havde også halvandet år tilbage på kontrakten, var lidt ældre (21), mindre potentiale end Møller, men til gengæld lidt mere flyvefærdig (selvom jeg ikke var stor fan). Ross fik vi vel 3-4 mio. kr. for.
Jeg ved ikke, om Bomholt var bedre som 19-årig, men han var også på det tidspunkt ikke nogen goalgetter. Hvad angår Ross, han var nået til et punkt, hvor han hverken var talent længere eller etableret superligaspiller, men gået i stå. Jeg tænker samtidig også, SIF alligevel lavede en god deal på et tidspunkt, hvor vi nok var svært pressede på økonomien.
Men altså, måske jeg også er vildt optimistisk på John Møllers vegne. Alt, hvad vi ved (på rygtebasis) er, at AaB har fået et bud, som er “for lavt”. Og at situationen nok er, at AaB skal sælge i dette vindue for, at prisen ikke skal falde.
Som jeg husker det, blev Bomholt også benyttet i et noget mere defensivt udgangspunkt end Møller i de fleste kampe. Så synes ikke, det er så mærkværdigt i sig selv.
Men Bomholt spillede relativt fast for os som 18-19-årig i Superligaen, mens jeg stadig savner at se mere end få sporadisk gode momenter fra Møller i 1. division. Lidt samme følelse som jeg havde med O. Ross i 2-3 år.
Kan sagtens være, jeg undervurderer Møllers potentiale. Og han er jo virkelig ikke særligt gammel. Synes bare ikke, vi indtil videre har set ret meget fra ham - så vil være meget positivt overrasket, hvis vi pt. kan få mere end 10 mio. kr. for ham.