Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Den er jo mega simpel. Ingen grund til at gøre sagen større end den er. Vil Møller forlænge, så gør det og udvikl ham mere og mere.
Vil han ikke forlænge, så skyd ham af med det samme. Hans værdi falder drastisk herfra og han er jo ikke ligefrem nogen profil for os endnu. Så kan hans salg give os en ny 6er fx så er det godt givet ud.
Vil han ikke forlænge, så skyd ham af med det samme. Hans værdi falder drastisk herfra og han er jo ikke ligefrem nogen profil for os endnu. Så kan hans salg give os en ny 6er fx så er det godt givet ud.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Valdemar Møller virker meget ubagt endnu.
Han mangler fysik og må ikke falde så meget ud i kampene, som han nogengange gør.
Men hans målinstinkt ligner altså hans onkels Peter Møller. Målet mod Aarhus Fremad i fredags var goalgetter værdig. Han første forsøg går ikke ind, så klapper man bare resolut til den anden gang. Og det virkede faktisk, at det var velovervejet.
Vi ser mange - selv angribere - som ikke når anden bolden. Det gør han.
Han mangler fysik og må ikke falde så meget ud i kampene, som han nogengange gør.
Men hans målinstinkt ligner altså hans onkels Peter Møller. Målet mod Aarhus Fremad i fredags var goalgetter værdig. Han første forsøg går ikke ind, så klapper man bare resolut til den anden gang. Og det virkede faktisk, at det var velovervejet.
Vi ser mange - selv angribere - som ikke når anden bolden. Det gør han.
- FlæskeFrank
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Det kan tænkes, at John Møller har skruet prisen en anelse op. Kommer i Mjällby i Champions League, så tror jeg gerne, de smider €2 mio. efter V. Møller.
Et Hjerte - En Klub
Omvendt, så er der hvis ingen spiller i AaBs trup der kan siges at være en "Champions League spiller".Ham der Emil skrev: ↑3. aug 2026, 12:44Det kan tænkes, at John Møller har skruet prisen en anelse op. Kommer i Mjällby i Champions League, så tror jeg gerne, de smider €2 mio. efter V. Møller.
Selvfølgelig kan Mjälby ikke købe de helt store skandinaviske profiler, men det kunne trods alt nok åbne nogle hylder for dem.
RAUS RAUS SSE!
Ud fra den aktuelle stilling, ligner det at Mjällby skal fokusere mere på at blive oppe end at gå all-in på CL spillere.Jakobsen skrev: ↑3. aug 2026, 12:58Omvendt, så er der hvis ingen spiller i AaBs trup der kan siges at være en "Champions League spiller".Ham der Emil skrev: ↑3. aug 2026, 12:44Det kan tænkes, at John Møller har skruet prisen en anelse op. Kommer i Mjällby i Champions League, så tror jeg gerne, de smider €2 mio. efter V. Møller.
Selvfølgelig kan Mjälby ikke købe de helt store skandinaviske profiler, men det kunne trods alt nok åbne nogle hylder for dem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ærgerligt hvis vi måske ikke har plads og midler til at prioritere en spiller som Oscar Buch, som har bevist sig i Superliga og 1. division.
https://bold.dk/fodbold/klubber/stroems ... dt-indtryk
Tror vores begrænsede midler bliver brugt til en 6’er og måske en VB.andrii skrev: ↑3. aug 2026, 15:35Ærgerligt hvis vi måske ikke har plads og midler til at prioritere en spiller som Oscar Buch, som har bevist sig i Superliga og 1. division.
Når det er sagt, så er højre wing også lidt et svagt punkt med Adedeji og John. Kunne man skifte en af de to men Oscar Buch ville det da være super :-)
Jeg tror der er budt omkring 5 mio kr og vi er klar til at sælge for 7,5.
Det er en rotationsspiller fra 1. Div med 1,5 år tilbage af kontrakten.
Vi er på røven økonomisk og mangler penge til at investere i spillere der kan løfte os på kortere sigt.
Jeg kan godt forstå hvis Møller ikke ønsker at forlænge med os på nuværende tidspunkt, vi har en sørgelig ejer situation, stram økonomi, den stemning som vores fans har skabt i løbet af de sidste mange år er mere eller mindre død lige nu.. der er mere håndbold hygge stemning over tingene.. ikke særligt attraktivt for nogen.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvem siger, at vi er på røven økonomisk ? Jeg ved godt, at det er den generelle holdning og tallene ikke ser pæne ud. Men der er vist også meget autopilot over det.
I en af træningskampene - mener jeg - stod der på Nordjyskes liveupdate, at vi havde lavet de profilsalg i år, som vi skulle. Hvis det står til troende, så sælger vi ikke Valdemar Møller til 7,5 mio kr.
Der er tale om en ung spiller med fine stats, trods jeg stadig mener han har store mangler. Og nu er 1½ års kontrakt åbenbart også meget lidt. Vi kan rent faktisk spille med ham og sælge ham til næste sommer. Eller faktisk vente en hel måned endnu inden dette vindue lukker.
Tænker, at alt under 1½-2 mio euro ikke kommer til at ske.
- FlæskeFrank
Jesper Simoni skriver på X at han hører at Møllers far er opsat på at kontrakten ikke skal forlænges. Og i så fald er det særligt attraktivt at sende ham afsted nu.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ja, så er det faktisk bare afsted, hvis pengene er nogenlunde ok.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg tror, der er tale om større beløb. Jeg tvivler meget på, at John Møller skulle prissætte unge Møller til 1 mil. Euro med 18 mdr. tilbage på kontrakten.
Er der sket noget vildt med transferpriserne hen over natten?
Bomholt spillede fast i Superligaen og sidenhen 1. division og var en af meget få profiler i AaB.
Nu skal en spiller, der bruger mest tid på bænken i 1. division, koste sådan ca. det samme som Bomholt?
Bomholt spillede fast i Superligaen og sidenhen 1. division og var en af meget få profiler i AaB.
Nu skal en spiller, der bruger mest tid på bænken i 1. division, koste sådan ca. det samme som Bomholt?
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Hvis rygterne med faderen passer og man afviser forlængelse blankt, så er det bare at skyde ham af. Vi skal ikke satse på unge der spekulere i at smutte gratis. Så kan han sku spille super ettan i 2027 for min skyld.Funky skrev: ↑3. aug 2026, 11:09Hvem siger, at Møller overhovedet er interesseret i det skifte lige nu? Er han sikret mere fast spilletid i den svenske klub? Kunne større klubber være mere interesserede om 1/2 - 1 år, hvor han givetvis har nået at vise mere i AaB OG vil være billigere?
Ud fra de spørgsmål tænker jeg ogå: Hvis AaB ikke kan forlænge med ham nu - så er det da mest interessant at sælge nu, hvis Møller overhovedet er med på den, og selvfølgelig hvis prisen en ‘rigtig’. Alting er et sats, og sælger man Møller nu, så satser man også på, at Kaasa kan holde. HVIS Kaasa kan det, så bliver Møller til gengæld heller ikke mere end indskifter denne sæson.
Hvis jeg var AaB, så ville jeg satse på, at Kaasa holder, og sælge Møller nu, hvis prisen er rigtig. Fordi hvis jeg var unge Møllers rådgiver, så ville jeg lige nu sige: “Vent og se, til vinter eller senest næste sommer kan du lave en meget bedre deal for dig selv med en større klub, som skal betale mindre i transfer”.
Det ideelle scenarie er derfor, ja, at AaB i stedet lykkes med at forlænge med Møller.
Et måske lidt mere realistisk og stadig okay ideelt scenarie er, at en eller flere større klubber melder sig på banen nu og sætter AaB i en fordelagtig forhandlingsposition.
Møller (hin unge) har spillet mindre end Bomholt, ja, men er en anden og mere interessant profil. Han kan opsnuse mål, og den slags er der altid penge i. Bomholt udmærkede sig aldrig rigtigt som Torjäger.
Er han ikke en myndig ung mand der er fløjet fra reden? Det er vel næppe hans far der skal bestemme hvad der skal ske.
Jeg håber da AaB har en åben dialog med hovedpersonen selv, så må de tage beslutningen derfra
Som rådgiver kan man jo også have stor indflydelse på, hvad en spiller ender med at vælge.
Tja, offensive spillere er nok dyrere, ja. Men synes ikke, der kan være tvivl om, at Bomholt var en bedre og mere spændende spiller end Møller, da han var 19. Vil være imponeret, hvis vi kan få mere end 10 mio. kr. for Møller med det, han har vist indtil videre.
Oliver Ross havde også halvandet år tilbage på kontrakten, var lidt ældre (21), mindre potentiale end Møller, men til gengæld lidt mere flyvefærdig (selvom jeg ikke var stor fan). Ross fik vi vel 3-4 mio. kr. for.
Hans far har vel en stor AaB historik, så hans indflydelse er nok ret stor. Uden at jeg kender til om den skulle være god eller dårlig.
------------------------------------------------