Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af DarkHorse9000 » 11. jul 2025, 12:12

Først og fremmest er de to seneste signings udtryk for scouting, fremfor tysk netværk og “Has-beens”.

Alene af den grund, er jeg positivt stemt.
Skal Tuxen Boll bare være direktøren for det hele? ;)

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 11. jul 2025, 12:13

Og opråb til ALLE: Undlad nu for helvede at bruge det kawe, dovne Claus Jensen-udtryk 'undervældende'.
Det er så bøvet.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 11. jul 2025, 12:15

R Rosenberg skrev:
11. jul 2025, 12:12
bonanza skrev:
11. jul 2025, 12:06
R Rosenberg skrev:
11. jul 2025, 11:36
bonanza skrev:
11. jul 2025, 11:14
R Rosenberg skrev:
11. jul 2025, 10:44
bonanza skrev:
11. jul 2025, 10:40

Daniel Ask er også en edgecase. Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes. Ask kunne man hurtigt se, var helt væk spillemæssigt og mentalt.
Vil du kalde Håpnes en "skandinavisk profil"?
Det var ikke det jeg skrev. Han er skandinav, fra en skandinavisk klub hvor han er en profil.

Det virker til at der er en håndfuld herinde, der bearbejder klubbens deroute med en form for ironisk distance til alt der sker. Det er som om der bare Oddses på failure, fordi det er det som man har haft mest ret i tidligere. Er der noget i vejen for at støtte klubben når den tydeligt viser et retningsskifte i forhold til de beslutninger der tidligere er foretaget efter voldsom men berettiget kritik? Du kan bare be- eller af-kræfte..
Nå, så er det simpelthen ferien, der har frataget mig evnen til at læse: "Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes."

My bad.

Og nej, de fleste håber nok på succes. Men mange vælger nok også at være lidt skeptiske, baseret på klubbens generelle adfærd de seneste to-tre års tid.
Fair pointe. Ser du så en forskel nu, altså i adfærden? Jeg forstår godt skepsis, det er svært at udelukke når nye retninger, indfald, tilgange, personale osv gang på gang har givet undervældende resultater.
Nej, jeg ser faktisk ikke så stor forskel.

Nuvel, det er skandinaviske spillere, men også stadig ukendte spillere, som har spillet på lavere niveau end AaB (også AaB de seneste to-tre år). Den eneste kendte er Børsting, som er en af de ringeste spillere, der har spillet superliga, hvis du spørger mig.

Det kan sagtens blive fint, men ift til de signings (og AaB's historik de seneste to-tre år) synes jeg faktisk, at man med rette bør være mere skeptisk end det modsatte.
Men hvad skal der så til for at man med rette kan være optimistisk igen? Er det noget der sker i løbet af sæsonen, hvis det sportslige pludselig ser rigtig godt ud?

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 11. jul 2025, 12:38

Få nu hentet Dalsgaard og dan hurtigt en anførergruppe med: Dalsgaard (anfører), Helenius (viceanfører) og Børsting. Det helt rigtige miks.

Og så få nu skippet Jimenez afsted. Makoli kunne også have godt at lidt udlejning. Hvis vi får Dalsgaard er der trods alt to spillere til hver midtstopper plads (V Forsvar: Pudel, Arnosson - H Forsvar: Dalsgaard, Olsson).

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 11. jul 2025, 12:41

bonanza skrev:
11. jul 2025, 12:15
R Rosenberg skrev:
bonanza skrev:
R Rosenberg skrev:
bonanza skrev:
R Rosenberg skrev:
11. jul 2025, 10:44

Vil du kalde Håpnes en "skandinavisk profil"?
Det var ikke det jeg skrev. Han er skandinav, fra en skandinavisk klub hvor han er en profil.

Det virker til at der er en håndfuld herinde, der bearbejder klubbens deroute med en form for ironisk distance til alt der sker. Det er som om der bare Oddses på failure, fordi det er det som man har haft mest ret i tidligere. Er der noget i vejen for at støtte klubben når den tydeligt viser et retningsskifte i forhold til de beslutninger der tidligere er foretaget efter voldsom men berettiget kritik? Du kan bare be- eller af-kræfte..
Nå, så er det simpelthen ferien, der har frataget mig evnen til at læse: "Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes."

My bad.

Og nej, de fleste håber nok på succes. Men mange vælger nok også at være lidt skeptiske, baseret på klubbens generelle adfærd de seneste to-tre års tid.
Fair pointe. Ser du så en forskel nu, altså i adfærden? Jeg forstår godt skepsis, det er svært at udelukke når nye retninger, indfald, tilgange, personale osv gang på gang har givet undervældende resultater.

Nuvel, det er skandinaviske spillere, men også stadig ukendte spillere, som har spillet på lavere niveau end AaB (også AaB de seneste to-tre år). Den eneste kendte er Børsting, som er en af de ringeste spillere, der har spillet superliga, hvis du spørger mig.

Det kan sagtens blive fint, men ift til de signings (og AaB's historik de seneste to-tre år) synes jeg faktisk, at man med rette bør være mere skeptisk end det modsatte.
Men hvad skal der så til for at man med rette kan være optimistisk igen? Er det noget der sker i løbet af sæsonen, hvis det sportslige pludselig ser rigtig godt ud?
Det er jo individuelt. Men jeg forstår godt skepticismen.

Personligt kunne det godt være det, du beskriver. Men i højere grad nok, at der kommer noget økonomi til klubben. Og ikke mindst, at SSE22 forsvinder helt.

Det er en anden virkelighed, vi lever i. Men det er alligevel noget af en kamel, der skal sluges, hvis man skal juble over spillere fra 2. division eller en spiller fra et lavere niveau i Norge.
Det kan sagtens være, at de begge brager igennem, og det håber vi jo alle. Men med den track record, som ejerskabet (det nuværende) har med signings fra lavere niveauer, så mener jeg, at skepticismen er helt på sin plads. Alt andet er i min optik voldsomt naivt.

Jeg kan godt lide, at man henter skandinavere. Men deres CV er nu trods alt mere interessant.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 11. jul 2025, 12:44

Jimmy1 skrev:
11. jul 2025, 12:38
Få nu hentet Dalsgaard og dan hurtigt en anførergruppe med: Dalsgaard (anfører), Helenius (viceanfører) og Børsting. Det helt rigtige miks.

Og så få nu skippet Jimenez afsted. Makoli kunne også have godt at lidt udlejning. Hvis vi får Dalsgaard er der trods alt to spillere til hver midtstopper plads (V Forsvar: Pudel, Arnosson - H Forsvar: Dalsgaard, Olsson).
Vil hellere af med Jimenez og Seydel.
Ny midterforsvar og en angriber.
Så er vi tæt på at være i mål (med mindre MJ og Ross også forsvinder)

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 11. jul 2025, 12:45

Bugatti1 skrev:
11. jul 2025, 10:48
Ved ikke hvad jeg skal tænke om alle de 1., og 2. divisionsspillere?
Bliver det mere Daniel Ask, Magnus C og Blåbjerg end det bliver Andreas Johanson, Kjetil Wähler og Martin Ericsson?
Kun tiden kan vise hvad niveauet er og kan blive til?
Nu kan vi da kun mangle en rigtig dygtig og erfaren herre i midterforsvaret!! Så må truppen da være bred nok og ok til at gøre sig konkurrencedygtig i 1. div? Men mangler vi ikke nogle dygtige kantspillere, når MJ bliver solgt?
Jeg vil være fint tilfreds med spillere der har er niveau, som kunne holde os midt i SL. Så vil håbe de er lige så gode som Blåbjerg og MC
Legaliser pyro!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 11. jul 2025, 12:55

R Rosenberg skrev:
11. jul 2025, 12:41
bonanza skrev:
11. jul 2025, 12:15
R Rosenberg skrev:
bonanza skrev:
R Rosenberg skrev:
bonanza skrev:

My bad.

Det er jo individuelt. Men jeg forstår godt skepticismen.

Personligt kunne det godt være det, du beskriver. Men i højere grad nok, at der kommer noget økonomi til klubben. Og ikke mindst, at SSE22 forsvinder helt.

Det er en anden virkelighed, vi lever i. Men det er alligevel noget af en kamel, der skal sluges, hvis man skal juble over spillere fra 2. division eller en spiller fra et lavere niveau i Norge.
Det kan sagtens være, at de begge brager igennem, og det håber vi jo alle. Men med den track record, som ejerskabet (det nuværende) har med signings fra lavere niveauer, så mener jeg, at skepticismen er helt på sin plads. Alt andet er i min optik voldsomt naivt.

Jeg kan godt lide, at man henter skandinavere. Men deres CV er nu trods alt mere interessant.
Jeg er enig i det du skriver, det skyldes selvfølgelig situationen i store træk at det bliver svært at være optimistisk. Jeg synes vi har fået nogle ting trods alt denne sommer i form af en organisation der er lokalt fungerende og transfers der skaber en form for trup balance. Om det er nok og om det er vedvarende er svært at sige og hvor det placere os i kommende sæson rent sportsligt med uafklarede nogle roller i staben osv. Objektivt er det hele et kæmpe spørgsmålstegn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 11. jul 2025, 12:55

Gaarde6 skrev:
11. jul 2025, 12:44
Jimmy1 skrev:
11. jul 2025, 12:38

Vil hellere af med Jimenez og Seydel.
Ny midterforsvar og en angriber.
Så er vi tæt på at være i mål (med mindre MJ og Ross også forsvinder)
Jimenez, Seydel, Müller, de Boer og Marc Nielsen ville være fine at få ud af vagten.
Så ville det begynde at ligne en hæderlig trup med en god blanding, hvis vi landede en ny keeper og to erfarene generaler til både forsvar og def midt.
Ædruelighedens stemme

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 11. jul 2025, 13:12

Seydel skal IMO væk

Synes Marc Nielsen har spillet sig op i træningskampene, så lad ham få en reel chance på VB med arnorsson som back up ..

På HB er Kallesøe klart første valg, men synes Makolli og Tcacenco har spillet solidt på HB i træningskampene :)

Og Jimenez kan med de nye signings gost blive skippet afsted - mon Menno vil give lidt penge så han komme til FC Emmen?
AaB - nu, i morgen & altid! :)

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 11. jul 2025, 14:45

Hvad med ham adedeji , som blev udlånt til norge , kommer han tilbage eller bliver han deroppe

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 11. jul 2025, 14:59

nj27 skrev:
11. jul 2025, 14:45
Hvad med ham adedeji , som blev udlånt til norge , kommer han tilbage eller bliver han deroppe
Han er udlejet indtil nytår.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 11. jul 2025, 15:33

Sauer skrev:
11. jul 2025, 14:59
nj27 skrev:
Hvis de rykker op er de tvunget til at købe ham.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. jul 2025, 18:49

Kokkefar skrev:
11. jul 2025, 15:33
Sauer skrev:
nj27 skrev:
Virkelig bizar lejekontrakt med tvangskøb, men hey… :D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 11. jul 2025, 19:07

Der står Bo Zinck all over på de signinger, vi laver i øjeblikket. Han var jo også scout i en periode, og kender de lavere divisioner og pendanterne i Skandinavien.

Så det er jo ikke hænder-over-signingerne, men omvendt meget stabilt og trygt. Nordmanden er ovenikøbet ikke ældre end der er et videresalgspotentiale i ham.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 11. jul 2025, 19:08

Funky skrev:
11. jul 2025, 18:49
Kokkefar skrev:
11. jul 2025, 15:33
Sauer skrev:
nj27 skrev:
Virkelig bizar lejekontrakt med tvangskøb, men hey… :D
Tror den er solgt som en "forpligtelse" til koeb mere end tvang ;-)
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 11. jul 2025, 20:12

DarkHorse9000 skrev:
Først og fremmest er de to seneste signings udtryk for scouting, fremfor tysk netværk og “Has-beens”.

Alene af den grund, er jeg positivt stemt.
Skal Tuxen Boll bare være direktøren for det hele? ;)
Men de viser desværre også hvor klubben pt. befinder sig, og når man ser på deres CV'er er undervældende det ord man først kommer til at tænke på

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 11. jul 2025, 20:40

Baatnakken skrev:
11. jul 2025, 20:12
Men de viser desværre også hvor klubben pt. befinder sig, og når man ser på deres CV'er er undervældende det ord man først kommer til at tænke på
hellere undervældende CV’er der brænder for at bevise noget end overvældende CV’er der er en joke ifht lønkroner og status på holdet… og ikke har den mindste lyst til at spille 1 div.

se bare på den forskel der var på vilje energi og lyst til at bringe AaB tilbage hos hhv. Lucas A og Widell…
hjertet i nord :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 11. jul 2025, 21:04

Pontoppi skrev:
11. jul 2025, 20:40
Baatnakken skrev:
11. jul 2025, 20:12
hellere undervældende CV’er der brænder for at bevise noget end overvældende CV’er der er en joke ifht lønkroner og status på holdet… og ikke har den mindste lyst til at spille 1 div.

se bare på den forskel der var på vilje energi og lyst til at bringe AaB tilbage hos hhv. Lucas A og Widell…
Viljen fejlede ikke noget hos Lucas. Tværtimod var der for meget af den, og sammen med hans status som messias, brændte det sammen hos ham.

Og stop med 'undervældende'. Lad Claus Jensen om at tage det med til sit nye job.
Ædruelighedens stemme

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 11. jul 2025, 21:20

R Rosenberg skrev:
11. jul 2025, 21:04

Viljen fejlede ikke noget hos Lucas. Tværtimod var der for meget af den, og sammen med hans status som messias, brændte det sammen hos ham.

Og stop med 'undervældende'. Lad Claus Jensen om at tage det med til sit nye job.
I 1. div var der ingen vilje nej. En kaptajn der spiller sit hold ned skal fanme ikke bukke under som den første…
han kunne lære rigtig meget af en spiller som Widell.
hjertet i nord :aabfan:

Besvar