Alene af den grund, er jeg positivt stemt.
Skal Tuxen Boll bare være direktøren for det hele?

Men hvad skal der så til for at man med rette kan være optimistisk igen? Er det noget der sker i løbet af sæsonen, hvis det sportslige pludselig ser rigtig godt ud?R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 12:12Nej, jeg ser faktisk ikke så stor forskel.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 12:06Fair pointe. Ser du så en forskel nu, altså i adfærden? Jeg forstår godt skepsis, det er svært at udelukke når nye retninger, indfald, tilgange, personale osv gang på gang har givet undervældende resultater.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 11:36Nå, så er det simpelthen ferien, der har frataget mig evnen til at læse: "Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes."bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 11:14Det var ikke det jeg skrev. Han er skandinav, fra en skandinavisk klub hvor han er en profil.
Det virker til at der er en håndfuld herinde, der bearbejder klubbens deroute med en form for ironisk distance til alt der sker. Det er som om der bare Oddses på failure, fordi det er det som man har haft mest ret i tidligere. Er der noget i vejen for at støtte klubben når den tydeligt viser et retningsskifte i forhold til de beslutninger der tidligere er foretaget efter voldsom men berettiget kritik? Du kan bare be- eller af-kræfte..
My bad.
Og nej, de fleste håber nok på succes. Men mange vælger nok også at være lidt skeptiske, baseret på klubbens generelle adfærd de seneste to-tre års tid.
Nuvel, det er skandinaviske spillere, men også stadig ukendte spillere, som har spillet på lavere niveau end AaB (også AaB de seneste to-tre år). Den eneste kendte er Børsting, som er en af de ringeste spillere, der har spillet superliga, hvis du spørger mig.
Det kan sagtens blive fint, men ift til de signings (og AaB's historik de seneste to-tre år) synes jeg faktisk, at man med rette bør være mere skeptisk end det modsatte.

Det er jo individuelt. Men jeg forstår godt skepticismen.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 12:15Men hvad skal der så til for at man med rette kan være optimistisk igen? Er det noget der sker i løbet af sæsonen, hvis det sportslige pludselig ser rigtig godt ud?R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 12:12Nej, jeg ser faktisk ikke så stor forskel.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 12:06Fair pointe. Ser du så en forskel nu, altså i adfærden? Jeg forstår godt skepsis, det er svært at udelukke når nye retninger, indfald, tilgange, personale osv gang på gang har givet undervældende resultater.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 11:36Nå, så er det simpelthen ferien, der har frataget mig evnen til at læse: "Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes."bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 11:14Det var ikke det jeg skrev. Han er skandinav, fra en skandinavisk klub hvor han er en profil.
Det virker til at der er en håndfuld herinde, der bearbejder klubbens deroute med en form for ironisk distance til alt der sker. Det er som om der bare Oddses på failure, fordi det er det som man har haft mest ret i tidligere. Er der noget i vejen for at støtte klubben når den tydeligt viser et retningsskifte i forhold til de beslutninger der tidligere er foretaget efter voldsom men berettiget kritik? Du kan bare be- eller af-kræfte..
My bad.
Og nej, de fleste håber nok på succes. Men mange vælger nok også at være lidt skeptiske, baseret på klubbens generelle adfærd de seneste to-tre års tid.
Nuvel, det er skandinaviske spillere, men også stadig ukendte spillere, som har spillet på lavere niveau end AaB (også AaB de seneste to-tre år). Den eneste kendte er Børsting, som er en af de ringeste spillere, der har spillet superliga, hvis du spørger mig.
Det kan sagtens blive fint, men ift til de signings (og AaB's historik de seneste to-tre år) synes jeg faktisk, at man med rette bør være mere skeptisk end det modsatte.
Vil hellere af med Jimenez og Seydel.Jimmy1 skrev: ↑11. jul 2025, 12:38Få nu hentet Dalsgaard og dan hurtigt en anførergruppe med: Dalsgaard (anfører), Helenius (viceanfører) og Børsting. Det helt rigtige miks.
Og så få nu skippet Jimenez afsted. Makoli kunne også have godt at lidt udlejning. Hvis vi får Dalsgaard er der trods alt to spillere til hver midtstopper plads (V Forsvar: Pudel, Arnosson - H Forsvar: Dalsgaard, Olsson).
Jeg vil være fint tilfreds med spillere der har er niveau, som kunne holde os midt i SL. Så vil håbe de er lige så gode som Blåbjerg og MCBugatti1 skrev: ↑11. jul 2025, 10:48Ved ikke hvad jeg skal tænke om alle de 1., og 2. divisionsspillere?
Bliver det mere Daniel Ask, Magnus C og Blåbjerg end det bliver Andreas Johanson, Kjetil Wähler og Martin Ericsson?
Kun tiden kan vise hvad niveauet er og kan blive til?
Nu kan vi da kun mangle en rigtig dygtig og erfaren herre i midterforsvaret!! Så må truppen da være bred nok og ok til at gøre sig konkurrencedygtig i 1. div? Men mangler vi ikke nogle dygtige kantspillere, når MJ bliver solgt?

Jeg er enig i det du skriver, det skyldes selvfølgelig situationen i store træk at det bliver svært at være optimistisk. Jeg synes vi har fået nogle ting trods alt denne sommer i form af en organisation der er lokalt fungerende og transfers der skaber en form for trup balance. Om det er nok og om det er vedvarende er svært at sige og hvor det placere os i kommende sæson rent sportsligt med uafklarede nogle roller i staben osv. Objektivt er det hele et kæmpe spørgsmålstegn.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 12:41Det er jo individuelt. Men jeg forstår godt skepticismen.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 12:15Men hvad skal der så til for at man med rette kan være optimistisk igen? Er det noget der sker i løbet af sæsonen, hvis det sportslige pludselig ser rigtig godt ud?R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 12:12Nej, jeg ser faktisk ikke så stor forskel.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 12:06Fair pointe. Ser du så en forskel nu, altså i adfærden? Jeg forstår godt skepsis, det er svært at udelukke når nye retninger, indfald, tilgange, personale osv gang på gang har givet undervældende resultater.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 11:36Nå, så er det simpelthen ferien, der har frataget mig evnen til at læse: "Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes."bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 11:14
Det var ikke det jeg skrev. Han er skandinav, fra en skandinavisk klub hvor han er en profil.
My bad.
Personligt kunne det godt være det, du beskriver. Men i højere grad nok, at der kommer noget økonomi til klubben. Og ikke mindst, at SSE22 forsvinder helt.
Det er en anden virkelighed, vi lever i. Men det er alligevel noget af en kamel, der skal sluges, hvis man skal juble over spillere fra 2. division eller en spiller fra et lavere niveau i Norge.
Det kan sagtens være, at de begge brager igennem, og det håber vi jo alle. Men med den track record, som ejerskabet (det nuværende) har med signings fra lavere niveauer, så mener jeg, at skepticismen er helt på sin plads. Alt andet er i min optik voldsomt naivt.
Jeg kan godt lide, at man henter skandinavere. Men deres CV er nu trods alt mere interessant.

Jimenez, Seydel, Müller, de Boer og Marc Nielsen ville være fine at få ud af vagten.Gaarde6 skrev: ↑11. jul 2025, 12:44Vil hellere af med Jimenez og Seydel.Jimmy1 skrev: ↑11. jul 2025, 12:38Få nu hentet Dalsgaard og dan hurtigt en anførergruppe med: Dalsgaard (anfører), Helenius (viceanfører) og Børsting. Det helt rigtige miks.
Og så få nu skippet Jimenez afsted. Makoli kunne også have godt at lidt udlejning. Hvis vi får Dalsgaard er der trods alt to spillere til hver midtstopper plads (V Forsvar: Pudel, Arnosson - H Forsvar: Dalsgaard, Olsson).
Ny midterforsvar og en angriber.
Så er vi tæt på at være i mål (med mindre MJ og Ross også forsvinder)
Virkelig bizar lejekontrakt med tvangskøb, men hey…

Tror den er solgt som en "forpligtelse" til koeb mere end tvang

Men de viser desværre også hvor klubben pt. befinder sig, og når man ser på deres CV'er er undervældende det ord man først kommer til at tænke påDarkHorse9000 skrev: ↑11. jul 2025, 12:12Først og fremmest er de to seneste signings udtryk for scouting, fremfor tysk netværk og “Has-beens”.
Alene af den grund, er jeg positivt stemt.
Skal Tuxen Boll bare være direktøren for det hele?![]()
hellere undervældende CV’er der brænder for at bevise noget end overvældende CV’er der er en joke ifht lønkroner og status på holdet… og ikke har den mindste lyst til at spille 1 div.Baatnakken skrev: ↑11. jul 2025, 20:12Men de viser desværre også hvor klubben pt. befinder sig, og når man ser på deres CV'er er undervældende det ord man først kommer til at tænke på

Viljen fejlede ikke noget hos Lucas. Tværtimod var der for meget af den, og sammen med hans status som messias, brændte det sammen hos ham.Pontoppi skrev: ↑11. jul 2025, 20:40hellere undervældende CV’er der brænder for at bevise noget end overvældende CV’er der er en joke ifht lønkroner og status på holdet… og ikke har den mindste lyst til at spille 1 div.Baatnakken skrev: ↑11. jul 2025, 20:12Men de viser desværre også hvor klubben pt. befinder sig, og når man ser på deres CV'er er undervældende det ord man først kommer til at tænke på
se bare på den forskel der var på vilje energi og lyst til at bringe AaB tilbage hos hhv. Lucas A og Widell…
I 1. div var der ingen vilje nej. En kaptajn der spiller sit hold ned skal fanme ikke bukke under som den første…R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 21:04
Viljen fejlede ikke noget hos Lucas. Tværtimod var der for meget af den, og sammen med hans status som messias, brændte det sammen hos ham.
Og stop med 'undervældende'. Lad Claus Jensen om at tage det med til sit nye job.