Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af seamann » 3. jul 2015, 09:49

thomasjn skrev:Er lidt blandet med det - håber godt nok lønnen er rimelig for AaB ovenpå den jammerlige præstaton vi så i sidste sæson. Gudskelov har man holdt sig til en to-årig aftale.
Billede

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 3. jul 2015, 09:53

Det er en fantastisk transfer. Helenius er lige nu nr. 5 på Danske Spils favoritliste over angribere, og vi har altså lige hentet ham på fri transfer! Sammenlign med konkurrenternes indkøb af Teemu Pukki og Nicki Bille og der kan ikke være tvivl om hvem der har lavet den bedste handel.

Hvis Nicklas kan holde samme scoringssnit som i 14/15 vil han automatisk komme op på mindst 10-12 kasser og ramme top-3/5 på topscorerlisten. Simpelthen fordi han uden tvivl vil være i bedre forfatning psykisk og fysisk end sidste år og dermed må forventes oftere at kunne spille 90 minutter.

Derudover er det ikke mere end to år siden han lavede 15 kasser, så vi ved også at hans præstationsloft er endnu højere. Det eneste minus er for mig den meget korte kontraktlængde, der gør at vi allerede om ½-1 år risikerer at stå i endnu en kontrakt-saga.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 3. jul 2015, 09:59

seamann skrev:
thomasjn skrev:Er lidt blandet med det - håber godt nok lønnen er rimelig for AaB ovenpå den jammerlige præstaton vi så i sidste sæson. Gudskelov har man holdt sig til en to-årig aftale.
Billede
Hvad skal det til for?
Jeg kigger på den spiller som Helenius er nu fremfor hvad han har været. I den sidste sæson har han været en angriber på det jævne, faktisk under i meget af tiden så derfor er det svært at svinge sig op til vild jubel. Der er jo ingen garanti for han bliver det han var en gang.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. jul 2015, 10:00

Yankee skrev:Det er en fantastisk transfer. Helenius er lige nu nr. 5 på Danske Spils favoritliste over angribere, og vi har altså lige hentet ham på fri transfer! Sammenlign med konkurrenternes indkøb af Teemu Pukki og Nicki Bille og der kan ikke være tvivl om hvem der har lavet den bedste handel.

Hvis Nicklas kan holde samme scoringssnit som i 14/15 vil han automatisk komme op på mindst 10-12 kasser og ramme top-3/5 på topscorerlisten. Simpelthen fordi han uden tvivl vil være i bedre forfatning psykisk og fysisk end sidste år og dermed må forventes oftere at kunne spille 90 minutter.

Derudover er det ikke mere end to år siden han lavede 15 kasser, så vi ved også at hans præstationsloft er endnu højere. Det eneste minus er for mig den meget korte kontraktlængde, der gør at vi allerede om ½-1 år risikerer at stå i endnu en kontrakt-saga.
Fuldstændig enig, vi signet en potentielt fremragende angriber. Som alle andre handler er der ingen garanti for, at det bliver en succes, og jeg medgiver gerne, at jeg var lidt skuffet over hans samlede præstationer sidste sæson. Alligevel nåede han et pænt scoringssnit, og jeg kan ikke se, at vi kunne have fået bedre, især ikke når vi får ham på fri transfer! Læg dertil at han er AaB dreng og passer perfekt i vores strategi om at have "naboens knægt" på holdet.

Kontraktlængden er et problem såfremt han får succes, for så kan vi være tvunget til at sælge næste sommer... og dog, hvis det bliver til samme penge som Thelander, kan vi sq lige så godt lade kontrakten rende ud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 3. jul 2015, 10:20

thomasjn skrev:
seamann skrev:
Billede
Hvad skal det til for?
Jeg kigger på den spiller som Helenius er nu fremfor hvad han har været. I den sidste sæson har han været en angriber på det jævne, faktisk under i meget af tiden så derfor er det svært at svinge sig op til vild jubel. Der er jo ingen garanti for han bliver det han var en gang.
Men hvilken angriber kunne du godt tænke dig så? Skulle vi hente en fra Serie 2, fordi det kan være lige meget hvad han har præsteret hidtil?

Helenius har potentiale. Helenius har bevist sit potentiale. Nej, der var han ikke helt sidste sæson, og hvis du har fulgt lidt med i medierne, så ved du også hvorfor. Vi får ham gratis, 2 år efter han kostede 15 mio. og fik 150k i ugeløn. Han elsker klubben. What is not to like?

Hvem er det du vil hente, som har et lige så stort potentiale og tidligere har bevist det, men som er mere eller mindre gratis og passer til vores økonomi? Og som med garanti kun bliver bedre herfra, som dit indlæg antyder, at man nemt kan finde?

Edit: Og forresten. Lækker transfer. Det kan kun blive bedre end sidste sæson, som ikke var prangende, dog ganske fin.
Aalborg BK 1885!

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 3. jul 2015, 10:24

Hvis du synes at Nicklas' sæson var så jammerlig, er du vel bevidst om, at der er plads til forbedring. Visse fans ser bagud, andre ser fremad, og vi har jo set hvad Nicklas kan præstere. Hurra for den signing.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 3. jul 2015, 10:54

Fremragende!

Nicklas har vist klar fremgang på det seneste, han kender byen og klubben, og han har for ikke længe siden vist, at han har potentiale til at være en af de bedste angribere i Superligaen.

Alternativet havde været at hente en ny angriber ind med alle de spørgsmålstegn, det medfører: Falder han til i byen og på holdet? Kan han præstere i den danske liga? Kan vi overhovedet for rimelige penge hente en angriber, der kan score et 2-cifret antal mål?

Jeg føler mig overbevist om, at både Helenius og Enevoldsen med et klart og fuldt fokus - + sidste sæson til at få kamptræning i - vender tilbage på tidligere niveau!!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 3. jul 2015, 11:18

Nicklas Helenius er en fremragende angriber. I to sæsoner var han den bedste angriber herhjemme, det kan han blive igen.

Jönsson og Helenius i form er en superduo.

Nicklas Helenius
2012/2013 - 16 mål og 7 assists. Nummer to på topscorer listen. Nummer tre på listen over flest asissts.
2011/2012 - 14 mål og 7 assists. Nummer to på topscorer listen. Nummer tre på listen over flest asissts.

Det er en superangriber vi får!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 3. jul 2015, 11:36

Super vigtigt.
Synes stadig der mangler et par spillere.
Spændene om Gaarde er enig

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. jul 2015, 12:14

Lækkert at få Helenius på plads, og med Helenius, Jönsson og Spalvis har vi en angribertrio med helt enormt potentiale. Vi har set hvad de tre spillere har præsteret tidligere, og der er i mine øjne intet der tyder på de ikke skulle være på vej tilbage til det niveau alle tre, og at det ikke kommer til at ske temmelig hurtigt.

Vi skal også huske at spillere som Helenius, Ene, Jönsson osv. er spillere vi ikke ville kunne signe hvis de var på deres absolutte topniveau. Det er altid en gambling, men det er efter min mening en gambling der er værd at tage, ikke mindst fordi det er lykkedes rigtigt mange gange.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 3. jul 2015, 15:26

Søgaard skrev:
thomasjn skrev:
seamann skrev:
Billede
Hvad skal det til for?
Men hvilken angriber kunne du godt tænke dig så? Skulle vi hente en fra Serie 2, fordi det kan være lige meget hvad han har præsteret hidtil?

Helenius har potentiale. Helenius har bevist sit potentiale. Nej, der var han ikke helt sidste sæson, og hvis du har fulgt lidt med i medierne, så ved du også hvorfor. Vi får ham gratis, 2 år efter han kostede 15 mio. og fik 150k i ugeløn. Han elsker klubben. What is not to like?

Hvem er det du vil hente, som har et lige så stort potentiale og tidligere har bevist det, men som er mere eller mindre gratis og passer til vores økonomi? Og som med garanti kun bliver bedre herfra, som dit indlæg antyder, at man nemt kan finde?

Edit: Og forresten. Lækker transfer. Det kan kun blive bedre end sidste sæson, som ikke var prangende, dog ganske fin.
Gratis?
Ville gå til samme løn?
Og bliver bedre og bedre?

Han er stadig i klubben et par dage og lavede flere mål end Helenius sidste sæson.
Samt arbejder dobbelt så hårdt..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 3. jul 2015, 15:30

Jesper Schmidt skrev:Lækkert at få Helenius på plads, og med Helenius, Jönsson og Spalvis har vi en angribertrio med helt enormt potentiale. Vi har set hvad de tre spillere har præsteret tidligere, og der er i mine øjne intet der tyder på de ikke skulle være på vej tilbage til det niveau alle tre, og at det ikke kommer til at ske temmelig hurtigt.

Vi skal også huske at spillere som Helenius, Ene, Jönsson osv. er spillere vi ikke ville kunne signe hvis de var på deres absolutte topniveau. Det er altid en gambling, men det er efter min mening en gambling der er værd at tage, ikke mindst fordi det er lykkedes rigtigt mange gange.
Jeg synes problemet er når alle vores spillere har et potentiale men ingen pt præsterer..

Jønsson.. Helenius.. Enevoldse .
Vi har efterhånden nok offensive spillere der i teorien kan være gode.. Men hvem skal stå der om 20 dage og sparke dem ind fra første fløjt??

Jeg kan slet ikke huske sidst Jønsson scorede og spalvis skal jo have tid til at komme i omdrejninger igen..

Og nej det er ikke bare brok. Min pointe er vi mangle en mand i sit efterår der kan præstere og vise vejen.. En 31-32 årig angriber der har været på rigtig højt plan.. Og stadig kan kæmpe om start 11.

En angriber version af Augo
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 3. jul 2015, 16:17

Han har ikke scoret meget, men Jönsson scorede trods alt mod Silkeborg, som var den næstsidste kamp i sæsonen.

Det er fint, at vi har fået Helenius. Han har ikke imponeret helt vildt i foregående sæsonen, men det gør han forhåbentligt fremadrettet :-)

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 3. jul 2015, 16:24

AllanPedersen skrev:
Søgaard skrev:
thomasjn skrev:
seamann skrev:
Billede
Hvad skal det til for?

Gratis?
Ville gå til samme løn?
Og bliver bedre og bedre?

Han er stadig i klubben et par dage og lavede flere mål end Helenius sidste sæson.
Samt arbejder dobbelt så hårdt..
Altså, ham der ikke gider skrive kontrakt med os? For det må da være forudsætningen for at han er et alternativ eller hvad?

Helenius - 24 år - 201 minutter mellem hvert superligamål - 135 minutter mellem mål/assist
Anders K. - 25 år - 248 minutter mellem hvert superligamål - 162 minutter mellem mål/assist

Sidste sæson var AK's bedste og Helenius' dårligste (kom skadet, ude af form med en depression) - stats:

Helenius - 241 minutter mellem hvert superligamål - 161 minutter mellem mål/assist
Anders K. - 233 minutter mellem hvert superligamål - 166 minutter mellem mål/assist

Jeg vil hjertens gerne have AK fortsat, hvis han får lyst til at skrive med os. Synes han er en herlig type, og på en måde ikke at sammenligne med Helenius, men mere Spalvis. Men at påstå han bare er guld og grønne skove sammenlignet med Helenius, det er uden belæg.
Aalborg BK 1885!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. jul 2015, 14:45

Dennis Søndergård skriver på twitter, at AaB betalte en halv mio for Helenius. I det lys synes jeg 2 år var lige i underkanten.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. jul 2015, 15:00

Eksil skrev:Dennis Søndergård skriver på twitter, at AaB betalte en halv mio for Helenius. I det lys synes jeg 2 år var lige i underkanten.
For det første tvivler jeg på, at vi skulle udsende en pressemeddelelse. Det er trods alt ikke et beløb der rykker væsentligt ved regnskabet. For det andet ,så skrev AaB ved præsentationen at der var tale om en fri transfer. Det kan vi vel ikke kalde det, hvis vi har betalt Villa noget. Begynder at være lidt i tvivle lidt på om man kan stole på Søndergaards historier for tiden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jul 2015, 15:50

Hanga skrev:
Eksil skrev:Dennis Søndergård skriver på twitter, at AaB betalte en halv mio for Helenius. I det lys synes jeg 2 år var lige i underkanten.
For det første tvivler jeg på, at vi skulle udsende en pressemeddelelse. Det er trods alt ikke et beløb der rykker væsentligt ved regnskabet. For det andet ,så skrev AaB ved præsentationen at der var tale om en fri transfer. Det kan vi vel ikke kalde det, hvis vi har betalt Villa noget. Begynder at være lidt i tvivle lidt på om man kan stole på Søndergaards historier for tiden.
Hvor kan jeg dog ikke udstå den mand. Undertonen i det tweet er vel ikke til at tage fejl af - "i lyver jo AaB!".

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jul 2015, 16:14

Det har jo længe været et faktum at Helenius har forhandlet om at komme tidligt ud af kontrakten. Dette kunne således tyde på han "opgiver" en halv mio. ud af sin resterende løb som han havde til gode det sidste år i AV.

Jeg tvivler i hvert fald på at AaB betalte penge direkte til AV. Om Helenius så har fået det i signon fee er en helt anden snak....
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Corona » 6. jul 2015, 20:28

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
For det første tvivler jeg på, at vi skulle udsende en pressemeddelelse. Det er trods alt ikke et beløb der rykker væsentligt ved regnskabet. For det andet ,så skrev AaB ved præsentationen at der var tale om en fri transfer. Det kan vi vel ikke kalde det, hvis vi har betalt Villa noget. Begynder at være lidt i tvivle lidt på om man
kan stole på Søndergaards historier for tiden.
Hvor kan jeg dog ikke udstå den mand. Undertonen i det tweet er vel ikke til at tage fejl af - "i lyver jo AaB!".
Enig. Den mand er en klovn. Han ejer ikke kildekritik.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2015, 13:15

Lynge nævner tre danske topangribere.

Helenius, Cornelius og Duncan.

Spring frem til 2:40 for at høre Lynge.

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar