thomasjn skrev:Er lidt blandet med det - håber godt nok lønnen er rimelig for AaB ovenpå den jammerlige præstaton vi så i sidste sæson. Gudskelov har man holdt sig til en to-årig aftale.

thomasjn skrev:Er lidt blandet med det - håber godt nok lønnen er rimelig for AaB ovenpå den jammerlige præstaton vi så i sidste sæson. Gudskelov har man holdt sig til en to-årig aftale.

Hvad skal det til for?seamann skrev:thomasjn skrev:Er lidt blandet med det - håber godt nok lønnen er rimelig for AaB ovenpå den jammerlige præstaton vi så i sidste sæson. Gudskelov har man holdt sig til en to-årig aftale.
Fuldstændig enig, vi signet en potentielt fremragende angriber. Som alle andre handler er der ingen garanti for, at det bliver en succes, og jeg medgiver gerne, at jeg var lidt skuffet over hans samlede præstationer sidste sæson. Alligevel nåede han et pænt scoringssnit, og jeg kan ikke se, at vi kunne have fået bedre, især ikke når vi får ham på fri transfer! Læg dertil at han er AaB dreng og passer perfekt i vores strategi om at have "naboens knægt" på holdet.Yankee skrev:Det er en fantastisk transfer. Helenius er lige nu nr. 5 på Danske Spils favoritliste over angribere, og vi har altså lige hentet ham på fri transfer! Sammenlign med konkurrenternes indkøb af Teemu Pukki og Nicki Bille og der kan ikke være tvivl om hvem der har lavet den bedste handel.
Hvis Nicklas kan holde samme scoringssnit som i 14/15 vil han automatisk komme op på mindst 10-12 kasser og ramme top-3/5 på topscorerlisten. Simpelthen fordi han uden tvivl vil være i bedre forfatning psykisk og fysisk end sidste år og dermed må forventes oftere at kunne spille 90 minutter.
Derudover er det ikke mere end to år siden han lavede 15 kasser, så vi ved også at hans præstationsloft er endnu højere. Det eneste minus er for mig den meget korte kontraktlængde, der gør at vi allerede om ½-1 år risikerer at stå i endnu en kontrakt-saga.
Men hvilken angriber kunne du godt tænke dig så? Skulle vi hente en fra Serie 2, fordi det kan være lige meget hvad han har præsteret hidtil?thomasjn skrev:Hvad skal det til for?seamann skrev:thomasjn skrev:Er lidt blandet med det - håber godt nok lønnen er rimelig for AaB ovenpå den jammerlige præstaton vi så i sidste sæson. Gudskelov har man holdt sig til en to-årig aftale.
Jeg kigger på den spiller som Helenius er nu fremfor hvad han har været. I den sidste sæson har han været en angriber på det jævne, faktisk under i meget af tiden så derfor er det svært at svinge sig op til vild jubel. Der er jo ingen garanti for han bliver det han var en gang.
Hvis du synes at Nicklas' sæson var så jammerlig, er du vel bevidst om, at der er plads til forbedring. Visse fans ser bagud, andre ser fremad, og vi har jo set hvad Nicklas kan præstere. Hurra for den signing.thomasjn skrev:Er lidt blandet med det - håber godt nok lønnen er rimelig for AaB ovenpå den jammerlige præstaton vi så i sidste sæson. Gudskelov har man holdt sig til en to-årig aftale.

Gratis?Søgaard skrev:Men hvilken angriber kunne du godt tænke dig så? Skulle vi hente en fra Serie 2, fordi det kan være lige meget hvad han har præsteret hidtil?thomasjn skrev:Hvad skal det til for?seamann skrev:thomasjn skrev:Er lidt blandet med det - håber godt nok lønnen er rimelig for AaB ovenpå den jammerlige præstaton vi så i sidste sæson. Gudskelov har man holdt sig til en to-årig aftale.
Jeg kigger på den spiller som Helenius er nu fremfor hvad han har været. I den sidste sæson har han været en angriber på det jævne, faktisk under i meget af tiden så derfor er det svært at svinge sig op til vild jubel. Der er jo ingen garanti for han bliver det han var en gang.
Helenius har potentiale. Helenius har bevist sit potentiale. Nej, der var han ikke helt sidste sæson, og hvis du har fulgt lidt med i medierne, så ved du også hvorfor. Vi får ham gratis, 2 år efter han kostede 15 mio. og fik 150k i ugeløn. Han elsker klubben. What is not to like?
Hvem er det du vil hente, som har et lige så stort potentiale og tidligere har bevist det, men som er mere eller mindre gratis og passer til vores økonomi? Og som med garanti kun bliver bedre herfra, som dit indlæg antyder, at man nemt kan finde?
Edit: Og forresten. Lækker transfer. Det kan kun blive bedre end sidste sæson, som ikke var prangende, dog ganske fin.

Jeg synes problemet er når alle vores spillere har et potentiale men ingen pt præsterer..Jesper Schmidt skrev:Lækkert at få Helenius på plads, og med Helenius, Jönsson og Spalvis har vi en angribertrio med helt enormt potentiale. Vi har set hvad de tre spillere har præsteret tidligere, og der er i mine øjne intet der tyder på de ikke skulle være på vej tilbage til det niveau alle tre, og at det ikke kommer til at ske temmelig hurtigt.
Vi skal også huske at spillere som Helenius, Ene, Jönsson osv. er spillere vi ikke ville kunne signe hvis de var på deres absolutte topniveau. Det er altid en gambling, men det er efter min mening en gambling der er værd at tage, ikke mindst fordi det er lykkedes rigtigt mange gange.

Altså, ham der ikke gider skrive kontrakt med os? For det må da være forudsætningen for at han er et alternativ eller hvad?AllanPedersen skrev:Gratis?Søgaard skrev:Men hvilken angriber kunne du godt tænke dig så? Skulle vi hente en fra Serie 2, fordi det kan være lige meget hvad han har præsteret hidtil?thomasjn skrev:Hvad skal det til for?seamann skrev:thomasjn skrev:Er lidt blandet med det - håber godt nok lønnen er rimelig for AaB ovenpå den jammerlige præstaton vi så i sidste sæson. Gudskelov har man holdt sig til en to-årig aftale.
Helenius har potentiale. Helenius har bevist sit potentiale. Nej, der var han ikke helt sidste sæson, og hvis du har fulgt lidt med i medierne, så ved du også hvorfor. Vi får ham gratis, 2 år efter han kostede 15 mio. og fik 150k i ugeløn. Han elsker klubben. What is not to like?
Hvem er det du vil hente, som har et lige så stort potentiale og tidligere har bevist det, men som er mere eller mindre gratis og passer til vores økonomi? Og som med garanti kun bliver bedre herfra, som dit indlæg antyder, at man nemt kan finde?
Edit: Og forresten. Lækker transfer. Det kan kun blive bedre end sidste sæson, som ikke var prangende, dog ganske fin.
Ville gå til samme løn?
Og bliver bedre og bedre?
Han er stadig i klubben et par dage og lavede flere mål end Helenius sidste sæson.
Samt arbejder dobbelt så hårdt..
For det første tvivler jeg på, at vi skulle udsende en pressemeddelelse. Det er trods alt ikke et beløb der rykker væsentligt ved regnskabet. For det andet ,så skrev AaB ved præsentationen at der var tale om en fri transfer. Det kan vi vel ikke kalde det, hvis vi har betalt Villa noget. Begynder at være lidt i tvivle lidt på om man kan stole på Søndergaards historier for tiden.Eksil skrev:Dennis Søndergård skriver på twitter, at AaB betalte en halv mio for Helenius. I det lys synes jeg 2 år var lige i underkanten.

Hvor kan jeg dog ikke udstå den mand. Undertonen i det tweet er vel ikke til at tage fejl af - "i lyver jo AaB!".Hanga skrev:For det første tvivler jeg på, at vi skulle udsende en pressemeddelelse. Det er trods alt ikke et beløb der rykker væsentligt ved regnskabet. For det andet ,så skrev AaB ved præsentationen at der var tale om en fri transfer. Det kan vi vel ikke kalde det, hvis vi har betalt Villa noget. Begynder at være lidt i tvivle lidt på om man kan stole på Søndergaards historier for tiden.Eksil skrev:Dennis Søndergård skriver på twitter, at AaB betalte en halv mio for Helenius. I det lys synes jeg 2 år var lige i underkanten.

Enig. Den mand er en klovn. Han ejer ikke kildekritik.Jesper Schmidt skrev:Hvor kan jeg dog ikke udstå den mand. Undertonen i det tweet er vel ikke til at tage fejl af - "i lyver jo AaB!".Hanga skrev:For det første tvivler jeg på, at vi skulle udsende en pressemeddelelse. Det er trods alt ikke et beløb der rykker væsentligt ved regnskabet. For det andet ,så skrev AaB ved præsentationen at der var tale om en fri transfer. Det kan vi vel ikke kalde det, hvis vi har betalt Villa noget. Begynder at være lidt i tvivle lidt på om manEksil skrev:Dennis Søndergård skriver på twitter, at AaB betalte en halv mio for Helenius. I det lys synes jeg 2 år var lige i underkanten.
kan stole på Søndergaards historier for tiden.