Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 10. jan 2026, 10:55

DenSataniskeHest skrev:
10. jan 2026, 10:44
Kiwomya skrev:
9. jan 2026, 19:12
Manden blev ved med at køre sin egen agenda, da man lå nummer 4 og nummer 2 på formen over 10 kampe. Havde dannet sin egen mening omkring Cifuentes og blev med at køre sit eget synspunkt uden dokumentation. Bliver en god anklager men kun tørre tårer herfra.
Han gjrode da det samme med Inge og ham sammen med ham den anden der påstod imellem linierne Der var lavet en masse ulovligheder uden at vil sige hvad.

Og så der hele den sag med Flores hvor han påstod det ene og det andet. F.eks hvor godt han var faldet til osv og da han så skifter klub er en af grundene han aldrig er faldet til. Samtidig bliver han ved med at opfinde små historier som bare ikke passer hvis man havde lidt kontakter i klubben. Jeg fatter ikke via sat gad have ham så længe jeg håber han træder på lego hvor dag, at hans arme krympet og røv klør.. Fuck ham
Viaplay er ligeglade med hvad der er sandt eller usandt. De går kun op i overfladisk drama og laveste fællesnævner. Det er en skam den reality kanal har sportsrettigheder.
RAUS RAUS SSE!

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 10. jan 2026, 15:00

DenSataniskeHest skrev:
9. jan 2026, 08:09
AaBWanKenobi skrev:
9. jan 2026, 00:18
Har folk stået for tæt på ulovligt knaldfyrværkeri nytårsaften, eller hvad sker der?!?
Hvordan er Hernes og Aarøen blevet et samtaleemne herinde og emner for AaB?
De havde ikke vist noget på seniorniveau, hvilket var årsagen til, at de kom til AaB.
De viste nærmest ingenting, da de var her, og nu har de tilsyneladende igen ikke vist noget i moderklubben. Aarøen har fået 0 kampminutter, siden han forlod Aalborg!

I bedste fald har de noget uforløst potentiale - i værste fald er de bare ungdomstalenter, der aldrig bliver andet. Uanset hvad, så er AaB ikke et sted, hvor der er spillemæssigt overskud, tid eller plads på banen (hvis vi også skal have spillet vores egne talenter i gang) til sådanne spillere.
Hvis vi skal spille med unge spillere med et måske uforløst potentiale, vil jeg 100 gange hellere, at det naboens søn, som har et rødt-hvid-stribet hjerte.
Man kan også spørge sig selv om, du har stået for tæt? Hernes var da en god spiller.. Aarøen vidste også gode ting, men folk skriver jo også at det kun var hvis man kunne få ham billigt, og stadig få lukket de kritiske huller for er enig i vi har større mangler, syntes bare han viste nogle ting, som måske kunne være værd at give et forsøg, såfrem det ikke koster os for meget.

Frem for Marup osv er han sku da bedre at have i truppen.
Okay, så du (og andre) tænker, at vi henter en spiller, som har vist nogle ting, men stadig bare er et talent med et måske større potentiale, fra en bundesligaklub billigt. Samtidigt lukker vi kritiske huller andre steder på banen, med spillere som skal kunne gå direkte ind i start-11’eren, og som derfor må formodes at koste en del penge (i et begrænset AaB-budget). Det betyder så, at beskeden til Aarøen også er, at han er købt til bredden/bænken. Jeg tæller mindst 3-4 steder, hvor kæden hopper af i det scenarie.

Det største problem i indkøb af Aarøen (og Hernes) er dog, at AaB ikke har tid til at udvikle indkøbte spillere. Vi har overhovedet ikke holdet til det, når førsteprioriteten må være oprykning (hvis muligt) på en økonomisk bæredygtig måde. Man kan overhovedet ikke sammenligne AGF’s nedrykninger med AaB’s. Økonomi betyder mere og mere i dansk fodbold, og det tog er AaB nærmest ikke på. Hvis ikke vi rykker op i år, frygter jeg, at vi bliver det nye Vejle eller Viborg, hvor der kan mange år, før vi igen bliver et fast SL-hold.
Vi har ikke råd til flere eksperimenter med truppen og slingrekurse i ledelsen. Vi skal have nogle profiler på centrale positioner, resten af pladserne skal besættes af folk af egen avl og nogle få indkøbte spillere til bredden.
Lejespillere, lykkeriddere, købespillere, der måske kan udvikles, kan vi evt. begynde at hente (igen), hvis/når vi får etableret et stærkt Superligafundament igen.

andrii
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 10. jan 2026, 20:44

Loucka Prip og Anders Bærtelsen får tilsyneladende løbepas af deres klubber i dette vindue. Deres nuværende niveau er der dog vel ikke nogen der kender det store til?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 10. jan 2026, 22:08

andrii skrev:
10. jan 2026, 20:44
Loucka Prip og Anders Bærtelsen får tilsyneladende løbepas af deres klubber i dette vindue. Deres nuværende niveau er der dog vel ikke nogen der kender det store til?
Bærtelsen har været inde omkring holdet hos de norske mestre fra Viking. Mon ikke han godt kunne forstærke os. Udfordringen er selvfølgelig pipelinen til spilletid for især Noel. Man vil jo gerne kunne give Noel spilletid og han er vel aktuelt 3. valg (han kan selvfølgelig også spille back) og Makolli er jo fast og ikke opgivet som i sommer omend jeg ikke er nogen fan. Der er stadig noget hovedløst i hans spil jeg bare ikke bryder mig om så kunne man cashe ind og nu og få en bedre spiller var det fint med mig.

Prip kan jeg ikke rigtigt se være en profil der kan styrke os og så tilgiver jeg bare aldrig en spiller der kom tilbage fra sommerferie i så dårlig form og derudover slet ikke var der i hele den sæson, hvor vi rykkede ned. Jeg ved godt han ikke var den eneste, men jeg synes ærligtalt at han her var en af dem der var grelt fraværende selv når man fratrækker det graverende i, at han blev brugt som central midt f.eks.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. jan 2026, 11:22

Jakobsen skrev:
10. jan 2026, 22:08
andrii skrev:
Bærtelsen har været inde omkring holdet hos de norske mestre fra Viking. Mon ikke han godt kunne forstærke os. Udfordringen er selvfølgelig pipelinen til spilletid for især Noel. Man vil jo gerne kunne give Noel spilletid og han er vel aktuelt 3. valg (han kan selvfølgelig også spille back) og Makolli er jo fast og ikke opgivet som i sommer omend jeg ikke er nogen fan. Der er stadig noget hovedløst i hans spil jeg bare ikke bryder mig om så kunne man cashe ind og nu og få en bedre spiller var det fint med mig.

Prip kan jeg ikke rigtigt se være en profil der kan styrke os og så tilgiver jeg bare aldrig en spiller der kom tilbage fra sommerferie i så dårlig form og derudover slet ikke var der i hele den sæson, hvor vi rykkede ned. Jeg ved godt han ikke var den eneste, men jeg synes ærligtalt at han her var en af dem der var grelt fraværende selv når man fratrækker det graverende i, at han blev brugt som central midt f.eks.
Enig. Prip virker som for stort et gamble - hvor er han formmæssigt? Og Bærtelsen vil nok ramle forkert ind i den nuværende pipeline til førsteholdet. Mon ikke, han kunne være interessant for det nye Vendsyssel/Hjørring-projekt?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 11. jan 2026, 12:34

Funky skrev:
11. jan 2026, 11:22
Jakobsen skrev:
10. jan 2026, 22:08
andrii skrev:

Enig. Prip virker som for stort et gamble - hvor er han formmæssigt? Og Bærtelsen vil nok ramle forkert ind i den nuværende pipeline til førsteholdet. Mon ikke, han kunne være interessant for det nye Vendsyssel/Hjørring-projekt?
Jeg tror, Bærtelsen kan vælge fra en højere hylde. Han har trods alt fået rimeligt pænt med spilletid for de norske mestre. Kan se, at Konyaspor angiveligt skulle have lagt et bud på ham.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 12. jan 2026, 07:55

Træner Lucas Andersen fortsat med ude på Hornevej her efter julen og nytåret ?
Gamling
"Ib Simonsen forever"

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. jan 2026, 18:53

Gamling skrev:
12. jan 2026, 07:55
Han har startet en løbeklub i stedet.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2026, 18:54

R Rosenberg skrev:
12. jan 2026, 18:53
Gamling skrev:
Det er sgu ærgerligt hvis hans karriere bare slutter i stilhed på den måde
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. jan 2026, 19:01

jonas386 skrev:
12. jan 2026, 18:54
R Rosenberg skrev:
Gamling skrev:
Jeg har svært ved at se det ikke ske efter så lang tid uden kamp/klub.
Det er vel max Cypern, Sverige, Norge eller Vejle, der ville satse på ham nu.
Og ja, det er sgu lidt trist.
Ædruelighedens stemme

andrii
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 12. jan 2026, 21:12

R Rosenberg skrev:
12. jan 2026, 19:01
jonas386 skrev:
12. jan 2026, 18:54
R Rosenberg skrev:
Gamling skrev:
Jeg har svært ved at se det ikke ske efter så lang tid uden kamp/klub.
Det er vel max Cypern, Sverige, Norge eller Vejle, der ville satse på ham nu.
Og ja, det er sgu lidt trist.
Jeg tænker vi bare endegyldigt skal parkere debatten om Lucas Andersen og AaB. Han virker ikke til for en hver pris at ville fortsætte med at spille fodbold. For mig minder han som type lidt om Nicolaj Thomsen, og den der lidt nymodens hippie type, som helst bare frem for alt vil hygge sig med, og være glad for det han laver. Og det er jo måske også prisværdigt. Alt for mange talentfulde sportsdrenge druknes i dag i presset fra både forældre og trænere, som tror de ved hvad de unges ønsker sig.
Jeg tipper, at Lucas ender med snart at annoncere et karrierestop, og måske efterfølgende bevæger sig ind i modeverdenen. Måske sammen med Thomsen. :cool:

Rolf Engels
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 12. jan 2026, 21:22

Der sker godt nok ikke meget på transfer fronten i AaB. Ikke engang et enkelt salg eller sågar en ophævelse af en kontrakt er det blevet til.
Det giver jo ikke meget håb om, at vi pludselig kan få hentet en masse ind

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 12. jan 2026, 21:22

den der lidt nymodens hippie type, som helst bare frem for alt vil hygge sig med, og være glad for det han laver
Jeg er hippie, har jeg lige fundet ud af <3
Legaliser pyro!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jan 2026, 21:30

Rolf Engels skrev:
12. jan 2026, 21:22
Der sker godt nok ikke meget på transfer fronten i AaB. Ikke engang et enkelt salg eller sågar en ophævelse af en kontrakt er det blevet til.
Det giver jo ikke meget håb om, at vi pludselig kan få hentet en masse ind
Malthe Holt er røget til Vendsyssel. Men ja, der er sgu stille. Håber på ham japaneren.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AalborgLife
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Bjarne Pudel

Indlæg af AalborgLife » 13. jan 2026, 15:32

Vi må vente lidt endnu, siger John Møller

https://campo.dk/2026/01/13/ny-japaner- ... sig-i-AaB/

OrkSatme
2. div
2. div
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Indlæg af OrkSatme » 13. jan 2026, 15:57

Vi har i forvejen i forvejen en del midtbanespillere, men for mig er det primære mål at få en rutineret ledertype ind på 6’eren.
Man så hvor meget det betød da Tiedemann kom ind i forsvaret. Vores midtbane kunne have godt af samme effekt.

2. priotet er en 9’er

Før det kan lykkedes, skal vi selvfølgelig af med al den dødvægt og naturligvis de lønkroner der er bundet op på den dødvægt.

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 13. jan 2026, 17:20

Ydesen melder om bud på Kubel fra Aarhus Fremad. Modbud lyder på 4 mio,- i Ripodsten

Det vil AaB ikke betale. Spændende hvis der kan landes noget. Synes godt nok han er god

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 13. jan 2026, 19:17

Jimmy1 skrev:
13. jan 2026, 17:20
Ydesen melder om bud på Kubel fra Aarhus Fremad. Modbud lyder på 4 mio,- i Ripodsten

Det vil AaB ikke betale. Spændende hvis der kan landes noget. Synes godt nok han er god
Han er i min optik en drømmespiller i vores nuværende situation. Jeg tænkte han var umulig for os da han forlængede i sommer. Medianos eksperter mener endda han har suppe niveau. Håber han kan landes.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. jan 2026, 19:29

Jimmy1 skrev:
13. jan 2026, 17:20

Tror slet ikke det er realistisk. Men kunne være et klasse køb.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 13. jan 2026, 19:48

Spændende med Kubel. Jeg har slet ikke set ham nok til, at jeg vil juble, men jeg ved det virkelig er anerkendt spiller. Det eneste kan måske være, hvad vi kan sælge ham for til sin tid, men vi skal jo også have performancespillere. Han er allerede 24 så der grænser for, hvor meget vi kan sælge ham videre for, men omvendt gør det måske det er en spiller vi kan have længere og det vil sikkert være en spiller der giver os en anden værdi.

Campo melder i øvrigt, at Lucas ikke træner med længere. Det synes jeg er positivt for der er trods alt grænser for, hvor langt vi skal strække os for en tidligere spiller der ikke vil skrive med klubben. Også selvom det er Lucas.
RAUS RAUS SSE!

Besvar