Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Pontoppi » 30. jul 2025, 13:16

R Rosenberg skrev:
30. jul 2025, 13:11

Lucas er ikke kaptajn, Lucas er ikke typen, der kan bære ansvaret og være lederen, der skal gå forrest. Lucas er derimod typen, der skal være "Mr. Ordinary", som via den frihed formår at gøre det ekstraordinære.
det var ellers netop derfor man hentede ham hjem og den rolle tog han også så længe det var på højeste niveau

han kunne som sagt lære noget af widell
hjertet i nord :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2025, 13:24

Hvis det bare var et spørgsmål om 1. division, og ikke hele perioden fra han kom tilbage 2. gang, ca. halvandet år tidligere, og frem til skiftet, så ville jeg have nemmere ved at købe den pointe. Hvis vi havde fået en spiller ind med samme historik (landshold, Champions League..) - lad os bare give den svenskertesten - og vi havde fået de præstationer vi så fra April 22' og frem, så ville Lucas være kendt som den mest skuffende AaB tilgang i en menneskealder. Vi kan sådan set inkludere hele perioden fra starten af 20/21 sæsonen, uden det ville ændre det store

Jeg synes der var tale om en markant nedgang i de fodboldmæssige kvaliteter da han kom ind på holdet igen i 22'. Jeg synes egentlig heller ikke, at det er så underligt, når en spiller, der på den måde levede på sine "fjedrende" bevægelser, helt absurde boldomgang og evne til at læse spillet, har svært ved at finde tilbage som fodbodlspiller når alt det hovedet gerne vil, ikke længere kan udføres af kroppen. I takt med at der skal bruges mere tid og energi på bolden, bliver det også sværere at se de åbninger i spillet, som ingen andre på banen har set. Jeg køber ikke det er et spørgsmål om manglende vilje. Lucas har aldrig været en jernmand, eller en højintensitiv spiller som Melker Widell, hans kvaliteter er/var hans vanvittige teknik og overblik, der kunne spille middelmådige fodbolboldspillere gode. Han er ikke en spiller der har/havde sine styrker uden bolden, og kommer aldrig til at være det. Du henter jo heller ikke Messi for hans ild i øjnene og hans pøleri i de svære kampe. Det er på en anden måde de gør forskellen - også når det er svært.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 30. jul 2025, 13:43

jonas386 skrev:
30. jul 2025, 11:26
Brodernumsi skrev:
30. jul 2025, 11:19
jonas386 skrev:
30. jul 2025, 11:14
DenSataniskeHest skrev:
30. jul 2025, 11:04
lucas er for langsom til kant i 4-3-3
Og har også mistet alt det der gjorde ham til en helt speciel fodboldspiller. Vi har set ham i 1. division. Det er ikke et eksperiment vi behøver prøve igen. Der er nok en grund til at superligaklubberne ikke kimer ham ned.
Du aner ikke en skid om, hvem der ringer til Lucas...

Sidst vi spillede 1. div, der vandt vi de fleste kampe.
Du glemmer ret tit, hvor AaB er henne som klub.
Han havde 6 kampe med mere end 60 minutter, ikke ligefrem en bærende profil. Når han endelig var på banen sænkede han spillet og lavede ukarakterisktisk mange fejl.

Og jeg glemmer absolut ingenting, men jeg har set Lucas på 1. divisionsniveau, og jeg har ingen grund til at tro han kan gøre en forskel. Tværtimod lugter det mere af en Hamren, Kusk eller Helenius situation, hvor han tager en sidste dans i klubben og gør mere skade på sit eftermæle end gavn.
Når du skriver, at ingen superligaklubber, har ringet til Lucas, så glemmer du hvor klubben befinder sig.

Vi har nul spillere i truppen, som superligaklubber har stået i kø for. Vi kommer til at hente nul spillere, som der er interesse fra, fra superligaklubber.

I forhold til hvad vi kommer til at hente, så er Lucas en meget fin spiller.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. jul 2025, 13:46

Brodernumsi skrev:
30. jul 2025, 13:43
jonas386 skrev:
30. jul 2025, 11:26
Brodernumsi skrev:
30. jul 2025, 11:19
jonas386 skrev:
30. jul 2025, 11:14
DenSataniskeHest skrev:
30. jul 2025, 11:04
lucas er for langsom til kant i 4-3-3
Og har også mistet alt det der gjorde ham til en helt speciel fodboldspiller. Vi har set ham i 1. division. Det er ikke et eksperiment vi behøver prøve igen. Der er nok en grund til at superligaklubberne ikke kimer ham ned.
Du aner ikke en skid om, hvem der ringer til Lucas...

Sidst vi spillede 1. div, der vandt vi de fleste kampe.
Du glemmer ret tit, hvor AaB er henne som klub.
Han havde 6 kampe med mere end 60 minutter, ikke ligefrem en bærende profil. Når han endelig var på banen sænkede han spillet og lavede ukarakterisktisk mange fejl.

Og jeg glemmer absolut ingenting, men jeg har set Lucas på 1. divisionsniveau, og jeg har ingen grund til at tro han kan gøre en forskel. Tværtimod lugter det mere af en Hamren, Kusk eller Helenius situation, hvor han tager en sidste dans i klubben og gør mere skade på sit eftermæle end gavn.
Når du skriver, at ingen superligaklubber, har ringet til Lucas, så glemmer du hvor klubben befinder sig.

Vi har nul spillere i truppen, som superligaklubber har stået i kø for. Vi kommer til at hente nul spillere, som der er interesse fra, fra superligaklubber.

I forhold til hvad vi kommer til at hente, så er Lucas en meget fin spiller.
Arh, tror ikke det er helt så firkantet men vi skal nok hen sidst i vinduet, hvor nogle med glippede Superligaliga muligheder måske er parata på eller nuværende Superligaspillere der er kommet i overskud. Vi kommer ikke til at hente profiler nej, men jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne hente spillere i halvanden division segmentet. Altså de der spillere som er rigtigt gode i 1. div og en fornuftig spiller i Superligaen.
RAUS RAUS SSE!

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 30. jul 2025, 13:48

RendOs skrev:
30. jul 2025, 13:23

Lucas blev hentet pga hans erfaring og det faktum at han er en pissedygtig fodboldspiller, ikke hans lederevner.

Hvor læser du det henne, Oscar? Sjovt at 90% af dine indlæg er et helt eller delvist forsvar af SSE.
hvad i alverden har det med sse at gøre at Lucas var ringe i 1 division
hans mentalitet var ikke til det

han var jo en gigant da han kom hjem…. måske den mest overlegne af alle spillere vi nogensinde har hentet i den første tid

https://aabsport.dk/nyheder/2020/januar ... rer-i-AaB/
om anførerdrømmen
hjertet i nord :aabfan:

RendOs
Junior
Junior

Indlæg af RendOs » 30. jul 2025, 14:35

Pontoppi skrev:
30. jul 2025, 13:48
RendOs skrev:

Lucas blev hentet pga hans erfaring og det faktum at han er en pissedygtig fodboldspiller, ikke hans lederevner.

Hvor læser du det henne, Oscar? Sjovt at 90% af dine indlæg er et helt eller delvist forsvar af SSE.
hvad i alverden har det med sse at gøre at Lucas var ringe i 1 division
hans mentalitet var ikke til det

han var jo en gigant da han kom hjem…. måske den mest overlegne af alle spillere vi nogensinde har hentet i den første tid

https://aabsport.dk/nyheder/2020/januar ... rer-i-AaB/
om anførerdrømmen
Det har ikke noget med det at gøre, det var blot en observation - som du bekvemt nok undlod at svare på.

Fedt nok, at linke til en artikel som ikke har noget med din egen pointe at gøre. Du skrev at han decideret blev hentet som leder/anfører, men linker til en artikel hvor Lucas Andersen beskriver hvad der i hans perspektiv forventes af en anfører.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 30. jul 2025, 14:54

Pontoppi skrev:
30. jul 2025, 13:14
bonanza skrev:
30. jul 2025, 12:50
Jeg synes det er decideret uværdigt at kalde Lucas Andersen for en skændsel.
jeg kalder hans sidste periode en skændsel. Hvis man ikke for 3 mio. om året gider spille på et hold man selv har været med til at spille ned

han havde alt for mange dårlige kampe hvor han manglede overskud
og hans rolle var ikke meget anderledes end tidligere.
Som andre skriver - der var ikke en finger at sætte på Lucas’ arbejdsindsats og motivation. Heller ikke i hans sidste periode. Niveauet haltede dog til sidst, og så fandt man løsningen med at ophæve.

Har indtryk af, at mange QPR-fans var kede af at give slip på ham, så han må ha’ genfundet noget i England. Men jeg vil nu tro, at selv en dårlig version af Lucas ville gå direkte ind på vores nuværende hold.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. jul 2025, 15:06

Sauer skrev:
30. jul 2025, 14:54
Pontoppi skrev:
bonanza skrev:
jeg kalder hans sidste periode en skændsel. Hvis man ikke for 3 mio. om året gider spille på et hold man selv har været med til at spille ned

Som andre skriver - der var ikke en finger at sætte på Lucas’ arbejdsindsats og motivation. Heller ikke i hans sidste periode. Niveauet haltede dog til sidst, og så fandt man løsningen med at ophæve.

Har indtryk af, at mange QPR-fans var kede af at give slip på ham, så han må ha’ genfundet noget i England. Men jeg vil nu tro, at selv en dårlig version af Lucas ville gå direkte ind på vores nuværende hold.
I QPR kom han også ind på et hold, hvor han ikke skulle bære hele omverdenens forventninger på sine skuldre. Hvor han ikke skulle være Messias. Hvor han kunne nøjes med at være Lurpak Jesus og byde ind med sine kompetencer.

Det anførerbind og truppens generelle mentale tilstand pillede al Lucas ud af Lucas.

Og ja, han har ikke samme toppe som tidligere. Men et andet midterhold i dansk 1.division ville næppe takke nej, hvis lønnen var til at arbejde med.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 30. jul 2025, 15:46

R Rosenberg skrev:
30. jul 2025, 15:06
Sauer skrev:
30. jul 2025, 14:54
Pontoppi skrev:
bonanza skrev:

I QPR kom han også ind på et hold, hvor han ikke skulle bære hele omverdenens forventninger på sine skuldre. Hvor han ikke skulle være Messias. Hvor han kunne nøjes med at være Lurpak Jesus og byde ind med sine kompetencer.

Det anførerbind og truppens generelle mentale tilstand pillede al Lucas ud af Lucas.

Og ja, han har ikke samme toppe som tidligere. Men et andet midterhold i dansk 1.division ville næppe takke nej, hvis lønnen var til at arbejde med.
Selvfølgelig er han da mere end god nok til AaB
Og løn handler det ikke om.
Blev man enige er det jo fordi han acceptere vilkår
Så løn er ikke et issue
Bomholt - håpnes - Lucas
Så dumt er det sgu ikke til 1. Div

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 30. jul 2025, 16:14

Hvorfor snakker vi om Lucas? Er han tæt på eller?

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 30. jul 2025, 16:16

bedstefar skrev:
30. jul 2025, 16:14
Nej haha sikkert bare endnu en debat der kører lidt af sporet
Men god pointe bedstefar

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 30. jul 2025, 16:20

I dagens artikel i Nordjyske kører Tuxen Boll endnu engang “vi er ååååhhh så fattige” mantraet. Det håbede jeg på vi var ovre. Men lader til at man ikke skal sætte forventningerne særligt højt ifht de “forstærkninger” de har sagt vil komme.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 30. jul 2025, 16:26

Gamling skrev:
30. jul 2025, 16:20
I dagens artikel i Nordjyske kører Tuxen Boll endnu engang “vi er ååååhhh så fattige” mantraet. Det håbede jeg på vi var ovre. Men lader til at man ikke skal sætte forventningerne særligt højt ifht de “forstærkninger” de har sagt vil komme.
Han siger også at vi kan være helt rolige, Sebastian Koch er ikke erstatning for MJ, men vi skal også have spillere til bredden, hvorfor han ses an.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 30. jul 2025, 16:27

bedstefar skrev:
Fordi der bliver forsøgt at gøre en pointe ud af at Lucas ikke er en ønskværdig tilgang, fordi han ikke det niveau han kom tilbage til klubben med, igennem en fuldstændig jammerlig periode af AaBs historie, hvor han bl.a. blev gjort til anfører, hvor AaB fik ny træner hele tiden og en 17 årig kom på kassen foran Nico Mantl og Andreas Hansen.

Da vi kom i 1. division og tyskerne overtog, skete der præcis det samme med alle spillere med høje lønninger, de blev forsøgt presset ud af klubben. Hiljemark kørte Lucas ind som reserve på den centrale midtbane som balancespiller, det er et helt langt ude valg. Lucas burde ikke være anfører og Lucas burde spille en af de offensive pladser, fordi det er der han har og stadig har sine kvaliteter.

Så ja, hvis vi kan få Lucas underskrift til en løn indenfor AaBs nuværende lønramme, så skal vi gøre det for han kan hjælpe os. Meget mere end Ross kan og gør lige nu. Det kommer ned til ren kvalitet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 30. jul 2025, 16:29

bedstefar skrev:
Fordi tråden er til transferønsker, og en bruger lavede en post, hvor han ønskede Lucas til klubben...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. jul 2025, 16:39

Brodernumsi skrev:
30. jul 2025, 16:29
bedstefar skrev:
Fordi tråden er til transferønsker, og en bruger lavede en post, hvor han ønskede Lucas til klubben...
Guilty as charged. Fordi en efterspurgte to kantspillere. Så ville jeg bare namedroppe en erfaren én, der går rundt (i Aalborg endda) uden klub, og som jeg mener, ville være rigeligt fin til et midterhold i 1. division.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 30. jul 2025, 17:21

Brodernumsi skrev:
bedstefar skrev:
:@ Kom nu videre mand, Lucas kommer ikke tilbage. Han har vel også stadig en god udenlandskontrakt i sig endnu, han gider da ikke rende rundt i 1 div til 100000 om måneden..

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 30. jul 2025, 17:31

bedstefar skrev:
30. jul 2025, 17:21
Brodernumsi skrev:
bedstefar skrev:
:@ Kom nu videre mand, Lucas kommer ikke tilbage. Han har vel også stadig en god udenlandskontrakt i sig endnu, han gider da ikke rende rundt i 1 div til 100000 om måneden..
Deraf ønsker. Det er ikke alle der er enige, men det er nu engang en tråd til ønsker.. Og så tror jeg ikke man skal undervurdere den kærlighed Lucas har til klubben og byen og klubben har til Lucas. Jeg kan sagtens se det ske..

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 30. jul 2025, 17:43

RicoBR02 skrev:
30. jul 2025, 14:08
Pontoppi skrev:
30. jul 2025, 14:03
R Rosenberg skrev:

Du forstår tilsyneladende ikke, hvad jeg skriver. Jeg er dog ikke overrasket, Jan.
@Debatjuntaen

er det tilladt at blive ved med af af spore tråde ved at kalde andre brugere navne?
Vi ved jo i princippet ikke om du er jan, så vi kan bare kalde dig sse fra nu af..
Hvad er ideen med at kalde folk for navne eller på lettere nedladende vis koble dem med SSE22? Det forstår jeg simpelthen ikke. Hvis man ønsker at henvise til andre debattører ved navn, så kan man jo anvende deres brugernavn. Det er nemt og i øvrigt ofte anvendt her på siden.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 30. jul 2025, 18:08

Der skal simpelthen være plads til at diskutere om det er muligt med tidligere spillere. Især vores egne drenge.
Lucas, Børsting, Dalsgaard, Kaufmann, Abildgaard, Mathias Ross, Lasse Nielsen osv osv.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar