Hvis det bare var et spørgsmål om 1. division, og ikke hele perioden fra han kom tilbage 2. gang, ca. halvandet år tidligere, og frem til skiftet, så ville jeg have nemmere ved at købe den pointe. Hvis vi havde fået en spiller ind med samme historik (landshold, Champions League..) - lad os bare give den svenskertesten - og vi havde fået de præstationer vi så fra April 22' og frem, så ville Lucas være kendt som den mest skuffende AaB tilgang i en menneskealder. Vi kan sådan set inkludere hele perioden fra starten af 20/21 sæsonen, uden det ville ændre det store
Jeg synes der var tale om en markant nedgang i de fodboldmæssige kvaliteter da han kom ind på holdet igen i 22'. Jeg synes egentlig heller ikke, at det er så underligt, når en spiller, der på den måde levede på sine "fjedrende" bevægelser, helt absurde boldomgang og evne til at læse spillet, har svært ved at finde tilbage som fodbodlspiller når alt det hovedet gerne vil, ikke længere kan udføres af kroppen. I takt med at der skal bruges mere tid og energi på bolden, bliver det også sværere at se de åbninger i spillet, som ingen andre på banen har set. Jeg køber ikke det er et spørgsmål om manglende vilje. Lucas har aldrig været en jernmand, eller en højintensitiv spiller som Melker Widell, hans kvaliteter er/var hans vanvittige teknik og overblik, der kunne spille middelmådige fodbolboldspillere gode. Han er ikke en spiller der har/havde sine styrker uden bolden, og kommer aldrig til at være det. Du henter jo heller ikke Messi for hans ild i øjnene og hans pøleri i de svære kampe. Det er på en anden måde de gør forskellen - også når det er svært.