Nicolaj Thomsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Gaarde6 » 31. jul 2015, 17:22

Buzz Killington skrev:
Gaarde6 skrev:
Kunji skrev:Flere tegn!!! Mere hysteri!!!

Vi ligger ikke engang i forhandling ifølge selvsamme kilde.
Ak = 0 kr
Dalle = 0 Kr
Thelander = 2-3 Mill
Kusk = 5 Mill
Og nu er der et gæt fremme på 10,5 mill forThomsen.

5 ud af de 7 største salgspotentialer fra mesterskabssæsonen er ved at indbringe os 17-18 millioner.
Ja man bør da ikke være hysterisk. Det er jo KONGE salg vi er på vej i mod hele vejen rundt!
Selv, hvis kilden gætter forkert og prisen er 2 mill euro, er det helt til grin.
Antaget at prisen er 2 mil. euro, og såfremt du mener dette er for lidt. Hvad mener du så prisen mindst burde være, og hvad mener du AaB skal gøre for at få flere penge for Thomsen?
Nej 2 mill euro synes jeg er en fin pris i forhold til hvor lang en kontrakt han har tilbage ved os.
Men han skal da også koste 2 mill euro!
Jeg mente at selv om prisen er 2 mill euro er det jo alt alt alt for lidt vi har fået/får for 5 af de største profiler vi har.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 31. jul 2015, 17:25

KJ skrev:
Gaarde6 skrev:
Kunji skrev:Flere tegn!!! Mere hysteri!!!

Vi ligger ikke engang i forhandling ifølge selvsamme kilde.
Ak = 0 kr
Dalle = 0 Kr
Thelander = 2-3 Mill
Kusk = 5 Mill
Og nu er der et gæt fremme på 10,5 mill forThomsen.

5 ud af de 7 største salgspotentialer fra mesterskabssæsonen er ved at indbringe os 17-18 millioner.
Ja man bør da ikke være hysterisk. Det er jo KONGE salg vi er på vej i mod hele vejen rundt!
Selv, hvis kilden gætter forkert og prisen er 2 mill euro, er det helt til grin.
Gaarde6: Det er jo op over, så skynd dig at ringe til den rigtige Gaarde og instruer ham i, hvordan vi får en 50-60 mio. for Thomsen.
Ja for det er PRÆCIS det jeg mente!
(Eller noget)

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 31. jul 2015, 17:27

Hanga skrev:Det er jo så nu, at AaB skal stå fast på de 15 millioner! Nantes har mistet deres spiller til Villa og deres andet emne er ikke længere aktuel. De må betale det Thomsen koster, længere er den ikke. Kom nu AaB, det skal vi altså kunne køre igennem til 15 mil.
Jeg er enig!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. jul 2015, 17:58

15 millioner vil være helt fint. Men de må meget gerne vente til tirsdag før de hiver ham til det franske. Thomsen er en rigtigt god spiller begge veje, og jeg tror at Søndergaard ville kunne få mere ud af Thomsen end Kent fik, mest fordi vores presspil virker noget bedre, og her er Thomsen en spiller af højeste kaliber (med danske øjne).

På den lyse side så åbner et salg af Thomsen også op for at vi kan få nogle andre kvaliteter ind på holdet, og for 15 millioner burde der være penge til både en gennembrudsstærk kant og en Risgaard type til midtbanen, såfremt man vurderer at Blomqvist ikke har det der skal til. Jeg vil næsten vurdere at der også ville være råd til en midterforsvarer, men jeg tror dog ikke der hentes så mange spillere i det her vindue.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 31. jul 2015, 17:59

Når de pis gule kan sælge deres målmand til 18m selv om deres økonomi er elendig så kan man vel ikke rigtig bruge argumentet om at grunden til vi altid har solgt så billigt var pga dårlig økonomi, det har simpelthen været dårlig købmandskab. At sælge thomsen for under 15 vil være pinligt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. jul 2015, 18:05

http://nordjyske.dk/sport/gaarde--ikke- ... 0d/24/1547

Jeg ved ikke om der må linkes til nordjyske, hvis ikke så slet endelig.

Men positivt vi ikke sælger for enhver pris.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 31. jul 2015, 18:24

gravballe skrev:Når de pis gule kan sælge deres målmand til 18m selv om deres økonomi er elendig så kan man vel ikke rigtig bruge argumentet om at grunden til vi altid har solgt så billigt var pga dårlig økonomi, det har simpelthen været dårlig købmandskab. At sælge thomsen for under 15 vil være pinligt.
Nu har brømbø jo så lige en bestyrelsesformand der tilfældigvis er milliardær(...), så det kunne tænkes, at Brøndby ikke på samme måde har været tvunget til at sælge ud for at holde biksen kørende.

Gaarde kan da også holde fast i 15 millioner, men hvis så ingen klubber byder sig til, så vil du formentlig være en af de første til at brokke dig over, at vi ingen penge får for vores bedste spillere... altså hvis ingen klubber vil give mere end 10-11 millioner kr. i slutningen af transfervinduet, så er det dét han er værd, og det kan selv Låsby-Svendsen ikke gøre noget ved. 15 mil for en 22-årig Thomsen fra den danske liga, med ét år tilbage på kontrakten og et blindt øje - det er sgu yderst tilfredsstillende og snarere en rigtig, rigtig god pris for AaB, end at det skulle være pinligt at sælge for mindre. Det er i hvert fald min vurdering. Det er jo ikke fordi Thomsen på nogen måde er målfarlig, eller en assistkonge for den sags skyld.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 31. jul 2015, 18:30

jonas386 skrev:http://nordjyske.dk/sport/gaarde--ikke- ... 0d/24/1547

Jeg ved ikke om der må linkes til nordjyske, hvis ikke så slet endelig.

Men positivt vi ikke sælger for enhver pris.

Det er en god udmelding fra vores sportsdirektør, at man ikke sælger for enhver pris!
Hvis Hradecky er 15 mil. værd, så burde det også være muligt at få 15 mil. for Thomsen.
Jeg håber han bliver sendt afsted, for det virker som om han er klar til større udfordringer, også håber jeg Gaarde har en erstatning i kikkerten!
Fellah kunne måske være en mulighed, jeg syntes han bliver bedre og bedre :)

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 31. jul 2015, 19:07

Trickster skrev:
gravballe skrev:Når de pis gule kan sælge deres målmand til 18m selv om deres økonomi er elendig så kan man vel ikke rigtig bruge argumentet om at grunden til vi altid har solgt så billigt var pga dårlig økonomi, det har simpelthen været dårlig købmandskab. At sælge thomsen for under 15 vil være pinligt.
Nu har brømbø jo så lige en bestyrelsesformand der tilfældigvis er milliardær(...), så det kunne tænkes, at Brøndby ikke på samme måde har været tvunget til at sælge ud for at holde biksen kørende.

Gaarde kan da også holde fast i 15 millioner, men hvis så ingen klubber byder sig til, så vil du formentlig være en af de første til at brokke dig over, at vi ingen penge får for vores bedste spillere... altså hvis ingen klubber vil give mere end 10-11 millioner kr. i slutningen af transfervinduet, så er det dét han er værd, og det kan selv Låsby-Svendsen ikke gøre noget ved. 15 mil for en 22-årig Thomsen fra den danske liga, med ét år tilbage på kontrakten og et blindt øje - det er sgu yderst tilfredsstillende og snarere en rigtig, rigtig god pris for AaB, end at det skulle være pinligt at sælge for mindre. Det er i hvert fald min vurdering. Det er jo ikke fordi Thomsen på nogen måde er målfarlig, eller en assistkonge for den sags skyld.
Jeg tror sgu kun det er i Aalborg der findes sådan en evne til at tale ens egne spillere ned i pris.
Det er helt vanvittigt at læse, hvordan folk herinde kan rette ALT fokus over på noget negativt omkring vores spillere.
Vi er nærmest heldige at de lærte at gå i sin tid. Vi skal ihvertfald være heldige, hvis der overhovedet er en klub, som vil overtage dem når de er færdige i AaB! I taler dem ned og ned og ned i pris.

Omkring Thomsen har jeg læst følgende herinde: kun 1 øje, Kan ikke score eller lave assist, kun 1 år tilbage af kontrakten osv.
Jeg er satme da glad for der åbenbart sidder en mand i Nantes og kan se at Thomsen er en fantastisk spiller med en kanon drev med bolden. Vil nærmest kalde hans løb med bolden unikt i den alder. Sublim arbejdes moral med løb både frem og tilbage i banen. Stor profil på vores mesterhold og ikke mindst, vel den danske mark-spiller med flest minutter på banen? i den netop overstået U21 turnering. I øvrigt pisse godt gået af en halvblind fodboldspiler, som hverken kan lave assist eller mål (Hvilket pludselig er blevet det eneste man skal måles på åbenbart)

I øvrigt har både Thelander og AK fået samme tur da de røg videre i et forsvar på den lave pris vi fik.
De røg også lige igennem middelmådig møllen herinde.
Det er helt klamt at læse, hvor hurtigt folk har glemt, hvor gode spillere de var for os for bare ET år siden!

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga

Indlæg af Trickster » 31. jul 2015, 19:10

Gaarde6 skrev:
Trickster skrev:

Jeg tror sgu kun det er i Aalborg der findes sådan en evne til at tale ens egne spillere ned i pris.
Det er helt vanvittigt at læse, hvordan folk herinde kan rette ALT fokus over på noget negativt omkring vores spillere.
Vi er nærmest heldige at de lærte at gå i sin tid. Vi skal ihvertfald være heldige, hvis der overhovedet er en klub, som vil overtage dem når de er færdige i AaB! I taler dem ned og ned og ned i pris.

Omkring Thomsen har jeg læst følgende herinde: kun 1 øje, Kan ikke score eller lave assist, kun 1 år tilbage af kontrakten osv.
Jeg er satme da glad for der åbenbart sidder en mand i Nantes og kan se at Thomsen er en fantastisk spiller med en kanon drev med bolden. Vil nærmest kalde hans løb med bolden unikt i den alder. Sublim arbejdes moral med løb både frem og tilbage i banen. Stor profil på vores mesterhold og ikke mindst, vel den danske mark-spiller med flest minutter på banen? i den netop overstået U21 turnering. I øvrigt pisse godt gået af en halvblind fodboldspiler, som hverken kan lave assist eller mål (Hvilket pludselig er blevet det eneste man skal måles på åbenbart)

I øvrigt har både Thelander og AK fået samme tur da de røg videre i et forsvar på den lave pris vi fik.
Det er helt klamt at læse, hvor hurtigt folk har glemt, hvor gode spillere de var for os for bare ET år siden!
Er du eventuelt i stand til at skrive et indlæg, der ikke er fyldt op med stråmandsargumenter? Jeg får sgu ondt i hovedet af at læse sådan en omgang vrøvl.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 31. jul 2015, 19:33

Trickster skrev:
Er du eventuelt i stand til at skrive et indlæg, der ikke er fyldt op med stråmandsargumenter? Jeg får sgu ondt i hovedet af at læse sådan en omgang vrøvl.
Hvad er det præcist du mener der er vrøvl?

Nicolai Thomsen er en klassespiller og en profil i den danske liga. Fast mand på u21 og fik samtlige minutter til slutrunden. I doublesæsonen holdt han et intet mindre end fremragende niveau hele sæsonen og jeg var personligt i tvivl om, om jeg helst ville beholde ham eller Kusk. Ja, Thomsen har mangler. Ja, han faldt lidt i niveau sidste sæson. Og ja, han har kun ét år tilbage af sin kontrakt... Men han er en rigtig dygtig spiller der har bevist sit værd over en længere periode, og som har nogle kvaliteter der er ret efterspurgte rundt omkring, især hans alsidighed og hans løbepensum. Nantes må punge op med 2 millioner euro, ellers er det "non merci".
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga

Indlæg af Trickster » 31. jul 2015, 19:47

Hanga skrev:
Trickster skrev:
Hvad er det præcist du mener der er vrøvl?

Nicolai Thomsen er en klassespiller og en profil i den danske liga. Fast mand på u21 og fik samtlige minutter til slutrunden. I doublesæsonen holdt han et intet mindre end fremragende niveau hele sæsonen og jeg var personligt i tvivl om, om jeg helst ville beholde ham eller Kusk. Ja, Thomsen har mangler. Ja, han faldt lidt i niveau sidste sæson. Og ja, han har kun ét år tilbage af sin kontrakt... Men han er en rigtig dygtig spiller der har bevist sit værd over en længere periode, og som har nogle kvaliteter der er ret efterspurgte rundt omkring, især hans alsidighed og hans løbepensum. Nantes må punge op med 2 millioner euro, ellers er det "non merci".
Vrøvl? Vi kan jo starte med, at Thomsen overhovedet var heldig med at lære at gå, og at der er en klub, der overhovedet har lyst til at have ham på kontrakt. Jeg fik også skudt i skoene, at Thomsen hverken kunne lave mål eller assists - det har jeg aldrig skrevet eller hentydet - og vi kan vel alle være enige om, at mål og assists sælger og skubber prisen i vejret. Hvis den pågældende bruger nu skrev sit indlæg og sine argumenter uden denne her tykke provokerende attitude, så havde jeg nok også lyst til at uddybe min kommentar og svare ham på en ordenlig måde

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 31. jul 2015, 20:19

Hanga skrev:Ja, Thomsen har mangler. Ja, han faldt lidt i niveau sidste sæson. Og ja, han har kun ét år tilbage af sin kontrakt...
Ja, han har kun et øje!!!

Hvad er det forøvrigt noget værre vrøvl du skriver? Han har kontrakt med AaB frem til 31. december 2016.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 31. jul 2015, 20:48

Trickster skrev:
Gaarde6 skrev:
Trickster skrev:

Uha så må vi sgu nok stoppe med at læse hinandens indlæg herinde.
For jeg bliver også frygtelig træt af at læse om Låsby Svendsen vrøvl på en side om AaB fodbold.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga

Indlæg af Trickster » 31. jul 2015, 21:04

God idè. Du kan hygge dig med Allan på ignore-listen. Jeg vil ikke ligefrem savne jeres 'debatter'.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 31. jul 2015, 21:29

Trickster skrev:
Vrøvl? Vi kan jo starte med, at Thomsen overhovedet var heldig med at lære at gå, og at der er en klub, der overhovedet har lyst til at have ham på kontrakt. Jeg fik også skudt i skoene, at Thomsen hverken kunne lave mål eller assists - det har jeg aldrig skrevet eller hentydet - og vi kan vel alle være enige om, at mål og assists sælger og skubber prisen i vejret. Hvis den pågældende bruger nu skrev sit indlæg og sine argumenter uden denne her tykke provokerende attitude, så havde jeg nok også lyst til at uddybe min kommentar og svare ham på en ordenlig måde
Han brugte en stærk overdrivelse for understrege sin pointe om, at vi og AaB nogle gange er gode til at snakke vores spillere og klub lidt ned. Det vil jeg altså give ham ret i. Vi lader os nogle gange være tilfredse med for lidt, ikke kun når det kommer til salg af spillere.

Nu kan jeg ikke helt finde ud af om du mener, at Thomsen mangler assists eller ej. Du vil ikke vil have det skudt i skoene, men bruger det alligevel som argument for en ikke så høj pris? Thomsen var sidste sæson AaB spilleren med flest assists. I double sæsonen blev han kun overgået af Kusk. Jeg synes ikke ligefrem man kan klandre ham for ikke at skabe chancerne. Han mangler målene, det er helt klart og tydeligt, og det påvirker uden tvivl prisen meget. Men alt i alt er han stadig en meget dygtig spiller som bør være særdeles attraktiv.

Patmand skrev:
Hanga skrev:Ja, Thomsen har mangler. Ja, han faldt lidt i niveau sidste sæson. Og ja, han har kun ét år tilbage af sin kontrakt...
Hvad er det forøvrigt noget værre vrøvl du skriver? Han har kontrakt med AaB frem til 31. december 2016.
Du har ret, endnu et argument for at vi ikke skal gå på kompromis.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 31. jul 2015, 22:06

Trickster skrev:God idè. Du kan hygge dig med Allan på ignore-listen. Jeg vil ikke ligefrem savne jeres 'debatter'.
Jeg overdrev i min måde at fremsige mit argument omkring mange herinde, har det med at tale vores spillere ned i værdi. Jeg tror du fattede budskabet.

Du brugte låsby Svendsen til dine argumenter. Den fangede jeg også.

Du kalder så mit for vrøvl og ignorer mig?

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 31. jul 2015, 22:22

Trickster skrev:

Nu skal du ikke skyde mig en masse i skoene, jeg kunne aldrig finde på at brokke mig over vi ikke fik noget for ham, hvis det ender sådan. Jeg tror det vil være sundt for klubben at begynde at tænke lidt mere langsigtet. Vil Nantes ikke give en ordenlig pris, fint så lad os beholde thomsen, og lade ham smutte på en fri transfer, så må Nantes jo tage chancen der. Så kan man håbe at sådan en omgang, vil lære andre klubber at man i fremtiden ikke vil acceptere små bud, bare fordi man ikke byder andet.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 31. jul 2015, 22:30

Hanga skrev:
Patmand skrev:
Du har ret, endnu et argument for at vi ikke skal gå på kompromis.
Sorry...så lige chancen for at ride med på sikke-du-vrøvler bølgen :cheers:

Husk nu det er sommer folkens, solen skinner...ja det gør den så ikke, men det er i hvert fald sommer, bolden triller igen i Superligaen og øllene kan umuligt være for varme.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga

Indlæg af Trickster » 1. aug 2015, 12:50

Hanga skrev:
Trickster skrev:
Han brugte en stærk overdrivelse for understrege sin pointe om, at vi og AaB nogle gange er gode til at snakke vores spillere og klub lidt ned. Det vil jeg altså give ham ret i. Vi lader os nogle gange være tilfredse med for lidt, ikke kun når det kommer til salg af spillere.

Nu kan jeg ikke helt finde ud af om du mener, at Thomsen mangler assists eller ej. Du vil ikke vil have det skudt i skoene, men bruger det alligevel som argument for en ikke så høj pris? Thomsen var sidste sæson AaB spilleren med flest assists. I double sæsonen blev han kun overgået af Kusk. Jeg synes ikke ligefrem man kan klandre ham for ikke at skabe chancerne. Han mangler målene, det er helt klart og tydeligt, og det påvirker uden tvivl prisen meget. Men alt i alt er han stadig en meget dygtig spiller som bør være særdeles attraktiv.
Jeg skrev, at Thomsen ikke var nogen assistkonge. Det vidner 12 assists på to sæsoner just heller ikke om. Der er en væsentlig forskel på, ikke at lave nogen assists overhovedet - som Gaarde6 insinuerede - og på ikke at være en assistkonge, som var det ordvalg jeg brugte.

Ingen her anfægter, at Thomsen er en rigtig god fodboldspiller - især efter Superliga-standarder. Thomsen er en arbejdshest, fleksibel med en fin teknik, hvor han især er god til at kombinere og spille bold i små rum. Selvom han har et godt drive med bolden, så er hurtighed ikke ligefrem en af hans kompetencer, ligesom han heller ikke forventes at sætte en modstander af i en 1mod1-situation. Han mangler selvfølgelig at være mere målfarlig, og det er jo også en af grundene til, at jeg ikke tror, AaB kan sælge ham for meget mere end 12-13 millioner kr. Altså er han ikke den typiske fodboldmæssige profil, der ofte sælges for mange millioner. Når det er skrevet, så synes jeg da stadigvæk, at han er en af Superligaens bedste spillere. Nu troede jeg også, at han kun havde ét år tilbage af sin kontrakt, og ikke halvandet - det gør, at AaB ikke er 'tvunget' til at sælge ham i dette vindue, men godt kan vente til vinter. Med et halvt år ekstra kan en sælgende klub(imo) godt smide 2-3 millioner oveni salgsprisen.

Besvar