Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af AllanPedersen » 9. jul 2015, 23:43

Eksil skrev:Come on Gaarde. Vi ved alle hvor nemt det her transfer halløj er. Filtrer efter kontraktudløb (6 mdr eller mindre), sorter efter værdi. Scout de første 10. Tilbyd de bedste 5 kontrakter (dog aldrig briter, de er lort). Hvor svært kan det være CBS-slipse-dreng?

;)
Er ikke et sekund i tvivl om du er typen hvor vi kunne sidde tilbage med Augo og kun 10x u17 spillere..
og stadig ville sige ting som

"Jamen hvis de nu ikke vil forlænge :("
"Vi forsøger bare at køre en sund økonomi"

Billede
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. jul 2015, 23:49

Freddie skrev:
AllanPedersen skrev:AaB har mange gange ventet og det har ikke altid været til vores fordel..

Så står vi pludselig med et par dage igen og må sige ja til en eller anden panik handel fordi de ting vi langsomt arbejdede på ikke virkede.

Kan vi ikke blive enige om. både dalsgaard og Thomsen SKAL! erstattes med et køb.
KP kan nok godt dække theladner nogenlunde.. men de 2 andre har vi ikke råd til at miste
Der er sgu da ingen, der vil erstatte Henrik Dalsgaard med en U19 spiller. Hvis han ikke finder sammen med AaB, bliver det Patrick, der kommer til at overtage den tjans. Det har han fuldkommen styr på.
Som det ser ud nu, er der kun en spiller, der ikke er til rådighed for AaB i den kommende sæson, og det er Thelander. Han er allerede erstattet, og det er gået fremragende med Kasper Pedersen på den post.
For at der ikke er nogen, der skal komme med den uigennemtænkte traver, at der vil være spillere, som ikke vil yde noget for AaB men bare hente lønnen, Allan, så står det helt klart for mig, at i første række Anders K. udmærket ved, at AaB ikke havde lyst til at slippe ham. Han er ikke blevet fyret. Tværtimod har AaB forsøgt at få forhandlinger i gang med ham, så han har ingen som helst grund til at gå i dvaletilstand. Desuden er han også professionel, så han vil selvfølgelig passe sit arbejde, så godt han kan.
Så skru nu bare ned for retorikken. Vi lever da for Fanden ikke i Mellemøsten, hvor en fjer kan blive til 5 høns på kort tid.
hvad mener du med Patrick har fuldkommen styr på det?!

Pk er ikke en top 4 holds forsvarsspiller.. og skal sku ikke stå en hel sæson dernede..
Dalsgaard har speed.. et hårdt skud.. ting PK slet ikke kan vise.
Mener du seriøst vi vil være lige så pænt stillet?

Thomsen vil sælges, han vil ikke forlænge... og lige pludselig er der under et år tilbage af hans kontrakt

Aks kontrakt udløber til Jul
Dalsgaards kontrakt udløber til Jul ...

Vi kan jo ikke bare stå der uden at have forberedt os når det sker.. de forberedelser skal ske nu.. inden sæsonnen.
Er det for meget at forlange? Skal vi vente indtil februar med at skifte dem ud.

Og ja Thelander er udskiftet... med Kasper P.. hvem er så backup.. 1 spiller, Blåbjerg.
Ved du hvor mange kampe han har spillet som central forsvarer for AaB?.
Der var den der pokal kamp... var der flere?

Truppen er tynd som Kate Moss.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 10. jul 2015, 01:04

AllanPedersen skrev:

hvad mener du med Patrick har fuldkommen styr på det?!

Pk er ikke en top 4 holds forsvarsspiller.. og skal sku ikke stå en hel sæson dernede..
Dalsgaard har speed.. et hårdt skud.. ting PK slet ikke kan vise.
Mener du seriøst vi vil være lige så pænt stillet?

Thomsen vil sælges, han vil ikke forlænge... og lige pludselig er der under et år tilbage af hans kontrakt

Aks kontrakt udløber til Jul
Dalsgaards kontrakt udløber til Jul ...

Vi kan jo ikke bare stå der uden at have forberedt os når det sker.. de forberedelser skal ske nu.. inden sæsonnen.
Er det for meget at forlange? Skal vi vente indtil februar med at skifte dem ud.

Og ja Thelander er udskiftet... med Kasper P.. hvem er så backup.. 1 spiller, Blåbjerg.
Ved du hvor mange kampe han har spillet som central forsvarer for AaB?.
Der var den der pokal kamp... var der flere?

Truppen er tynd som Kate Moss.
Jeg mener at de resultater vi havde i den halvsæson Patrick spillede så fremragende på backen er de bedste i klubbens historie. Dem har vi overhovedet ikke været i nærheden af med Dalle, uden at jeg dog vil påstå at det præcis var det bytte, der trak os nedad. Det er mere kompleks end som så.

Enhver, der har selv den mindste forstand på økonomi vil anbefale, at man venter med at hente en erstatning for Thomsen til han er solgt. Det vil være økonomisk idioti, det rene harakiri, at handle inden spilleren er solgt. Det er bare sådan vilkårene er hvis man vil være økonomisk ansvarlig.

Der vil altid være kontrakter, der skal forlænges. Det er ikke noget nyt. Man må have is i maven. Hvis du lader dig stresse nu, må jeg sige, at det er godt for AaB at du ikke er sportsdirektør. Du ville kaste mønterne væk hurtigere end vi kan nå at hente dem igen via Børsen.

Jeg er fuldkommen tryg ved Blåbjerg i AaBs centerforsvar. Han er allerede en erfaren og dreven centerforsvarer, der oven i købet er venstrebenet. En guldklump, efter min mening. Jeg har talt mig frem til at han har spillet 9 kampe i centerforsvaret for AaB, hvilket er flere end Kasper Pedersen havde med sig, da han stod i pokalfinalen i sidste sæson. Man skal jo starte et sted, og alle vores spillere, selv Torben Boye, er startet på 0.

Om truppen er tynd eller hvad den er afhænger af øjnene, der ser det. Men du tager fejl. Jeg er ikke imod nyanskaffelser i truppen. Jeg er imod den panik du lyser langt væk af. Hvis du vil være fan af en klub der bare handler i vildelse uden mål og med, kan jeg anbefale dig at støtte FCK. Der har Ståle nu gennem de sidste sæsoner vist, hvordan man slet ikke skal gøre det. Indtil videre er mit skud at han har kostet FCK betydeligt mere end 100 millioner, og trods det har de stadig ikke noget, der ligner en sammenspillet trup. Som jeg fornemmer det, passer din kemi bedre til de hovsaløsninger, Solbakken forsøger sig med, end den overvejede måde AaB bliver drevet på. Vi har intet at lære af hverken FCK eller Randers for den sags skyld. De skyder til højre og venstre, og det er det rene held, hvis de pludselig skulle ramme noget. I AaB, min ven, har vi en klar og tydelig strategi. Den følger vi, og den har kastet ikke så få fine resultater af sig, både nationalt og internationalt. Det håber jeg selskabet bliver ved med.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 10. jul 2015, 08:07

AllanPedersen skrev:
Eksil skrev:Come on Gaarde. Vi ved alle hvor nemt det her transfer halløj er. Filtrer efter kontraktudløb (6 mdr eller mindre), sorter efter værdi. Scout de første 10. Tilbyd de bedste 5 kontrakter (dog aldrig briter, de er lort). Hvor svært kan det være CBS-slipse-dreng?

;)
Er ikke et sekund i tvivl om du er typen hvor vi kunne sidde tilbage med Augo og kun 10x u17 spillere..
På den anden side er jeg sikker på, at dig og gamle bestyrelse ville være kongerne af 2.div, nu hvor i havde sikret 3 oprykning på 4 år, efter anden konkurs.

[Indsæt random lorte meme]

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 16. jul 2015, 08:42

http://www.bold.dk/nyt/avis-ob-angriber-aktuel-i-polen

Mon ikke han ryger ud og AK ryger ind... Så står vi tilbage med lorten.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. jul 2015, 09:01

Tyskeren skrev:http://www.bold.dk/nyt/avis-ob-angriber-aktuel-i-polen

I mine øjne vil det være optimalt hvis OB er "tvunget" til at hente AK nu. Så må de hoste op med en mindre transfersum og vi kan få en spiller ud, der åbenbart ikke ønsker at være her. Helenius, Spalvis, Jönne, Ene, Ahlmann og Pohl skal nok dække angrebspladserne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 16. jul 2015, 10:37

Hanga skrev:

I mine øjne vil det være optimalt hvis OB er "tvunget" til at hente AK nu. Så må de hoste op med en mindre transfersum og vi kan få en spiller ud, der åbenbart ikke ønsker at være her. Helenius, Spalvis, Jönne, Ene, Ahlmann og Pohl skal nok dække angrebspladserne.
Jeg håber at vi beholder AK frem til kontraktudløb. Tror at han nok skal vise sit værd trods han er på vej til FC Leasy.

Hvis AK bliver solgt for pebernødder nu så er vi klart svækket. Jeg anser AK som værende vores bedste angriber. Personligt vil jeg mene at han er langt bedre end Helenius.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 16. jul 2015, 12:21

Det kommer nok også an på om Ifk sælger Lasse vibe. Så køber de nok Thomas Mikkelsen i Odense. Og så er der åbnet op for AK. Pt er der overskud af offensiv i OB.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 16. jul 2015, 13:47

frederikshavneren skrev:
Hanga skrev:

Jeg håber at vi beholder AK frem til kontraktudløb. Tror at han nok skal vise sit værd trods han er på vej til FC Leasy.

Hvis AK bliver solgt for pebernødder nu så er vi klart svækket. Jeg anser AK som værende vores bedste angriber. Personligt vil jeg mene at han er langt bedre end Helenius.
Men det giver da ikke mening? Hvordan kan han være motiveret når han er på vej væk? Følgende gælder måske kun for trænere??
frederikshavneren skrev:
Det er da sund fornuft at skifte træner til vinter hvis det er muligt. Gaarde og co. skal selvfølgelig ikke forhaste processen, men hvis de snart har afløseren klar og han kan tiltræde til januar så er det med at slå til. At det så betyder en fyreseddel til Kent ser jeg kun som noget positivt.
Uanset hvad Kent siger hfra nu til sommer så er han altså på vej væk og medierne vil berettiget stille spørgsmål til hvor motiveret han er.

Derudover ser du også bort fra spillertruppen. Det er altså set før at spillertrupper mister respekten for træneren når denne er på vej væk. Taber vi i de første vigtige kampe i forårssæsonen mod Club Brügge KV og i pokalen mod Esbjerg så tror jeg at forårssæsonen ender som en lang ørkenvandring, hvor spillertruppen slet ikke kan finde motivationen.
AK skal bare videre hvis det er muligt..
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 16. jul 2015, 23:22

MrBangDK skrev:
frederikshavneren skrev:
Hanga skrev:

Men det giver da ikke mening? Hvordan kan han være motiveret når han er på vej væk? Følgende gælder måske kun for trænere??
frederikshavneren skrev:
Det er da sund fornuft at skifte træner til vinter hvis det er muligt. Gaarde og co. skal selvfølgelig ikke forhaste processen, men hvis de snart har afløseren klar og han kan tiltræde til januar så er det med at slå til. At det så betyder en fyreseddel til Kent ser jeg kun som noget positivt.
Uanset hvad Kent siger hfra nu til sommer så er han altså på vej væk og medierne vil berettiget stille spørgsmål til hvor motiveret han er.

Derudover ser du også bort fra spillertruppen. Det er altså set før at spillertrupper mister respekten for træneren når denne er på vej væk. Taber vi i de første vigtige kampe i forårssæsonen mod Club Brügge KV og i pokalen mod Esbjerg så tror jeg at forårssæsonen ender som en lang ørkenvandring, hvor spillertruppen slet ikke kan finde motivationen.
AK skal bare videre hvis det er muligt..
Ja det er godt med dobbeltmoral...

Jeg står ved at Kent selvfølgelig burde være blevet fyret da han offentliggjorde skiftet til OB, men jeg synes at det er lidt svært at sammenligne med AKs situation. Der er forskel på når det er en træner kontra når det er en spiller der er på vej væk. Alt andet lige har det større betydning når der berettiget kan stilles spørgsmål til lederens/trænerens status og motivation.

Hvis Gaarde vurderer at AK er checket ud mentalt så giver det god mening at sælge ham nu, men hvis AK er klar på at blive i AaB til vinter så mener jeg at vi skal beholde ham.

AK er vores bedste angriber og det vil være et stort tab at miste ham nu, især i den nuværende situation hvor der berettiget kan stilles spørgsmålstegn til i hvilken forfatning RJ, Helenius og Spalvis er i. Det har naturligvis også betydning for min vurdering af situationen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 17. jul 2015, 00:16

Og hvad vil du så gøre til efter jul?
Hvis du har ladet AK spille deroppe..

Så skal en eller anden uden spilletid pludselig ind midt i sæsonnen..

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 19. jul 2015, 14:30

AK er tydeligvis færdig i AaB. Han er ikke udtaget til kampen i morgen.

Ingen overraskelse i det overhovedet. Som jeg tidligere har udtalt, så er det så sikkert som amen i kirken at han skifter til OB indenfor kort tid.

Til den debatør der fandt det underligt, at OB uden at kontakte AaB først skrev kontrakt med AK.
Selvfølgelig forsøger man at bringe sig i den stærkest mulige forhandlingsposition. Det har OB gjort og kan derefter henvende sig til AaB; "AK er vores fra nytår men vi tager ham gerne med det samme. Jeg har lidt mønter i lommen - dem kan I få og så slipper i for at aflønne ham de næste seks måneder."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jul 2015, 15:16

Nu var AK vel småskadet til sidste træningskamp, som jeg husker referaterne, så vel ikke underligt, at han ikke er udtaget. Men selvfølgelig skal vi håbe på en hurtig handel.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 19. jul 2015, 15:31

FlæskeFrank skrev:Nu var AK vel småskadet til sidste træningskamp, som jeg husker referaterne, så vel ikke underligt, at han ikke er udtaget. Men selvfølgelig skal vi håbe på en hurtig handel.
AK er ikke skadet iflg. AaBs hjemmeside http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... -kamp.aspx

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 19. jul 2015, 15:34

AllanPedersen skrev:Og hvad vil du så gøre til efter jul?
Hvis du har ladet AK spille deroppe..

Så skal en eller anden uden spilletid pludselig ind midt i sæsonnen..
Vi skal selvfølgelig ikke skippe AK til OB uden de vil give lidt mønt for ham. Det er jo ingen gavebod det her.

Helle, jönne og spalvis er vores klare 1 valg og så må AK affinde sig med, at han kun bruges hvis disse ikke kan spille eller slet ingenting rammer.

Vi skal selvfølgelig ikke satse på at AK skal være nr. 1 i det angreb. Det giver ingen mening og der er vi ret enige.

Hvis OB vil have AK må de betale

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 19. jul 2015, 15:37

FlæskeFrank skrev:Nu var AK vel småskadet til sidste træningskamp, som jeg husker referaterne, så vel ikke underligt, at han ikke er udtaget. Men selvfølgelig skal vi håbe på en hurtig handel.
Så tror jeg du husker forkert. Han er ikke skadet.

Fra bold.dk
"Her kan Jukka Raitala og Oliver Abildgaard få deres debut for nordjyderne, men man må se bort fra Patrick Kristensen, Jakob Ahlmann, Gilli Rolantsson og Kasper Pedersen, der alle sidder ude med skader."

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 19. jul 2015, 17:50

Er der nogen der ved med sikkerhed hvad der er op og ned i denne sag. Mærkeligt hvis man ikke bruger sin bedste angriber hvis man skal betale ham løn..... måske er et salg lige op over.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 19. jul 2015, 18:00

Since skrev:Er der nogen der ved med sikkerhed hvad der er op og ned i denne sag. Mærkeligt hvis man ikke bruger sin bedste angriber hvis man skal betale ham løn..... måske er et salg lige op over.
Jeg ved det ikke, men jeg håber det er et signal fra AaB om at man siger stop. Vi har i min verden været alt for søde i et benhårdt game, når det kommer til situationer som dette. Og jeg håber man er klar til at æde AK's løn i et halvt år, hvis OB ikke vil hoste op med nogle mønter. Og vil OB ikke det, kan han sidde på bænken/på reserveholdet, mens vi spiller vores hold sammen med de angribere vi har.

AK har tydeligt vist,at han ikke mener han skylder AaB noget som helst. I samme ombæring skylder AaB heller ikke AK en dyt, og får OB en angriber uden kamptræning, og som har været en forgyldt træningskegle i et halvt år, så er det fint med mig. For i min verden sender det også et signal om at vi ikke lader os køre rundt med.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. jul 2015, 19:34

Since skrev:Er der nogen der ved med sikkerhed hvad der er op og ned i denne sag. Mærkeligt hvis man ikke bruger sin bedste angriber hvis man skal betale ham løn..... måske er et salg lige op over.
Bedste angriber? Hvor?
Janteloven eksisterer IKKE!

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 19. jul 2015, 19:58

Køllen I Møllen skrev:
Bedste angriber? Hvor?
Den undrer også mig.

Besvar