Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af R Rosenberg » 12. aug 2025, 08:40

Kokkefar skrev:
12. aug 2025, 08:36
2. Bundesliga, det er jo Diakhité 2.0. Det viser jo bare, at tyskerne ikke har sluppet taget!!!

On a serious note, lyder det positivt, at det er den kaliber man går efter. Så kan man bedre leve med, at det trækker ud. Håber virkelig vi står med 2-3 rutinerede spillere, der kan sikre et vist bundniveau om to uger. Så har vi altså et fint fundament at bygge videre på før Højer.

Han kan vel rent CV-mæssigt sammenlignes lidt med Richard Jensen fra Vejle. Han har færre landskampe, men kom til Vejle fra Aberdeen, som vel er et marginalt højere niveau end Braunsweig, pt, men han ville vel være en markant signing for ethvert 1.div hold. Det eneste der kan bekymre mig ved Ivanov, uden at kende noget som helst til ham, er at han er 2 meter, hvilket er godt på mange parametre, men man kan nok ikke forvente, at han er en raket. Ham og Pudel, lyder som et pænt langsomt midterforsvar.
Tænker, at der er lagt i ovnen til, at det nok bliver denne Ivanov sammen med Makolli, hvis det sker.
Heller ingen raket, men dog hurtigere end Pudel.

Spændende rygte. Var det ikke for de finske landskampe, kunne man dog nok frygte, at det var mere af samme skuffe.

Dalsgaard - jeg ville elske det. Men er det ikke lige et vindue eller to for sent efterhånden?
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 12. aug 2025, 08:44

Laumag skrev:
12. aug 2025, 08:12
jayC skrev:
12. aug 2025, 07:18
Forza skrev:
12. aug 2025, 07:11
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... ldsspiller

Det lyder til at være en anden kaliber end vi ellers har set. Dalsgaard er heller ikke helt udelukket.
Kender ikke manden, men hvis det er rigtig - så må det være 1. divisions absolutte største signing til dato ..

En finsk landsholdsspiller- wauw..

Måske det hjælper Jacob Friis bor i Baghaven, og kender klubben og kan skubbe Ivanov i den retning :)
Kender ikke spilleren men ud fra beskrivelsen er han en drømme signing - rutineret klasse som de unge kan læne sig op ad og guides af. Den type spillere gør de unge bedre og dermed øger deres værdi.
Kan vi få en tilsvarende type til midtbanen samt en yngre offensivspiller med fart - så er jeg ganske godt tilfreds.
Enig!

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 12. aug 2025, 08:46

R Rosenberg skrev:
12. aug 2025, 08:40
Kokkefar skrev:
12. aug 2025, 08:36
2. Bundesliga, det er jo Diakhité 2.0. Det viser jo bare, at tyskerne ikke har sluppet taget!!!

On a serious note, lyder det positivt, at det er den kaliber man går efter. Så kan man bedre leve med, at det trækker ud. Håber virkelig vi står med 2-3 rutinerede spillere, der kan sikre et vist bundniveau om to uger. Så har vi altså et fint fundament at bygge videre på før Højer.

Han kan vel rent CV-mæssigt sammenlignes lidt med Richard Jensen fra Vejle. Han har færre landskampe, men kom til Vejle fra Aberdeen, som vel er et marginalt højere niveau end Braunsweig, pt, men han ville vel være en markant signing for ethvert 1.div hold. Det eneste der kan bekymre mig ved Ivanov, uden at kende noget som helst til ham, er at han er 2 meter, hvilket er godt på mange parametre, men man kan nok ikke forvente, at han er en raket. Ham og Pudel, lyder som et pænt langsomt midterforsvar.
Tænker, at der er lagt i ovnen til, at det nok bliver denne Ivanov sammen med Makolli, hvis det sker.
Heller ingen raket, men dog hurtigere end Pudel.

Spændende rygte. Var det ikke for de finske landskampe, kunne man dog nok frygte, at det var mere af samme skuffe.

Dalsgaard - jeg ville elske det. Men er det ikke lige et vindue eller to for sent efterhånden?
Jo.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 12. aug 2025, 08:52

Jeg har en finsk kollega der ser alle deres landskampe og han siger Ivanov vil gå direkte ind og være den bedste spiller i AaBs trup. Vurderer han har niveau til ca midten af superligaen.
Hvis blot han har niveau til bunden af superligaen så vil han stadig være den bedste spiller på vores hold, for ingen i den nuværende trup har superliga niveau.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. aug 2025, 09:00

Alexis skrev:
12. aug 2025, 08:52
Jeg har en finsk kollega der ser alle deres landskampe og han siger Ivanov vil gå direkte ind og være den bedste spiller i AaBs trup. Vurderer han har niveau til ca midten af superligaen.
Hvis blot han har niveau til bunden af superligaen så vil han stadig være den bedste spiller på vores hold, for ingen i den nuværende trup har superliga niveau.
Herligt. Lad os satse på, at de lander ham så. Forsvaret kan så bygges op omkring ham de næste 3-4 års tid.

Kunne man skaffe en lignende profil til midtbanen, så kunne det begynde at ligne noget. Problemet er, at hvor vi sidste gang nærmest kunne love oprykning, så ser det markant anderledes ud nu.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. aug 2025, 09:08

Alexis skrev:
12. aug 2025, 08:52
Herligt..så mangler vi bare 10 mere :-)

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 12. aug 2025, 09:09

andrii skrev:
12. aug 2025, 08:25
MortenN skrev:
12. aug 2025, 06:50
Kasper skrev:
12. aug 2025, 05:54
Frygah skrev:
11. aug 2025, 22:43
Altså jeg er også stor fan af Ross, og tænker også han vil være en super forstærkning, men... Og jeg synes der er et men.

Han er i mit hoved bare samme profiltype som Okore, Diakete, Thelander og Kramer. Altså en fysisk stærk duelstopper, men ikke en spiller der skaber ro og organisation. Og det mener jeg virkelig vores hold skriger på i langt højere grad end en type som Ross - Uagtet at han er på langt højere niveau end de andre nævnte i mit indlæg.

Så jeg ved sgu ærligt ikke om jeg synes midlerne er bedre brugt på andre typer end lige ham.
Vi er enige så langt at han ikke er den mest moderne stopper, men jeg mener sagtens at han ville kunne gå direkte ind som anfører på holdet og skabe ro og organisation omkring sig.
Han er et niveau eller to op ifht det vi har.
Altså, jeg tror folk er fuldstændigt off i forhold til hvad vi kan hente.. vi taler om en mand der har spillet CL indenfor det sidste år
Ja, hvis vi henter en finsk landsholdsspiller, så er folk da i hvert fald helt off ift. hvad vi kan hente og scouter... ;)
Jeg tror sagtens på at vi kunne hente kvalitet, men jeg forventer intet. Tror SSE22 er alt for nærige til at erkende det åbenlyse behov for forstærkninger.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. aug 2025, 09:09

Ivanov lyder som en god tilgang i den nuværende situation.
Positivt, at man kigger på ambitiøse hylder og lyder noget bedre end SSEs kandidat (Victor Palsson) som er fem år ældre og så afdanket han er endt hos en mindre cypriotisk klub.
RAUS RAUS SSE!

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 12. aug 2025, 09:20

Jakobsen skrev:
12. aug 2025, 09:09
Positivt, at man kigger på ambitiøse hylder og lyder noget bedre end SSEs kandidat (Victor Palsson) som er fem år ældre og så afdanket han er endt hos en mindre cypriotisk klub.
du aner intet om hvem der er nogens kandidat….

det er mærkeligt at alt negativt skal drejes til at det er tyskerne der har indflydelse og alt positivt skyldes dansk indflydelse.

skal vi ikke bare glæde os over at klubben jagter profileret spillere ??

her en analyse som man kan smide i Google translate om ham som type og som spiller: https://2hundert10.de/2024/03/28/ivanov-der-grosse/amp/
hjertet i nord :aabfan:

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 12. aug 2025, 09:26

Jakobsen skrev:
Enig godt nogen sagde nej til SSE ideen palsson, det tror jeg ikke på ville have været godt.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 12. aug 2025, 09:27

Pontoppi skrev:
12. aug 2025, 09:20
Jakobsen skrev:

det er mærkeligt at alt negativt skal drejes til at det er tyskerne der har indflydelse og alt positivt skyldes dansk indflydelse.

her en analyse som man kan smide i Google translate om ham som type og som spiller: https://2hundert10.de/2024/03/28/ivanov-der-grosse/amp/
Vil du ikke godt holde alt det der sse onani ovre i sse tråden? Jeg magter ikke at se endnu en tråd blive ødelagt af at i skal sidde og gokke den af over hvem der har mest ret..

Fedt med noget rutine hvis den kommer i hus.

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 12. aug 2025, 09:28

Jeg synes også ideen om Dalsgaard er mega fed, hvis det ikke giver noget stort økonomisk pres, han har nok ikke meget mere end 1-2sæsoner tilbage, men hans lederegenskaber ville pynte helt vildt meget

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 12. aug 2025, 09:28

Interessant tilgang, hvis det lykkes. Nærmest en AaB-klassik...

Uanset ejerskabet , virker det som om den sportslige ledelse pt. er på et andet niveau end de sidste par år.

RicoBR02
Allstar
Allstar

Indlæg af RicoBR02 » 12. aug 2025, 09:28

RicoBR02 skrev:
12. aug 2025, 09:27
Pontoppi skrev:
Jakobsen skrev:

Vil du ikke godt holde alt det der sse onani ovre i sse tråden? Jeg magter ikke at se endnu en tråd blive ødelagt af at i skal sidde og gokke den af over hvem der har mest ret..

Rettelse, vil i ikke godt alle holde jeres sse lort i tråden der er oprettet til det, det er jo næsten værre end pyro diskussionen det her...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. aug 2025, 09:35

Pontoppi skrev:
Jakobsen skrev:

Det har nu været fremme i Ripodsten tidligere, at der var intern uenighed ifht. at den daglige ledelse på Hornevej gerne ville have proven danske spillere og at SSE folkene var varme på en spiller som Victor Palsson. At Palsson ikke allerede var endt i AaB blev udlagt som om, at den lokale ledelse reelt havde fået mere rum end tidligere. Så jo det ved jeg faktisk noget om da det er blevet er formidlet af en ret troværdig kilde, hvad angår AaB.

Jeg ved ikke hvorfor du har behov for så krakilsk at tale SSEs sag om det er fordi du er troll eller kollaboratør, men hvad tror du seriøst selv du kan opnå ved så dogmatisk at forsvare et ejerskab der er fejlet så eklatant?
RAUS RAUS SSE!

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 12. aug 2025, 09:38

RicoBR02 skrev:
Pontoppi skrev:
Jakobsen skrev:

Du ved du godt vil se mig gokke
Legaliser pyro!

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 12. aug 2025, 09:42

Jakobsen skrev:
12. aug 2025, 09:35
Det har nu været fremme i Ripodsten tidligere, at der var intern uenighed ifht. at den daglige ledelse på Hornevej gerne ville have proven danske spillere og at SSE folkene var varme på en spiller som Victor Palsson. At Palsson ikke allerede var endt i AaB blev udlagt som om, at den lokale ledelse reelt havde fået mere rum end tidligere. Så jo det ved jeg faktisk noget om da det er blevet er formidlet af en ret troværdig kilde, hvad angår AaB.

Jeg ved ikke hvorfor du har behov for så krakilsk at tale SSEs sag om det er fordi du er troll eller kollaboratør, men hvad tror du seriøst selv du kan opnå ved så dogmatisk at forsvare et ejerskab der er fejlet så eklatant?
ivanov er heller ikke proven dansk og har spillet i tyskland

jeg taler ikke sse’s sag men jeg er heller ikke på det negative korstog hvor alt er lort alle spillere erlort og alt negativt udlæges som et resultat af sse

nu har jeg tilført tråden ny viden ovenover måske du skulle prøve det samme….

på flere parametrer præsterer Ivanov flot og ligger i top 10 i 2Bundes - største svaghed er pasninger (kan næppe være ringere end Thelander) og så et middel hovedspil

lad os håbe han bliver til noget !!
hjertet i nord :aabfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 12. aug 2025, 09:54

Lidt om Ivanov der Grosse:

En naturlig fordel ved Roba er hans fysik og at hans spillertype passer perfekt til Eintrachts forsvar. Ifølge GSN har han et stærkt hovedspil og god timing i tacklinger – noget, der passer til BTSV’s spillestil. Hans defensive positionsspil er over gennemsnittet for ligaen, og hans taktiske forståelse er god. Denne sæson har han blandt ligaens midterforsvarere top-10-tal i bl.a. interceptions (afbrud af modstanderens afleveringer) og boldgenerobringer. Generelt er hans defensive aktioner i top 10. Han er bedst i rollen som “boldvinder”: at afskære afleveringer og erobre bolde. Han er også rigtig god til at blokere skud og udføre pres eller genpres.

Men hans styrker ligger ikke kun i defensiven. Jeg er glad for, at han kan håndtere bolden. Han spiller simpelt med bolden – noget, der passer til Eintrachts direkte spillestil. Når han spiller afleveringer i dybden, gør han det fint, selvom succesraten kan forbedres. Han ligger også i ligaens top 10, når det gælder 2.- og 3.-sidste aflevering før scoring. Derudover har han 0,18 nøgleafleveringer pr. 90 minutter (top 6), hvilket viser god taktisk overblik. Han laver også ofte fremadrettede løb med bolden – et kendetegn i Braunschweigs spil.

Selvfølgelig har Ivanov også svagheder. Ifølge GSN ligger de især i boldbehandling og offensivt spil uden bold.

Boldbehandling: Hvor hurtigt og sikkert han kan kontrollere en aflevering eller høj bold, så spillet kan fortsætte i højt tempo.

Spil uden bold: Hans evne til at løbe sig fri, finde rum og tilbyde sig for en aflevering.

Selvom han laver nogle gode afleveringer, er hans generelle pasningsspil stadig et udviklingspunkt. Også hurtighed og smidighed kan forbedres.

RicoBR02
Allstar
Allstar

Indlæg af RicoBR02 » 12. aug 2025, 09:54

AaBager skrev:
12. aug 2025, 09:38
RicoBR02 skrev:
Pontoppi skrev:
Jakobsen skrev:

Du ved du godt vil se mig gokke
Jo jo bevares 😘

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2025, 10:56

jonas386 skrev:
6. aug 2025, 15:34
AaBager skrev:
6. aug 2025, 15:21
le Cid skrev:
6. aug 2025, 12:23
jonas386 skrev:
6. aug 2025, 11:21
Ift. Birk, synes jeg han kom dårligt ud af den udveksling. Det kan da godt være det ikke er den måde han snakker om taktik og spillestil med sine assistenter, men han forstår jo godt hvad der ligger i spørgsmålet, og han ved (formentlig) også, at det er den måde mange fodboldfans ser fodbold på. Hvis han efter kampen stadig mener han traf den rigtige beslutning, så forklar dog hvorfor kritikken ikke ville gøre den nødvendige forskel, og hvorfor det valgte var en bedre løsning på den måde Brøndby gerne ville vinde kampen på. At tro et Viaplaystudie er sådan en kaffesalon i Wien, hvor der flyttes saltbøsser rundt på bordene, er lidt fjollet af Birk, og jeg synes mest af alt det osede af underskud - hvilket er helt naturligt efter et nederlag.
Helt enig. Jeg har hørt "eksperter" stille meget værre spørgsmål, end de Birk blev udsat for. Han fremstår netop som en presset mand, når han reagerer, som han gør!
Jeg synes det var på tide, at en fagperson talte imod dogmet, at "433 er offensivt og 532 er defensivt". Offensiv og defensiv tilgang til en kamp, afgøres ikke af talkombinationer og ingen seere ville tage skade af, at der kom mere faglighed ind i op- og nedtakten til en tv-kamp.
Det var da i så fald en oplagt mulighed til at oplyse nogle af dem der ser med, og bringe den faglighed ind i studiet. Der er sikkert også BIF'ere på den anden side af skærmen, der har haft samme undring, og ikke forstår trænerens valg.
Mediano kan vist heller ikke helt selv finde ud af hvad de mener. Jeg hørte deres PL-optakt i går, og da Tottenham kommer på banen, bliver der bragt et lytterspørgsmål, hvor vedkommende spørger om Rasmus Monnerup tror, at Thomas Frank i Tottenham vil vise samme taktiske fleksibilitet som i Brentford, hvor han både spillede med tre og fire mand i bagkæden. Monnerup roser først spørgsmålet fordi "det er godt set", og snakker derefter om at Frank startede med tre mand i bagkæden, til de kampe hvor Brentford var undertippede, men i takt med at de er blevet et etableret PL-hold og pludselig skal skabe kampene selv i mange tilfælde, er de gået over til noget der mere ligner 4-3-3. Det siges nærmest explicit, at tre i bagkæden betyder defensivt og afventende, mens fire i bagkæden giver mulighed for offensiv og skabende fodbold.

Først og fremmest har jeg helt forståelse for at Monnerup møder spørgeren, og taler med på et sprog de fleste fodboldfans forstår, men hvordan kan man både støtte Birk (som et par af eksperterne gjorde) i den manglende faglighed, og at det ikke bare handler om hvorvidt man bruger den ene eller anden formation, når deres eksperter (endda med seniortræningserfaring) vælger at snakke om fodboldtaktik på præcis samme måde. Monnerup skal selvfølgelig ikke kalde spørgeren for en idiot der ikke forstår fodboldtaktik, men det er da en oplagt mulighed for at forklare lytterne om hvordan professionelle trænere tænker på taktik og opstillinger, og dermed hæve den faglighed de sådan savner.

(Beklager off-topic for tråden, var lidt i tvivl om hvor det skulle postes, så forlængede bare den tidligere diskussion).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar