Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: Helenius

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 28. aug 2012, 17:08

MHJ skrev:
Mr Alex skrev:Hvis oplysningerne i denne artikel er rigtige, så er diskussionen vedr. prisskiltet på Helenius slut.
Lynge udtaler at buddet var stort nok, men de valgte at takke nej fordi at han gerne vil beholde holdet.
Der er både noget positivt og noget negativt i det.
Det positive er at vi med meget stor sandsynlighed beholder Helenius, Lucas, Lasse og Kusk. Men det negative er at buddet, som tilsyneladende var stort nok "kun" var på 14 millioner. Jeg troede godt nok at en spiller af Helenius's kaliber, også set hans alder i betragtning, ville være mere værd. Jeg ved ikke om buddene ligger så lavt, fordi at klubber har et kendskab til vores økonomi og så deved tror, at Lynge vil slippe ham billigere, hvilket Lynge selvfølgelig og heldigvis er klog nok til ikke at gøre.

Lige nu vil jeg mene at intet nyt, må være godt nyt!!
Men, men.... hvordan kan man fastholde at buddet var stort nok, samtidig med at man har sagt nej? Betyder et 'nej' ikke at buddet ikke har været stort nok? Han er en forvirrende kårl ham Lynge.
Der er nok flere faktorer, hvis Helenius havde været ellevild for at skifte havde man nok lyttet til det også. Samtidigt kan man have vurderet chancen for at hente bonus'er og videresalgsklausuler til at vøre større i andre klubber, hvor en tur til portugal hurtigt kunne have udviklet sig til den kendte triste historie. Endelig kunne man måske forestille sig at Lynge venter på en klub som vil byde det samme men lade AaB beholde Helenius på en leje indtil vinter?

ALF
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af ALF » 28. aug 2012, 20:32

Buddet var jo ikke stort nok, ellers havde jo været et ja. Så diskussionen om pris kan fortsætte :)

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 28. aug 2012, 21:02

ALF skrev:Buddet var jo ikke stort nok, ellers havde jo været et ja. Så diskussionen om pris kan fortsætte :)
At de byder 14 millioner kan du til gengæld nok godt se som et vink med en vognstang....

ALF
2. div
2. div

Indlæg af ALF » 28. aug 2012, 21:31

Poker-One-Kenobi skrev:
ALF skrev:Buddet var jo ikke stort nok, ellers havde jo været et ja. Så diskussionen om pris kan fortsætte :)
At de byder 14 millioner kan du til gengæld nok godt se som et vink med en vognstang....
Dejligt med en så skarp debattør, og ret imponerende, at du kan læse, når man ved du har dit at slås med.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Indlæg af BBS » 30. aug 2012, 13:13

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 816835.ece

Lynge har vel ikke helt seriøst overvejet et bud fra Brøndby?

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 30. aug 2012, 13:17

Hvordan fanden skulle bundby have haft råd til det?
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 30. aug 2012, 13:19

BBS skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 816835.ece

Lynge har vel ikke helt seriøst overvejet et bud fra Brøndby?
BIF kan sikkert ha smidt et bud på Niklas, men jeg tror ligesom Lissabon buddet at det blev afvist af Lynge, husk på at EB også påstod det var Niklas som afviste Portugiserne hvor det i virkeligheden faktisk var Lynge der gjorde det :)

Brøndby har sgu ikke midlerne til at købe Helenius fri, når de ikke engang kan betale sidste løn ude at låne til den.....
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 30. aug 2012, 13:19

Et meget underholdende bud fra Broby.

Man kan næsten håbe, at Gud har accepteret det, velvidende, at Helenius ville give Broby en hånlatter efterfulgt af langefingeren.
Uden Synd Ingen Frelse

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 30. aug 2012, 13:21

Det er nok et desperat forsøg fra Ekstra Bladet, på at få Brøndby aktien til at stige lidt. :o
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 30. aug 2012, 13:25

Hård lol på den, Brøndby.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. aug 2012, 13:28

Det skræmmende er, at bare tanken - i al sin latterlighed - kan give mig kvalme. Det er lige før jeg vil sige, at det ikke engang kan overgåes af et bud fra FCM med Christian Bak i byttehandel.

Edit: Og jo mere jeg tænker over det, des mere ryster jeg på hovedet af Brømbøøh. Altså, hvad forestiller de sig derovre? At de er mere attraktive end et tilbud fra en udenlandsk klub - som Helenius GARANTERET har fået, og vil få flere af? At de kan overbyde en udenlandsk klub af den størrelse, som Helenius sigter efter? De må jo tro, at bare fordi det er Brømbøøh, så vil enhver dansk spiller kaste sig grædende på knæ af taknemmelighed! Samtidig smager det enormt meget af, at de tror AaB er så pressede på økonomien at man nærmest vil fryse Helenius ud og tvinge ham afsted. Det siger alt i alt meget om den velkendte Brømbøøh-arrogance.

Edit på edit: Det kan da ikke passe...det er da bare en løgnehistorie....come on....
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 30. aug 2012, 13:54

Der skal simelthen ikke sælges noget til den bastard og rendestensklub fra Danmarks hul Brøndby.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 30. aug 2012, 14:22

Jeg har lige købt 4500 aktier i AaB :P.. til 1.4kr stykket..
min kammerat synes det er dumt...

jeg forventer at de er 4-5x værd til sommer ;)
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. aug 2012, 14:30

Funky skrev:Det kan da ikke passe...det er da bare en løgnehistorie....come on....
Det giver virkelig ingen mening overhovedet, og det er påfaldende at det kommer fra netop EB... Jeg melder mig i koret, og holder med dig i at det er rent opspind.

Men tanken er da godt nok ulækker, og man fik da lige nogle ubehagelige flashbacks til Ericsson/Silber salgene...brrrrrrrr.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 30. aug 2012, 14:50

Hvis man hæver sig lidt op over dette i bedste fald latterlige pr-stunt, så er BIF egentlig en rigtig sørgelig historie om storhed og fald.

BIF lever stadig i 1990erne, hvor de var DK's Rosenborg, der kunne støvsuge og samle alle talenter. Det var vel sådan set meget passende med 3+ tv-dækning i går, hvor FCK spillede om CHL-plads og de sidste BIF-selvpinere blev forkælet med 2. runde pokalbold mod Holbæk, som de kun med hiv og sving klarede hjem-

I dag råder panikken i BIF. Spillestilen vil gøre mange trænere i den norske Adecco-liga stolte med dens ensidige høje bolde mod Makienok-klippen. Midtbanen er med krohn-Delis afgang blottet for de sidste rester af kreativitet (Mathias Gehrt kunne måske være en løsning, hvis han spillede på et hold med selvtillid). Forsvaret er rystende usikkert og bygget op en over-hypet middelmådig amerikaner. I alt for lang tid betalte man tårnhøje lønninger til fejlcastede skandinavere som Schleebrugge og Nilsson i stedet for at pleje egne talenter og det opland man tidligere støvsugede. I dag rejser de bedste etablerede spillere fra Lyngby, AB, Roskilde og de vestsjællandske ikke længere til BIF, Et godt eksempel er Thelander, der kunne have pyntet gevaldigt i BIF's forsvar.

BIF's håb er deres dygtige talentarbejde. Problemet er bare at de bedste smutter inden de har alderen til førsteholdet, og at man ikke har tålmodighed med de øvrige. McGrath scorede mere en Helenius i U-19, men er aldrig blevet nogen succes og Patrick Mortensen blev kylet ud med badevandet og røg til Lyngby. Mentalitetsmæssig befinder BIF sig, hvor AGF var for nogle år siden, da de røg ud af Suppen. Man køber i panik i istedet for at bygge op på det solide fundament, man rent faktisk har.

Nå det var et langt skriv om et ligegyldig nulbon af en klub. Jeg er bare glad for at vi er gået i gang med AaB version II, og ikke skal til at begynde forfra.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 30. aug 2012, 15:03

Lynge siger, der ikke har været noget bud fra Brøndby

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 817183.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Tag i øvrigt at læs artiklen. EB har skrevet en historie om noget, som reelt ikke var en historie alligevel :D

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 30. aug 2012, 15:07

Mest komiske er det er samme person der her skrevet begge historier... Kunne Kasper Juul ikke have ringet til Lynge INDEN første historie, bare lige for at tjekke og undgå at gøre sig selv til grin...

MikkelPa
Drenge
Drenge

Indlæg af MikkelPa » 30. aug 2012, 15:16

AllanPedersen skrev:Jeg har lige købt 4500 aktier i AaB :P.. til 1.4kr stykket..

jeg må støtte din kammerat. Halvårsregnskabet bliver vel præsenteret i dag og viser efter min bedste overbevisning et negativt tal som nærmer sig et 2-cifret millionbeløb. ;-) Man kan så håbe, at dem der har AaB aktier ikke sælger fordi de har dem med hjertet og ikke hjernen ;-)

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 30. aug 2012, 15:31

MikkelPa skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg har lige købt 4500 aktier i AaB :P.. til 1.4kr stykket..

jeg må støtte din kammerat. Halvårsregnskabet bliver vel præsenteret i dag og viser efter min bedste overbevisning et negativt tal som nærmer sig et 2-cifret millionbeløb. ;-) Man kan så håbe, at dem der har AaB aktier ikke sælger fordi de har dem med hjertet og ikke hjernen ;-)
Har du siddet med ved bordet da der blev bogført eller hos revisoren...?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 30. aug 2012, 15:33

hje1980 skrev:
MikkelPa skrev:

Har du siddet med ved bordet da der blev bogført eller hos revisoren...?
Jeg har et par optimistiske punkter..

1) Der har været bud på helenius, AaB har sagt nej.. det viser et trods alt smalt økonomisk overskud
2) Jeg tror vi lander mange flere tv penge end først forventet her op mod jul
3) Jeg tror vi kan sælge Helenius stort når han ryger og Lucas ligeså.. og deres værdi tror jeg er mere end forventet da man planlagde 2012..
Jeg har ikke købt aktier for de skal blive penge værd de næste par dage.. lidt længere jeg tænker frem :)

4) folk undervurdere simpelthen den økonomi sportslige succes avler.. hvis vi kan få en god placering i år.. så ryger der en del penge ind i regnskabet som ikke er forventeligt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar