Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jun 2014, 21:48

Arendt skrev: I forhold til Thomsen og Spavis er jeg på ingen måde enig. Thomsen kan virkelig drive det langt, og er en meget moderne midtbanespiller, som kan rigtig mange ting. Hvis han får bygget mål på sit spil, så bliver han rigtig dygtig. I forhold til Spalvis har han kontrakt indtil 2018, og hvis han får vist sig rigtig flot frem for AaB i Europa i næste sæson og kan score +15 mål i Superligaen, så kan han også indbringe os +10 mio. kr. Ved at score for Litauen gør det ham ikke mindre attraktiv.

I forhold til Thelander og Ahlmann synes jeg, at det ville være flot, hvis vi samlet kunne få 13-15 mio. kr. for dem, da Ahlmann er egen avl og Thelander kom gratis fra AB. Hvis unge spillere kan se, at AaB kan udvikle og sælge dem videre til udlandet, så bliver AaB en attraktiv klub.
De prisgæt jeg kommer med er hvis de sælges i dette vindue.

Ang. Spalvis er vi slet ikke uenige, hvis Spalvis fortsætter sin imponerende formkurve og scorer 15-20 mål næste sæson, så er det er et nyt Helenius salg der. Det synes jeg bare er rigtig træls, jeg er ikke imponeret af 10-12 millioner for en topangriber i superligaen.
i
Sammenlignet med Bjelland salget er det et discount salg af dimensioner hvis Ahlmann bliver solgt for 5 - 8 millioner, mod de 21 millioner for Bjelland!

Vi er slet ikke så uenige, du synes bare 10 - 12 millioner for en AaB spiller er flot. Det synes jeg ikke.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jun 2014, 21:55

Frygah skrev:Provst, kan du ikke lige forklare mig, sådan helt præcis, hvad det er der gør du så skråsikkert kan udmelde hvad Thomsen, Ahlmann, Thelander og Spalvis kan sælges for? Og hvad AaB i øvrigt burde have gjort anderledes ved salget af Helenius og Lucas Andersen?

Jeg skriver "tror" ved hver eneste pris jeg gætter på, så jeg er overrasket over at du opfatter det som skråsikkert, men det er vel bare polemisk og ikke et udtryk for forståelsesmæssige vanskeligheder?

AaB skulle have krævet og fået en større pris for især Helenius. Jeg kunne faktisk godt overbevises om at det er en bevist politik fra AaB side at sælge billigt, sådan kan det godt lyde engang i mellem, men jeg tror og håber AaB gør en dyd ud af nødvendigheden og det ikke er en bevist politik fra AaBs side.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 6. jun 2014, 21:57

Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev: I forhold til Thomsen og Spavis er jeg på ingen måde enig. Thomsen kan virkelig drive det langt, og er en meget moderne midtbanespiller, som kan rigtig mange ting. Hvis han får bygget mål på sit spil, så bliver han rigtig dygtig. I forhold til Spalvis har han kontrakt indtil 2018, og hvis han får vist sig rigtig flot frem for AaB i Europa i næste sæson og kan score +15 mål i Superligaen, så kan han også indbringe os +10 mio. kr. Ved at score for Litauen gør det ham ikke mindre attraktiv.

I forhold til Thelander og Ahlmann synes jeg, at det ville være flot, hvis vi samlet kunne få 13-15 mio. kr. for dem, da Ahlmann er egen avl og Thelander kom gratis fra AB. Hvis unge spillere kan se, at AaB kan udvikle og sælge dem videre til udlandet, så bliver AaB en attraktiv klub.
De prisgæt jeg kommer med er hvis de sælges i dette vindue.

Ang. Spalvis er vi slet ikke uenige, hvis Spalvis fortsætter sin imponerende formkurve og scorer 15-20 mål næste sæson, så er det er et nyt Helenius salg der. Det synes jeg bare er rigtig træls, jeg er ikke imponeret af 10-12 millioner for en topangriber i superligaen.
i
Sammenlignet med Bjelland salget er det et discount salg af dimensioner hvis Ahlmann bliver solgt for 5 - 8 millioner, mod de 21 millioner for Bjelland!

Vi er slet ikke så uenige, du synes bare 10 - 12 millioner for en AaB spiller er flot. Det synes jeg ikke.
I forhold til AaBs økonomiske situation er vi nødt til at sælge, hvis der kommer et beløb i den størrelsesorden. Hvis vi får en bæredygtig økonomi, og vi har en stor egenkapital, kan vi igen sælge spillere til væsentligt højere priser, fordi vi har råd til at sige nej. Det har vi ikke lige nu.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jun 2014, 22:05

Arendt skrev: I forhold til AaBs økonomiske situation er vi nødt til at sælge, hvis der kommer et beløb i den størrelsesorden. Hvis vi får en bæredygtig økonomi, og vi har en stor egenkapital, kan vi igen sælge spillere til væsentligt højere priser, fordi vi har råd til at sige nej. Det har vi ikke lige nu.
I år er der overskud på 8 millioner uden salg, men stadigvæk tror vi ikke på AaB vil/kan sælge dyrt. Selv ikke engang næste år, med en Spalvis der har scoret 15-20 mål kan vi tro på at de vil kræve mere end 10-12 millioner.

Bortset fra unikke spillere som Grønkjær så har Erik Bo Andersen været vores største transfer siden 1996 eller hvor nu det var!!! Men jeg har accepteret det, EBA vil sikkert også være topscoreren i de næste år.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 6. jun 2014, 22:17

Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev: I forhold til AaBs økonomiske situation er vi nødt til at sælge, hvis der kommer et beløb i den størrelsesorden. Hvis vi får en bæredygtig økonomi, og vi har en stor egenkapital, kan vi igen sælge spillere til væsentligt højere priser, fordi vi har råd til at sige nej. Det har vi ikke lige nu.
I år er der overskud på 8 millioner uden salg, men stadigvæk tror vi ikke på AaB vil/kan sælge dyrt. Selv ikke engang næste år, med en Spalvis der har scoret 15-20 mål kan vi tro på at de vil kræve mere end 10-12 millioner.

Bortset fra unikke spillere som Grønkjær så har Erik Bo Andersen været vores største transfer siden 1996 eller hvor nu det var!!! Men jeg har accepteret det, EBA vil sikkert også være topscoreren i de næste år.
Hvis AaB skal sælge dyrt, og her må du forklare mig, hvad du definerer som dyrt, så kræver det at AaB har rigtig mange mio. kr. på bogen. Der kommer nok til at gå lang tid, før det kommer til at ske. Lucas må gerne slå igennem i Ajax, så vi kan få gavn af den videresalgsklausul :thumbsup:

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 6. jun 2014, 22:27

Provst i Brovst skrev:
Frygah skrev:Provst, kan du ikke lige forklare mig, sådan helt præcis, hvad det er der gør du så skråsikkert kan udmelde hvad Thomsen, Ahlmann, Thelander og Spalvis kan sælges for? Og hvad AaB i øvrigt burde have gjort anderledes ved salget af Helenius og Lucas Andersen?

Jeg skriver "tror" ved hver eneste pris jeg gætter på, så jeg er overrasket over at du opfatter det som skråsikkert, men det er vel bare polemisk og ikke et udtryk for forståelsesmæssige vanskeligheder?

AaB skulle have krævet og fået en større pris for især Helenius. Jeg kunne faktisk godt overbevises om at det er en bevist politik fra AaB side at sælge billigt, sådan kan det godt lyde engang i mellem, men jeg tror og håber AaB gør en dyd ud af nødvendigheden og det ikke er en bevist politik fra AaBs side.
Du skriver altså at "Thelander og Spalvis er helt sikkert skudt af for fem millioner". Med deres kontraktlænger vil jeg bare erklære mig fuldstændig uenig. Men det er klart, at bliver de først solgt et halvt år før kontraktudløb, så er 5 millioner givetvis mere realistisk. Men så skal man i lige så høj grad diskutere, om de 5-10 mil man får mindre for dem, har været det værd i forhold til de sportslige resultater man har opnået ved at lade dem spille kontrakten ud. Det er iøvrigt det samme som BIF ser ud til at gøre med Makienok nu (udover han er overvurderet derude). Han vil falde markant i pris, men de beholder ham i længere tid, hvor han kan være med til at give bedre resultater.

Jeg synes bare det er mærkeligt at snakke om AaB ikke kan/vil få mere for deres spillere. Selvfølgelig går man da efter at få så meget som muligt. Men der er jo tonsvis af elementer der spiller ind i, om en spiller kan udløse kassen i transfersum eller ej. Det er jo ikke en politik, som du skriver. Det er en overvejelse af om man bør sælge Lasse Nielsen, med et halvt år tilbage, for en 3-4 millioner, eller lade ham gå gratis efter sæsonen. Det er jo alt lige fra spillerens ønsker, kontraktlængde, hvilken kontrakt der blev indgået oprindeligt osv osv.

Hvis Spalvis hugger 20 mål ind i næste sæson, og har over 3 år tilbage af sin kontrakt, mener du så seriøst at AaB bare accepterer et tilbud på 5 mil? På 10?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jun 2014, 22:39

Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:

Hvis AaB skal sælge dyrt, og her må du forklare mig, hvad du definerer som dyrt, så kræver det at AaB har rigtig mange mio. kr. på bogen. Der kommer nok til at gå lang tid, før det kommer til at ske. Lucas må gerne slå igennem i Ajax, så vi kan få gavn af den videresalgsklausul :thumbsup:
Jeg forstår helt ærligt ikke præmissen om at AaB skal have mange millioner på bogen for at kunne sælge dyrt, det er jo ikke bankbogen der afgør om man har attraktive varer på hylden, men hvis man sælger de attraktive varer billigt så bliver bankbogen jo aldrig stor.

Hvis FCN kunne sælg Bjelland for 21 millioner så skal AaB da have noget i det samme prisleje for Ahlmann. Salget af Helenius for 11-12 millioner samtidig med at FCK sælger deres angriber for 90 (?) er jo sindsygt. Han kunne ikke engang opnå den samme pris som Bjelland.

Onkel Franz
Superliga
Superliga

Indlæg af Onkel Franz » 6. jun 2014, 22:41

Provst i Brovst skrev:

Ah, Prica blev nu også solgt til 22 mio. eller lign. Og går vi yderligere tilbage har vi solgt Gaardsøe til en lignende pris.

Men jo, AaB sælger ofte for billigt. Men jeg tror snarere problemet er, at man ikke i tide får tegnet langtidskontrakter med salgbare spillere. Lidt for ofte står AaB i en situation, hvor man kan vælge at acceptere et bud på 0,5/1 mio. euro eller lade en profil slippe gratis næste år.

Dette bør man måske blive bedre til. Dog skal man heller ikke underkende signalværdien af, at AaB er en klub, der ikke stavnsbinder sine spillere.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jun 2014, 22:45

Frygah skrev: Hvis Spalvis hugger 20 mål ind i næste sæson, og har over 3 år tilbage af sin kontrakt, mener du så seriøst at AaB bare accepterer et tilbud på 5 mil? På 10?
Spalvis næste år, med mellem 15-20 mål i støvlerne, så bliver han nok solgt for det samme som Helenius, omkring 11-12 millioner. Det vil ikke overraske mig det mindste.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 6. jun 2014, 22:49

AaB har lige nu ikke råd til at afslå tilbud, da økonomien er utrolig dårlig. Derfor er der en stigende tendens til, at der bliver solgt billigere, fordi klubben er bange for, at vi ikke får solgt spilleren. Det er dog mere nuanceret, og jeg er meget enig i, hvad Frygah skriver. Det handler om, hvor lang tid spilleren har tilbage af sin kontrakt, hvor stor værdi spilleren har for klubben, og de andre omstændigheder som gør sig gældende i hver enkelt konkret spiller.

At FCN får 21 mio. kr. for Bjelland og FCK får 90 mio. for Cornelius er imponerende! I denne sammenhæng har Bjelland gjort det væsentligt bedre end Cornelius, som må være den bedste transfer for FCK nogensinde. På den baggrund kan det argumenteres for, at AaB bør have mere is i maven, når de sælger spillere. Der går sandsynligvis lang tid, før det sker.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jun 2014, 22:50

Onkel Franz skrev:
Ah, Prica blev nu også solgt til 22 mio. eller lign. Og går vi yderligere tilbage har vi solgt Gaardsøe til en lignende pris.
OK - Prica for 20-22 millioner i 2008. Gaardsøe for omkring de 14.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 6. jun 2014, 22:59

Provst i Brovst skrev:
Onkel Franz skrev:
Gaardsøe skulle eftersigende være solgt for 18 mio. kr. til Ipswich. Han blev også solgt 2 år før hans kontrakt udløb, og derfor kunne Lynge presse prisen rigtig højt op.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jun 2014, 23:02

Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Onkel Franz skrev:
Gaardsøe skulle eftersigende være solgt for 18 mio. kr. til Ipswich. Han blev også solgt 2 år før hans kontrakt udløb, og derfor kunne Lynge presse prisen rigtig højt op.
"AaB fik 14 millioner, da han skiftede til engelsk fodbold."
http://politiken.dk/sport/ECE64544/thom ... -bromwich/" onclick="window.open(this.href);return false;

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 6. jun 2014, 23:06

Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Onkel Franz skrev:
http://politiken.dk/sport/ECE64544/thom ... -bromwich/" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne kilde siger noget andet: http://www.bt.dk/sport/thomas-gaardsoee-til-ipswich" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jun 2014, 23:09

Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Onkel Franz skrev:
Denne kilde siger noget andet: http://www.bt.dk/sport/thomas-gaardsoee-til-ipswich" onclick="window.open(this.href);return false;
15-18 siger den i øjeblikket hvor transferen sker, der er jo usikkerhed, den anden siger 14 efter flere år, jeg tror mest på den sidste, hvor der har været tid til at få flere kilder ind og det ikke er så hemmeligt mere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. jun 2014, 10:27

Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Onkel Franz skrev:
15-18 siger den i øjeblikket hvor transferen sker, der er jo usikkerhed, den anden siger 14 efter flere år, jeg tror mest på den sidste, hvor der har været tid til at få flere kilder ind og det ikke er så hemmeligt mere.
Det er aldrig til at sige hvad et transferbeløb betyder. både de 18 millioner og de 14 kunne være rigtige. De 18 som et samlet transfer og de 14 som AaB's andel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Geografisk sted: 9340!

Indlæg af duncan88 » 7. jun 2014, 19:48

Dennis Søndergaard skriver via sin twitter, at alt tyder på at Kusk skal mod Holland :(

https://twitter.com/dsaalborg/status/475328509402169344
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jun 2014, 21:35

duncan88 skrev:Dennis Søndergaard skriver via sin twitter, at alt tyder på at Kusk skal mod Holland :(

Bare han vælger en klub der vil bruge ham og ikke blot som 5 backup for deres stjerne. Håber han kræver så voldsom en løn ingen klub vil hyre ham som reserve for reserven.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 7. jun 2014, 23:12

Provst i Brovst skrev:
duncan88 skrev:Dennis Søndergaard skriver via sin twitter, at alt tyder på at Kusk skal mod Holland :(

Bare han vælger en klub der vil bruge ham og ikke blot som 5 backup for deres stjerne. Håber han kræver så voldsom en løn ingen klub vil hyre ham som reserve for reserven.
I den forstand er det lort at gå så billigt. Er man dyr nok får man lov at spille indtil man bider sig fast eller fejler. Helenius var for billig og derfor kostede det ikke noget at smide ham ud med badevandet.

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div

Indlæg af sir-kargo » 8. jun 2014, 13:08

Uha - det er ikke kun os der må slippe profiler for peanuts!

Sikker på FC Muh drengene ikke er tilfreds med det her:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/av ... -paa-lossl" onclick="window.open(this.href);return false;
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Besvar