Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: Helenius

Indlæg af Forza » 13. jun 2013, 15:32

Provst i Brovst skrev:
BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
EB skriver at det er op til 15 millioner i alt hvis videresalgsklausulen bliver aktiveret!

Hvis sandt et skræmmende dårligt salg. Hvis det er max en AaB spiller kan indbringe så kan AaB ikke bruge millioner på spillerindkøb da man skal regne med både indkøbsprisen og hvad der bliver givet i løn i ansættelsesperioden. Da danske spillere ikke er billige i løn og langtfra alle spillere kan sælges til premier league så er spillersalg jo ikke som en mulighed for overskud.

AaB kan kun satse på divisions spillere til divisions løn hvis foreningen skal løbe rundt. Det kan vi nok ikke holde os i ligaen med med.

Men jeg regner med at det rigtige tal er det dobbelte.

Ellers er det et dårligere salg end Erik Bo Andersens til Skotland i 1996. Det er endda uden at medregne inflation og den generelle stigning i transfers!
Hør nu her, du glemmer (eller vælger at overse) det faktum at Helenius kun har et år tilbage af kontrakten.

Havde vi haft ham på en 3-4 årig på nuværende tidspunkt er jeg ikek et sekund i tvivl om at prisen ville være meget højere.

kan man få op imod 15 mio for en Helenius inkl. videresalgs klausul, så skal vi vist ikke brokke os.

Til jer der sammenligner prisen med Cornelius, så må i også lige indse at NH snart har kontrakt udløb. Af samme årsag kan de to spilleres potentielle salg på ingen måde sammenlignes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 15:36

Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:
BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
EB skriver at det er op til 15 millioner i alt hvis videresalgsklausulen bliver aktiveret!

Hvis sandt et skræmmende dårligt salg. Hvis det er max en AaB spiller kan indbringe så kan AaB ikke bruge millioner på spillerindkøb da man skal regne med både indkøbsprisen og hvad der bliver givet i løn i ansættelsesperioden. Da danske spillere ikke er billige i løn og langtfra alle spillere kan sælges til premier league så er spillersalg jo ikke som en mulighed for overskud.

AaB kan kun satse på divisions spillere til divisions løn hvis foreningen skal løbe rundt. Det kan vi nok ikke holde os i ligaen med med.

Ellers er det et dårligere salg end Erik Bo Andersens til Skotland i 1996. Det er endda uden at medregne inflation og den generelle stigning i transfers!
Hør nu her, du glemmer (eller vælger at overse) det faktum at Helenius kun har et år tilbage af kontrakten.
Aston villa har brug for en angriber nu og ikke om et år. Alle kontrakter udløber jo, problemerne opstår jo bare når det ikke passer med behovet.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2013, 15:41

Provst i Brovst skrev:
Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:

Aston villa har brug for en angriber nu og ikke om et år. Alle kontrakter udløber jo, problemerne opstår jo bare når det ikke passer med behovet.
De er ikke specielt pressede på angrebsposten. Desuden er Helenius vel ikke den eneste spiller i verden der kunne interessere dem. Noget af det der gør Helenius interessant er netop den lave pris, da de ved det er et sats for AaB at presse citronen, da AaB risikerer at stå med en transferfri spiller om ½ år
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 15:50

MHJ skrev:
Provst i Brovst skrev:
Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:

De er ikke specielt pressede på angrebsposten. Desuden er Helenius vel ikke den eneste spiller i verden der kunne interessere dem. Noget af det der gør Helenius interessant er netop den lave pris, da de ved det er et sats for AaB at presse citronen, da AaB risikerer at stå med en transferfri spiller om ½ år
Helenius har fået den ide at de køber ham for at bruge ham, Pl angribere finder man ikke i dusinvis i enhver liga. Det sætter et vist prisniveau, for AaBs sportslige ledelse betyder det så en pris på 11 millioner.

Som om en premier league klub vælger den ene eller den anden angriber over nogle skaldede millioner kroner. De vælger da efter hvem der passer bedst.

Vil de have ham vil de også betale prisen men selvfølgelig hvis de kan få ham til en tredjedel så gør de da det.

Hvis de køber en forsvarsspiller til over det dobbelte fra samme liga siger det jo alt om købmændene de de to danske klubber.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. jun 2013, 15:59

Provst i Brovst skrev:
MHJ skrev:
Provst i Brovst skrev:
Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:

Helenius har fået den ide at de køber ham for at bruge ham, Pl angribere finder man ikke i dusinvis i enhver liga. Det sætter et vist prisniveau, for AaBs sportslige ledelse betyder det så en pris på 11 millioner.

Som om en premier league klub vælger den ene eller den anden angriber over nogle skaldede millioner kroner. De vælger da efter hvem der passer bedst.

Vil de have ham vil de også betale prisen men selvfølgelig hvis de kan få ham til en tredjedel så gør de da det.

Hvis de køber en forsvarsspiller til over det dobbelte fra samme liga siger det jo alt om købmændene de de to danske klubber.
Der er desværre flere årsager til at Villa betaler langt mere for Okore (rygterne siger op imod 36 mio. kr.)
Dels er der et stykke tid til Okore har kontraktudløb, han spiller på et tophold, han spiller regelmæssigt på det danske landshold hvor han tilmed har gjort det godt og sidst men ikke mindst gjorde Okore en god figur i Champions League. Det er allesammen faktorer som gør at Okore er noget mere værd. Sidst men ikke mindst har der været stor interesse for Okore. Chelsea (i vinter), Everton nu her i 11. time mv. har vist stor interesse for Okore, hvilket helt sikkert har været med til at øge prisen.

11 millioner er omstændighederne taget i betragtning en ok pris for Helenius. Han har altså kun 1 år til kontraktudløb. Hvis han var skiftet til Holland/Belgien havde vi sikkert kun fået 1 mio. euro for ham, men det er klart at det kan virke skuffende at sælge holdets absolutte profil for omtrent 11 mio. kr. da det er pebernødder for en Premier League klub.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 13. jun 2013, 16:23

Lige for at svare på at Helenius skrev 'hahaha så gør man sig selv til grin' på twitter
Jeg ved ikke hvorfor

Men det første jeg tænkte var.. at det måske var en reference til at Michael Laudrups Agent
tutumlu lige nu på twitter skriver noget med at Swanseas chef er en stor LØGNER! og skælder dem ud
og opfører sig som en 2-årig.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Kbh

Indlæg af Indie » 13. jun 2013, 16:37

AllanPedersen skrev:Lige for at svare på at Helenius skrev 'hahaha så gør man sig selv til grin' på twitter
Jeg ved ikke hvorfor

Men det første jeg tænkte var.. at det måske var en reference til at Michael Laudrups Agent
tutumlu lige nu på twitter skriver noget med at Swanseas chef er en stor LØGNER! og skælder dem ud

Hvad fanden skulle Laudrups agents ageren have noget som helst med Helenius at gøre?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 13. jun 2013, 17:02

Indie skrev:
AllanPedersen skrev:Lige for at svare på at Helenius skrev 'hahaha så gør man sig selv til grin' på twitter
Jeg ved ikke hvorfor

Hvad fanden skulle Laudrups agents ageren have noget som helst med Helenius at gøre?
Nå ja jeg glemte den der regel hvor man kun kan twitte om ting der direkte vedrøre dig.. ligesom på facebook?
det er fodbold relateret, det er stort i medierne lige nu og Helenius kommenterer tit på andre sports emner.

Det her er nogle andre nyelige Helenius tweets.
"Spændt på hvor mange der vil DELE eller RETWEETE denne besked? NBA Finale 1 i nat kl. 03.00 på dk4 "
"@PerRishoj fedt;) og fortjent:)"
"3 dobbelt Europa mester i Sverige;)!"
"IveerIversen tror du ikk at du skal blive fodbold ekspert, der tydeligvis sådan en gemt i dig;)!!! Det viser du jo i fremragende konklusion"

Så synes ikke det er så vanvittigt et bud som du gerne gør det til, skrev jo ikke jeg vidste det men vil mene det er et kvalificeret bud.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 13. jun 2013, 17:16

Man er meget naiv hvis man tror vi kan få meget mere end de 1,2 mill pund for Helle. AaB er bare ikke det som man regner som en topklub i lille Danmark (endnu)hvis vi tager de røde briller af. Bliver meget overrasket hvis vi får omkring 20 mill dkr for ham.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 13. jun 2013, 17:21

Jeg ved ikke hvorfor

Jeg tror mere det handler om Cornelius lejren og deres formodede afvisning af Everton bud.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 17:22

Jeg ved ikke hvorfor

Mon ikke det er Helenius egne bemærkninger om at AaB endelig ikke måtte tjene noget på at sælge ham han hentyder til. De har medført mange artikler som denne.
http://www.goal.com/en-sg/news/3875/tra ... villa-move" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. jun 2013, 17:28

En pris på 11-15 millioner er bedre end frygtet, men heller ikke så godt som man håbede. Jeg vil tillade mig at være en anelse skuffet, uden at være overrasket. Jeg tror EB tager fejl når de skriver, at en eventuel videresalgsklausul er med i de 15 mille, men ellers er det da muligt, at det er inklusiv andre bonusordninger. Men jeg håber godt nok AaB er gået så meget som muligt efter en høj transfer nu her, i stedet for bonusordninger, da risikoen for at Nicklas ikke får mere end 10 kampe er rimelig stor... Ikke for at tage noget fra Nicklas, men gode danske spillere har jo ikke ligefrem vane for at slå igennem i udlandet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 17:33

Elscorpio skrev:Man er meget naiv hvis man tror vi kan få meget mere end de 1,2 mill pund for Helle. AaB er bare ikke det som man regner som en topklub i lille Danmark (endnu)hvis vi tager de røde briller af. Bliver meget overrasket hvis vi får omkring 20 mill dkr for ham.
Man har en meget dårlig hukommelse hvis man har glemt salget af EBA til en mindre klub i en mindre liga men for et større beløb. En spiller som i praksis var semiprof fra en semiprof klub for hele 17 år siden. Beløbene er bare blevet større sidenhen i fodbolden. Men ikke hos os.

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 13. jun 2013, 17:43

Så blev Okore solgt til villa, rygterne siger 35 mio..

For mig er han ikke mere end dobbelt så meget værd, end Helenius.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. jun 2013, 17:44

Provst i Brovst skrev: Man har en meget dårlig hukommelse hvis man har glemt salget af EBA til en mindre klub i en mindre liga men for et større beløb. En spiller som i praksis var semiprof fra en semiprof klub for hele 17 år siden. Beløbene er bare blevet større sidenhen i fodbolden. Men ikke hos os.
Kan du helt ærligt ikke se forskellen på de to handler? På vores økonomiske situation i februar 1996 (hint: Champions League) og nu?

Desuden blev Erik Bo også solgt for præcis 1,2 mio. £. Det er selvfølgelig mere end 1,2 mio. £ idag, men dengang havde vi nærmest flere penge i likvide midler end hele klubben er værd i dag.

Jeg er sådan set enig i, at det er dårligt arbejde at vi ikke får mere for Helenius. Men som situationen er lige nu er det en udmærket pris. Fejlen ligger i at man ikke har formået at binde ham for en længere periode eller fået gennemført et salg f.eks. i vinters.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 13. jun 2013, 17:50

Yankee skrev:
Provst i Brovst skrev: Man har en meget dårlig hukommelse hvis man har glemt salget af EBA til en mindre klub i en mindre liga men for et større beløb. En spiller som i praksis var semiprof fra en semiprof klub for hele 17 år siden. Beløbene er bare blevet større sidenhen i fodbolden. Men ikke hos os.
Kan du helt ærligt ikke se forskellen på de to handler? På vores økonomiske situation i februar 1996 (hint: Champions League) og nu?

Desuden blev Erik Bo også solgt for præcis 1,2 mio. £. Det er selvfølgelig mere end 1,2 mio. £ idag, men dengang havde vi nærmest flere penge i likvide midler end hele klubben er værd i dag.

Jeg er sådan set enig i, at det er dårligt arbejde at vi ikke får mere for Helenius. Men som situationen er lige nu er det en udmærket pris. Fejlen ligger i at man ikke har formået at binde ham for en længere periode eller fået gennemført et salg f.eks. i vinters.
Så er spørgsmålet hvad et evt. salg i vinters, ville have kostet af point og dermed millioner i ligaen?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 17:54

Yankee skrev:

Det er ikke vores økonomiske situation der afgør værdien af vores aktiver!

Negativ udvikling over 17 år, Det er jo katastrofalt dårligt.

Forsvarspiller der bliver solgt for måske tre og fire gange så meget fra samme liga til samme klub. Bud på sammenlig angriber på fem gange så meget bliver afvist af FCK, men Lynge fanklubben jubler over prisniveauet på vores spillere.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. jun 2013, 18:12

Jeg krummer sgu en anelse tæer over ambitionsniveauet herinde :|
Jeg er nød til at give Provsten ret i denne tråd!
11 mill er ALT ALT for lavt for den mest værdifulde spiller i superligaen!

Ja jeg ved godt han kun har et år tilbage..
Men til 11 mill er det sgu lige før han kan være med til at spille dem ind på bogen, ved deltagelse i Europa og en god placering i ligaen.
Jeg synes simpelthen der er for meget flinke skole over vores salg!

Lad os da vise omverden at spillerne fra AaB ikke er tæt på gratis.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. jun 2013, 19:02

Provst i Brovst skrev: Det er ikke vores økonomiske situation der afgør værdien af vores aktiver!
Mener du ikke at en klubs økonomiske situation og spillerens kontraktlægnde spiller ind på salgsprisen på en spiller? Så behøver vi vist ikke diskutere meget mere :)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 13. jun 2013, 19:06

Om få år kan vi vel sælge de kommende talenter for en del mere. Når først økonomien er i orden, så giver denne Nordjyske talentfabrik forhåbendtlig andet end håndører.

Jeg synes det ville være mere passende med 2.000.000 £ for Helenius, hvis der skal hentes en erstatning. Det ville gøre mig så glad, så glad, så glad.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Besvar