Hør nu her, du glemmer (eller vælger at overse) det faktum at Helenius kun har et år tilbage af kontrakten.Provst i Brovst skrev:EB skriver at det er op til 15 millioner i alt hvis videresalgsklausulen bliver aktiveret!BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
Hvis sandt et skræmmende dårligt salg. Hvis det er max en AaB spiller kan indbringe så kan AaB ikke bruge millioner på spillerindkøb da man skal regne med både indkøbsprisen og hvad der bliver givet i løn i ansættelsesperioden. Da danske spillere ikke er billige i løn og langtfra alle spillere kan sælges til premier league så er spillersalg jo ikke som en mulighed for overskud.
AaB kan kun satse på divisions spillere til divisions løn hvis foreningen skal løbe rundt. Det kan vi nok ikke holde os i ligaen med med.
Men jeg regner med at det rigtige tal er det dobbelte.
Ellers er det et dårligere salg end Erik Bo Andersens til Skotland i 1996. Det er endda uden at medregne inflation og den generelle stigning i transfers!
Havde vi haft ham på en 3-4 årig på nuværende tidspunkt er jeg ikek et sekund i tvivl om at prisen ville være meget højere.
kan man få op imod 15 mio for en Helenius inkl. videresalgs klausul, så skal vi vist ikke brokke os.
Til jer der sammenligner prisen med Cornelius, så må i også lige indse at NH snart har kontrakt udløb. Af samme årsag kan de to spilleres potentielle salg på ingen måde sammenlignes.