Indrømmet, jeg kender INTET til den serbiske liga, men hvordan kan det være, at han blev sikker topscorer, med 7 mål mere end nummer 2, foran angriber fra de stærkere klubber, hvis det er så let at score mod de svage hold?FisenMathisen skrev: ↑17. jul 2021, 19:32Ok så jeg klandres for at være negativ på forhånd uden belæg, og vil gerne være konstruktiv omkring det.
jeg synes der er meget belæg.
1: det er flot han har scoret alle de mål på 38 kampe, uden tvivl.
Men har nogen af jer tjekket hvem han reelt set har scoret dem mod? Det har jeg, jeg har tjekket hver eneste kamp i hele deres liga, og det er ikke Røde Stjerne, eller Partizan Beograd eller nogle af de gode han scorer mod kan jeg afsløre.
Han har faktisk aldrig nogensinde scoret mod et af de to hold.
Faktisk så ud af top 5 i ligaen, som hans hold har spillet 10 kampe mod, har han scoret 1 mål, mod Cukaricki.
Han har til gengæld scoret 5 af sine mål mod FK Zlatibor. de har plads til 1000 tilskuere, har amatører på holdet
Her er deres stadium: http://www.playmakerstats.com/foto.php? ... &ide=19167
Han har også scoret 5 mål mod Macva Sabac.
Her ser i deres stadion: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ac_002.jpg
En klub der sidste år havde store økonomiske problemer og spillede uden en sponsor.
Så ja 25 mål er rigtig flot, men ingen af jer kigger på grundlaget, det er som om ingen af jer faktisk har forstået hvor stor en skod liga den serbiske liga er, med undtagelse af et par hold som han ikke får et ben til jorden mod.
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Den serbiske liga er ikke dårligere end at klubber som Vojvodina og Backa Topola kun røg knebent ud mod Steaua Bukarest og Standard Liege i sidste års Europa League.
Men altså, din antipati skinner ret tydeligt igennem.
Først påstod du, at journalisten havde sagt at Makaric ikke engang var blandt de bedste angribere i den serbiske liga.
Så påstod du at vi havde smidt Tom ud - selvom han selv ville noget andet.
Du påstår desuden at alt udenfor top 5 i Serbien holder 1. divisions niveau.
Det bliver en anelse useriøst.
Hvis ligaen var så nem at score i, så undrer det mig en anelse at vi ikke ser de store klubbers angribere ligge på samme måltotal. Det burde jo være piece of cake.
Men vi kommer næppe videre her.
Først påstod du, at journalisten havde sagt at Makaric ikke engang var blandt de bedste angribere i den serbiske liga.
Hvis ligaen var så nem at score i, så undrer det mig en anelse at vi ikke ser de store klubbers angribere ligge på samme måltotal. Det burde jo være piece of cake.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Nu har han scoret fire mål mod Røde Stjene, også i denne sæson, og et enkelt mod Partizan.FisenMathisen skrev: ↑17. jul 2021, 19:321: det er flot han har scoret alle de mål på 38 kampe, uden tvivl.
Men har nogen af jer tjekket hvem han reelt set har scoret dem mod? Det har jeg, jeg har tjekket hver eneste kamp i hele deres liga, og det er ikke Røde Stjerne, eller Partizan Beograd eller nogle af de gode han scorer mod kan jeg afsløre.
Han har faktisk aldrig nogensinde scoret mod et af de to hold.
Faktisk så ud af top 5 i ligaen, som hans hold har spillet 10 kampe mod, har han scoret 1 mål, mod Cukaricki.
Han har til gengæld scoret 5 af sine mål mod FK Zlatibor. de har plads til 1000 tilskuere, har amatører på holdet
Her er deres stadium: http://www.playmakerstats.com/foto.php? ... &ide=19167
Han har også scoret 5 mål mod Macva Sabac.
Her ser i deres stadion: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ac_002.jpg
En klub der sidste år havde store økonomiske problemer og spillede uden en sponsor.
Så ja 25 mål er rigtig flot, men ingen af jer kigger på grundlaget, det er som om ingen af jer faktisk har forstået hvor stor en skod liga den serbiske liga er, med undtagelse af et par hold som han ikke får et ben til jorden mod.
Sebastian Grønning 23 mål sidste år i 1 division, en meget tilsvarende præstation.
2: Hvornår har vi nogensinde hentet en øst europæisk fodboldspiller der har klaret sig i AaB.
Nogensinde... i historien, og specielt en der kommer ind uden nogen skandinavisk kultur eller kan tale et ord engelsk.
Vladimir Prijovic
Aramis Kouzine
Pavol Safranko
Filip Lesniak
Jakub Sylvestr
Stop mig når jeg rammer en succes.
Og så er Aramis da vist canadier, Allan.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
FisenMathisen
- Lilleput

- Favoritspiller: Curth
Han har scoret ligamål mod røde stjerne?
Kan du ikke linke til den kamp…
Din side må vise noget andet end bold.dk
Her er de 2 jeg kan finde mod røde stjerne.
https://mobil.bold.dk/fodbold/kamp/fk-r ... /35953454/
https://mobil.bold.dk/fodbold/kamp/roed ... /35953638/
Men ellers tak for ‘rettelserne’
Og mit navn er Theis.
Og mit navn er Theis.
-
FisenMathisen
- Lilleput

Julgranen skrev: ↑17. jul 2021, 19:45Den serbiske liga er ikke dårligere end at klubber som Vojvodina og Backa Topola kun røg knebent ud mod Steaua Bukarest og Standard Liege i sidste års Europa League.
Der findes artikler fra foråret hvor IAO er ude og sige de har andre prioriteter end Van Weert.
Jeg kan godt linke til dem, fik du det indtryk vi kæmpede for at beholde ham da?
Deres liga er ligesom 1. Division, der er enorm stor forskel på stor klub og lille klub. De største er fine ‘røde stjerne’
De mindste ville spille i 2. Division.
Du kan da bare slå dem op, se deres præstation og deres økonomi, og du spørger til hvorfor alle ikke scorer så mange mål. Det gør de reelt set også.
https://mobil.bold.dk/fodbold/serbien/s ... 2020-2021/
Se lige topholdene 119-20 er røde stjernes målscore.
Og i den anden ende af tabellen hedder det 20-86
https://www.bold.dk/fodbold/kamp/roede- ... /29154049/
https://www.bold.dk/fodbold/kamp/roede- ... /41062261/
Her er ihvertfald 2 af målene fra mod Røde stjerne.
https://www.bold.dk/fodbold/kamp/roede- ... /41062261/
Her er ihvertfald 2 af målene fra mod Røde stjerne.
Det er meningsløst at diskutere om manden kommer til at fungere i AaB, når vi endnu ikke har set ham i aktion for holdet. Debatten er gennemsyret med utrolig lav viden og håbløs antagelser grebet ud fra den blå luft.
-
FisenMathisen
- Lilleput

En pokal kamp og en fra forrige sæson,
Min pointe var at han har scoret 25 mål i ligaen denne sæson, 8 i forrige
Af de 25. Har kun 1 været i deres 10 bedste kampe mod top 5..
Hans mål er ikke mod nogle af de stærke hold.
Jeg har ikke kigget på deres pokal..
Og siden hvornår er det blevet ulovligt at have en holdning til transfers i denne tråd?
Jeg synes han er fra en dårlig hylde.
Vi er aldrig før lykkedes med en øst europæer.
Det har jeg vel lige så meget ret til som I har til at synes han er en drømme signing
Og siden hvornår er det blevet ulovligt at have en holdning til transfers i denne tråd?
Jeg synes han er fra en dårlig hylde.
Vi er aldrig før lykkedes med en øst europæer.
Det har jeg vel lige så meget ret til som I har til at synes han er en drømme signing
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg spørger helt ærligt uden at være nedladende. Hvad er din holdning? At vi ikke burde have brugt penge på ham? Elle bare at du er mere usikker på hans niveau end andre?FisenMathisen skrev: ↑17. jul 2021, 20:22En pokal kamp og en fra forrige sæson,
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
FisenMathisen
- Lilleput

Ja jeg mener ikke han har kvaliteten til at begå sig i superligaen.
blot fordi han har lykkedes med en sæson.
Før denne sæson blev han skibbet rundt mellem samtlige af de andre klubber, fra fri transfer til fri transfer
så banker han 20 mål ind, udelukkende mod nogle hold der får Hobro til at ligne storbyer, og vi køber ham som erstatning til en tidligere Gronning topscorer, der allerede fungerede på holdet og var begyndt at lave mange kasser igen i foråret.
Jeg mener det er en super dårlig byttehandel.
Jeg tror ikke han har fysikken, styrken eller hurtigheden til at begå sig i den danske liga, og jeg tror om et år sender vi ham videre igen.
fuldstændig som Safranko.
Jeg mener vi ville være meget bedre stillet ved at kigge mod Sverige eller Norge eksempelvis.
@julegranen og så vil jeg også bare lige sige at det passer simpelthen ikke det der med at det var Tom Van Weert der ville videre
hvor kommer den fra?
Jeg har både set Van Weert direkte pege på AaB som årsag:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/van ... en-dialog/
Og jeg har også set flere artikler hvor IAO bekræfter Van Weert ikke er deres første prioritet.
Før denne sæson blev han skibbet rundt mellem samtlige af de andre klubber, fra fri transfer til fri transfer
så banker han 20 mål ind, udelukkende mod nogle hold der får Hobro til at ligne storbyer, og vi køber ham som erstatning til en tidligere Gronning topscorer, der allerede fungerede på holdet og var begyndt at lave mange kasser igen i foråret.
Jeg mener det er en super dårlig byttehandel.
Jeg tror ikke han har fysikken, styrken eller hurtigheden til at begå sig i den danske liga, og jeg tror om et år sender vi ham videre igen.
Jeg mener vi ville være meget bedre stillet ved at kigge mod Sverige eller Norge eksempelvis.
@julegranen og så vil jeg også bare lige sige at det passer simpelthen ikke det der med at det var Tom Van Weert der ville videre
hvor kommer den fra?
Jeg har både set Van Weert direkte pege på AaB som årsag:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/van ... en-dialog/
Og jeg har også set flere artikler hvor IAO bekræfter Van Weert ikke er deres første prioritet.
Tæller mål i en pokalturnering mindre end mål i ligaen? Selvom det er mål scoret i forrige sæson, gør det dem så mindre værd?FisenMathisen skrev: ↑17. jul 2021, 20:22En pokal kamp og en fra forrige sæson,
Selvfølgelig er det tilladt at have holdninger til transfers.
Din skepsis om en spiller fra den liga giver mening. Men hvad kender du til ham udover den journalists udtalelser? Ingen af os aner om han kan omstille sig til ligaen og ingen af os aner om han passer godt ind i spillestilen. Vi KAN ikke hente bedre spillere på profilen, medmindre det skal være nogle som er floppet i større ligaer. Og det kunne lige så godt være ham om 2 år, hvis han nu var taget til en større liga.FisenMathisen skrev: ↑17. jul 2021, 20:33Ja jeg mener ikke han har kvaliteten til at begå sig i superligaen.
så banker han 20 mål ind mod nogle hold der får Hobro til at ligne storbyer, og vi køber ham som erstatning til en tidligere Gronning topscorer.
Det er sandsynligvis det ringeste argument, der er bragt frem herinde.
Forklar gerne, hvilken profileret angriber fra Norge og Sverige, med blikket rettet mod sig fra ligaer som den tyrkiske, italienske og græske, vi kunne få for 3,5 mio.?
Jeg kan hurtigt svare dig. Ingen. Det ville være snart sagt umuligt.
Ellers havde vi selvfølgelig gjort det.
Her er det vedholdenhed der har sikret os en spiller som du påstår er så ringe. I så fald, så er det meget underligt at store klubber fra Tyrkiet, Italien, Grækenland og Cypern flere gange har set ham an live.
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
AllanErasmus Montanus skrev: ↑17. jul 2021, 19:57Nu har han scoret fire mål mod Røde Stjene, også i denne sæson, og et enkelt mod Partizan.
Og så er Aramis da vist canadier, Allan.
AllanKasketten og Sukkermus er i øvrigt den sammme brugerTil alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten, Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.
Hair is not a right: it´s a privilege!
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Beklager, Theis, jeg troede, du var en anden.FisenMathisen skrev: ↑17. jul 2021, 20:09Han har scoret ligamål mod røde stjerne?
Og mit navn er Theis.
https://www.transfermarkt.com/milan-mak ... ler/315561
Denne sæsons scoring møde Røde Stjerne var i en semifinale i pokalen, ikke i en ligakamp.
Og med hensyn til rettelserne samlet set, så var det så lidt. Hvis vi tager Aramis med, så vil listen jo også skulle indkludere Prica med flere. Det holder ikke på sådan en liste.
Rigtig god aften.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
Debatjuntaen
- Administrator

Vi sætter hermed punktum for denne pågældende "debat" om Milan Makaric, da den var blevet personlig og til tider usaglig. Det stopper her. Tilbage til at diskutere transferønsker.
BARESI!!!
Kom så med et hint til den stærke centrale midtbanemand, så vi kan få gang i den snak.
Hvor tæt er det på?
Kom så med et hint til den stærke centrale midtbanemand, så vi kan få gang i den snak.
Hvor tæt er det på?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Synes det ligner Prijovic har fået nogle flere muller. Det trængte han godt nok til. Kunne være fedt med noget erfaring fra divisionen. Jammerbugt får i hvert fald et ordenligt boldspillende forsvar med Lyngø og Vladi.Prica22 skrev: ↑17. jul 2021, 17:46"Jammerbugt havde AaB-stopperen Vladimir Prijovic med i kampens første 45 minutter, og serberen viste sig fint frem", skriver Nordjyske. Mon ikke de napper ham på lån? Lige pt. står de med de tidligere AaB'ere, Lyngø og Mortensen, og så en 19-årig fra Mali, lejet i Malmö.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ja, det kan ærgre lidt at vi de sidste mange år har haft svært ved at finde klubber, hvor nogen af de unge talenter kan få prøvet sig af. A la Malmös idé med at lade Ahmedhodzic spille i Hobro i masser af modgang.Buzz Killington skrev: ↑17. jul 2021, 22:25Synes det ligner Prijovic har fået nogle flere muller. Det trængte han godt nok til. Kunne være fedt med noget erfaring fra divisionen. Jammerbugt får i hvert fald et ordenligt boldspillende forsvar med Lyngø og Vladi.
Tom ville vækFisenMathisen skrev: ↑17. jul 2021, 19:32Gaarde6 skrev: ↑17. jul 2021, 19:27Der var vel ingen, som smed ham væk?FisenMathisen skrev: ↑17. jul 2021, 18:38Hvis du gerne vil være konstruktiv, som du siger, så drop nu det der med ‘nå du tror vi kan få lewandowski’
Bidrager det synes du?
Er han skridtet efter Milan? Det er enten den serbiske liga eller Harry Kane..
Vi havde Van Weert han bankede mål ind i foråret. Han har banket mål ind i æresdivisionen, han er vice anfører, han taler dansk.
Når man smider ham væk, så forventer jeg noget andet end det de kommer med, og jeg tænker ikke jeg er alene.
Jeg kan godt huske samtlige sports kommentatorer rystede på hovedet over vi ikke gad beholde Van Weert.
De talte om i vores sidste kampe at det godt nok måtte være noget af en spiller vi havde kig på
For at fjerne Van Weert.
Jeg føler jeg har ret til at være skuffet, jeg ville hellere have beholdt Tom.
Og i forhold til at få en spiller der kan gå direkte ind, som du skrev ( eller også var det en anden )
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ci ... ykke-efter
Så tænker jeg roligt I kan vente lidt på den debut, han der ærlig talt også noget kvabset ud.
Tom ville prøve noget andet, har han udtalt.
Iøvrigt (uden at kende lønnen på, hverken Tom eller Milan) Så er der jo også et budget , som skal holdes.
Og hvis Inge mener at Toms 9 mål Kan scores af Milan og, der samtidig er råd til en ny Hiljemark (Sparet løn til Tom og sparet løn til Hiljemark selv)
Så skal det jo også med i ligningen.
Har vi ikke lige betalt hvad der svarer til et par års løn for at købe MIlan? så vidt jeg ved ville vi ikke skulle betale for Tom igen.