Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Svært at bedømme de købte spillere, da de jo er totalt ukendte for alle. Selvfølgelig mere interesant for os fans, hvis der er tale om kendte spillere.
Dog positivt at der handles tidligt, så vi har mange på plads til træningsstart. Vi stiller efter alt at dømme med et relativt fuldt og forhåbentlig slagkraftigt hold til træningsstart. Det giver Menno de bedste betingelser - og det får han brug for, når der skal implementeres ny stil.
Dog positivt at der handles tidligt, så vi har mange på plads til træningsstart. Vi stiller efter alt at dømme med et relativt fuldt og forhåbentlig slagkraftigt hold til træningsstart. Det giver Menno de bedste betingelser - og det får han brug for, når der skal implementeres ny stil.
Overhovedet ikke tåbeligt, dit nye svar - at tyskerne skal (endnu mere) i egne lommer for at køre med underskud - er da et svar på et langt højere niveau end "det skal jeg ikke forholde mig til, jeg skal bare have lov at kritisere uden at levere nogle svar selv". Det er i det mindste så meget i virkelighedernes verden, at der er en mulig økonomisk vej i det (skriver jeg uden at kende SSE22's økonomiske fundament). Det er imidlertid en vej, som SSE22 meget klart og tydeligt har meldt ud, at man ikke vil gå. Så det er lidt tonedøvt, og det er også svært at se, at din vej frem er særligt bæredygtig - det er trods alt præcis, hvad man har gjort i en efterhånden meget lang årrække, og i dag er AaB så blevet distanceret markant af mindre klubber, som har taget valget om at gå de hårde økonomiske og sportslige udviklingsskridt før os. Det er nok derfor, du ser en del her i tråden hilse SSE22's strategiske mod velkomment. Vi HAR ligesom set, at det andet er at blive ved at tigge vand rundt omkring for at kunne pisse i bukserne, når det bliver koldt.Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 15:43Tyskerne må have tegnebogen op. Også leve med et midlertidigt minus, for at sikre et + på sigt.Funky skrev: ↑8. jun 2024, 14:51Igen: Hvor skal de penge, som skal betale for de transfers, du hellere vil have i dette vindue, komme fra? Der er ikke noget tåbeligt i at bede dig forholde dig til det spørgsmål. Ellers kan man jo lige så vel kritisere AaB for ikke at købe et mesterhold nu og så score kassen på Champions League næste sæson. Undlader du at forholde dig til virkeligheden omkring klubbens økonomi rimer det ikke ligefrem på "realisme".Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 12:18Hvis du mener, at det er sammenhæng at hente utallige spillere på fri transfer og en god strategi, så ser vi helt diametralt modsat på retningen.
Hvorfor skal realister eller dem du kalder kritikere, komme med alternativer? Jeg er ikke ansat af AaB og tilkendegiver en bekymring over retningen. Ærligt - det er et tåbelige postulat!
Vi er i gang med et mantra om at spare os rige. Den præmis ville være ok, hvis vi allerede var etablerede I suppen og stammen på holdet havde en god kvalitet.
Vores stamme er langt fra god nok til Superligaen og derfor er det ekstremt risikabelt, at vi ikke satser på noget kvalitet. Det kan selvfølgelig komme senere, men lige pt ser vores trup begrænset ud.
Lige fra det centrale forsvar, til midtbane og angreb.
To ekstremt langsomme centrale forsvarsspillere.
Højholt med et ben ude af klubben og med manglende kvalitet, men den eneste på den centrale midtbane, der har Superliga erfaring.
Også en klar kvalitet som 9'r.
Holdets mangler ganske enkelt den rygrad centralt, som skal bibringe kvalitet og stabilitet.
Og jo. Det er da tåbeligt, at jeg skal til at lege direktør på et debatform, fordi jeg er uenig med retningen pt
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Selvfølgelig kan man kritisere, uden at komme med et alternativ. OG jo, det er TOTALT TÅBELIGT. Se - jeg kan også kværulere og skrive med stort...Funky skrev: ↑8. jun 2024, 16:00Overhovedet ikke tåbeligt, dit nye svar - at tyskerne skal (endnu mere) i egne lommer for at køre med underskud - er da et svar på et langt højere niveau end "det skal jeg ikke forholde mig til, jeg skal bare have lov at kritisere uden at levere nogle svar selv". Det er i det mindste så meget i virkelighedernes verden, at der er en mulig økonomisk vej i det (skriver jeg uden at kende SSE22's økonomiske fundament). Det er imidlertid en vej, som SSE22 meget klart og tydeligt har meldt ud, at man ikke vil gå. Så det er lidt tonedøvt, og det er også svært at se, at din vej frem er særligt bæredygtig - det er trods alt præcis, hvad man har gjort i en efterhånden meget lang årrække, og i dag er AaB så blevet distanceret markant af mindre klubber, som har taget valget om at gå de hårde økonomiske og sportslige udviklingsskridt før os. Det er nok derfor, du ser en del her i tråden hilse SSE22's strategiske mod velkomment. Vi HAR ligesom set, at det andet er at blive ved at tigge vand rundt omkring for at kunne pisse i bukserne, når det bliver koldt.Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 15:43Tyskerne må have tegnebogen op. Også leve med et midlertidigt minus, for at sikre et + på sigt.Funky skrev: ↑8. jun 2024, 14:51Igen: Hvor skal de penge, som skal betale for de transfers, du hellere vil have i dette vindue, komme fra? Der er ikke noget tåbeligt i at bede dig forholde dig til det spørgsmål. Ellers kan man jo lige så vel kritisere AaB for ikke at købe et mesterhold nu og så score kassen på Champions League næste sæson. Undlader du at forholde dig til virkeligheden omkring klubbens økonomi rimer det ikke ligefrem på "realisme".Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 12:18Hvis du mener, at det er sammenhæng at hente utallige spillere på fri transfer og en god strategi, så ser vi helt diametralt modsat på retningen.
Hvorfor skal realister eller dem du kalder kritikere, komme med alternativer? Jeg er ikke ansat af AaB og tilkendegiver en bekymring over retningen. Ærligt - det er et tåbelige postulat!
Vi er i gang med et mantra om at spare os rige. Den præmis ville være ok, hvis vi allerede var etablerede I suppen og stammen på holdet havde en god kvalitet.
Vores stamme er langt fra god nok til Superligaen og derfor er det ekstremt risikabelt, at vi ikke satser på noget kvalitet. Det kan selvfølgelig komme senere, men lige pt ser vores trup begrænset ud.
Højholt med et ben ude af klubben og med manglende kvalitet, men den eneste på den centrale midtbane, der har Superliga erfaring.
Holdets mangler ganske enkelt den rygrad centralt, som skal bibringe kvalitet og stabilitet.
Og jo. Det er da tåbeligt, at jeg skal til at lege direktør på et debatform, fordi jeg er uenig med retningen pt
I realiteten mangler vi alt for mange informationer, til at træffe kvalificerede bud. Kort af det lange, jeg TROR, at vi rykker ned, hvis dette er retningen. du TROR, at det kan lykkedes. Det bliver vi IKKE ENIGE om.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
En stor del af dem du nævner her er lejespillere eller frie transfers. Det er en begrænset risiko helt generelt.Hanga skrev: ↑8. jun 2024, 14:40Jeg er helt jo helt enig i at vi ikke kan forvente at vi henter fra højere hylder, for det er den økonomiske virkelighed vi befinder os i. Transferfrie spillere med en alder der muliggør udvikling og videresalg har hele tiden været den tydelige opskrift for dette vindue. Det ville da være utrolig dejligt hvis der var penge til at hente både mere sikker og mere erfaren kvalitet, men det er der ganske enkelt ikke.troelsh skrev: ↑8. jun 2024, 14:06Ja det sgu lidt besynderligt de som kritiserer klubben for at bruge penge den ikke har.PonySlaystation skrev: ↑8. jun 2024, 13:55Jeg hører til fløjen der synes det er spændende det som SSE har gang i. Jeg kan simpelthen ikke se hvilken højere hylde AaB skal kunne hente fra med den nuværende økonomiske situation. Det mener jeg er at være realist.
Jeg tror at det vigtigste i næste sæson bliver om Menno van Dam er den rigtige træner for AaB. Jeg tror på det.
Ud fra beskrivelsen af de spillernes kvaliteter, lyder det som om de er scoutet til den måde vi gerne vil spille på, med stor løbekapacitet og fart.
Jeg vil langt hellere have en mindre profileret trup, hvor truppen er harmonisk og scoutet efter en bestemt spillestil, end jeg vil have en dyr profileret trup der er elendig sammensat, sådan en trup har vi rykket ned med for nylig.
Det der kan bekymre mig noget er at det indtil videre er spillere der kommer langvejs fra. Det er ikke skandinaviske spillere fra de lavere rækker, som man f.eks. har set Silkeborg have succes med, men nærmere ned ad den vej som Viborg har haft succes med. Når det bekymrer mig så skyldes det hovedsageligt vores egen track record med spillere der ikke er skandinaver eller som ikke er kendte spillere fra ligaerne heroppe. Siden the double har vi haft mange udlændinge forbi klubben, der for mig at se hovedsageligt er hentet via et agent netværk eller lign, og det er bekymrende få der viste sig at være gode aftaler.
Her er listen over spillere hentet siden, hvor skandinaver og udlændinge hentet i eller med erfaring fra skandinaviske klubber er frasorteret:
Josip Posavec
Rody De Boer
Diego Caballo
Richard Odada
Max Vartuli
Nico Mantl
Killian Ludewig
Yahya Nadrani
Milan Makaric
Aleksandar Trajkovski
Pedro Ferreira
Vladimir Prijovic
Timothe Nkada
Aramis Kouzine
Philipp Ochs
Pavol Safranko
Tom van Weert
Michael Lansing
Filip Lesniak
Tamati Williams
Yann Rolim
Edison Flores
Marco Meilinger
Jakub Sylvestr
Ivan Lucic
Christian Bassogog
Donny Gorter
Bassogog er den eneste vi kan kalde en gedigen succes, og det alene pba. det salg vi fik på ham. Ellers er det maksimalt nogle halve succeser, og langt hovedparten er spillere der aldrig viste sig gode nok.
Jeg håber virkelig at Nagels og SSE22's rekruttering viser sig markant bedre end historikken og deres foreløbige resultater her, og jeg håber at der også bliver plads til at hente spillere hvor vi kan være lidt mere sikre på niveauet, for det er altså nu engang de signings der oftest har vist sig at bære frugt.
Forskellen er nu, at man kan se et mønster i kompetencerne og typerne vi henter. De spillere du nævner virkede alle til at være mere eller mindre random fugl og fisk, da vi hentede dem og det vi fans så fra dem.
Historisk set har AaB heller ikke rigtig haft held med at købe spillere, altså betale en transfersum. Hvornår har vi sidst købt en spiller, udover Melker Widell som vi kan glæde os over?
Jeg tror faktisk også på, at der vil blive brugt lidt penge på en eller to profiler, hvis de rigtige viser sig. Men ellers er strategien at udvikle spillere gennem akademiet og desuden scoute spillere indgående og specifikt til den planlagte spillestil, dvs hurtige spillere med stærk fysik, som kan klare høj træningsmængde og krævende spillestil. Strategien er ikke at håbe på lottokuponer.Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 15:38Den økonomiske virkelighed er også, at vi risikerer at rykke ned, hvis der ikke satses bare lidt. Også kan vi snakke nok så meget om vertikale spilkoncepter og gegenpress, imens tyskerne dropper deres aalborgensiske eventyr.
Jeg tror ganske enkelt ikke på, at vi kan overleve i en historisk stærk superliga, med tranferfrie lotto kuponer, der nærmest ikke har spillet senior fodbold.
Jeg håber, at jeg tager fejl, men min vurdering er bare sådan skruet sammen.
Transfervinduet er kun lige startet, men addresseres den elendige midterakse ikke, så rykker vi ned.
En del har spurgt ift alternativer. Igen - jeg er ikke ansat på direktør niveau derude, men jeg ville godt turde spille med enten otoa, Kramer eller t, hvis der lå en Nikolaj Stokholm/Würtz type foran dem.
Mit fokuspunkt ville være den centrale midtbane. Uden rutine, overblik og stabilitet derinde bliver vi kørt over.
Mindst 2 stk der med garanti har niveau. Jeg aner ikke hvad en nedrykning koster, men jeg er ret sikker på, at den er væsentligt dyrere end 2 på den centrale med kvalitet.
Mathias Jørgensen i januar.bonanza skrev: ↑8. jun 2024, 16:46En stor del af dem du nævner her er lejespillere eller frie transfers. Det er en begrænset risiko helt generelt.Hanga skrev: ↑8. jun 2024, 14:40Jeg er helt jo helt enig i at vi ikke kan forvente at vi henter fra højere hylder, for det er den økonomiske virkelighed vi befinder os i. Transferfrie spillere med en alder der muliggør udvikling og videresalg har hele tiden været den tydelige opskrift for dette vindue. Det ville da være utrolig dejligt hvis der var penge til at hente både mere sikker og mere erfaren kvalitet, men det er der ganske enkelt ikke.troelsh skrev: ↑8. jun 2024, 14:06Ja det sgu lidt besynderligt de som kritiserer klubben for at bruge penge den ikke har.PonySlaystation skrev: ↑8. jun 2024, 13:55Jeg hører til fløjen der synes det er spændende det som SSE har gang i. Jeg kan simpelthen ikke se hvilken højere hylde AaB skal kunne hente fra med den nuværende økonomiske situation. Det mener jeg er at være realist.
Jeg tror at det vigtigste i næste sæson bliver om Menno van Dam er den rigtige træner for AaB. Jeg tror på det.
Ud fra beskrivelsen af de spillernes kvaliteter, lyder det som om de er scoutet til den måde vi gerne vil spille på, med stor løbekapacitet og fart.
Jeg vil langt hellere have en mindre profileret trup, hvor truppen er harmonisk og scoutet efter en bestemt spillestil, end jeg vil have en dyr profileret trup der er elendig sammensat, sådan en trup har vi rykket ned med for nylig.
Det der kan bekymre mig noget er at det indtil videre er spillere der kommer langvejs fra. Det er ikke skandinaviske spillere fra de lavere rækker, som man f.eks. har set Silkeborg have succes med, men nærmere ned ad den vej som Viborg har haft succes med. Når det bekymrer mig så skyldes det hovedsageligt vores egen track record med spillere der ikke er skandinaver eller som ikke er kendte spillere fra ligaerne heroppe. Siden the double har vi haft mange udlændinge forbi klubben, der for mig at se hovedsageligt er hentet via et agent netværk eller lign, og det er bekymrende få der viste sig at være gode aftaler.
Her er listen over spillere hentet siden, hvor skandinaver og udlændinge hentet i eller med erfaring fra skandinaviske klubber er frasorteret:
Josip Posavec
Rody De Boer
Diego Caballo
Richard Odada
Max Vartuli
Nico Mantl
Killian Ludewig
Yahya Nadrani
Milan Makaric
Aleksandar Trajkovski
Pedro Ferreira
Vladimir Prijovic
Timothe Nkada
Aramis Kouzine
Philipp Ochs
Pavol Safranko
Tom van Weert
Michael Lansing
Filip Lesniak
Tamati Williams
Yann Rolim
Edison Flores
Marco Meilinger
Jakub Sylvestr
Ivan Lucic
Christian Bassogog
Donny Gorter
Bassogog er den eneste vi kan kalde en gedigen succes, og det alene pba. det salg vi fik på ham. Ellers er det maksimalt nogle halve succeser, og langt hovedparten er spillere der aldrig viste sig gode nok.
Jeg håber virkelig at Nagels og SSE22's rekruttering viser sig markant bedre end historikken og deres foreløbige resultater her, og jeg håber at der også bliver plads til at hente spillere hvor vi kan være lidt mere sikre på niveauet, for det er altså nu engang de signings der oftest har vist sig at bære frugt.
Forskellen er nu, at man kan se et mønster i kompetencerne og typerne vi henter. De spillere du nævner virkede alle til at være mere eller mindre random fugl og fisk, da vi hentede dem og det vi fans så fra dem.
Historisk set har AaB heller ikke rigtig haft held med at købe spillere, altså betale en transfersum. Hvornår har vi sidst købt en spiller, udover Melker Widell som vi kan glæde os over?
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Men at bruge penge man ikke har - eller tage et overtræk, er ikke en løsning, eller et alternativ.Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 16:25Selvfølgelig kan man kritisere, uden at komme med et alternativ. OG jo, det er TOTALT TÅBELIGT. Se - jeg kan også kværulere og skrive med stort...Funky skrev: ↑8. jun 2024, 16:00Overhovedet ikke tåbeligt, dit nye svar - at tyskerne skal (endnu mere) i egne lommer for at køre med underskud - er da et svar på et langt højere niveau end "det skal jeg ikke forholde mig til, jeg skal bare have lov at kritisere uden at levere nogle svar selv". Det er i det mindste så meget i virkelighedernes verden, at der er en mulig økonomisk vej i det (skriver jeg uden at kende SSE22's økonomiske fundament). Det er imidlertid en vej, som SSE22 meget klart og tydeligt har meldt ud, at man ikke vil gå. Så det er lidt tonedøvt, og det er også svært at se, at din vej frem er særligt bæredygtig - det er trods alt præcis, hvad man har gjort i en efterhånden meget lang årrække, og i dag er AaB så blevet distanceret markant af mindre klubber, som har taget valget om at gå de hårde økonomiske og sportslige udviklingsskridt før os. Det er nok derfor, du ser en del her i tråden hilse SSE22's strategiske mod velkomment. Vi HAR ligesom set, at det andet er at blive ved at tigge vand rundt omkring for at kunne pisse i bukserne, når det bliver koldt.Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 15:43Tyskerne må have tegnebogen op. Også leve med et midlertidigt minus, for at sikre et + på sigt.Funky skrev: ↑8. jun 2024, 14:51Igen: Hvor skal de penge, som skal betale for de transfers, du hellere vil have i dette vindue, komme fra? Der er ikke noget tåbeligt i at bede dig forholde dig til det spørgsmål. Ellers kan man jo lige så vel kritisere AaB for ikke at købe et mesterhold nu og så score kassen på Champions League næste sæson. Undlader du at forholde dig til virkeligheden omkring klubbens økonomi rimer det ikke ligefrem på "realisme".Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 12:18Hvis du mener, at det er sammenhæng at hente utallige spillere på fri transfer og en god strategi, så ser vi helt diametralt modsat på retningen.
I realiteten mangler vi alt for mange informationer, til at træffe kvalificerede bud. Kort af det lange, jeg TROR, at vi rykker ned, hvis dette er retningen. du TROR, at det kan lykkedes. Det bliver vi IKKE ENIGE om.
Jeg kunne godt tænke mig at komme til Australien. Det kan sådan set ske i næste uge. Jeg kan tømme kontoen og tage resten på kreditkortet - det er bare ikke særligt ansvarligt.
Jeg kunne også vælge at leve som jeg gør nu og så lægge det til side der til overs - så går der MANGE år før jeg kommer til Australien.
Jeg kunne også vælge at skære ind til benet - mens jeg stadig kan leve fornuftigt, og lægge så meget som muligt til side, så kan det allerede ske om nogle år.
Det er lidt ala mulighed tre SSE er igang med nu. Det synes jeg er snusfornuftigt.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Om så vi sælger vores 2 bedste spillere og ikke henter flere ind, så tror jeg stadig på at AaB ikke rykker ned.Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 16:25Selvfølgelig kan man kritisere, uden at komme med et alternativ. OG jo, det er TOTALT TÅBELIGT. Se - jeg kan også kværulere og skrive med stort...Funky skrev: ↑8. jun 2024, 16:00Overhovedet ikke tåbeligt, dit nye svar - at tyskerne skal (endnu mere) i egne lommer for at køre med underskud - er da et svar på et langt højere niveau end "det skal jeg ikke forholde mig til, jeg skal bare have lov at kritisere uden at levere nogle svar selv". Det er i det mindste så meget i virkelighedernes verden, at der er en mulig økonomisk vej i det (skriver jeg uden at kende SSE22's økonomiske fundament). Det er imidlertid en vej, som SSE22 meget klart og tydeligt har meldt ud, at man ikke vil gå. Så det er lidt tonedøvt, og det er også svært at se, at din vej frem er særligt bæredygtig - det er trods alt præcis, hvad man har gjort i en efterhånden meget lang årrække, og i dag er AaB så blevet distanceret markant af mindre klubber, som har taget valget om at gå de hårde økonomiske og sportslige udviklingsskridt før os. Det er nok derfor, du ser en del her i tråden hilse SSE22's strategiske mod velkomment. Vi HAR ligesom set, at det andet er at blive ved at tigge vand rundt omkring for at kunne pisse i bukserne, når det bliver koldt.Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 15:43Tyskerne må have tegnebogen op. Også leve med et midlertidigt minus, for at sikre et + på sigt.Funky skrev: ↑8. jun 2024, 14:51Igen: Hvor skal de penge, som skal betale for de transfers, du hellere vil have i dette vindue, komme fra? Der er ikke noget tåbeligt i at bede dig forholde dig til det spørgsmål. Ellers kan man jo lige så vel kritisere AaB for ikke at købe et mesterhold nu og så score kassen på Champions League næste sæson. Undlader du at forholde dig til virkeligheden omkring klubbens økonomi rimer det ikke ligefrem på "realisme".Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 12:18Hvis du mener, at det er sammenhæng at hente utallige spillere på fri transfer og en god strategi, så ser vi helt diametralt modsat på retningen.
Vejle og Lyngby rykker stensikkert ned.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Ja det er sandt. Så udelukker det vel heller ikke at man vil bruge nogle penge, hvis man finder de rigtige. Sommertransfervinduet bugner altid med transferfri spillere, så det er vel et godt tidspunkt at kigge det katalog igennem før man evt. bruger penge på at tilføje de kompetencer man mangler.Raptorr skrev: ↑8. jun 2024, 16:53Mathias Jørgensen i januar.bonanza skrev: ↑8. jun 2024, 16:46En stor del af dem du nævner her er lejespillere eller frie transfers. Det er en begrænset risiko helt generelt.Hanga skrev: ↑8. jun 2024, 14:40Jeg er helt jo helt enig i at vi ikke kan forvente at vi henter fra højere hylder, for det er den økonomiske virkelighed vi befinder os i. Transferfrie spillere med en alder der muliggør udvikling og videresalg har hele tiden været den tydelige opskrift for dette vindue. Det ville da være utrolig dejligt hvis der var penge til at hente både mere sikker og mere erfaren kvalitet, men det er der ganske enkelt ikke.troelsh skrev: ↑8. jun 2024, 14:06Ja det sgu lidt besynderligt de som kritiserer klubben for at bruge penge den ikke har.PonySlaystation skrev: ↑8. jun 2024, 13:55Jeg hører til fløjen der synes det er spændende det som SSE har gang i. Jeg kan simpelthen ikke se hvilken højere hylde AaB skal kunne hente fra med den nuværende økonomiske situation. Det mener jeg er at være realist.
Josip Posavec
Rody De Boer
Diego Caballo
Richard Odada
Max Vartuli
Nico Mantl
Killian Ludewig
Yahya Nadrani
Milan Makaric
Aleksandar Trajkovski
Pedro Ferreira
Vladimir Prijovic
Timothe Nkada
Aramis Kouzine
Philipp Ochs
Pavol Safranko
Tom van Weert
Michael Lansing
Filip Lesniak
Tamati Williams
Yann Rolim
Edison Flores
Marco Meilinger
Jakub Sylvestr
Ivan Lucic
Christian Bassogog
Donny Gorter
Nu ikke så pjattet. Ja, du kan sige, hvad du vil, og råbe og skråle, og skrive med stort. Det er jo ikke din nominelle frihed til at skrive, som du vil, vores lille udveksling handler om, vel? Det anerkender du sådant set selv ved at begynde at lægge lidt mere substans i dine betragtninger. Så la' nu vær'.Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 16:25Selvfølgelig kan man kritisere, uden at komme med et alternativ. OG jo, det er TOTALT TÅBELIGT. Se - jeg kan også kværulere og skrive med stort...Funky skrev: ↑8. jun 2024, 16:00Overhovedet ikke tåbeligt, dit nye svar - at tyskerne skal (endnu mere) i egne lommer for at køre med underskud - er da et svar på et langt højere niveau end "det skal jeg ikke forholde mig til, jeg skal bare have lov at kritisere uden at levere nogle svar selv". Det er i det mindste så meget i virkelighedernes verden, at der er en mulig økonomisk vej i det (skriver jeg uden at kende SSE22's økonomiske fundament). Det er imidlertid en vej, som SSE22 meget klart og tydeligt har meldt ud, at man ikke vil gå. Så det er lidt tonedøvt, og det er også svært at se, at din vej frem er særligt bæredygtig - det er trods alt præcis, hvad man har gjort i en efterhånden meget lang årrække, og i dag er AaB så blevet distanceret markant af mindre klubber, som har taget valget om at gå de hårde økonomiske og sportslige udviklingsskridt før os. Det er nok derfor, du ser en del her i tråden hilse SSE22's strategiske mod velkomment. Vi HAR ligesom set, at det andet er at blive ved at tigge vand rundt omkring for at kunne pisse i bukserne, når det bliver koldt.Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 15:43Tyskerne må have tegnebogen op. Også leve med et midlertidigt minus, for at sikre et + på sigt.Funky skrev: ↑8. jun 2024, 14:51Igen: Hvor skal de penge, som skal betale for de transfers, du hellere vil have i dette vindue, komme fra? Der er ikke noget tåbeligt i at bede dig forholde dig til det spørgsmål. Ellers kan man jo lige så vel kritisere AaB for ikke at købe et mesterhold nu og så score kassen på Champions League næste sæson. Undlader du at forholde dig til virkeligheden omkring klubbens økonomi rimer det ikke ligefrem på "realisme".Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 12:18Hvis du mener, at det er sammenhæng at hente utallige spillere på fri transfer og en god strategi, så ser vi helt diametralt modsat på retningen.
Jeg mener i øvrigt ikke, jeg har sagt, at jeg tror, man lykkedes med at blive i superligaen, som sådant et skråsikkert lighedstegn mellem SSE22's strategi og overlevelse i superligaen i den kommende sæson. Bevares, jeg tror meget på, at man har lagt en GOD strategi, også for den kommende sæson, med ansættelsen af van Dam. Det kan godt resultere i overlevelse i superligaen. Men jeg tror sådant set samtidig, at SSE22's strategi kan indbefatte, at man om nødvendigt tager en tur mere i 1. division, frem for, hvis resultaterne er dårlige om 6 måneder, at gå kontra på den strategi, der er lagt ved eks. at fyre van Dam og begynde at panikhyre dyre livreddere. Jeg vil blive både overrasket og skuffet, hvis det skulle vise sig at forholde sig anderledes.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Jeg tror heller ikke på, at der ikke er midler overhovedet til at købe en profil, hvis muligheden opstår.bonanza skrev: ↑8. jun 2024, 17:02Ja det er sandt. Så udelukker det vel heller ikke at man vil bruge nogle penge, hvis man finder de rigtige. Sommertransfervinduet bugner altid med transferfri spillere, så det er vel et godt tidspunkt at kigge det katalog igennem før man evt. bruger penge på at tilføje de kompetencer man mangler.Raptorr skrev: ↑8. jun 2024, 16:53Mathias Jørgensen i januar.bonanza skrev: ↑8. jun 2024, 16:46En stor del af dem du nævner her er lejespillere eller frie transfers. Det er en begrænset risiko helt generelt.Hanga skrev: ↑8. jun 2024, 14:40Jeg er helt jo helt enig i at vi ikke kan forvente at vi henter fra højere hylder, for det er den økonomiske virkelighed vi befinder os i. Transferfrie spillere med en alder der muliggør udvikling og videresalg har hele tiden været den tydelige opskrift for dette vindue. Det ville da være utrolig dejligt hvis der var penge til at hente både mere sikker og mere erfaren kvalitet, men det er der ganske enkelt ikke.troelsh skrev: ↑8. jun 2024, 14:06Ja det sgu lidt besynderligt de som kritiserer klubben for at bruge penge den ikke har.PonySlaystation skrev: ↑8. jun 2024, 13:55Jeg hører til fløjen der synes det er spændende det som SSE har gang i. Jeg kan simpelthen ikke se hvilken højere hylde AaB skal kunne hente fra med den nuværende økonomiske situation. Det mener jeg er at være realist.
Josip Posavec
Rody De Boer
Diego Caballo
Richard Odada
Max Vartuli
Nico Mantl
Killian Ludewig
Yahya Nadrani
Milan Makaric
Aleksandar Trajkovski
Pedro Ferreira
Vladimir Prijovic
Timothe Nkada
Aramis Kouzine
Philipp Ochs
Pavol Safranko
Tom van Weert
Michael Lansing
Filip Lesniak
Tamati Williams
Yann Rolim
Edison Flores
Marco Meilinger
Jakub Sylvestr
Ivan Lucic
Christian Bassogog
Donny Gorter
Det er satme også nemt at sidde som fan og råbe på man skal købe bedre spillere til en klub der har haft underskud på 50 millioner de sidste 2 sæsoner, og forventer underskud på 25 millioner mere i denne sæson. Altså tror folk at penge hænger på træerne. Der er ikke flere. AaB har levet over evne alt for længe, og nu er der ikke flere tilbage der gider betale regningen.
Vi kan ikke bare trylle penge frem.
Ja hvis der var nogle debatøre der hade akt som magt så er AaB snart med i luksusfælden som et af de mest håbløse tilfældeAlexis skrev: ↑8. jun 2024, 18:02Det er satme også nemt at sidde som fan og råbe på man skal købe bedre spillere til en klub der har haft underskud på 50 millioner de sidste 2 sæsoner, og forventer underskud på 25 millioner mere i denne sæson. Altså tror folk at penge hænger på træerne. Der er ikke flere. AaB har levet over evne alt for længe, og nu er der ikke flere tilbage der gider betale regningen.
AaB AaB AaB AaB
-
dnoerholm
Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 12:19Men forskellen er bare, at de hold var etablerede superliga hold og vi er oprykkere.dnoerholm skrev: ↑8. jun 2024, 12:00Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 10:53Helt enig. Det er en strategi, der endnu ikke er lykkedes i dansk fodbold. Hvem har haft succes med at hente gratis lottokuponer?
Og ja det er lottokuponer. Jeg er ikke på det hold, der har behov for at kalde dem gennemscoutet upolerede diamanter. Det virker lidt som en søgt mestringsstrategi.
De har formentlig de rette karakteristika, men jeg tvivler på, at det er af tilpas kvalitet.
Jeg er fuldstændig ligeglad med, om det er x, y eller å, der kommer med kritik af AaB. For mig handler det ikke om afsenderen, men om det afsendte.
Det er nu ikke helt rigtigt. Viborg har de senere år haft stor succes med lige præcis den strategi. Prøv at tjekke deres udenlandske indkøb de seneste par år, og du vil se, at mange af dem, der løber rundt som faste spillere i VFF nu kom med et ligeså spinkelt, og hvis ikke ringere CV end dem AaB har hentet.
Du kan delvisr også tilføje Randers til den strategi
Heller ikke helt rigtigt: Viborg startede allerede deres nuværende strategi da de lå i 1. Division, og hentede de første spillere ind den vej. Fx Lars Kramer og Justin Lowijk, der i øvrigt passer stort set perfekt på den profil, som AaB har hentet efter denne sommer...
Enig, jeg har også tænkt lidt over hvilke klubbers transferstrategi AaB skulle ligne og jeg ender også ved VFF fra Fredberg og frem.dnoerholm skrev:Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 12:19Men forskellen er bare, at de hold var etablerede superliga hold og vi er oprykkere.dnoerholm skrev: ↑8. jun 2024, 12:00Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 10:53Helt enig. Det er en strategi, der endnu ikke er lykkedes i dansk fodbold. Hvem har haft succes med at hente gratis lottokuponer?
Og ja det er lottokuponer. Jeg er ikke på det hold, der har behov for at kalde dem gennemscoutet upolerede diamanter. Det virker lidt som en søgt mestringsstrategi.
De har formentlig de rette karakteristika, men jeg tvivler på, at det er af tilpas kvalitet.
Jeg er fuldstændig ligeglad med, om det er x, y eller å, der kommer med kritik af AaB. For mig handler det ikke om afsenderen, men om det afsendte.
Det er nu ikke helt rigtigt. Viborg har de senere år haft stor succes med lige præcis den strategi. Prøv at tjekke deres udenlandske indkøb de seneste par år, og du vil se, at mange af dem, der løber rundt som faste spillere i VFF nu kom med et ligeså spinkelt, og hvis ikke ringere CV end dem AaB har hentet.
Du kan delvisr også tilføje Randers til den strategi
Heller ikke helt rigtigt: Viborg startede allerede deres nuværende strategi da de lå i 1. Division, og hentede de første spillere ind den vej. Fx Lars Kramer og Justin Lowijk, der i øvrigt passer stort set perfekt på den profil, som AaB har hentet efter denne sommer...
Og skulle vi tage skrækeksemplerne synes jeg slet ikke AaB ligner
- Jammerbugt: slet ikke det antal spillere. Holdet og klubben drives ordentligt i AaB modsat Jammerbugt. Vores spillere er “rigtige” profesionelle der har spillet på gode akademier adresser modsat Jammerbugts lottokuponer, hvor det vel kun var dem de lejede i Malmø der kunne lidt. SSE22 er heller ikke på samme måde sugardaddy der skal understøtte lønudbetaling udover hvad de skyder ind ved emmisionerne. Modsat Jammerbugt er vi heller ikke blevet præsenteret for noget der er for godt til at være sandt
- EfB under amerikanerne: Håbløst trænervalg og ledelse, mange flere spillere ind og ud,, de fleste transfers var af meget mere tvivlsom karakter, ingen genkendelig strategi i indkøbene og det var drevet af amerikanere uden bevist fodboldkompetence. Bernhard Peters og SSE22/BPTC er jo fodboldfolk der kender europæisk fodbold og har erfaring fra Europa. Gode erfaringer med opbygning af Hoffenheim og St Louis FC modsat EfBs ejere der kører klubber i sænk.
- Westrøms OB: Meget større antal udskiftninger per vindue og ingen tydelig rød tråd ifht. spillertyper. Derudover også mange middelmådige “voksne” spillere i F.eks. Vaisanen, Köhler og Trybull. Weströms strategi var da mere en lottokupon strategi med tanke på, hvor meget i øst og vest hans indkøb var på profil, type, alder osv. Det virkede meget mere random end AaBs, hvor de gør det de siger og alt peger samme vej.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
https://www.transfermarkt.com/alex-tamm ... ler/427446
Udløb i november, alder der passer i strategien og mål i liga og på landshold.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Rygte eller frækt bud?AaB-7730 skrev: ↑8. jun 2024, 21:42https://www.transfermarkt.com/alex-tamm ... ler/427446
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Kan der findes en liste frem på de spillere puma har tilknyttet?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Har forsøgt igennem længere tid at finde en liste, men det har ikke været muligt - så håber der andre detektiver som er dygtigere end mig til det
Kunne dog se der var en enkelt hollænder på PSV Jomg der havde på transfermarkt.con noteret at han var puma dreng
AaB - nu, i morgen & altid! 
Jeg har også gravet i det, men fandt kun en masse ubrugeligt om de største sponsorerede atleter/fodboldspillere.jayC skrev:Har forsøgt igennem længere tid at finde en liste, men det har ikke været muligt - så håber der andre detektiver som er dygtigere end mig til det
Kunne dog se der var en enkelt hollænder på PSV Jomg der havde på transfermarkt.con noteret at han var puma dreng
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!