Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 12:18
Raptorr skrev: ↑8. jun 2024, 11:39
Dennis Nielsen skrev: ↑8. jun 2024, 10:53
Patmand skrev: ↑8. jun 2024, 10:04
bonanza skrev: ↑7. jun 2024, 23:34
Et fornuftigt take. Det er en perspektivløs position at indtage så kritisk et standpunkt som Ottesen uden at byde ind med et alternativ der bare er tæt på at være realistisk eller økonomisk bæredygtigt. Det er dejligt at se, at ledelsen tager situationen og fremtiden seriøst. Vi skal blive i superligaen og udvikle et spillemæssigt og taktisk udtryk, der skal definere klubben i fremtiden helt ned på u15 og u13 niveau. Først der bliver man uafhængige af den enkelte, og får et akademi der sender spillere hele vejen igennem. En forudsætning for udvikling er også at blive oppe.
Hvad er alternativet til at hente udenlandske transferfri spillere? At udvide underskuddet ved at hente tidigere spillere hjem fra dyre kontrakter? Nej tak, det har vi prøvet.
Jeg forstår godt folk er bange for en Esbjerg eller Jammerbugt, men det er ikke det indtryk jeg har af SSE. AaB er ikke en feeder klub i en fodboldmæssig supply chain hos en flerklubsorganisation.
Klubben, ledelsen, træneren og spillerne har brug for opbskning, ikke bundløs kritik uden referenceramme eller alternativer.
Jeg er ikke på X og Ottesen siger mig ikke noget. Ej heller er jeg bange.
Jeg tror et sandsynligt scenarie kunne være, at AaB/tyskerne indkasserer tilpas mange økonomiske lussinger over de næste par år, og det resulterer i at tyskerne, senest om tre år, ikke længere er hovedaktionærer i AaB.
Det er et af de mere sandsynlige bud efter min mening.
Jeg vil blive positivt overrasket, såfremt AaB får succes med den nuværende strategi.
Helt enig. Det er en strategi, der endnu ikke er lykkedes i dansk fodbold. Hvem har haft succes med at hente gratis lottokuponer?
Og ja det er lottokuponer. Jeg er ikke på det hold, der har behov for at kalde dem gennemscoutet upolerede diamanter. Det virker lidt som en søgt mestringsstrategi.
De har formentlig de rette karakteristika, men jeg tvivler på, at det er af tilpas kvalitet.
Jeg er fuldstændig ligeglad med, om det er x, y eller å, der kommer med kritik af AaB. For mig handler det ikke om afsenderen, men om det afsendte.
Det er suverænt den mest sammenhængende plan og strategi, som nogensinde er iværksat på Hornevej, og nu må vi så se, om det lykkedes at få organisationen afstemt med de rigtige folk på de rigtige poster. Mit bud er, at kompetencerne er til stede, og at AaB vil stå i en langt stærkere udgave om 5 år. I øvrigt mangler jeg at høre fra kritikerne, hvad alternativet skulle være? Andet end en rig onkel, som kommer forbi hver andet år med en stor pose penge.
Hvis du mener, at det er sammenhæng at hente utallige spillere på fri transfer og en god strategi, så ser vi helt diametralt modsat på retningen.
Hvorfor skal realister eller dem du kalder kritikere, komme med alternativer? Jeg er ikke ansat af AaB og tilkendegiver en bekymring over retningen. Ærligt - det er et tåbelige postulat!
Vi er i gang med et mantra om at spare os rige. Den præmis ville være ok, hvis vi allerede var etablerede I suppen og stammen på holdet havde en god kvalitet.
Vores stamme er langt fra god nok til Superligaen og derfor er det ekstremt risikabelt, at vi ikke satser på noget kvalitet. Det kan selvfølgelig komme senere, men lige pt ser vores trup begrænset ud.
Lige fra det centrale forsvar, til midtbane og angreb.
To ekstremt langsomme centrale forsvarsspillere.
Højholt med et ben ude af klubben og med manglende kvalitet, men den eneste på den centrale midtbane, der har Superliga erfaring.
Også en klar kvalitet som 9'r.
Holdets mangler ganske enkelt den rygrad centralt, som skal bibringe kvalitet og stabilitet.
Så fordi spillerne er hentet transferfrit kan de ikke være nøje udvalgt og scoutet på deres kvaliteter, type og niveau?
Men jeg vil da lige ringe til Lynge og fortælle, at det var noget værre lort at signe Rade Prica, Andreasen Johansson, Nomvethe, Caca, Allan Olesen, Kasper Bøgelund, Danny Califf, Jeppe Curth, Mattias Lindström, Steve Olfers, Trond Andersen, Karim Zaza, Nicolai Larsen, Chris Rolfe, Jakob Ahlmann, Henrik Dalsgaard, Fredrik Winsnes, Michael Jakobsen, David Nielsen, Christian Lundberg, Rasmus Würtz, Stefan Schmidt mfl. som alle kon på fri transfer. Det kan jeg sgu godt se var en fejl.
Bemærk i øvrigt på free transfer indeholder flere unge spillere der kom fra meget lavere niveau eller et akademi i udlandet. Her kan vi nævne Curth, Nicolai Larsen, Ahlmann, Dalsgaard, Michael Jakobse og Würtz
Den hylde AaB kan hente fra er de her talenter der ligger i spændefeltet mellem rigtigt gode 1. div spillere, som også kan gøre sig i Superligaen med potentiale til at blive gode rigtigt gode Superligaspillere.
De CV'er der er hentet tilsiger på ingen måde, at de her spilllere ikke kan gøre det OK i Superligaen eller, at de ikke har profilpotentiale.
Og da vi ikke har mange penge er det vigtige spillere med potentiale og, at vi er helt skarpe i et caste til spillestil og koncept så vi får en fungerende enhed og ikke ligesom det hold vi slæbte rundt på i 1. div, hvor nogen er 4-3-3 spillere og andre er 3-5-2 spillere.
Vi er da enige i, at der også gerne skal adresseres noget i angrebet, på central midt og gerne tilføres noget fart i centerforsvaret medmindre man satser på Otoa, men vinduet er ungt og AaB er i markedet efter VB, central midt og angriber i hvert fald. Det har Ydesen bl.a. meldt ud i Rød Aalborg.