Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Trickster » 14. aug 2024, 13:03

Eksil skrev:
14. aug 2024, 09:33
Trickster skrev:
14. aug 2024, 09:24
Eksil skrev:
14. aug 2024, 09:06
jonas386 skrev:
14. aug 2024, 08:44
Må i øvrigt sige jeg er meget imponeret af prisen. Tallene nogenlunde sammenlignelige med da vi solgte Kaufmann, som åbenlyst var regnet som et større talent. Klubben er mindre, med prisen fem gange højere.
Man skal nok lige have med, at en norsk krone er 63 danske øre værd. Han går for 90-100 mio norske kroner (ifølge rygter), så 56-63 mio, eller lidt mere end det dobbelte af hvad Kaufmann gik for (25 mio danske).
Beløbet kan til gengæld stige til 105 mio danske kroner, men det er svært at spå om, hvor realistisk det er at indfri bonusserne.

Transfermarkedet bliver vildere og vildere for hvert år. Henrik Meister ligner en spiller, der har en vild fysisk pakke. Det sælger i de tider her. Det er også den profil, SSE22 primært scouter på.

Trist udvikling for Kasper Kusk-typen, synes jeg, men det bliver svært at ændre på.
Det er lidt grundlæggende forvirring. Bold.dk skriver om det i norske kroner, mens Tipsbladet skriver om det i danske. Tror det er Tipperen der ikke har fået morgenkaffe nok.

Enig i, at store klubber scouter fysik rigtigt meget når det kommer til transfers ud af SL. Det er også fair nok. Man har set mange Kusk-typer der ikke kan klare springet når de bliver fysisk overmatchet altid. Ham forsvareren AGF solgte til Italien (Bisseck) var også et fysisk pakke som de kunne udviklet teknisk og taktisk på.

Hvis Otoa skal være et stort salg skal det være efter samme logik. Han er dog måske lidt langsom til en top 4 liga.
Jeg synes Otoa har haft sine problemer med sine bevægelser. Han har ikke altid styr på benene, men det er blevet bedre. Jeg kan forestille mig, at de arbejder en hel del på at forbedre hans fodarbejde på Hornevej. Thomas Kristensen er en bedre sammenligning end Bisseck, men jeg synes så til gengæld, at han har nogle kompetencer i sit løb med bolden og blik for spillet, som man ikke ser så ofte i Superligaen. Kan han blive mere atletisk og robust, så synes jeg han har en virkelig spændende samlet pakke. Lur mig, om han ikke også snart erobrer en startplads på U21-landsholldet.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 14. aug 2024, 13:06

le Cid skrev:
14. aug 2024, 13:03
Müller er jf. Transfermarkt 1.90 - så han er stor nok! Til gengæld har han ikke haft én eneste redning, hvor man tænker, at det var ligegodt pokkers! Ingen klare drop heller endnu, men jeg er ikke helt overbevist. Måske han ville blive dømt anderledes, hvis der var et mere dirkefrit forsvar foran ham...
Shit, er han virkelig så høj :cheers: han må få nogle flere kilo på kroppen, så han ser lidt større ud. Han kan studere Peter Schmeichel.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 14. aug 2024, 13:17

Trickster skrev:
14. aug 2024, 13:06
le Cid skrev:
14. aug 2024, 13:03
Müller er jf. Transfermarkt 1.90 - så han er stor nok! Til gengæld har han ikke haft én eneste redning, hvor man tænker, at det var ligegodt pokkers! Ingen klare drop heller endnu, men jeg er ikke helt overbevist. Måske han ville blive dømt anderledes, hvis der var et mere dirkefrit forsvar foran ham...
Shit, er han virkelig så høj :cheers: han må få nogle flere kilo på kroppen, så han ser lidt større ud. Han kan studere Peter Schmeichel.
Den 100% chance han tager siddende med én hånd mod Midtjylland var da rimelig spektakulær.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 14. aug 2024, 13:17

Gransket lige Transfermarkt for transferfrie midtbane folk..

Hvis de ser bort fra ungdoms alderskravet (som med Diakhite)

Så er der selvfølgelig Thom Haye, som allerede er nævnt af flere:

https://www.transfermarkt.com/thom-haye ... ler/178219

Alternativt dem her:

https://www.transfermarkt.com/alexander ... ler/238056

https://www.transfermarkt.com/samuel-fr ... ler/240408

Ellers en lidt outsider, som i min optik er rigtig undervurderet og som har stået lidt i skyggen af Freundlich:

https://www.transfermarkt.com/frederik- ... ler/475792

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. aug 2024, 13:31

Runschen skrev:
14. aug 2024, 13:17

Alternativt dem her:

Ellers en lidt outsider, som i min optik er rigtig undervurderet og som har stået lidt i skyggen af Freundlich:

Fransson havde jeg syntes var spændende for et par år siden. Når de først har været på Cyperen og den slags steder så synes jeg bare tit, at det betyder at deres niveau enten er faldet eller, at de ikke længere er sultne. Jeg fik i hvert fald lige et minuts nervøse trækninger da jeg kom i tanke om Markus Holgersson; Gaardes spillende stopper. Kunne han virkelig være spillende på Cypern så er deres niveau godt nok lavt på holdene udover APOEL Nicosia.
Islændingen kender jeg ikke og Hobro spilleren har jeg ikke budt mærke i.
RAUS RAUS SSE!

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 14. aug 2024, 14:08

Runschen skrev:

Alternativt dem her:

Følger Hobro ret tæt i og med jeg er bosiddende der, og Frederik Mortensen er en fin 1.div spiller, men jeg mener ikke han helt har niveau til det vi vil. Villads Rasmussen eller Mathias Kristensen kunne sagtens begå sig i AaB, men de er begge mere offensive midtbanespillere og vel ikke lige det vi mangler nu.
Jesper Cornelius som Hobro hentede i Danmarksserien synes jeg allerede ser spændende ud, men Hobro vil nok ikke slippe ham gratis ;)

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 14. aug 2024, 15:43

R Rosenberg skrev:
14. aug 2024, 11:22
Elvis lever skrev:
14. aug 2024, 10:52
R Rosenberg skrev:
14. aug 2024, 10:33
Frygah skrev:
14. aug 2024, 10:04
R Rosenberg skrev:
14. aug 2024, 09:35
Hanga skrev:
14. aug 2024, 09:30

Helt enig. Selvfølgelig skal der være plads til at man diskuterer spillernes kvalitet. Der er dog enkelte brugere der kører lige rigeligt rundt i det negative, så mon ikke det er disse folk reagerer på.

Müller er jeg stadig meget i tvivl om, og Iredale er kommet skidt igang. Synes heller ikke at Kelvin John, eller Marc Nielsen for den sags skyld, har sparket døren ind. Jasson, Diakhite og Jimenez ligner de bedste af de nye - men det er alt sammen for tidligt at konkludere på. Havde man spurgt mig omkring samme tid sidste år ville jeg sige at Caballo lignede en opgradering, og at Odada var fremragende.
Men det skal der også være plads til - så må man gå ind med saglige modargumenter i stedet for det pjevseri.

Folk er jo fx utrygge ved Müller, fordi det er så essentiel en position, hvor fejl eller kæmpe evner kan betyde en hel del point den ene eller anden vej. Og det er jo sådan set, fordi man ønsker, at AaB klarer sig.
Men det siger altså noget om ens seriøsitet hvis man på 4 kampe kan konkludere at Iredale ikke har niveau. 5 centimeter her og der, så havde han været på to scoringer. Rade Prica scorede ikke fra runde 5 til runde smarte. n første sæson, så måske dem der allerede nu fælder dom over spillerne bør trække vejret - At kritisere deres mangel på forståelse for hvordan fodboldhold og trupsammensætning kan have indflydelse på en spillers succes er altså ikke klynk.

Det kan sagtens være at Iredale ikke bliver vores førsteangriber på sigt, men efter 4 kampe med et helt nyt hold er det bare for tidligt.

Ligeså med Müller. I hvert fald Rinne, og vist også Zaza som jeg husker, havde begge horrible starter der fik Müller til at ligne Neuer. Det er fint at mene at han ikke har leveret godt nok endnu (jeg er selv splittet omkring ham), men derfra så til at konkludere noget på hans egentlige niveau er der langt. Det er nok mere det der er nogle der opponerer imod (og igen, det er altså ikke klynk. Det er vel mere klynk at skrive indlæg når man bliver udfordret på den holdning).
Nej, det er klynk, når det altid skal behæftes med 'hetz', 'kaste sig over', 'mobning' og hvad der ellers flyver gennem luften. Tag debatten i stedet for det piveri.

I øvrigt enig.
Måske bliver det opfattet som hetz i stedet for holdning, når du i FCM tråden først kan konkludere: "Vores modstandere har i øvrigt vist luret, at vores nye målmand er alt for lille til det her." for nogle indlæg senere i samme tråd skriver: "Jeg så kun kampen drypvis, fordi gæster tl gløgg."
Men skal jeg så ikke bare møde op til generalforsamlingen?

Selvfølgelig så jeg minimum målene, smarte. Man skal satme være meget alternativt indrettet oveni hovedet/meget 2024, hvis man kan se den formulering som en hetz. Er du gal, mand.
du har da skrevet en hel del indlæg hvor du siger at Højholt ikker var god nok til AaB nu var der så nogen der vil betale penge for ham så måske du bare tager fejl en gang i melem
AaB AaB AaB AaB

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 14. aug 2024, 17:13

Martino1 skrev:
14. aug 2024, 14:08
Runschen skrev:

Alternativt dem her:

Følger Hobro ret tæt i og med jeg er bosiddende der, og Frederik Mortensen er en fin 1.div spiller, men jeg mener ikke han helt har niveau til det vi vil. Villads Rasmussen eller Mathias Kristensen kunne sagtens begå sig i AaB, men de er begge mere offensive midtbanespillere og vel ikke lige det vi mangler nu.
Jesper Cornelius som Hobro hentede i Danmarksserien synes jeg allerede ser spændende ud, men Hobro vil nok ikke slippe ham gratis ;)
Alexander Fransson kilder for mig alle rigtige steder. Og det er udelukkende med kig på profilen.

Peroni21
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Spalvis

Indlæg af Peroni21 » 14. aug 2024, 17:14

Børsting er bænkevarmer i Vendsyssel. Passer han ikke godt til nuværende spilsystem???

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 14. aug 2024, 18:31

Peroni21 skrev:
14. aug 2024, 17:14
Børsting er bænkevarmer i Vendsyssel. Passer han ikke godt til nuværende spilsystem???
Ville være ked af at hente Børsting. Hvis en skal ind, så skal han være markant bedre end de unge.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 14. aug 2024, 18:46

Peroni21 skrev:
14. aug 2024, 17:14
Good one :cheers:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. aug 2024, 19:11

hit666 skrev:
14. aug 2024, 15:43
R Rosenberg skrev:
Elvis lever skrev:
R Rosenberg skrev:
Frygah skrev:
R Rosenberg skrev:

Men det skal der også være plads til - så må man gå ind med saglige modargumenter i stedet for det pjevseri.

Folk er jo fx utrygge ved Müller, fordi det er så essentiel en position, hvor fejl eller kæmpe evner kan betyde en hel del point den ene eller anden vej. Og det er jo sådan set, fordi man ønsker, at AaB klarer sig.
Men det siger altså noget om ens seriøsitet hvis man på 4 kampe kan konkludere at Iredale ikke har niveau. 5 centimeter her og der, så havde han været på to scoringer. Rade Prica scorede ikke fra runde 5 til runde smarte. n første sæson, så måske dem der allerede nu fælder dom over spillerne bør trække vejret - At kritisere deres mangel på forståelse for hvordan fodboldhold og trupsammensætning kan have indflydelse på en spillers succes er altså ikke klynk.

Det kan sagtens være at Iredale ikke bliver vores førsteangriber på sigt, men efter 4 kampe med et helt nyt hold er det bare for tidligt.

Ligeså med Müller. I hvert fald Rinne, og vist også Zaza som jeg husker, havde begge horrible starter der fik Müller til at ligne Neuer. Det er fint at mene at han ikke har leveret godt nok endnu (jeg er selv splittet omkring ham), men derfra så til at konkludere noget på hans egentlige niveau er der langt. Det er nok mere det der er nogle der opponerer imod (og igen, det er altså ikke klynk. Det er vel mere klynk at skrive indlæg når man bliver udfordret på den holdning).
Nej, det er klynk, når det altid skal behæftes med 'hetz', 'kaste sig over', 'mobning' og hvad der ellers flyver gennem luften. Tag debatten i stedet for det piveri.

I øvrigt enig.
Måske bliver det opfattet som hetz i stedet for holdning, når du i FCM tråden først kan konkludere: "Vores modstandere har i øvrigt vist luret, at vores nye målmand er alt for lille til det her." for nogle indlæg senere i samme tråd skriver: "Jeg så kun kampen drypvis, fordi gæster tl gløgg."

Selvfølgelig så jeg minimum målene, smarte. Man skal satme være meget alternativt indrettet oveni hovedet/meget 2024, hvis man kan se den formulering som en hetz. Er du gal, mand.
du har da skrevet en hel del indlæg hvor du siger at Højholt ikker var god nok til AaB nu var der så nogen der vil betale penge for ham så måske du bare tager fejl en gang i melem
Men det synes jeg jo heller ikke, han var i en lang periode. Intet odiøst i det.

Men jeg roste til gengæld også hans "genfødsel".

Sådan er det at kunne operere i en verden, der ikke er sort/hvid.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 14. aug 2024, 23:42

Hvis vi ser bort fra alle ønskerne om hvilke spillere, som ikke skal være her, hvad mangler vi så?

Førsteprioritet må være en højrebackreserve. Kasper Jørgensen sidder klart på pladsen, men her kunne man godt modne en spiller. Mener ikke, at det er Noshe. Ham har man vel sagt, at han skal først i gang på u19 og derefter være relevant. Faktisk spøjst, at vi har en venstrebackreserve, men han er overhalet af to centerbacks.

Andenprioritet må være en ekstra på den defensive midtbane med afgangen af Højholt. Klart andenprioritet, da vi har nogle bud på pladsen. Og det behøver ikke nødvendigvis som Højholt være førstevalg. Der er andre gode bud i truppen allerede.

Tredjeprioritet. Afhændelse af et par spillere og så erstatte med en enkelt eller to. Truppen er på 24-25 mand og kan vel godt klare yderligere en afgang uden erstatning.
- FlæskeFrank

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 15. aug 2024, 07:35

FlæskeFrank skrev:
14. aug 2024, 23:42
Hvis vi ser bort fra alle ønskerne om hvilke spillere, som ikke skal være her, hvad mangler vi så?

Førsteprioritet må være en højrebackreserve. Kasper Jørgensen sidder klart på pladsen, men her kunne man godt modne en spiller. Mener ikke, at det er Noshe. Ham har man vel sagt, at han skal først i gang på u19 og derefter være relevant. Faktisk spøjst, at vi har en venstrebackreserve, men han er overhalet af to centerbacks.

Andenprioritet må være en ekstra på den defensive midtbane med afgangen af Højholt. Klart andenprioritet, da vi har nogle bud på pladsen. Og det behøver ikke nødvendigvis som Højholt være førstevalg. Der er andre gode bud i truppen allerede.

Tredjeprioritet. Afhændelse af et par spillere og så erstatte med en enkelt eller to. Truppen er på 24-25 mand og kan vel godt klare yderligere en afgang uden erstatning.
Mon ikke, når vi har Otoa som backup suppleret med Amankwah (talent som måske ikke er helt klar, men en del af truppen) på højre back, at man kigger på andre positioner, fx. 6'eren som du nævner. Men det vigtigste må være at Thelander og Caballo kommer videre. @Rosenberg vil jo gerne have en målmand, som banker hovedet op i overliggeren og kan klappe begge stolper på samme tid, men den transfer må nok vente lidt :)

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 15. aug 2024, 08:16

hit666 skrev:
14. aug 2024, 15:43
R Rosenberg skrev:
Elvis lever skrev:
R Rosenberg skrev:
Frygah skrev:
R Rosenberg skrev:

I øvrigt enig.

Man får aldrig nogle til at indrømme at deres verden er meget sort/hvid, eller at man gud forbyde det, kan tage fejl. At kunne sætte ting i perspektiv er ikke en del af dette fora. Det er "fuck han er dårlig, ud med ham, riv kontrakten over" til "nu er han god, nu må han gerne spille" og dette er helt normalt :) Hvis man nu prøvede at sætte sig ind i faktorer, og præmisser som kunne være bare en lille analyse værdi, inden man fælder en dom. Det er bare svært at argumenter mod personer, som man ved bare skifter mening i morgen, så er det som om deres ord har lidt mindre....ja, vægt.

Men det er helt i orden :cheers: uden ovenstående sort/hvid verden inden debat! Længe leve nationen!

Ang. Højholt. Så var han en profil for ikke bare AaB men også superligaen inden vi røg ned. Så ikke at kunne forstå at spillestil, motivation, skiftende trænere etc kan have en indflydelse på en ung spiller og dermed hans performance, er lidt uforståelig. Men måske en mindre analyse/perspektivering værdi...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. aug 2024, 08:20

raekkeettre skrev:
15. aug 2024, 08:16

Ang. Højholt. Så var han en profil for ikke bare AaB men også superligaen inden vi røg ned.
Nej
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. aug 2024, 08:58

jonas386 skrev:
15. aug 2024, 08:20
raekkeettre skrev:

Ang. Højholt. Så var han en profil for ikke bare AaB men også superligaen inden vi røg ned.
Nej
Ej, det var han sgu ikke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 15. aug 2024, 10:05

Svømmer vi i øvrigt ikke i venstrebenet forsvarsspillere.

Nogen der ved hvor Bjarne Pudel var i kampen mod Viborg? kan ikke se at der er blevet meldt noget ud om sygdom eller skade.

Pt. har vi Eughene Amankwah, Marc Nielsen, Noél, Bjarne Pudel og Diego Cabello. Selv med et salg/fritstilling af Cabello står vi med tre spillere til venstreback (Eughene, Marc Nielsen og Noél). Det virker som en underlig prioritering af en højre back side. Jeg er med på at Otoa kan dække ind. Men synes ikke han var særlig overbevisende, og han skal jo helst spille inde i centerforsvaret. Det ville være rettidig omhu at finde en fin reserve ala Cabello til den position.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 15. aug 2024, 10:13

Forza skrev:
15. aug 2024, 08:58
jonas386 skrev:
raekkeettre skrev:

Nej
Haha..hvem råber højst. Men jow, ikke ifølge mig, men de eksperter på mediano og viaplay. Og var klart den størst salgsobjekt. Jeg synes bestemt også han var god, men lige til det her argument, referere jeg til andre, da jeg ikke er 100% på alle spillere i suppen. Men for AaB var har KLART bedste mand i en lorte sæson.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. aug 2024, 10:15

raekkeettre skrev:
15. aug 2024, 10:13
Forza skrev:
15. aug 2024, 08:58
jonas386 skrev:
raekkeettre skrev:

Nej
Haha..hvem råber højst. Men jow, ikke ifølge mig, men de eksperter på mediano og viaplay. Og var klart den størst salgsobjekt. Jeg synes bestemt også han var god, men lige til det her argument, referere jeg til andre, da jeg ikke er 100% på alle spillere i suppen. Men for AaB var har KLART bedste mand i en lorte sæson.
Altså jeg skal ikke kunne sige om nogle eksperter på et tidspunkt har sagt det vrøvl, men Malthe har aldrig været en profil i Superligaen. Langt fra. En profil i AaB nuvel, mest på den måde at han længe har været selvskreven til startopstillingen, men aldrig på en måde hvor man har været overbevist om at en større klub snart kom og tog ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar