Frygah skrev: ↑14. aug 2024, 10:04
R Rosenberg skrev: ↑14. aug 2024, 09:35
Hanga skrev: ↑14. aug 2024, 09:30
R Rosenberg skrev: ↑14. aug 2024, 09:02
Alpa Chino skrev: ↑14. aug 2024, 08:06
Først var det Vincent Müller. Han har desværre vist sig at være dygtig. Så nu er det Iredale debatsiden kaster sig over.
Hvorfor er det, at der altid skal dukke de der klynkeindlæg op, når folk diskuterer, hvorvidt de synes, spillere er gode nok?
Det er sgu da vel fair nok ikke at synes, de er gode nok, uden at folk skal beskyldes for 'at kaste sig over', 'bedrive hetz', 'mobbe' eller hvad man nu ellers har læst af bawl herinde gennem tiden.
PS. Jeg synes ikke, Vincent Müller har vist sig at være dygtig. Tværtimod. Og det er satme ikke ret kontroversielt at mene. Eller burde ikke være.
Helt enig. Selvfølgelig skal der være plads til at man diskuterer spillernes kvalitet.
Der er dog enkelte brugere der kører lige rigeligt rundt i det negative, så mon ikke det er disse folk reagerer på.
Müller er jeg stadig meget i tvivl om, og Iredale er kommet skidt igang. Synes heller ikke at Kelvin John, eller Marc Nielsen for den sags skyld, har sparket døren ind. Jasson, Diakhite og Jimenez ligner de bedste af de nye - men det er alt sammen for tidligt at konkludere på. Havde man spurgt mig omkring samme tid sidste år ville jeg sige at Caballo lignede en opgradering, og at Odada var fremragende.
Men det skal der også være plads til - så må man gå ind med saglige modargumenter i stedet for det pjevseri.
Folk er jo fx utrygge ved Müller, fordi det er så essentiel en position, hvor fejl eller kæmpe evner kan betyde en hel del point den ene eller anden vej. Og det er jo sådan set, fordi man ønsker, at AaB klarer sig.
Men det siger altså noget om ens seriøsitet hvis man på 4 kampe kan konkludere at Iredale ikke har niveau. 5 centimeter her og der, så havde han været på to scoringer. Rade Prica scorede ikke fra runde 5 til runde 20 i sin første sæson, så måske dem der allerede nu fælder dom over spillerne bør trække vejret - At kritisere deres mangel på forståelse for hvordan fodboldhold og trupsammensætning kan have indflydelse på en spillers succes er altså ikke klynk.
Det kan sagtens være at Iredale ikke bliver vores førsteangriber på sigt, men efter 4 kampe med et helt nyt hold er det bare for tidligt.
Ligeså med Müller. I hvert fald Rinne, og vist også Zaza som jeg husker, havde begge horrible starter der fik Müller til at ligne Neuer. Det er fint at mene at han ikke har leveret godt nok endnu (jeg er selv splittet omkring ham), men derfra så til at konkludere noget på hans egentlige niveau er der langt. Det er nok mere det der er nogle der opponerer imod (og igen, det er altså ikke klynk. Det er vel mere klynk at skrive indlæg når man bliver udfordret på den holdning).
det siger intet om seriøsiteten. Tværtimod.
Selv med en enkelt scoring eller assist i de første 4 kampe, ville min vurdering være, at han har alt for åbenlyse mangler.
Modsvaret er så:
1. du er negativ.
2. du er hurtigt ude.
Det er, for mig, useriøst, at skrive sådan.
Omvendt har jeg storrost Jasson, Widell og Otoa - fra deres første kampe. Der var ingen der skrev, at
1. du er for positiv.
2. du er for hurtigt ude.
For dig og andre i hylekoret, er der åbenbart nogle forskellige regler. Dem spiller jeg ikke efter.
De individuelle udfordringer Iredale har, er så store, at de ikke vil forbedres markant af trupsammensætning og relationer.
Fortæl mig da gerne, hvordan du ser, at Iredale bliver en succes og hvad du ser i hans spil, der gør, at du spår det?