Hvis vi har 50 millioner i underskud med en fuld sæson i superligaen, på et skrabet budget og med et tilskuersnit på 8-9.000, så er der ikke en kinamands chance for vi nogensinde kommer til et sted hvor vi bare er tæt på at gå i 0.Jakobsen skrev: ↑14. jan 2025, 14:09De har jo sagt det meget ligefremt. De har købt klubben for at bevise deres model for at drive en fodboldklub og dens akademi for derefter på længere sigt sælge klubben med fortjeneste. De har intet sagt om, at de forventer at tjene penge fra år til år.jonas386 skrev: ↑14. jan 2025, 14:00Der er flere herinde der tror at tyskerne valgte at indfri deres købsoption på flere aktier (de 45 millioner), for at få kontrol med en fodboldklub der skal sælge for små 50 millioner hver eneste år, for bare at gå i 0.Dalbjerg skrev: ↑14. jan 2025, 13:43Et nødvendigt salg.. Desværre..
Og i og med det er nødvendigt, så også et salg som har den samlet værdi, som man kan få, når alle ved at salg er nødvendigt..
Men det er ikke en "god" pris.. Det er en decideret ordinær pris, når man husker at priserne er steget helt vildt de sidste par år..
(det værste er jo, at det forventeligt ikke bliver det sidste salg, da dette bare lukker det værste hul i budget for i år, men at vi fortsat har behov for et stort salg mere for at gå i nul)
Jeg tror ikke på det. Hvad er det vi bruger så mange flere penge på, som klubber ala SIF, Viborg og Randers ikke gør. Det er ikke lønningerne (længere), som er skåret med 10-15 millioner over et år, det er heller ikke store transferbeløb eller bonus til ejerne.
Så hvor bliver pengene af? Ville du eller andre smide 45 millioner efter en fodboldklub, hvis du vidste, at det kun lige ville dække et enkelt års underskud, og du formentlig skulle dukke op med samme beløb om 12 måneder for at lykke et nyt hul?
Uanset hvor indbildske tyskerne måtte være, så har de selvfølgelig ikke smidt små 70 millioner efter klubben, hvis de ved der skal sælges for minimum 50 hver evig eneste år for bare at få lov til ikke at tabe penge.. jeg kan ikke få det til at give mening.
Mht. omkostningerne så giver årsregnskabet jo et billede af det snart. Det er dog værd at bemærke at længe før SSE22 kom ind var det et problem at man brugt en voldsom stor del af omsætningen på lønninger. Det viser at man er/har været håbløst bagud mht. at generere den økonomi det kræver at være med.
Det sidste du skriver er jo netop min pointe. Vi har ikke længere den skæve lønstruktur hvor få topdyre spillere æder det meste af budgettet - uden at levere det man kunne forvente - men vi taber alligevel markant flere penge end tidligere. Forskellen på at blive nummer 8-9 eller 4-5 er ikke 30-40 millioner. Så hvor bliver pengene af?
Jeg tror som sagt ikke på, at vi taber så mange penge på almindelige fodboldudgifter. I så fald skulle vi vel nærmest være den klub i ligaen der bruger alleflest penge (fratrukket transfermarkedet), og der er vi altså langt fra. Jeg tror mere på et underskud på ca. 15-20 mio. kr. hvis vi har en sæson hvor vi ikke rykker ned, og hverken køber eller sælger spillere. 45-50 virker helt absurd.