Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af jonas386 » 14. jan 2025, 14:44

Jakobsen skrev:
14. jan 2025, 14:09
jonas386 skrev:
14. jan 2025, 14:00
Dalbjerg skrev:
14. jan 2025, 13:43
Et nødvendigt salg.. Desværre..

Og i og med det er nødvendigt, så også et salg som har den samlet værdi, som man kan få, når alle ved at salg er nødvendigt..

Men det er ikke en "god" pris.. Det er en decideret ordinær pris, når man husker at priserne er steget helt vildt de sidste par år..

(det værste er jo, at det forventeligt ikke bliver det sidste salg, da dette bare lukker det værste hul i budget for i år, men at vi fortsat har behov for et stort salg mere for at gå i nul)
Der er flere herinde der tror at tyskerne valgte at indfri deres købsoption på flere aktier (de 45 millioner), for at få kontrol med en fodboldklub der skal sælge for små 50 millioner hver eneste år, for bare at gå i 0.

Jeg tror ikke på det. Hvad er det vi bruger så mange flere penge på, som klubber ala SIF, Viborg og Randers ikke gør. Det er ikke lønningerne (længere), som er skåret med 10-15 millioner over et år, det er heller ikke store transferbeløb eller bonus til ejerne.

Så hvor bliver pengene af? Ville du eller andre smide 45 millioner efter en fodboldklub, hvis du vidste, at det kun lige ville dække et enkelt års underskud, og du formentlig skulle dukke op med samme beløb om 12 måneder for at lykke et nyt hul?

Uanset hvor indbildske tyskerne måtte være, så har de selvfølgelig ikke smidt små 70 millioner efter klubben, hvis de ved der skal sælges for minimum 50 hver evig eneste år for bare at få lov til ikke at tabe penge.. jeg kan ikke få det til at give mening.
De har jo sagt det meget ligefremt. De har købt klubben for at bevise deres model for at drive en fodboldklub og dens akademi for derefter på længere sigt sælge klubben med fortjeneste. De har intet sagt om, at de forventer at tjene penge fra år til år.
Mht. omkostningerne så giver årsregnskabet jo et billede af det snart. Det er dog værd at bemærke at længe før SSE22 kom ind var det et problem at man brugt en voldsom stor del af omsætningen på lønninger. Det viser at man er/har været håbløst bagud mht. at generere den økonomi det kræver at være med.
Hvis vi har 50 millioner i underskud med en fuld sæson i superligaen, på et skrabet budget og med et tilskuersnit på 8-9.000, så er der ikke en kinamands chance for vi nogensinde kommer til et sted hvor vi bare er tæt på at gå i 0.

Det sidste du skriver er jo netop min pointe. Vi har ikke længere den skæve lønstruktur hvor få topdyre spillere æder det meste af budgettet - uden at levere det man kunne forvente - men vi taber alligevel markant flere penge end tidligere. Forskellen på at blive nummer 8-9 eller 4-5 er ikke 30-40 millioner. Så hvor bliver pengene af?

Jeg tror som sagt ikke på, at vi taber så mange penge på almindelige fodboldudgifter. I så fald skulle vi vel nærmest være den klub i ligaen der bruger alleflest penge (fratrukket transfermarkedet), og der er vi altså langt fra. Jeg tror mere på et underskud på ca. 15-20 mio. kr. hvis vi har en sæson hvor vi ikke rykker ned, og hverken køber eller sælger spillere. 45-50 virker helt absurd.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 14. jan 2025, 15:15

Modtaget SSE22 ikke en del mio i konsulenthonorarer pr år? Det må man kunne slå op i regnskabet

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. jan 2025, 15:32

Soren skrev:
14. jan 2025, 15:15
Modtaget SSE22 ikke en del mio i konsulenthonorarer pr år? Det må man kunne slå op i regnskabet
Jo, de får vist et par af de lange, men mindes der blev snakket om 2-4 mio. kr. Men det er jo så at sige deres egne penge, og vel ikke meget anderledes end hvad bestyrelsesmedlemmer, chefer etc. får i andre superligaklubber. Regnskabet er meget overordnet, og jeg tror sådanne penge vil være gemt under den samlede "personaleomkostninger" post.

Det har været nævnt før, og jeg kan heller ikke her se fidusen i at smide 70-80, og op imod 100 millioner hvis den sidste warrant også udnyttes, for at kunne trække et par millioner ud om året til sig selv. Det er formentlig midler der beskattes ret hårdt. Det virker som verdens værste fidus. De skal vel være i klubben i henved 50 år, før de får noget der minder om et overskud på den måde, og det er endda uden inflation.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 14. jan 2025, 15:38

jonas386 skrev:
Dalbjerg skrev:

Og i og med det er nødvendigt, så også et salg som har den samlet værdi, som man kan få, når alle ved at salg er nødvendigt..

Men det er ikke en "god" pris.. Det er en decideret ordinær pris, når man husker at priserne er steget helt vildt de sidste par år..

(det værste er jo, at det forventeligt ikke bliver det sidste salg, da dette bare lukker det værste hul i budget for i år, men at vi fortsat har behov for et stort salg mere for at gå i nul)
Der er flere herinde der tror at tyskerne valgte at indfri deres købsoption på flere aktier (de 45 millioner), for at få kontrol med en fodboldklub der skal sælge for små 50 millioner hver eneste år, for bare at gå i 0.

Jeg tror ikke på det. Hvad er det vi bruger så mange flere penge på, som klubber ala SIF, Viborg og Randers ikke gør. Det er ikke lønningerne (længere), som er skåret med 10-15 millioner over et år, det er heller ikke store transferbeløb eller bonus til ejerne.

Så hvor bliver pengene af? Ville du eller andre smide 45 millioner efter en fodboldklub, hvis du vidste, at det kun lige ville dække et enkelt års underskud, og du formentlig skulle dukke op med samme beløb om 12 måneder for at lykke et nyt hul?

Uanset hvor indbildske tyskerne måtte være, så har de selvfølgelig ikke smidt små 70 millioner efter klubben, hvis de ved der skal sælges for minimum 50 hver evig eneste år for bare at få lov til ikke at tabe penge.. jeg kan ikke få det til at give mening.
Jeg har formentlig ikke kompetencerne i stort nok omfang, og jeg har heller ikke prøvet overhoved, men mon ikke man i regnskabet måske nok kan se/skal indregne, at de store besparelser først slår igennem i driften fra næste regnskabsår?

Det vil jeg ihvertfald tro..

Derudover er dine 50 mio som forudsætning vel mere end de selv har sagt..
De har vel ikke udtalt sig om et beløb som skal sælges hvert år, men indtil videre udtalt at der var behov for minimum 30 i år for at deres planen kunne fortsætte uden yderligere midler tilført?

Så jeg forstår dine pointer, men tror at man først for alvor kan se linjerne i næste budgetår..

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 14. jan 2025, 15:48

Vi er jo ludfattige. Derfor handler det om at sælge så dyrt som overhovedet muligt.

Prøv bare at se, hvad vi har fået ind i sponsoraftalerne

Millioner kr.
2024 (1.halvår) 12.715
2023 32.041
2022 36.186
2019 27.738
2018 31.171
(Coronaårene 2020-21 udeladt).

Se så personaleomkostningerne

2024 (1.halvår) 29.328
2023 66.922
2022 68.678
2019 54.833
2018 54.187
(Coronaårene 2020-21 udeladt)

Ved godt, der er andre indtægter, men det ser meget svært ud at få udgifter og indtægter til at ramme et 0. Derfor er vi dybt, dybt afhængige af salg i disse år.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 14. jan 2025, 16:36

Alexis skrev:
14. jan 2025, 13:25
bonanza skrev:
14. jan 2025, 11:19
Hanga skrev:
14. jan 2025, 10:53
bonanza skrev:
14. jan 2025, 10:44
Det er en senior spiller. Skader som akademispiller er irrelevante, Otoas er decideret dumme at hive frem som argument. Jeg mener, læs hvad der har holdt ham ude? Intet af det er vildt, eller overraskende… Jeg har også engang haft skoldkopper som spæd, det gør mig ikke “meget syg”.

Otoa er 20, han har på ingen måder skader, længere eller hyppigere end alle mulige andre spillere på samme alder der spiller fast og semi fast på det niveau. Muskelskader osv, der er intet alvorligt eller alarmerende ved det. Det er normalt. Stop med at synge den der lirekasse slager hver gang vi taler om en spiller. “Han er meget skadet, hans skadehistorik taler imod”. Din forstrækning i 2021 taler ligepludselig imod hvad for noget i forårssæsonen 2025? Hold nu kæft. Som om det er en realistisk ting at man bare kan købe vindruer uden kerner på transfermarkedet. “Jeg skal lige bede om en sygt farlig centerforward +20 mål på bossman, som alle ved hvem er, til under 100 lussinger om måneden der aldrig har været skadet eller udskiftet.”
Selvfølgelig er det relevant at Otoa har kæmpet med skader ved overgangen fra ungdomsspiller til senior og også som senior har døjet en del med småskader. Det tyder på at hans fysik er lidt mere udsat end de fleste. Otoa har selv sat ord på at han har været udfordret af skader og har selv forklaret at han voksede så hurtigt at hans scener ikke helt kunne følge med, og at det er noget at både han og klubben har skullet lære at tage hånd om.

Jeg er enig med dig i at det ikke skal overproblematiseres, for værre har det trods alt heller ikke været, men han har klart været mere påvirket af skader end de fleste, og det vil være noget som den købende klub er opmærksom på.
Hvorfor vil det, det? Du skriver det selv. Vokser han også om 2-3 år når han er slået igennem i sin nye klub? Otoa er ikke mere udsat end de fleste. Det er en kæmpe myte. Alle vil i øvrigt sige de kæmper med skade, for det er ens for alle, ingen gider at have skader. Se transitionsgruppen i AaB, det er fuldstændig jævnbyrdigt, at alle får skader. En evt. købende klub kan holde øje med skadehistorik så meget de vil, det er dog komplet ligegyldigt, fordi intet af det forhindrer en skade efter skifte. Risikoen er kun reel ved alvorlige sygdomme, hvilket forklarer at man har en fysisk medicinsk undersøgelse også. Skadehistorik er ikke en ting medmindre den er ekstrem, og det er den bare ikke for Otoa. Jeg ved ikke hvad I får ud af at påstå det?
At du bliver ved med at skrive folk er dumme, hjernedøde, sindssyge osv. fordi de ikke køber dine argumenterer, gør ikke dine argumenter stærkere.
Siden Otoa bliver skadet i første halveg mod lyngby har han ikke kunnet spille en hel kamp siden. Det er 10 kampe. Sidste sæson i 1 div er der adskillige kampe hvor han må udskiftes i første halveg pga muskelproblemer. Han spiller 90 minutter 0 gange i hele oprykningsspillet. Han har døjet med skader hele hans ungdomstid. Han har døjet med skader store dele af sidste sæson. Og har døjet med skade store dele af denne sæson. At påstå at han ikke har skadesproblemer er ufatteligt langt fra virkeligheden. Så har man godt nok ikke set mange AaB kampe
Du kan sige præcis hvad du vil, men faktum er at han har misset 8 kampe pga en muskelskade. Det var det. Jeg har iøvrigt aldrig skrevet at folk er hjernedøde, eller sindssyge. Det gør ikke dine argumenter stærkere at lyve om hvad som helst.
Han bliver skadet den 13/9 imod Lyngby, hvor han bliver udskiftet. Han er tilbage i kamptruppen d. 3/11. De 4 kampe holdes han enten på bænken, skiftes ind til sidst eller ud ved halvleg. Det er ret normalt at en hvilken som helst spiller ikke bare får 90 minutter den dag de er tilbage efter en muskelskade. I øvrigt misser han kun kampe i Nordic bet ligaen, fordi han er afsted med ungdomslandsholdene. Den begrænsede spilletid i oprykningsspillet er klassisk load-balancing for unge spillere.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. jan 2025, 16:38

Dalbjerg skrev:
14. jan 2025, 15:38
jonas386 skrev:
Dalbjerg skrev:

Jeg har formentlig ikke kompetencerne i stort nok omfang, og jeg har heller ikke prøvet overhoved, men mon ikke man i regnskabet måske nok kan se/skal indregne, at de store besparelser først slår igennem i driften fra næste regnskabsår?

Det vil jeg ihvertfald tro..

Derudover er dine 50 mio som forudsætning vel mere end de selv har sagt..
De har vel ikke udtalt sig om et beløb som skal sælges hvert år, men indtil videre udtalt at der var behov for minimum 30 i år for at deres planen kunne fortsætte uden yderligere midler tilført?

Så jeg forstår dine pointer, men tror at man først for alvor kan se linjerne i næste budgetår..
Det kan sagtens være. Regnskabet er meget overordnet, og alle sæsoner siden 2020 har været "skæve". Enten pga. corona eller nedryking/halvår i 1. division.

De 45-50 millioner er bare lidt hurtig hovedregning. Hvis vi med et salg til ca. 20 millioner, stadig forventer et underskud på 20-25 uden at bruge en eneste krone, så må underskuddet uden transfers (begge veje) vel være et sted mellem 40 og 50. Årsrapporten følger kalenderåret, så vi er startet på et nyt regnskabsår for 14 dage siden.

@Remark

1. halvår 24' var også i 1. division. Jeg antager, at det er en standardformulering i sponsoraftaler, også for FCK eller Real Madrid, at beløbet falder hvis holdet rykker ned. Beløbet kan sikkert også ændre sig, hvis man pludselig spiller europæisk fodbold. Måske der i superligaen også kunne være en forskel på om man spiller mesterskabsslutspil eller ej. De 10 millioner i forskel på sponsorindtægter fra 22' (til en lineær fremskrivning for 24') kan vel for en stor del forklares med de 4 millioner, vi falder fra 22' - 23', hvor efteråret foregår i 1. division. Mon ikke vi også er tættere på 15-16 end 12-13 mio. for sponsorindtægter i 2. halvår, og dermed løst regnet 30-32 millioner for det fulde regnsksabår.

Når det så er sagt, så er sponsorindtægter et af tre ben. Kampdag-indtægter, TV-penge og merchandise udgør det andet ben, mens det tredje er transfers. Den samlede forskel på indtægter i 1. halvår 23' (superligaen m. nedrykning) og 1. halvår 24' (1. division m. oprykning) er 22 millioner, og det er endda med en forskel på 4 millioner i transferoverskud i favør af 24'. Vi blæser nok ikke direkte tilbage på tidligere niveau, men det skulle meget gerne tage en stor del af underskuddet, at vi (forhåbentlig) er superligahold hele regnskabsåret. Også nok til at jeg tror vi er tættere på et underskud i omegnen af 17-22 mio. kr. før transferaktiviteter end 40.

Jeg er enig i, at det handler om at sælge så dyrt som muligt i vores nuværende situation, og når vi overlever er det vigtigt, at vi kan sælge enten Jørgensen eller Widell - hvis ikke begge to - til +25 hver. Og så er jeg tilbage ved min oprindelige pointe. Selv med de tre gode salg (og det ER gode salg, vi er ikke på den hylde hvor man sælger for +50 - vi er tættere på Viborg, Randers og SIF, hvis største profiler også går for ~20, og ikke til hverken 35 eller 70), så vil vi stadig kun have skabt nok penge til at halvere næste års underskud, og ingen midler til at geninvestere og finde de næste store salgsobjekter, og slet ikke nok til at skabe en trup der kan håbe på andet end overlevelse. Hvis vi på nuværende tidspunkt står til at tabe 40 millioner i hvert eneste regnskabsår, så er der jo ikke noget grundlag for at drive et superligahold i Aalborg. Og det mener jeg trods alt stadigvæk der er.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 14. jan 2025, 16:39

jonas386 skrev:
14. jan 2025, 14:44
Jakobsen skrev:
jonas386 skrev:
Dalbjerg skrev:

De har jo sagt det meget ligefremt. De har købt klubben for at bevise deres model for at drive en fodboldklub og dens akademi for derefter på længere sigt sælge klubben med fortjeneste. De har intet sagt om, at de forventer at tjene penge fra år til år.
Mht. omkostningerne så giver årsregnskabet jo et billede af det snart. Det er dog værd at bemærke at længe før SSE22 kom ind var det et problem at man brugt en voldsom stor del af omsætningen på lønninger. Det viser at man er/har været håbløst bagud mht. at generere den økonomi det kræver at være med.
Hvis vi har 50 millioner i underskud med en fuld sæson i superligaen, på et skrabet budget og med et tilskuersnit på 8-9.000, så er der ikke en kinamands chance for vi nogensinde kommer til et sted hvor vi bare er tæt på at gå i 0.

Det sidste du skriver er jo netop min pointe. Vi har ikke længere den skæve lønstruktur hvor få topdyre spillere æder det meste af budgettet - uden at levere det man kunne forvente - men vi taber alligevel markant flere penge end tidligere. Forskellen på at blive nummer 8-9 eller 4-5 er ikke 30-40 millioner. Så hvor bliver pengene af?

Jeg tror som sagt ikke på, at vi taber så mange penge på almindelige fodboldudgifter. I så fald skulle vi vel nærmest være den klub i ligaen der bruger alleflest penge (fratrukket transfermarkedet), og der er vi altså langt fra. Jeg tror mere på et underskud på ca. 15-20 mio. kr. hvis vi har en sæson hvor vi ikke rykker ned, og hverken køber eller sælger spillere. 45-50 virker helt absurd.
Vi har ikke et årsregnskab der dækker en fuld sæson i superligaen, derfor er der forventninger til underskud. Der kan først forventes et overskud om 2 år, hvis vi bliver i ligaen og med markante salg eller kvalifikation til europæisk fodbold.

Halamadrid
2. div
2. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Halamadrid » 14. jan 2025, 17:09

jonas386 skrev:
14. jan 2025, 14:44
Jakobsen skrev:
jonas386 skrev:
Dalbjerg skrev:

Nu er det sådan at man har ophævet kontrakter, det er bestemt ikke gratis og alle de ting skal med i regnskabet. Samtidig er der nedskrivninger på transfer rettigheder osv. Har man betalt overgangssum, så afskrive denne over kontraktperiode, men det kan jo så ende som straksafskrivning hvis kontrakten ophæves.
Alle disse ting er med i indeværende regnskab, så effekten af dette kommer først i næste regnskab.
Lad os nu se hvordan det slår igennem og hvordan det så reelt ser ud

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Voldum

Indlæg af Njak » 14. jan 2025, 18:20

RicoBR02 skrev:
14. jan 2025, 10:04
bonanza skrev:
14. jan 2025, 09:53
Hvad snakker I om? “Otoa er meget skadet”. Tag jer lige sammen engang, og undersøg sådan noget der inden I deler ud af visdommen. Manden har siddet ude samlet 48 dage og samlet misset 8 kampe som senior pga én eneste skade, en fibersprængning. Det er sgu jer der er meget skadet, hvor har I fra at Otoa er meget skadet?? Har det bare spredt sig fra leveren?? Synes det er noget vås at fyre af. Ingen klubber vil kigge på Otoa og få sådan en hjerneblødning. “Shit, han har engang haft en fiber, vi rør ham ikke med en ildtang”.

Når det så er sagt er prisen vel kun påvirket af efterspørgslen. Hvis man skal have mere end mw må det være i klausuler. Jeg vil mene at € 3mio er en rigtig fin pris for Otoa. Kan kun se lavere vurderinger rundt omkring på nettet. Så kan vi håbe på nogle gode klausuler der kaster af sig i fremtiden og at han gør det fremragende dernede.
Tak.. Det var præcis min tanke.. Otoa har ikke haft nogle vanvids skader men en helt almindelig fodbold skade som 90% af alle proffesionelle spillere kommer igennem.
Jeg vil gerne understrege meget tykt at jeg syntes Otoa er en fantastisk spiller og jeg vil ønske han bliver i AaB, forbliver en profil og udvikler sig endnu mere. MEN når det er sagt forstår jeg ikke at der sættes spørgsmålstegn ved at han har nogle uheldige tendenser rent skadesmæssigt igennem det seneste år. Det er vel helt indiskutabelt når man ser på hans stats. I 2024 spillede han kun 1108 minutter for AaB ud af 3240 mulige minutter. Det svarer til han har spillet 12,3 fulde kampe for AaB i sidste kalenderår ud af 36 mulige.

Jeg prøver ikke at rakke Otoa ned, men det er altså bare kolde facts og burde være noget en købende klub tager med i overvejelserne.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 14. jan 2025, 18:58

bonanza skrev:
14. jan 2025, 16:36
Alexis skrev:
14. jan 2025, 13:25
bonanza skrev:
14. jan 2025, 11:19
Hanga skrev:
14. jan 2025, 10:53
bonanza skrev:
14. jan 2025, 10:44
Det er en senior spiller. Skader som akademispiller er irrelevante, Otoas er decideret dumme at hive frem som argument. Jeg mener, læs hvad der har holdt ham ude? Intet af det er vildt, eller overraskende… Jeg har også engang haft skoldkopper som spæd, det gør mig ikke “meget syg”.

Otoa er 20, han har på ingen måder skader, længere eller hyppigere end alle mulige andre spillere på samme alder der spiller fast og semi fast på det niveau. Muskelskader osv, der er intet alvorligt eller alarmerende ved det. Det er normalt. Stop med at synge den der lirekasse slager hver gang vi taler om en spiller. “Han er meget skadet, hans skadehistorik taler imod”. Din forstrækning i 2021 taler ligepludselig imod hvad for noget i forårssæsonen 2025? Hold nu kæft. Som om det er en realistisk ting at man bare kan købe vindruer uden kerner på transfermarkedet. “Jeg skal lige bede om en sygt farlig centerforward +20 mål på bossman, som alle ved hvem er, til under 100 lussinger om måneden der aldrig har været skadet eller udskiftet.”
Selvfølgelig er det relevant at Otoa har kæmpet med skader ved overgangen fra ungdomsspiller til senior og også som senior har døjet en del med småskader. Det tyder på at hans fysik er lidt mere udsat end de fleste. Otoa har selv sat ord på at han har været udfordret af skader og har selv forklaret at han voksede så hurtigt at hans scener ikke helt kunne følge med, og at det er noget at både han og klubben har skullet lære at tage hånd om.

Jeg er enig med dig i at det ikke skal overproblematiseres, for værre har det trods alt heller ikke været, men han har klart været mere påvirket af skader end de fleste, og det vil være noget som den købende klub er opmærksom på.
Hvorfor vil det, det? Du skriver det selv. Vokser han også om 2-3 år når han er slået igennem i sin nye klub? Otoa er ikke mere udsat end de fleste. Det er en kæmpe myte. Alle vil i øvrigt sige de kæmper med skade, for det er ens for alle, ingen gider at have skader. Se transitionsgruppen i AaB, det er fuldstændig jævnbyrdigt, at alle får skader. En evt. købende klub kan holde øje med skadehistorik så meget de vil, det er dog komplet ligegyldigt, fordi intet af det forhindrer en skade efter skifte. Risikoen er kun reel ved alvorlige sygdomme, hvilket forklarer at man har en fysisk medicinsk undersøgelse også. Skadehistorik er ikke en ting medmindre den er ekstrem, og det er den bare ikke for Otoa. Jeg ved ikke hvad I får ud af at påstå det?
At du bliver ved med at skrive folk er dumme, hjernedøde, sindssyge osv. fordi de ikke køber dine argumenterer, gør ikke dine argumenter stærkere.
Siden Otoa bliver skadet i første halveg mod lyngby har han ikke kunnet spille en hel kamp siden. Det er 10 kampe. Sidste sæson i 1 div er der adskillige kampe hvor han må udskiftes i første halveg pga muskelproblemer. Han spiller 90 minutter 0 gange i hele oprykningsspillet. Han har døjet med skader hele hans ungdomstid. Han har døjet med skader store dele af sidste sæson. Og har døjet med skade store dele af denne sæson. At påstå at han ikke har skadesproblemer er ufatteligt langt fra virkeligheden. Så har man godt nok ikke set mange AaB kampe
Du kan sige præcis hvad du vil, men faktum er at han har misset 8 kampe pga en muskelskade. Det var det. Jeg har iøvrigt aldrig skrevet at folk er hjernedøde, eller sindssyge. Det gør ikke dine argumenter stærkere at lyve om hvad som helst.
Han bliver skadet den 13/9 imod Lyngby, hvor han bliver udskiftet. Han er tilbage i kamptruppen d. 3/11. De 4 kampe holdes han enten på bænken, skiftes ind til sidst eller ud ved halvleg. Det er ret normalt at en hvilken som helst spiller ikke bare får 90 minutter den dag de er tilbage efter en muskelskade. I øvrigt misser han kun kampe i Nordic bet ligaen, fordi han er afsted med ungdomslandsholdene. Den begrænsede spilletid i oprykningsspillet er klassisk load-balancing for unge spillere.
Men du ser jo helt tydeligvis ikke AaBs kampe. Du har bare kigget på transfermarkt og så skabt en virkelighed ud fra det.
Det er jo ikke work load management når Otoa 3-4 gange samme efterår selv sætter sig ned på banen og tager sig til baglåret hvorefter han må skiftet ud i første halveg. Og nej den figurerer ikke når du tjekker stats. Det kræver du ser AaBs kampe.
At han sidder på bænken og kun spiller delvist er jo også en konsekvens af skaden. At man skal stille og roligt igang igen. Hvis nu han sidder ude i 4 kampe, og de næste 3 på bænken fordi han kun kan spille 15,30 og 45 min, så er hans præstationer jo også påvirket af skader selvom han ikke er registreret skadet.
Manden har på intet tidspunkt kontinuerligt spillet i et halvt år. Hverken som u-19 eller som senior.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. jan 2025, 21:07

Ydesen og Co. med flg. nyt i dagens Ripodsten

- 3 millioner EUR for Otoa i ren overgangssum er ikke urealistisk. Det bliver i lejet 2,5 - 3 millioner €
- Aaron Seydel er umiddelbart manden man vil gå efter til 9'eren og man ser ham mere an pga. fysikken end niveauet. Panelet rosen ham for at være en spiller der vil ind i boksen hele tiden og ikke har Peter Crouch bevægelser på trods af højden. Det blev meldt, at man allerede var lun på Seydel i sommer, men ikke kunne enes om lønnen.
- Det skelsættende nye var, at Ydesen forventer der kan komme en 6'er/central midt ind den næste uges tid. Der er både leje muligheder og frie transfers som man jagter og det er AaBs indikation overfor markedet, at man vil hente en midtbane nu hvor man næsten har sin 9'er og Otoa sælges
- Widell og MJ kan kun sælges i tilfælde af helt ekstraordinære bud og forventes derfor at blive
- Spillere der kan forlade klubben udover Otoa, Iredale og Caballo vil derfor være oprydning i form af Adedeji eller Ask samt Kasper Jørgensen

Med forebehold for det selvfølgelig er noget værre lort, hvis Seydel ikke kan holde sig fit så lyder det alt i alt meget positivt. Sælger man KJ ser jeg dog gerne, at der kommer en ekstra højre back da vi så er tynde på backs med kun Bruus, Noel og Marc NIelsen. Amankwah ligner ikke en spiller der kun gå ind og bidrage i Superligaen nu og her. Det er vel lige før, at Jasson kan komme i spil til en back med tanke på vi pludselig har masser af spillere på 8'eren hvor han ellers har spillet.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 14. jan 2025, 21:25

Njak skrev:
14. jan 2025, 18:20
RicoBR02 skrev:
bonanza skrev:
Hvad snakker I om? “Otoa er meget skadet”. Tag jer lige sammen engang, og undersøg sådan noget der inden I deler ud af visdommen. Manden har siddet ude samlet 48 dage og samlet misset 8 kampe som senior pga én eneste skade, en fibersprængning. Det er sgu jer der er meget skadet, hvor har I fra at Otoa er meget skadet?? Har det bare spredt sig fra leveren?? Synes det er noget vås at fyre af. Ingen klubber vil kigge på Otoa og få sådan en hjerneblødning. “Shit, han har engang haft en fiber, vi rør ham ikke med en ildtang”.

Når det så er sagt er prisen vel kun påvirket af efterspørgslen. Hvis man skal have mere end mw må det være i klausuler. Jeg vil mene at € 3mio er en rigtig fin pris for Otoa. Kan kun se lavere vurderinger rundt omkring på nettet. Så kan vi håbe på nogle gode klausuler der kaster af sig i fremtiden og at han gør det fremragende dernede.
Tak.. Det var præcis min tanke.. Otoa har ikke haft nogle vanvids skader men en helt almindelig fodbold skade som 90% af alle proffesionelle spillere kommer igennem.
Jeg vil gerne understrege meget tykt at jeg syntes Otoa er en fantastisk spiller og jeg vil ønske han bliver i AaB, forbliver en profil og udvikler sig endnu mere. MEN når det er sagt forstår jeg ikke at der sættes spørgsmålstegn ved at han har nogle uheldige tendenser rent skadesmæssigt igennem det seneste år. Det er vel helt indiskutabelt når man ser på hans stats. I 2024 spillede han kun 1108 minutter for AaB ud af 3240 mulige minutter. Det svarer til han har spillet 12,3 fulde kampe for AaB i sidste kalenderår ud af 36 mulige.

Jeg prøver ikke at rakke Otoa ned, men det er altså bare kolde facts og burde være noget en købende klub tager med i overvejelserne.
Ja, selvfølgelig gør Genoa det.

Kan se, at Otoa nåede 235 minutter på banen fordelt på 8 kampe i sidste sæsons slutspil. I tre af kampene udgik han med skade. Kun i to af kampene spillede han mere end en halv times tid. Og så var der så skaden her i efteråret.

Otoa har helt åbenlyst kæmpet med skader det seneste års tid. Og jeg kan også godt lide Otoa.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. jan 2025, 21:38

Sauer skrev:
14. jan 2025, 21:25
Njak skrev:
RicoBR02 skrev:
bonanza skrev:

Kan se, at Otoa nåede 235 minutter på banen fordelt på 8 kampe i sidste sæsons slutspil. I tre af kampene udgik han med skade. Kun i to af kampene spillede han mere end en halv times tid. Og så var der så skaden her i efteråret.

Otoa har helt åbenlyst kæmpet med skader det seneste års tid. Og jeg kan også godt lide Otoa.
Præcis. Det er jo helt absurd nogen kan få det her til, at os der påpeger skaderne vil Otoa det dårligt eller at folk blæser noget ud af proportioner. Han har desværre ikke spillet så meget som håbet og det ærgrer vel langt de fleste AaB fans.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 14. jan 2025, 23:09

Jakobsen skrev:
14. jan 2025, 21:38
Sauer skrev:
Njak skrev:
RicoBR02 skrev:
bonanza skrev:

Præcis. Det er jo helt absurd nogen kan få det her til, at os der påpeger skaderne vil Otoa det dårligt eller at folk blæser noget ud af proportioner. Han har desværre ikke spillet så meget som håbet og det ærgrer vel langt de fleste AaB fans.
Sebastian Otoa er 20 år gammel, det er 1/500 spillere i europa på den alder der spiller kontinuerligt. En registreret muskelskade, er ikke at være meget skadet eller døje med skader. Klubben har forvaltet spilletid helt fint, og sat ham bag i køen når Kramer og Pudel har præsteret i hans fravær. Det er vel intet andet end naturligt. Jeg ser stortset alle AaBs kampe, og hvis en spiller udgår eller spares, så handler det om meget andet end en skade. En skade betyder du ike kan træne, og ikke er aktuel i kampe. Otoa har været rigeligt involveret for en spiller på 20.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 14. jan 2025, 23:38

bonanza skrev:
14. jan 2025, 23:09
Jakobsen skrev:
14. jan 2025, 21:38
Sauer skrev:
Njak skrev:
RicoBR02 skrev:
bonanza skrev:

Sebastian Otoa er 20 år gammel, det er 1/500 spillere i europa på den alder der spiller kontinuerligt. En registreret muskelskade, er ikke at være meget skadet eller døje med skader. Klubben har forvaltet spilletid helt fint, og sat ham bag i køen når Kramer og Pudel har præsteret i hans fravær. Det er vel intet andet end naturligt. Jeg ser stortset alle AaBs kampe, og hvis en spiller udgår eller spares, så handler det om meget andet end en skade. En skade betyder du ike kan træne, og ikke er aktuel i kampe. Otoa har været rigeligt involveret for en spiller på 20.
Er efterhånden lidt i tvivl om, hvad vi diskuterer.
  • Mange spillere på ca. 20 år spiller kontinuerligt - vi har vist en håndfuld af dem i klubben.
  • "Én registreret muskelskade". Ved ikke, hvilken du taler om. Den fra kampen mod Lyngby dette efterår? Eller den han pådrog sig inden kampen mod Vendsyssel i marts, som han kom tilbage fra i løbet af sidste sæsons slutspil?
  • Når spilleren flere gange sætter sig i græsset for at lade sig udskifte efter få minutter på banen, er det næppe en planlagt spareøvelse. Mod Fredericia holdt han 11 minutter, og mod Sønderjyske var det 5 minutter. Det betyder heller ikke, det er en alvorlig eller ny skade. Men han brugte sidste sæsons slutspil på at blive klar til at spille flere minutter.
  • Du kan godt træne og spille med en skade. Men det betyder ikke, det altid er en god idé. I Otoas tilfælde virker det helt overlagt, at man har givet ham minutter, selvom han ikke var 100 % ovenpå sin fiber i foråret - en kalkuleret del af helingsprocessen. Han har hvert fald været bragt i spil i næsten alle kampe, han har været en del af truppen, og det har så nogle gange ført til, at han har sat sig i græsset og hurtigt blevet udskiftet.
Med alt det sagt har jeg heller ikke indtryk af, at Otoa skulle have særligt skrøbelige glasben - eller at han været ude for nogle særligt invaliderende skader. Men selvfølgelig har en købende klub øje for, at en spiller har haft nogle skader, som har begrænset hans spilletid.

AaB_Fan_since1995
Drenge
Drenge

Indlæg af AaB_Fan_since1995 » 15. jan 2025, 06:46

Otoa til lægetjek og pris på 2.5m EUR dvs 18m kr. + bonusser jf bold.dk. Tipsbladet siger 22.5m + bonusser.

Indspark fra to forskellige transfer journalister.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. jan 2025, 08:23

Så et sted mellem 2,5 til 3,0 mio euro + videresalgsklausul og bonusordninger ifølgede italienske journalister, fuldstændig som Ydesen kunne fortælle.

Fin transfer. Måske han kunne blive mere værd, måske ikke. Med hans nuværende status på holdet er det en fin pris synes jeg og klart den af de 3 store salgsemner vi bedst kan undvære.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 15. jan 2025, 08:28

Flot transfer og nok den har den mindste påvirkning på holdet (Sammenlignet med Jørgensen eller Widell), da ledelsen efterhånden har samlet en fin gruppe midterforsvarere.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 15. jan 2025, 08:33

skuffende beløb når man har snakket beløbet sådan op. Men det viser vel at det ikke bare var Lynge, Inge, Allan der var dårlige til at sælge.. man kan ikke få store penge, før man ikke bløder penge.... og set i lyset med fossum, prip, højholdt og Pedro hvor man har afvist ellers ok bud for så at måtte sælge alt for billigt, er det nok fint nok at sælge ham nu, forudsat man magter at bygge op, og man beholder mathias og widel til i sommer.

Låst