Der er vel ikke noget unormalt i at en "mindre klub" (her taler jeg rent økonomisk og trupmæssigt set i forhold til de langt mere pengestærke klubber) får det svært efter et mesterskab. Så langt jeg kan huske tilbage har det været historien hver gang herhjemme, når det har været en underdog som er løbet med mesterskabet, og jeg tror der er mange årsager. Jeg tror der sniger sig en vis mætningsfølelse ind i forhold til ligaen hos spillerne, når opgaverne pludselig hedder europæiske topkampe... jeg tror en typisk smal trup koster når der står 1/3 flere kampe på programmet... jeg tror man hver gang har set mesterholdet miste deres største profil(er) uden økonomisk ballast til at erstatte dem fuldt ud.Gaarde6 skrev:Hold nu op!Allan, der tager du IMO fejl. At vi blev mestre var en helt enestående bedrift, når man ser på det budget og de spillere, vi havde til rådighed. En lang række spillere (Larsen, Kusk, Risgård, Würtz, Dalsgaard, AK, Spalvis) besluttede sig for at spille ganske godt på samme tid, men der er indtil videre ingen fra holdet, der er hentet til Real Madrid eller Juventus. The Double var et mirakel, som ikke kan gentages år efter år. Vi havde sgu ikke genvundet mesterskabet, selvom vi havde beholdt Kusk. I øvrigt var vi jo på ingen måde suveræne - jeg husker ret mange svage kampe, herunder 0 sejre mod FCV - men vi var stabile, og det var nok den sæson.
Har du nogle forslag til, hvordan AaB vinder mesterskabet år efter år?
Der er ingen herinde.. Heller ikke Allan, som tror AaB kan vinde mesterskabet år efter år.
Det vi (i hvert fald jeg) brokker os over er AaB's evne til at smide alt momentum årene efter et mesterskab!
Vi skulle ha solgt spillere for stor million beløb (Hvis de skulle sælges) i stedet sælger vi for peanuts!
Vi skulle ha købt spillere ind og udnyttet vi var mester og der ved attraktive at spille for, men heller ikke det formår vi!
Vi udnytter på INGEN måde de resultater, som vi (og her er jeg enig med dig) som vi mirakuløst lavede.
Vi er nu ENDNU engang tilbage som den bløde mellemvare på bare en sæson!
Jeg begriber ikke at ledelsen i AaB er overrasket over den manglende opbakning i Aalborg?!
Man skaber altså ikke en succes ved at vinde the double og så ikke smede mens jernet er varmt!
Igennem en sæson, hvor resultaterne flasker sig, kommer der flere og flere mennesker på stadion. Og ja det er rygklappere. Men det er de rygklappere, man skal fange og gøre til en fast skare på Aalborg stadion.
Når vi fejre et mesterskab eller rejser 15000 til København og ser pokalfinale. Så har AaB folk i deres hule hånd.
Men så er det fandme da der man skal score guld på sine salg! OG hente ENDNU bedre spillere ind, for at fastholde momentum og folk på stadion!
I stedet sælger man holdets klart største profil (Kusk) for peanuts (Ja jeg ved godt han have en klausul) Men så var det da her man skulle ha hentet tre spillere ind den anden vej på samme niveau! Både for at vise at vi VIL være bedre end vi var. OG for at signalere at vi går efter hele pisset igen sæsonen efter (Selvom det er tæt på umuligt)
Det OSER ud af hele klubben efter sådan et mesterskab, at så er man mæt! Det er så skræmmende ringe at vi, hver gang vi er blevet mester smider hele pisset i løbet af en sæson bagefter. Det er PRÆCIS den måde vi IKKE skaber en succes på! Hverken blandt publikum, sponsore eller for den sags skyld tiltrækningskraft fra nye spillere ude fra!
Jeg ser det ikke som et decideret AaB problem, og lur mig om ikke vi får samme mønster at se i den kommende sæson, selv om FCM's økonomiske muskler er langt større end de har været hos AaB, Silkeborg, Herfølge og FCN. Jeg ser FCK og Brøndby i deres storhedstid, være langt bedre gearet til opgaven som nykåret mester, og det skyldes i mine øjne ikke udelukkende deres langt stærkere økonomi, men også at de har haft trupper i som i forvejen havde bredden og trupsammensætningen til de mange ekstra opgør.