Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jul 2015, 05:03

Gaarde6 skrev:
Allan, der tager du IMO fejl. At vi blev mestre var en helt enestående bedrift, når man ser på det budget og de spillere, vi havde til rådighed. En lang række spillere (Larsen, Kusk, Risgård, Würtz, Dalsgaard, AK, Spalvis) besluttede sig for at spille ganske godt på samme tid, men der er indtil videre ingen fra holdet, der er hentet til Real Madrid eller Juventus. The Double var et mirakel, som ikke kan gentages år efter år. Vi havde sgu ikke genvundet mesterskabet, selvom vi havde beholdt Kusk. I øvrigt var vi jo på ingen måde suveræne - jeg husker ret mange svage kampe, herunder 0 sejre mod FCV - men vi var stabile, og det var nok den sæson.

Har du nogle forslag til, hvordan AaB vinder mesterskabet år efter år?
Hold nu op!
Der er ingen herinde.. Heller ikke Allan, som tror AaB kan vinde mesterskabet år efter år.
Det vi (i hvert fald jeg) brokker os over er AaB's evne til at smide alt momentum årene efter et mesterskab!
Vi skulle ha solgt spillere for stor million beløb (Hvis de skulle sælges) i stedet sælger vi for peanuts!
Vi skulle ha købt spillere ind og udnyttet vi var mester og der ved attraktive at spille for, men heller ikke det formår vi!
Vi udnytter på INGEN måde de resultater, som vi (og her er jeg enig med dig) som vi mirakuløst lavede.
Vi er nu ENDNU engang tilbage som den bløde mellemvare på bare en sæson!

Jeg begriber ikke at ledelsen i AaB er overrasket over den manglende opbakning i Aalborg?!
Man skaber altså ikke en succes ved at vinde the double og så ikke smede mens jernet er varmt!
Igennem en sæson, hvor resultaterne flasker sig, kommer der flere og flere mennesker på stadion. Og ja det er rygklappere. Men det er de rygklappere, man skal fange og gøre til en fast skare på Aalborg stadion.
Når vi fejre et mesterskab eller rejser 15000 til København og ser pokalfinale. Så har AaB folk i deres hule hånd.
Men så er det fandme da der man skal score guld på sine salg! OG hente ENDNU bedre spillere ind, for at fastholde momentum og folk på stadion!
I stedet sælger man holdets klart største profil (Kusk) for peanuts (Ja jeg ved godt han have en klausul) Men så var det da her man skulle ha hentet tre spillere ind den anden vej på samme niveau! Både for at vise at vi VIL være bedre end vi var. OG for at signalere at vi går efter hele pisset igen sæsonen efter (Selvom det er tæt på umuligt)

Det OSER ud af hele klubben efter sådan et mesterskab, at så er man mæt! Det er så skræmmende ringe at vi, hver gang vi er blevet mester smider hele pisset i løbet af en sæson bagefter. Det er PRÆCIS den måde vi IKKE skaber en succes på! Hverken blandt publikum, sponsore eller for den sags skyld tiltrækningskraft fra nye spillere ude fra!
Der er vel ikke noget unormalt i at en "mindre klub" (her taler jeg rent økonomisk og trupmæssigt set i forhold til de langt mere pengestærke klubber) får det svært efter et mesterskab. Så langt jeg kan huske tilbage har det været historien hver gang herhjemme, når det har været en underdog som er løbet med mesterskabet, og jeg tror der er mange årsager. Jeg tror der sniger sig en vis mætningsfølelse ind i forhold til ligaen hos spillerne, når opgaverne pludselig hedder europæiske topkampe... jeg tror en typisk smal trup koster når der står 1/3 flere kampe på programmet... jeg tror man hver gang har set mesterholdet miste deres største profil(er) uden økonomisk ballast til at erstatte dem fuldt ud.

Jeg ser det ikke som et decideret AaB problem, og lur mig om ikke vi får samme mønster at se i den kommende sæson, selv om FCM's økonomiske muskler er langt større end de har været hos AaB, Silkeborg, Herfølge og FCN. Jeg ser FCK og Brøndby i deres storhedstid, være langt bedre gearet til opgaven som nykåret mester, og det skyldes i mine øjne ikke udelukkende deres langt stærkere økonomi, men også at de har haft trupper i som i forvejen havde bredden og trupsammensætningen til de mange ekstra opgør.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 13. jul 2015, 13:17

Kan man opnå enighed om, at de eneste superligahold, der pt. er kommet lige så svækket eller mere svækket gennem dette transfervindue indtil videre, er Farum og Brøndby?

Både Farum og Brøndby sender imidlertid - ligesom andre klubber - klogeligt beroligende signaler til fans og sponsorer om, at de ikke er færdig med at agere. De har trods alt en fodboldforretning, som de har ansvaret for at drive.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 13. jul 2015, 13:27

AaB 85 95 99 08 skrev:Kan man opnå enighed om, at de eneste superligahold, der pt. er kommet lige så svækket eller mere svækket gennem dette transfervindue indtil videre, er Farum og Brøndby?

Både Farum og Brøndby sender imidlertid - ligesom andre klubber - klogeligt beroligende signaler til fans og sponsorer om, at de ikke er færdig med at agere. De har trods alt en fodboldforretning, som de har ansvaret for at drive.
Nej....

Og måske du skulle tage noget beroligende, eftersom du nok ikke får noget fra Gaarde, før der er noget at fortælle!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 13. jul 2015, 13:46

MrBangDK skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Kan man opnå enighed om, at de eneste superligahold, der pt. er kommet lige så svækket eller mere svækket gennem dette transfervindue indtil videre, er Farum og Brøndby?

Nej....

Og måske du skulle tage noget beroligende, eftersom du nok ikke får noget fra Gaarde, før der er noget at fortælle!
Kan du for debattens skyld uddybe dit nej? Mener du, at vi er mere svækkede end Brøndby og Farum, eller at der er andre, som er mindst lige sås vækkede som os?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. jul 2015, 13:48

Nu handler transfervinduet jo ikke om hvem der er stærkest den 13. Juli. Vent nu til vinduet lukker inden du kommer med den sædvanlige smøre imod klubben.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 13. jul 2015, 13:54

Forza skrev:

Nu handler transfervinduet jo ikke om hvem der er stærkest den 13. Juli. Vent nu til vinduet lukker inden du kommer med den sædvanlige smøre imod klubben.
Der er under en uge til, at ligaen starter. Det skal vi da forhold os til, mere end en dato, som ligger når en femtedel af ligaen er afviklet.

Under alle omstændigheder handlede mit indlæg også mere om, hvilke signaler man som klub skal sende, når transfervinduet ikke kører optimalt.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 13. jul 2015, 14:00

Til jer der fremhæver igboun, i den her hvor god de andre klubber er det. Fcm havde muligheden for at sælge ham.. Han ville gerne væk men de tvang ham til at blive.

Det er ikke det samme som vi mister AK og Dalle på fri transfer.. Det er ikke et bevidst truffet valg.. Tværtimod en elendig situation for os.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 13. jul 2015, 14:05

AaB 85 95 99 08 skrev:
MrBangDK skrev:

Nej....

Kan du for debattens skyld uddybe dit nej? Mener du, at vi er mere svækkede end Brøndby og Farum, eller at der er andre, som er mindst lige sås vækkede som os?
Mit nej er til dit "Kan man opnå enigheed om"... Nej, det kan man ikke, for der er ikke nogen der gider spille med på din galej!
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 13. jul 2015, 14:14

MrBangDK skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
MrBangDK skrev:

Nej....

Mit nej er til dit "Kan man opnå enigheed om"... Nej, det kan man ikke, for der er ikke nogen der gider spille med på din galej!
Jeg har været AaB fan i 20 år.. Har aktier i klubben og trøjen hver sæson.

Jeg synes vi er ligaens dårligste hold til at styre transfers.. Så kan du sige jeg bare er negativ. Men det mener jeg.. Når Randers kan sælge Ronnie Swartz til 15mill.. Så synes jeg den transfer alene siger hvor elendige vi er på det marked.

Klubben brokker sig over der ikke kommer fans. Men melder ikke en skid ud.. Alt er pisse hemmeligt og i sidste øjeblik.. Men så får man heller ikke opbakning. Og ikke solgt sæsonkort..

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 13. jul 2015, 14:15

MrBangDK skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
MrBangDK skrev:

Nej....

Det står faktisk fortsat ikke klarere for mig, hvilken del du er uenig i. Du kan da i hvert fald i ramme alvor ikke mene, at vi er mere svækkede end fx Farum???!?

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 13. jul 2015, 14:39

Jeg har været AaB fan i 20 år.. Har aktier i klubben og trøjen hver sæson.
Det er sgu lækkert :-) bliv ved med det, vi to støtter den samme hold :D. Min første kamp på Aalborg stadion var mod BK Avarta i 84' og siden da har vi jo stort set redet på en bølge af fremgang, kald mig bare positiv :-)
Jeg synes vi er ligaens dårligste hold til at styre transfers.. Så kan du sige jeg bare er negativ. Men det mener jeg.. Når Randers kan sælge Ronnie Swartz til 15mill.. Så synes jeg den transfer alene siger hvor elendige vi er på det marked.

Klubben brokker sig over der ikke kommer fans. Men melder ikke en skid ud.. Alt er pisse hemmeligt og i sidste øjeblik.. Men så får man heller ikke opbakning. Og ikke solgt sæsonkort..
Egentlig er jeg pisseligeglad med hvordan vi klarer os på transfermarkedet isoleret set, det der betyder noget er vores resultater...og på det område ser jeg altså ikke misundelig på vores "venner" i det jyske...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Rockafellar
2. div
2. div
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Indlæg af Rockafellar » 13. jul 2015, 15:05

Nu handler den her tråd jo om transfer og ikk resultater - og med det fokus er jeg i hvertfald helt på linje med Allan og telefon nummeret.. Det er sgu beskæmmende hvor sløve vi er til at sælge spiller og i det hele tager få en fornuftig økonomi omkring spillersalg. At man så også er tavs som graven ift nye spillere gør det sgu ikk meget bedre..

PS Glæder mig fandennedme mig til sæsonstart og tror også spillerne er klar til at tage suppen med stor, men på transfermarkedet så er vi satme - efter min mening - i bunden af første division. Step up Gaarde!
Swing Like God's Own Dick

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 13. jul 2015, 15:09

En lidt sjov statistik fra Tipsbladet: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ter-i-bund

Selvom vi har et ungt hold, er vi åbenbart det hold, der har spillere med flest superligakampe på CV'et. Dette hænger naturligvis også sammen med, at vi ikke har mange udlændinge i truppen med erfaring udefra, men det fortæller vel også noget om en vis kontinuitet. Selvfølgelig er det godt med noget inspiration fra nyt blod, men man skal heller ikke underkende, at vi burde have et særdeles driftsikkert hold! Så må vi bare ikke håbe, at spillerene er blevet for mætte...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af san » 13. jul 2015, 15:18

Hvor er det fedt at være så pisse ringe på transfer markedet og så stadig være bedre end Randers og Esbjerg !!
Hr. Allan Pedersens foretrukne transfer helte :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 13. jul 2015, 15:32

san skrev:Hvor er det fedt at være så pisse ringe på transfer markedet og så stadig være bedre end Randers og Esbjerg !!
Hr. Allan Pedersens foretrukne transfer helte :thumbsup:
Randers spiller Europa i år det ved du godt ikke?
De sluttede 4, vi sluttede 5 så reelt set er de bedre end os.

Nu handler det ikke om vi får bedre resultater "forrige sæson" det handler om de udnytter deres salgs potentiale bedre end vi udnytter vores.. Meget bedre
Hvis de kan tjene 50mill så tjener de 50.. Hvis vi kan tjen 80mill så tjener vi 20

san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af san » 13. jul 2015, 15:38

tror sgu de bruger de millioner forkert så "en 4 plads" tsk tsk
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 13. jul 2015, 16:23

san skrev:tror sgu de bruger de millioner forkert så "en 4 plads" tsk tsk
Alle dine argumenter falder til jorden.. Først fremhæver du de er dårligere end os.. Men de sluttede højere. Og så siger du de bruger deres penge forkert. Hvorfor det?, en lille provins by der spiller sig til en 4 plads

de slår os i ligaen og sælger dyrere spillere end os.

Synes du helt ærligt set er optimalt.

I siger fcm sælger dyrere fordi de scouter mere bredt. Hvad med randers.. Hvordan klarer de også at sælge bedre end os?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 13. jul 2015, 17:40

Så blev igboun aludt afsted.. Står Midtjylland får 10mill. Gik han ikke gratis?,oh well ikke vores problem. Det der med at tjene penge

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. jul 2015, 17:51

AllanPedersen skrev:Så blev igboun aludt afsted.. Står Midtjylland får 10mill. Gik han ikke gratis?,oh well ikke vores problem. Det der med at tjene penge
Det synes jeg faktisk ikke er specielt godt solgt. Han har været en liga profil i nogle år, og der er tale om et salg til en russisk klub, der bør have ok med penge. I modsætning var vi ved at sælge Thomsen til Nantes for 15 mil, det havde da været et langt bedre salg.

Jeg er ikke uenig i den generelle præmis om at vi er for dårlige til det, men netop Igboun salget understøtter det ikke rigtigt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. jul 2015, 18:05

Givet at de kunne få 20 mio i vinters er 10 ret dårligt.

Låst