Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 22. jan 2017, 23:10

FIDEL skrev:Jeg har meget lidt lyst til at se på Kasper P, Blåbjerg og Holger i det forsvar til marts..! Så lad os håbe på mindst én forsvarsforstærkning i den kommende uge. Men jeg tror ikke på det....;(
Enig, Kasper P og Blåbjerg har fået så rigeligt med chancer - det må være slut nu. Der er langt mellem deres gode kampe og de har slet ikke lagt på i de 60-70 kampe de begge har fået. Det siger alt, at vi er gået fra Lasse, Thelander og KEP til Holger, Kasper P og Blåbjerg. Det er yderst skuffende, at man ikke har ageret for længst. Kan ikke se nogen af vores tre stoppere starte inde hos nogen af klubberne over os.

AC Horsens's Sanneh og Mathias Nielsen har set væsentlig bedre ud end nogen af vores tre stoppere.
SønderjyskE har Kanstrup og hollænderen
Lyngby har Tauber og Jonasson, selvfølgelig ikke just prangende spillere men markant mere solidt end hvad vi har.
Randers har Fenger og Agesen + nogenlunde solide backups
FC Muuh har Kian H og Banggaard

GFs duo med Backmann og Rask er også væsentlig mere robust end hvad vi stiller med og FCNs Maxsø er også bedre end hvad vi - resten af deres forsvar kender jeg dog ikke.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af budo » 23. jan 2017, 00:20

AaB 85 95 99 08 skrev:
budo skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Køllen I Møllen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hvis I mener at Gaarde og bestyrelsen er ude på at køre AaB i sænk bevidst så synes jeg I skylder os allesammen at tage ud og få en snak med dem. Er sikker på at Allan G's dør står åben. Held og lykke og lad os høre om I får held med at redde AaB her i halv-tolvte time.
Der er da INGEN, der siger, at folk bevidst kører AaB i sænk. Det er i hvert fald en meget alvorlig anklage, som bør uddybes.
FIDEL skrev:Vi skal nok få et par nye, men tvivler stærkt på at AaB henter klassespillere. Dertil er klubben åbenbart for uambitiøse og fedtede. Desuden lader det til at man bevidst ikke ønsker at være en del af toppen i DK.
Ups. Det er en grim beskyldning. Det kræver en uddybning.

Jeg ser det alene som et spørgsmål om manglende evner - at Gaarde af natur er for lidt proaktiv (reagerende i stedet for agerende) og i bund og grund overmatchet.
Damn, jeg ville godt nok hade, hvis andre skulle vurdere min kompetencer, på det grundlag, som Gaardes bliver bedømt på her.
- Vi aner intet om hvilke rammer, krav og forventninger bestyrelsen giver ham.
- Vi aner intet om hvilke ønsker trænerne har.
- Vi aner intet om hvilke spillere der rent faktisk er interesseret i at spille i AaB.
- Vi aner intet om hvilke handler han forsøger at lave, men som ikke gå i hus.

Det eneste vi har at basere vores bedømmelse på, er samarbejdet mellem en flok medarbejdere, der ledes af en næsten autonom mellemleder, som oftest har en udviklingsplan der skal bruge 2-3 år, for at give resultater.

På den baggrund føler vi fans os fulgt kvalificeret, til benhårdt at bedømme Gaardes personlighed, faglige kompetencer og dedikation til klubben.
Damn, hvor skal man være kreativ og måske en smule forblændet for ikke at nævne resultater, som noget man skal bedømme sportsdirektøren - eller direktører i alle andre selskaber - på. :-)

Selvfølgelig skal man bedømme sportsdirektør på resultaterne og her har Gaarde jo gjort det fornærmende ringe, ved at bringe en hold med et af ligaens mindre spillerbudgetter, til tre 5. pladser (alle ved jo at mesterskabet og pokalen alene var Lynges fortjeneste, hvilket i sig selv var utroligt da han også var elendig, og derfor kan man ikke tillægge Gaarde noget af æren for de titler!) i en periode med store udskiftninger på holdet.

Så hvis bare vi kunne få en ordenlig sportsdirektør, der kun ansætter trænere der vinder mesterskaber. En sportsdirektør der proaktivt fyrer trænerne hvis de taber mere end fx. 3. kampe og som altid sælger spillerne på det helt rigtige tidspunkt, hvor de er aller mest værdifulde, men samtidig overhoved ikke efterlader et hul. Og så selvfølgelig får FCK priser for alle vores guldfugle. Så ville vi fans være tilfredse.

Gad vide hvorfor bestyrelsen (som jo tydeligvis også er dybt inkompetente) ikke ansætter sådan en sportsdirektør, når nu alle andre klubber i DK har så nemt ved at finde ham der træffer de rigtige valg og handler konsekvent?

Men bevares, måske er du Gaardes barndomsven og kender hans natur ud og ind, eller måske har du været censor ved flere af hans eksamener, så du har et indgående kendskab til hans faglige evner. I så fald må jeg jo bare bøje mig og erkende, at du har fuld belæg for dine udsagn, og at jeg selv er dybt naiv og forblændet. Fair nok :thumbsup:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af budo » 23. jan 2017, 00:22

Breezer skrev:
budo skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Køllen I Møllen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hvis I mener at Gaarde og bestyrelsen er ude på at køre AaB i sænk bevidst så synes jeg I skylder os allesammen at tage ud og få en snak med dem. Er sikker på at Allan G's dør står åben. Held og lykke og lad os høre om I får held med at redde AaB her i halv-tolvte time.
Der er da INGEN, der siger, at folk bevidst kører AaB i sænk. Det er i hvert fald en meget alvorlig anklage, som bør uddybes.
FIDEL skrev:Vi skal nok få et par nye, men tvivler stærkt på at AaB henter klassespillere. Dertil er klubben åbenbart for uambitiøse og fedtede. Desuden lader det til at man bevidst ikke ønsker at være en del af toppen i DK.
Ups. Det er en grim beskyldning. Det kræver en uddybning.

Jeg ser det alene som et spørgsmål om manglende evner - at Gaarde af natur er for lidt proaktiv (reagerende i stedet for agerende) og i bund og grund overmatchet.
Damn, jeg ville godt nok hade, hvis andre skulle vurdere min kompetencer, på det grundlag, som Gaardes bliver bedømt på her.
- Vi aner intet om hvilke rammer, krav og forventninger bestyrelsen giver ham.
- Vi aner intet om hvilke ønsker trænerne har.
- Vi aner intet om hvilke spillere der rent faktisk er interesseret i at spille i AaB.
- Vi aner intet om hvilke handler han forsøger at lave, men som ikke gå i hus.

Det eneste vi har at basere vores bedømmelse på, er samarbejdet mellem en flok medarbejdere, der ledes af en næsten autonom mellemleder, som oftest har en udviklingsplan der skal bruge 2-3 år, for at give resultater.

På den baggrund føler vi fans os fulgt kvalificeret, til benhårdt at bedømme Gaardes personlighed, faglige kompetencer og dedikation til klubben.
For ikke at tale om vores grundlag for at vurdere hvor stort vores unge spilleres potentiale/ hvor højt deres niveau er, for at kunne beslutte om det nødvendigt at købe spillere udefra. Men sådan er der jo så meget.
Undtagen når det handler om tillid fra fodboldfans, så er der så lidt ;)
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jan 2017, 08:45

Nu hvor Gordinho åbenbart har skrevet med sin nuværende klub, så bliver jeg faktisk lidt utryg.

Kasper P og Blåbjerg er her også i foråret. Men er Holgersson ?

Hvis man overvejer at skibe Holgersson, så bliver det nok til Sverige og deres transfervindue lukker klart senere end vores. Så vil vi pludselig i foråret kunne stå med kun to semirutinerede midterforsvarer. Det er ikke betryggende.

Så enten regner man med at holde på Holgersson eller også henter man noget ind den nærmeste tid.

Att. Gaarde. Vegard Forren går stadig rundt uden job.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. jan 2017, 09:02

FlæskeFrank skrev:Nu hvor Gordinho åbenbart har skrevet med sin nuværende klub, så bliver jeg faktisk lidt utryg.

Kasper P og Blåbjerg er her også i foråret. Men er Holgersson ?

Hvis man overvejer at skibe Holgersson, så bliver det nok til Sverige og deres transfervindue lukker klart senere end vores. Så vil vi pludselig i foråret kunne stå med kun to semirutinerede midterforsvarer. Det er ikke betryggende.

Så enten regner man med at holde på Holgersson eller også henter man noget ind den nærmeste tid.

Att. Gaarde. Vegard Forren går stadig rundt uden job.
Forren er skiftet til 1860 München. Forren er en atypisk norsk fodboldspiller, han var ganske givet også uden for vores rækkevidde.

Edit: Har lige googlet mig frem til at han ikke blev enig med tyskerne, det ændrer dog ikke på at han næppe vil finde AaB interessant såvel sportsligt som økonomisk.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 23. jan 2017, 09:22

nogen rygter? Anyone?
F5 F5

Mr-schou
2. div
2. div
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Indlæg af Mr-schou » 23. jan 2017, 09:28

Hvornår lukker transfervinduet? D31/1?

Og hvornår drager AaB på træningslejr?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 23. jan 2017, 09:55

Mr-schou skrev:Hvornår lukker transfervinduet? D31/1?

Og hvornår drager AaB på træningslejr?
Det der google, det er genialt.

Vi rejser d. 29. og spiller første kamp d. 31. Transfervinduet lukker rigtigt d. 31 kl. 23.59.

Mon ikke vi har et par tusinde til at flyve eventuelle nye spillere til Portugal, skulle vi signe nogen på falderebet.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 23. jan 2017, 11:24

I den seneste Nordjyske podcast, Ripodsten, er Lynge istudiet. Der snakkes meget om transfers.
Et Hjerte - En Klub

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 23. jan 2017, 13:02

Jeg er i tvivl om hvad der skræmmer mig mest.. At der endnu ikke er optræk til reelle forstærkninger eller, at den sportslige ledelse, virker meget afslappede omkring nyt blod til truppen...:(

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 23. jan 2017, 13:30

FIDEL skrev:Jeg er i tvivl om hvad der skræmmer mig mest.. At der endnu ikke er optræk til reelle forstærkninger eller, at den sportslige ledelse, virker meget afslappede omkring nyt blod til truppen...:(
Så tænk tilbage på sommervinduet... INGEN af de hander AaB gjorde var fremme i medierne inden da. Gaarde lader til at være dygtig til at gå stille med døren

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 23. jan 2017, 13:33

Vi skal kun have nyt blod ind hvis det er over 1,90 meter og opvokset nord for Rold Skov.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jan 2017, 13:33

Jeg er også stærkt bekymret, at det som lignede en planlagt/afbalanceret øget tilgang i truppen - måske ikke af væsentlig bedre spillere, men af nogle spillere, som har samme niveau som start11 - og så nu hvor det kan ligne panik eller nul spillere.

Så frygter jeg for et forår a la 2016, men måske Wieghorst kan noget med spillerne, som jeg ikke fornemmer endnu.

Men der er en uge endnu og det eneste uklare er vel, hvor AaB kigger hen og efter hvilke spillere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 23. jan 2017, 13:51

Gaarde ved forhåbentlig noget vi ikke gør...

I forhold til angrebet er jeg meget fortrøstningsfuld omkring, at Pohl kan blive et stort aktiv, hvis vi fortsætter med at spille 4-4-2. Ryger vi over i en 4-5-1, som Nordsjælland, så skal vi have noget drøjde alá Ingvartsen ind udefra. Nu venter vi alle på at få noget nyt ind udefra, men det er vel ikke utænkeligt, at vi mister to spillere i angrebet, hvilket vil frigive midler (Enevoldsen - sparet løn og Basso - transfer) til Wieghorsts angriberønske numero Uno.
In verbis simus faciles

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 23. jan 2017, 14:03

FlæskeFrank skrev:Jeg er også stærkt bekymret, at det som lignede en planlagt/afbalanceret øget tilgang i truppen - måske ikke af væsentlig bedre spillere, men af nogle spillere, som har samme niveau som start11 - og så nu hvor det kan ligne panik eller nul spillere.

Så frygter jeg for et forår a la 2016, men måske Wieghorst kan noget med spillerne, som jeg ikke fornemmer endnu.
Men det fortæller jo også bare at alt ikke afhænger af transfers. Netop 2015/2016 hvor AaB spillede som nat og dag, der var eneste betydningsfulde afgang i vinterpausen Dahlsgaard. Jeg forstår godt hvis man er henholdende i en situation hvor man ikke kender holdets reelle forfatning.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 23. jan 2017, 14:12

N skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg er også stærkt bekymret, at det som lignede en planlagt/afbalanceret øget tilgang i truppen - måske ikke af væsentlig bedre spillere, men af nogle spillere, som har samme niveau som start11 - og så nu hvor det kan ligne panik eller nul spillere.

Men det fortæller jo også bare at alt ikke afhænger af transfers. Netop 2015/2016 hvor AaB spillede som nat og dag, der var eneste betydningsfulde afgang i vinterpausen Dahlsgaard. Jeg forstår godt hvis man er henholdende i en situation hvor man ikke kender holdets reelle forfatning.
Dalsgaard var nu også en voldsom svækkelse i sig selv. Vi spilede med Børsting som højre kant og skiftende venstre backs i periode. Alt offensivt kom fra Dalle og Thomsen - forestil dig at man pluddselig tager halvdelen af vores offensive power nede i banen væk. Ang. Spalvis burde en dygtig leder nok have spottet, at han ikke var hooked på et halvt år mere. Det havde trods alt nok været bedre i foråret 2016, hvis vi havde haft to offensive trusel i vores opspil fremfor en, men man valgte desværre at være defensive og satse på Mr. Leverpostej
RAUS RAUS SSE!

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 23. jan 2017, 14:20

Jakobsen skrev:Ang. Spalvis burde en dygtig leder nok have spottet, at han ikke var hooked på et halvt år mere.
Kæft det er nemt at være bagklog hva? Havde AaB skud ham af før, måske med samme pointmæssige resultat, så var Gaarde også en idiot.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 23. jan 2017, 14:45

De Fem skrev:
Jakobsen skrev:Ang. Spalvis burde en dygtig leder nok have spottet, at han ikke var hooked på et halvt år mere.
Kæft det er nemt at være bagklog hva? Havde AaB skud ham af før, måske med samme pointmæssige resultat, så var Gaarde også en idiot.
Alle de der klagede højlydt over at vi endte med at beholde Spalvis foråret ud INDEN superligaen gik igang rækker hånden op nu.

Jeg ser ingen hænder i vejret...?
Janteloven eksisterer IKKE!

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 23. jan 2017, 14:54

Køllen I Møllen skrev:
De Fem skrev:
Alle de der klagede højlydt over at vi endte med at beholde Spalvis foråret ud INDEN superligaen gik igang rækker hånden op nu.

Jeg ser ingen hænder i vejret...?
Hehe.

Med hensyn til en ny spiller siger Gaarde at der er flere på blokken og det er jo heller ikke forbudt at "gamle" spillere blomstrer op under ny træner. En Thellufsen og Rokkedal gjorde det feks godt mod Hobro og Pohl tror jeg meget på!
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. jan 2017, 14:57

Jakobsen skrev:
N skrev:

Dalsgaard var nu også en voldsom svækkelse i sig selv. Vi spilede med Børsting som højre kant og skiftende venstre backs i periode. Alt offensivt kom fra Dalle og Thomsen - forestil dig at man pluddselig tager halvdelen af vores offensive power nede i banen væk. Ang. Spalvis burde en dygtig leder nok have spottet, at han ikke var hooked på et halvt år mere. Det havde trods alt nok været bedre i foråret 2016, hvis vi havde haft to offensive trusel i vores opspil fremfor en, men man valgte desværre at være defensive og satse på Mr. Leverpostej
Saa hvis en sportsdirektoer ikke har en Ph.d. i psykologi, eller er tankelaeser/spaakone, saa er han ikke en god leder? Den var alligevel ny. Helt aerligt, det burde vaere grundlag for noget selvrefleksion om hvor blindt du forsoeger at gennemtvinge din konklusion.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst