AaB 85 95 99 08 skrev:budo skrev:AaB 85 95 99 08 skrev:Køllen I Møllen skrev:AaB 85 95 99 08 skrev:Køllen I Møllen skrev:Hvis I mener at Gaarde og bestyrelsen er ude på at køre AaB i sænk bevidst så synes jeg I skylder os allesammen at tage ud og få en snak med dem. Er sikker på at Allan G's dør står åben. Held og lykke og lad os høre om I får held med at redde AaB her i halv-tolvte time.
Der er da INGEN, der siger, at folk bevidst kører AaB i sænk. Det er i hvert fald en meget alvorlig anklage, som bør uddybes.
FIDEL skrev:Vi skal nok få et par nye, men tvivler stærkt på at AaB henter klassespillere. Dertil er klubben åbenbart for uambitiøse og fedtede. Desuden lader det til at man bevidst ikke ønsker at være en del af toppen i DK.
Ups. Det er en grim beskyldning. Det kræver en uddybning.
Jeg ser det alene som et spørgsmål om manglende evner - at Gaarde af natur er for lidt proaktiv (reagerende i stedet for agerende) og i bund og grund overmatchet.
Damn, jeg ville godt nok hade, hvis andre skulle vurdere min kompetencer, på det grundlag, som Gaardes bliver bedømt på her.
- Vi aner intet om hvilke rammer, krav og forventninger bestyrelsen giver ham.
- Vi aner intet om hvilke ønsker trænerne har.
- Vi aner intet om hvilke spillere der rent faktisk er interesseret i at spille i AaB.
- Vi aner intet om hvilke handler han forsøger at lave, men som ikke gå i hus.
Det eneste vi har at basere vores bedømmelse på, er samarbejdet mellem en flok medarbejdere, der ledes af en næsten autonom mellemleder, som oftest har en udviklingsplan der skal bruge 2-3 år, for at give resultater.
På den baggrund føler vi fans os fulgt kvalificeret, til benhårdt at bedømme Gaardes personlighed, faglige kompetencer og dedikation til klubben.
Damn, hvor skal man være kreativ og måske en smule forblændet for ikke at nævne resultater, som noget man skal bedømme sportsdirektøren - eller direktører i alle andre selskaber - på. :-)
Selvfølgelig skal man bedømme sportsdirektør på resultaterne og her har Gaarde jo gjort det fornærmende ringe, ved at bringe en hold med et af ligaens mindre spillerbudgetter, til tre 5. pladser (alle ved jo at mesterskabet og pokalen alene var Lynges fortjeneste, hvilket i sig selv var utroligt da han også var elendig, og derfor kan man ikke tillægge Gaarde noget af æren for de titler!) i en periode med store udskiftninger på holdet.
Så hvis bare vi kunne få en ordenlig sportsdirektør, der kun ansætter trænere der vinder mesterskaber. En sportsdirektør der proaktivt fyrer trænerne hvis de taber mere end fx. 3. kampe og som altid sælger spillerne på det helt rigtige tidspunkt, hvor de er aller mest værdifulde, men samtidig overhoved ikke efterlader et hul. Og så selvfølgelig får FCK priser for alle vores guldfugle. Så ville vi fans være tilfredse.
Gad vide hvorfor bestyrelsen (som jo tydeligvis også er dybt inkompetente) ikke ansætter sådan en sportsdirektør, når nu alle andre klubber i DK har så nemt ved at finde ham der træffer de rigtige valg og handler konsekvent?
Men bevares, måske er du Gaardes barndomsven og kender hans natur ud og ind, eller måske har du været censor ved flere af hans eksamener, så du har et indgående kendskab til hans faglige evner. I så fald må jeg jo bare bøje mig og erkende, at du har fuld belæg for dine udsagn, og at jeg selv er dybt naiv og forblændet. Fair nok

"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen