1) Kirkeskov er ringe.Tyskeren skrev:OB henter Kirkeskov i AGF.. Han ville jeg sgu gerne have set i AaB. Vi mangler seriøst en backup til Ahlmann som ofte er ude...
2) Ahlmann spillede 29 kampe i sidste sæson.
1) Kirkeskov er ringe.Tyskeren skrev:OB henter Kirkeskov i AGF.. Han ville jeg sgu gerne have set i AaB. Vi mangler seriøst en backup til Ahlmann som ofte er ude...
Så du foretrække Kirkeskov på baggrund af en kamp du så med Blåbjerg for 2 år siden som 1. års senior....?Tyskeren skrev:Ligaens ringeste back? Aahhh... Det syntes jeg sgu ikke han var! Han var på et håbløst hold! Jeg ved godt at en udtagelse til landsholdet ikke siger en helt masse, men et eller andet må han kunne. Men væk er han!doukas skrev:Altså, han var suverænt Ligaens ringeste back sidste år. Så meget hellere BlåbjergTyskeren skrev:OB henter Kirkeskov i AGF.. Han ville jeg sgu gerne have set i AaB. Vi mangler seriøst en backup til Ahlmann som ofte er ude...
Blåbjerg? Ja det er sgu begrænset hvad man ser til ham udover kampen i Silkeborg for et par sæsoner siden. Der overbeviste SLET ikke! Håber tiden har været med ham siden.

Det stemmer ellers ikke overens med tidligere udtalelser om at Blåbjerg er udset som fremtidens mand i det centrale forsvar. Tror nærmere PK er set som backup på pladsen, og grunden til vi ikke har en gardering der endnu. Når først der kommer lidt penge i kassen gad jeg godt se man begyndte at scoute efter en hurtig ung og billig spiller til VB'en, som kan stå i lære hos Ahlmann, med mindre der er en af de unge på vej. Under alle omstændigheder - og ud fra GF'ernes udtalelser - så er/var Kirkeskov ikke den backup.hje1980 skrev:Så du foretrække Kirkeskov på baggrund af en kamp du så med Blåbjerg for 2 år siden som 1. års senior....?Tyskeren skrev:Ligaens ringeste back? Aahhh... Det syntes jeg sgu ikke han var! Han var på et håbløst hold! Jeg ved godt at en udtagelse til landsholdet ikke siger en helt masse, men et eller andet må han kunne. Men væk er han!doukas skrev:Altså, han var suverænt Ligaens ringeste back sidste år. Så meget hellere BlåbjergTyskeren skrev:OB henter Kirkeskov i AGF.. Han ville jeg sgu gerne have set i AaB. Vi mangler seriøst en backup til Ahlmann som ofte er ude...
Blåbjerg? Ja det er sgu begrænset hvad man ser til ham udover kampen i Silkeborg for et par sæsoner siden. Der overbeviste SLET ikke! Håber tiden har været med ham siden.
WOW... Grunden til man ikke har kigget efter alternativer til venstre back er nok at teamet vurdere at Blåbjerg er næste mand der skal steppe op, og har tidlig til det. Måske også derfor man ikke har hentet et "navn" ind for Kusk, da man vurdere at spillere som Bruhn og Børsting er klar også...

Jeg troede man puslede med at omskole SF til noget backplads?FlæskeFrank skrev:Nu er det ikke et transferønske, men med Anders K, Spalvis og Helenius i angrebet, som næsten kan spille hele tiden og en Viktor Ahlmann, som virker til at blive en god mand for os på sigt, så er Søren Frederiksen vel snart fortid.
Han har udløb til vinter, og de sekundære pladser, som han også kan spille er vel dækket ind. Midtbanekanterne er der hentet to ind(Enevoldsen, Thrane) for de to(Kusk og Due), som er gået ud, plus Andreas Bruhn og Børsting. Så der er vel ikke nødvendigvis plads til ham. Nr. 2 på venstrebacken får vi forhåbentlig svaret på i aften, alternativt kommer Dalsgaard tilbage og så er PK vikaren på venstrebacken.
Så mon ikke når skadespausen er ovre for ham, at han ryger her til august ? AGF og SønderjyskE er vel mest oplagte, ja selv OB, hvis ikke de voldsatser med islændingen

Tvivler du stadig på BB?MHJ skrev:PK er hoejrebenet, og skal allerede gardere for Risgaard, Dalle og Kusk. Blaabjerg spiller naesten udelukkende i det centrale, og selv med mit lille kendskab til ham, saa virker han overhovedet ikke som en spiller vi kan placere ligesaa hoejt paa banen som vores backs normalt goer. Jeg er med paa ikke at smide flere millioner efter Barrett, men hvis vi alligevel skal ud og finde en angrebslysten venstrefodet venstreback, hvorfor saa ikke lige hoere hvor meget vi skal slippe for denne tidligere AaB'er.alithebeast skrev:Blåbjerg kan sagtens spille ude på venstre back, desuden kan PK spille der, når Dalle er klar. Skal vi hente egne talenter hjem, så må ønskelisten hedde: Helenius, Lucas og Enevoldsen. Så kan Barrett for min skyld slikke sol i Torino eller Odense, som det ham selv behager.doukas skrev:Fordi der mig bekendt ikke står nogle talenter med samme kvalitet og potentiale og tripper i baggrundenalithebeast skrev:Ja det er det, men hvorfor dog skubbe de talenter som allerede er i klubben bagud i køen om spilletid?doukas skrev:Ordinær som back-up er vel også ok i en klub som AaB?alithebeast skrev: Han har nu virket ganske ordinær i de kampe, jeg har set med ham i sæsonen. Så hellere lade egne talenter komme foran i køen.
Med det spil Ahlmann leverer i oejeblikket tvivler jeg paa at han er i klubben saerligt laenge. Han banker da i hvert fald paa til den svagest besatte plads paa landsholdet.

I forhold til i maj hvor det indlæg er fra, og hvor ingen af os havde set ham i kamp siden den famøse superligakamp mod Silkeborg i 2013, hvor han spillede i det centrale forsvar?alithebeast skrev: Tvivler du stadig på BB?

Ved udgangen af august som regel. Nogle gange et par dage ind i september, afhængigt af hvilken ugedag 31. august er - så da det er en søndag, kunne det godt lukke 1. september i år. Kan ikke lige finde en bekræftelse nogen steder...MrBangDK skrev:Hvornår lukker sommerens transfervindue?

Blåbjerg har spillet massere af kampe på reserveholdet. Det giver mening at hive et talent op, men det giver ingen mening at købe en spiller, som ikke engang få fast spilletid på et mega dårligt OB hold.MHJ skrev:I forhold til i maj hvor det indlæg er fra, og hvor ingen af os havde set ham i kamp siden den famøse superligakamp mod Silkeborg i 2013, hvor han spillede i det centrale forsvar?alithebeast skrev: Tvivler du stadig på BB?
Nej, ikke i samme grad. Han spillede en god kamp i dag. Han var suverænt god defensivt. Men om han er manden for de offensive aner jeg stadig intet om, og såfremt han er udset til at spille i det centrale, giver det stadig mening at hente en backup/hive et talent op til pladsen. Han er dog i mine øjne langt tættere på at være en god backup til Ahlmann end jeg troede før i aftes.
Men hvorfor spørger du egentlig? Kender vi hinanden?

Nej, på ingen måde. Men jeg kunne ikke et øjeblik forstå hvorfor du var interesseret i at høre min mening om emnet, eller hvorfor du gik ca. 50 sider tilbage i denne tråd for at finde mit indlæg. Mit indlæg dengang var skrevet i lyset af de informationer der var til rådighed på det tidspunkt. Nu hvor vi faktisk har set Blåbjerg spille pladsen mod en seriøs modstander, har vi et helt andet grundlag for at vurdere ham end før. Så naturligvis giver det mening at justere sit synspunkt i forhold til dette.alithebeast skrev:Blåbjerg har spillet massere af kampe på reserveholdet. Det giver mening at hive et talent op, men det giver ingen mening at købe en spiller, som ikke engang få fast spilletid på et mega dårligt OB hold.MHJ skrev:I forhold til i maj hvor det indlæg er fra, og hvor ingen af os havde set ham i kamp siden den famøse superligakamp mod Silkeborg i 2013, hvor han spillede i det centrale forsvar?alithebeast skrev: Tvivler du stadig på BB?
Nej, ikke i samme grad. Han spillede en god kamp i dag. Han var suverænt god defensivt. Men om han er manden for de offensive aner jeg stadig intet om, og såfremt han er udset til at spille i det centrale, giver det stadig mening at hente en backup/hive et talent op til pladsen. Han er dog i mine øjne langt tættere på at være en god backup til Ahlmann end jeg troede før i aftes.
Men hvorfor spørger du egentlig? Kender vi hinanden?
Er det forresten en forudsætning for debat på debatsiden at man kender hinanden?
Blåbjerg sikrer bredden på venstreback!Kenneth K skrev:1) Kirkeskov er ringe.Tyskeren skrev:OB henter Kirkeskov i AGF.. Han ville jeg sgu gerne have set i AaB. Vi mangler seriøst en backup til Ahlmann som ofte er ude...
Blåbjerg bør man satse på, ja. Særligt hvis vi kan holde på Ahlman i hvert fald et år frem.Halil skrev:Blåbjerg sikrer bredden på venstreback!Kenneth K skrev:1) Kirkeskov er ringe.Tyskeren skrev:OB henter Kirkeskov i AGF.. Han ville jeg sgu gerne have set i AaB. Vi mangler seriøst en backup til Ahlmann som ofte er ude...
Halleluja for ungdomsarbejdet!
Kirkeskov er iøvrigt en rødhåret, grotesk overvurderet, gf douchebag.
Argh... Der er han vel 4. valg... KEP, Thelander og Pedersen er foran ham på CB.9800 skrev:Der skal ikke flere spillere ind efter min mening, der skal være plads til talenterne også! Blåbjerg kan få spilletid i denne sæson som 2. Valg på venstre back og 3. Valg på CB. Vores succes skyldes jo at talenterne får spilletid, ellers bliver de aldrig bedre.
Jeg synes Blåbjerg gjorde det fortrinligt mod Zagreb, og i betragtning af hvem der var hans direkte modstander, er jeg sikker på at det var en del af det taktiske oplæg at VB skulle være ekstremt påpasselig (også selvom Ahlman havde været med)

Spørgsmålet er om han måske ikke er ved at presse sig ind som 3. valg. Jungletrommerne er i hvert fald ret enige om at han er et kæmpe talent. Jeg er personlig fan af Kasper Pedersen, som jo også er et stort talent, men i sidste ende er det hvad som er bedst for klubben som tæller. Så meget spilletid som muligt til Blåbjerg vil være fornuftigt, men han mangler efter min mening lidt højde for at være CB, så indtil videre er jeg bare tilfreds med at vi har en erstatning på venstrebacken, som ikke falder igennem. Ahlmanns position bliver ikke forhåbentligt ikke truet, men ham er så god, at han nok ikke har mere end et år tilbage i ligaen. Højest.hje1980 skrev:Argh... Der er han vel 4. valg... KEP, Thelander og Pedersen er foran ham på CB.9800 skrev:Der skal ikke flere spillere ind efter min mening, der skal være plads til talenterne også! Blåbjerg kan få spilletid i denne sæson som 2. Valg på venstre back og 3. Valg på CB. Vores succes skyldes jo at talenterne får spilletid, ellers bliver de aldrig bedre.
Jeg synes Blåbjerg gjorde det fortrinligt mod Zagreb, og i betragtning af hvem der var hans direkte modstander, er jeg sikker på at det var en del af det taktiske oplæg at VB skulle være ekstremt påpasselig (også selvom Ahlman havde været med)